Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.
Zpět na článek
20. 1. 2017 19:06
20. 1. 2017 19:13
20. 1. 2017 19:21
20. 1. 2017 20:06
20. 1. 2017 20:14
22. 1. 2017 16:12
20. 1. 2017 23:42
21. 1. 2017 07:49
21. 1. 2017 09:28
21. 1. 2017 12:39
22. 1. 2017 09:13
Avatar - MDK
20. 1. 2017 19:06
....
Když vám zamrzne nafta tak jste vocas a pěkně v (_._).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - removed
20. 1. 2017 19:13
Sloh
Vim, ze mam velike mezery v cestine a bylo by lepe mlcet, ale prece jen by to chtelo v tomto clanku opravit par veci...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hadraplan
20. 1. 2017 19:21
Re: Sloh
Hlavně, že používají latinská slova, která zná málo lidí. notabene
Avatar - Ronault.
20. 1. 2017 19:17
Mohlo to být i obsáhlejší...
... ale co už...

Osobně čerpám z jedné velké velké výhody, garáže >:-[] Ale i tak parkuji občas v noci a venku, takže by bylo vhodné doplnit...

1. místo škrábání čelního skla je ideální použít plachtu. Já mám vyrobenou z koženky, někteří užívají tu stříbrnou na léto. Můžu jen doporučit, žádné škrábání čelního skla se nekoná, po zaparkování to trvá tak minutu upevnit a když odjíždím a ostatní ještě škrábou a několik kilometrů ještě nevidí, u mě v pohodě. Navíc opakovaným škrábáním skla na něm vznikají škrábance a ty hlavně v zimě, když je slunce nízko nad obzorem, jsou u staršího auta "super". Jo a ti největší machři i zvedají po zaparkování stěrače aby nepřimrzly.

2. Když dojedu do garáže, otevírám na noc okna. V autě s aut. klimou, která umí kvalitně odmlžovat to sice není takový problém, ale u manuálné nebo nefunkční klimy/bez klimy, ale není nic více super než zamrzlající sklo zevnitř. Takže pokud to jde, vlhkost musí z auta pryč.

3. Sněhuláci na cestu nepatří a je dobře, že se to dostalo do zákona. Nejhorší je, že většinou ti, co jezdí v zimě jak připo...ní, protože se bojí, jsou zároveň líní si auto omést a očistit, takže jsou pomalí a nevypočítatelní jak pro svou neschopnost, tak pro svou línost.

Shrnuto...zima je fajn, ale je třeba být připraven a nebýt líný, nebýt líný:
- dolít aditivum do nafty
- občas nabít a překontrolovat baterku
- dát si plachtu na čelní sklo
- omést auto a odmrazit auto,tzn. nebýt líní si přivstát
- naučit se jezdit na sněhu a ledu
- zvednout stěrače na noc
.... a pak mi někdo tvrďte, že líní lidé jezdí auto, línému člověku je vlastně lépe v MHD ;-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hadraplan
20. 1. 2017 19:21
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
20. 1. 2017 19:46
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
Tak uz vieme, ze existuju finty proti zamrzaniu nafty, ale ktore to su netusi asi ani sam autor. Skoda dalsieho komentaru...toto by nepreslo ani ako seminarna praca na zakladke.
20. 1. 2017 21:38
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
1) Přesně tak. Někdo používá karton nebo nějakou hadru. Výsledek je stejný, námraza se na okno nedostane a člověk nemusí škrábat.
2) U aut koncernu VW řídící jednotka klimatizace nedovolí spuštění klimakompresoru v mrazu. Renaultí klima funguje v mrazu?
Avatar - Ronault.
20. 1. 2017 21:58
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
2) podle mě ano, mám to stále na auto, pojem zamlžené okno téměř neznám a pokud je a zapnu odmlžení oken, odmlžují rychleji než ve Fabce na plný výkon s manuální klimou... a svítí AC, takže patrně i v mrazu kompresor sepne.
20. 1. 2017 23:45
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
Mozem Ta uistit, ze ani Tvojmu meganu nezopina kompresor v mrazoch. Ale nie hned pod nulou. Je to okolo -5 az -7. Inak ked uz ta mam na linke rad by som sa opytal: viem, ze tankujes premiove palivo a este pridavas aditiva. Je to zalozene na nejakom raciu, ci len mas pocit, ze to robi dobre motoru? Lebo mne v servise povedali, ze to rychla cesta ako odpalit vstrekovace, vraj preto lebo premiova nafta uz aditiva obsahuje a tie nemusia byt kompatibilne s pridavanym aditivom.
21. 1. 2017 09:04
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
Poloautomatickou klimatizaci ve Fabce první generace nelze spustit, pokud je teplota nižší než -3°C.
BTW Moderní auta už nemají spínací spojku klimakompresoru ... kompresor je stále připojen, ale při vypnuté klimatizaci běží na minimální výkon. I Fabka to tak má.
21. 1. 2017 10:23
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
To je pravda. Na permanentny pohon som pozabudol.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2017 23:28
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
Jsem líný až hrůza a potvrzuji, mám v zimě vskutku těžký život. Baterka na tom byla tak, že při studených startech resetovala PP (naštěstí ji teď z vlastní vůle dobili v servisu), zuřivé škrábání skla už se stalo jedné škrabce osudným; zamrzlé, skoro nic nestírající stěrače jsem už musel během jízdy vlastnoručně několikrát rozmrazovat. A nejlepší bylo, když mi minulou zimu chodili okolní řidiči pomáhat omést auto, protože jsem neměl ani smetáček. >:D Tak ten jsem si letos konečně obstaral, resp. zabavil z druhého auta.

Pokud mohu ještě něco doporučit, tak rozmrazovací sprej na skla. Dostal jsem ho (zase) Vánocům a velmi mi ulehčuje život...a dá se vyrobit i doma.
Avatar - Floyd
21. 1. 2017 01:06
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
Ty se s tím autem moc nes.reš, teda nemazlíš >:D >:D >:D
21. 1. 2017 22:06
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
Ještě bych dodal, že ve velkých mrazech se doporučuje při každém tankování nafty "přitankovat" také malé množství benzínu - např. u 50 l nádrže tak 1-2 l. :-!
23. 1. 2017 11:16
Re: Mohlo to být i obsáhlejší...
Nie som si zrovna istý tým, či je vhodné dať do nafty, ktor maže vstrekovače a palivové čerpadlo celkom účinný odmasťovač
Avatar - M1chal
20. 1. 2017 19:27
žádné mazlení
Přijdu - nastartuji - oškrábu led/sníh - jedu
Auto je spotřební věc :-! :-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ruprecht_007
20. 1. 2017 19:55
Re: žádné mazlení
Přijdu k vytopenému autu (nezávislé topení), sundám kabát, sednu, nastartuji (vyhřívané sedačky už začínají hřát) a jedu. Pokud padal sníh, tak před tím, než sundám kabát opráším sníh...
Dobře vybavené auto je spotřební věc :-)
Avatar - removed
20. 1. 2017 20:06
Re: žádné mazlení
Povedenej prispevkovej facelift... ;-)
20. 1. 2017 20:07
Re: žádné mazlení
O vyhřívaných sedačkách si český vozový park může nechat jenom zdát. A to nejenom kvůli průměrnému stáří auta a výbavě holobyt u Octavií "Ambiente"...vždyť nejvíce tu jezdí právě VW Gruppe, převážně Škodověnka, a firemní vyhřívané zkrátka nemívají běžně. A u těch osobních Fabií..dost těžko :-)
21. 1. 2017 22:09
Re: žádné mazlení
Tak to já si do svého nového auta pořídil celý zimní paket, obsahující ostřikovače světlometů, vyhřívaná přední sedadla a vyhřívané trysky ostřikovačů. Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka má moje výbava standardně. Příplatku rozhodně nelituju, jsou to dobře investované peníze! :-) :yes:
20. 1. 2017 20:33
Re: žádné mazlení
Ruprecht: chtěl jsi nám asi sdělit, že nemáš garáž ?
Avatar - Ruprecht_007
20. 1. 2017 20:58
Re: žádné mazlení
Ne, to jsem sdělit opravdu nechtěl. A garáž mám. Samozřejmě pokud vyjíždím z garáže, tak není třeba auto předehřívat...Ale jinak tvé připomínce nerozumím?
Avatar - Ronault.
20. 1. 2017 22:02
Re: žádné mazlení
Pokud připomínce nerozumíš, tak je to smutné, že majitel "dobře vybaveného auta", i když ojetého, nepochopil, že chlubení se vlastním (jetým) peřím je trochu... ;-) Ale neboj, my ti to všichni přejem, i tu garáž :-! :yes:
Avatar - Ruprecht_007
21. 1. 2017 13:05
Re: žádné mazlení
Skoro jako bys záviděl vyhřívané sedačky i to nezávislé topení....
Avatar - Ronault.
21. 1. 2017 16:18
Re: žádné mazlení
To se opravdu neboj ;-)
20. 1. 2017 20:56
Re: žádné mazlení
Tiež takto prídem k vytopenému autu( diaľkové štartovanie sériovo z fabriky, ktoré funguje aj cez mobil, takže môžem auto naštartovať aj z druhého konca sveta), sklá čisté, sedačky a volant krásne teplé takže prakticky ihneď po nasadnutí vypínam. Ale aj napriek tomu, že motor beží už asi 10 minút a topí, teplota motora sa dostane na normálne hodnoty asi po 6 km mestskej jazdy, prevodovka trochu skôr. Auto tiež beriem ako spotrebák ale snažím sa k nemu správať slušne akoby som ho chcel mať aspoň 10 rokov, spravidla ma ale po troch omrzí:)
Avatar - Ruprecht_007
20. 1. 2017 21:10
Re: žádné mazlení
Samozřejmě máš pravdu, taky nevyrážím s plynem na podlaze, ale to je snad samozřejmé i v létě, že nechám auto zahřát...
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2017 20:05
Re: žádné mazlení
presne tak.... bezna zimna rutina.... dnes u nas rano o 5tej bolo -16 a co... pohoda.... ocistis a jazdis... a nastastie nafta mi nezamrza.. lebo ziadnu nemam ... robit vedu z jednoduchych veci je ale dnes vcelku bezne .. vid taketo clanky.. najdes ich spusta co je najspravnejsie... a kazdy ma tu svoju "sablonu"
20. 1. 2017 20:06
Nafta
Když zamrzne nafta, tak si máte pořídit benzín:-D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2017 20:14
Re: Nafta
nafte by som uz zamaval ;-) ... ale ako veterany budu vzacne naftaky o par rokov
20. 1. 2017 21:11
vyhřívání
No to bude mít auto radost,když jej nechám 20 minut na volnoběh ohřívat.....to je teda rada od auto profíka jak swina
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Honza Mička
20. 1. 2017 22:10
Re: vyhřívání
Dobrý večer,

v článku se nepíše ohřívat auto na volnoběh dvacet minut. Takový čas (například) běží nezávislé topení za vypnutého motoru. Adekvátně délce běhu nezávislého topení by se pak mělo s autem jet, aby se stihla dobít baterka.
Avatar - michal.t
21. 1. 2017 01:45
Re: vyhřívání
Já myslím, že radost mít naopak může ;-)
Už se to tu asi řešilo… a pořád slyším/čtu, že delší zahřívání na volnoběh není ok… Ještě mi ale nikdo nikdy racionálně nevysvětlil PROČ.

Že se motor prohřívá volnoběhem pomaleji než poklidnou jízdou? Ano, to chápu, je tu tedy delší čas, kdy může směs (benzin) ulpívat na studených válcích a přecházet do oleje. Vadí to něčemu? Pokud v motoru nemám olej s úplně nejnižší přípustnou viskozitní specifikací, tak věřím, že ne.
Degradace oleje o víc než jednu viskozitní třídu (např. 5W30 na úroveň 0W20 nebo nižší) je prý (aspoň co jsem se dočetl) zcela výjimečná. Zvlášť pokud se dodržují roční servisní intervaly výměny oleje.

Že se studený ztuhlý olej nedostane všude, kam má? Ano, možná během prvních nejkritičtějších 10-20 vteřin. Po nastartování za studena si motor např. v mém autě nastaví otáčky někam na 1400/min. Rádce řazení obvykle doporučuje podřadit i na nižší otáčky, takže nevěřím, že by mazací soustava byla navržena tak mizerně, že by při těchto otáčkách nebyla schopna dodat studený olej všude tam, kam má.

Že má studený olej vyšší viskozitu? Pro nízkootáčkový provoz motoru (např. do těch 1400 ot.) jedině dobře. Pro pomaloběžné motory jsou oleje s vyšší viskozitou naopak doporučovány. Studený viskóznější olej tvoří při nižších otáčkách silnější vrstvu olejového filmu - nechrání snad tato lépe?

Čím dál se volnoběh vyznačuje? Minimálním přenosem sil , nízkým mechanickým namáháním částí motoru – jedině dobře.
Dále nízkou teplotou a průtokem spalin – z hlediska vzájemné teplotní roztažnosti jednotlivých částí motoru není snad nic šetrnějšího, než co nejpomalejší ohřev částí motoru, kdy je intenzita přenosu tepla natolik malá, aby se teploty částí stihly přiměřeně vyrovnávat. Bez zbytečně velkých rozdílů v dilatacích částí motoru.
Že se motor na volnoběh neohřeje? Ohřeje, aspoň částečně a holt to déle trvá… navíc, díky té nižší rychlosti ohřevu tolik nezaostává teplota oleje za teplotou chladící vody. Po x-minutách běhu na volnoběh začínáte jízdu s lépe připravenou (prohřátou) olejovou náplní než kdybyste vyrazili třeba po 20 vteřinách.
Dokonce i ta převodovka – je to přece kus (často) hliníkové skříně „přilepený“ k bloku motoru – a je asi docela těžké zabránit ji, aby se aspoň trochu nezahřívala vedením tepla od bloku motoru, byť to zřejmě nebude moc dramatické… no lepší než nic.

Takže mi tady z negativ zůstává v podstatě jen vyšší spotřeba paliva. Že by doporučení nezahřívat volnoběhem bylo dílkem ekologů?

Dokonce si i říkám, zda ten obvykle doporučovaný postup s pouze kratičkým čekáním na volnoběhu není jen propagandou samotných automobilek – nebylo by snad doporučení čekat na prohřátí auta na volnoběh konkurenční nevýhodou či přiznáním slabiny?
Troufla by si něčím takovým nějaká automobilka své zákazníky zdržovat? No nevím, nevím… jestli nám tak trošku nevěší bulíky na nos ;-)
21. 1. 2017 08:46
Re: vyhřívání
Jsou i motory, u kterých je postupné zahřívání na volnoběh výrobcem předepsáno. Např. některé naftové motory japonské firmy Kubota. Při letních teplotách cca 5 min., pod 0 15 minut.
21. 1. 2017 22:44
Re: vyhřívání
Ano, to si myslim taky.

Pro zamrzly motor je volnobeh nejsetrnejsi rezim jak ho rozpohybovat.

Jedna z nejvetsich prasaren pro zamrzly motor je hned po nastartovani jizda na plny plyn - kupodivu to dost ridicu dela.

To tradovane doporuceni jizdy ale bez dupani na plyn je nekde mezi.
22. 1. 2017 16:12
Re: vyhřívání
Podle mě je v tom typické lhaní ekoligistů.

Zahříváním motoru naprázdno vznikají exhalace, keré ekologistům právem vadí. Vadily by i mě, kdyby mi někdo 20 minut zahříval auto na volnoběh pod oknem.

A protože jsou ekologisti banda aresivních lhářů, snaží se lidem namluvit, že zahřívání motoru na volnoběh není pro motor dobré. Těžko říct, jestli je nezávislé topení z ekologického hlediska lepší.
21. 1. 2017 09:27
Re: vyhřívání
bude, delam to tak jiz 19 let a ani jednomu z 7 aut co jsem vlastnil to nevadilo, a ze tu v Krkonosich mame obcas super teploty

proste se dotanu do auta, nastartuju, zapnu odmrazovani zadku a nastavim topeni na celni sklo, a pak si postupne auto ocistim a pripadne pokud to jeste nestihlo odmrazit teplo od motoru, tak oskrabu okna, predni vetsinou bejva po tech par minutach uvolnene a tak jsem vetsinou skrabal jen bocni, nezavisle topeni jsem mel az v poslednim pujcenem aute, tedy jen neco malo prez rok pouzivani
Avatar - pumpkin
20. 1. 2017 21:25
Blbosti, ale...
...akurát dnes som auto rozmrazoval po tom, čo týždeň stálo pod snehovou perinou a nič príjemné. Prvá chyba, že tak ako odporúča Ronault, nedal som si nič na sklo a ešte horšie, že hneď po snežení som to nezmietol dole. Krásne to všetko primrzlo a stierače sa obalili takým poriadnym ľadom. Aspoň že motor pekne statočne naskočil. Potom som už len svoju lenivosť znova preklínal, keď si spomenul na stále neopravené vyhrievanie vodičovho sedadla. No proste, nech už je jar! :-)
Možno je ešte dobré spomenúť takú samozrejmosť, ako podzemná garáž. Pokiaľ je taká možnosť, je ideálne v nej nechať auto rozmrznúť na pár hodín a aby sa aj trochu vysušilo.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
20. 1. 2017 22:04
Re: Blbosti, ale...
No jo, příště se klidně ozvi pro radu :-!
Já spíše už dlouhodobě bojuju s vodou do ostřikovačů. Kupuju v Lídlu do -30, ale už i v -5 po setření stěračem stejně hned zamrzá... no a ty do -20 zamrzají už při 0°C... 8-s
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2017 23:04
Re: Blbosti, ale...
:yes: To mě také dovede naštvat, když mi ostřikovací kapalina do -20 při -5 zneprůhlední celé sklo. A to jsem ani nekupoval zrovna tu nejlevnější.
21. 1. 2017 11:13
Re: Blbosti, ale...
tyjo tak tenhle problem jsem snad od doby co jsem jezdil s veteranem nezaznamenal, kupoval jsem vzdy ty nejlevnejsi co jsem nekde videl v regalu a bylo tam minus neco
Avatar - trapid
20. 1. 2017 23:42
Zima
Už hodně let denně dojíždím autem parkovaným venku do práce.
Za ty roky jsem vyzkoušel jak fólii na čelní sklo, tak větší plachtu kryjící všechna skla.

Dnes tak maximálně nechám zvedlé stěrače. Plachty na sklo jsem přestal používat, protože sice je sklo bez námrazy, ale jak vyjedu, většinou začne zamrzat zevnitř od dýchání, anebo i zvenčí kvůli mnohdy vlhkému vnějšímu vzduchu. Prostě se sklo musí před jízdou aspoň trochu prohřát.

Při čištění si nedovolím na čelní sklo sáhnout škrabkou. V minulosti jsem škrabal a po pár zimách se nedalo jezdit proti slunci, kvůli odleskům z rýh ve skle.
Do mínus 4°C používám dvoulitrovou PETku s odstátou vodou. Nastartuji, zapnu vyhřívání skel (přední jen pod stěrači) a sedaček. Oškrábu boční skla a začnu pomalu polévat čelní sklo. Cca do pěti minut odjíždím.
Při větších mrazech je voda nepoužitelná, takže se snažím předcházet námraze tak, že při příjezdu nastavím vnitřní teplotu na miminum, abych ochladil sklo a při sněžení se na něm sníh nerozpouštěl a následně zamrznul. Po zaparkování otevřu na chvíli všechny dveře a "vyženu" vnitřní vlhkost.

I tak se dá se zimou žít.

Ještě pár poznámek.
První ke klimě - u většiny vozů se kompresor klimy sepne jen při teplotě nad 5°C. V případě nižší teploty nasávaného vzduchu by se tvořila námraza na výparníku a proto je to takto ošetřeno.
Druhá poznámka k prohřívání převodovky. Možná mě pamět klame, ale mám za to, že při volnoběhu se otáčí současně všecha kola v převodovce a tak je zahřívání oleje nejrychlejší :-) .
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2017 07:49
auto v zimě
Jsou to rady spíše jen pro začátečníky ! ! :-( :-! :yes:
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2017 09:28
nafta
no jak to ctu tak problem bude spise nafta nez ta zima >:D
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2017 12:39
Re: nafta
Tankuji nejlevnější naftu, nic do ní neliju a nikdy s ní žádný problém nebyl >:D
Avatar - teoretikus
21. 1. 2017 11:29
Roztahování vozidla s rozvodovým řemenem.
Chtěl bych dát do diskuse zda ano, nebo ne. A proč. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - removed
21. 1. 2017 13:51
Re: Roztahování vozidla s rozvodovým řemenem.
Nu, to je snadne... Preskoceni/pretrhnuti remenu a rozhozena matematika pohanenych casti motoru muze vest k fatalnimu poskozeni . Ale ja fakt, ze to stoji za pripomenuti.
Avatar - teoretikus
21. 1. 2017 16:57
Re: Roztahování vozidla s rozvodovým řemenem.
autor článku nás tady straší poškozením katalyzátoru po pár metrech při roztahování, ale o možnosti potkání motoru, ani slůvko. :'-(
21. 1. 2017 22:24
A co elektrovehikly?
Při těch letošních dlouhotrvajících silných mrazech a ranní přípravě mého auta na vyjetí jsem se musel pousmát, jak to asi v takových podmínkách dělají nadšení elektro-maniaci. Jasně, drahou Teslu asi mají přes noc ukrytou v garáži své vily (už jen kvůli potřebě dobíjení), ale jak to v zimě dělají méně zámožní elektro-nadšenci třeba s Leafem, pokud garáž nemají? Olej v elektromotoru ani v převodovce sice zahřívat nemusí, ale co energie potřebná k odmražení čelního okna, k vyhřátí kabiny, sedaček a zrcátek? Pokud toto vše zapnou, tak jim asi dojezd klesne na polovinu ještě než se odlepí od parkovacího místa! >:D A co třeba při neplánovaném zimním popojíždění někde v koloně na D1 při velkém mrazu a jen částečně nabitých baterkách? Domýšlí vládní ekoteroristé tyto situace, když tak nadšeně horují pro elektromobilitu (a to i mimo města)?!! :-!
Rozbalit vlákno
6
22. 1. 2017 12:06
Re: A co elektrovehikly?
Co to znamená, že nemáš garáž? Pokud je auto na kabelu, tak to není problém (typicky se umí předehřát a využijí k tomu energii ze sítě). Pokud není na kabelu, tak už je to horší. Některé mají nezávislé topení na nějaké palivo. Můžeš mít tepelné čerpadlo, které je efektivnější než odporové topení (nesežere ti tolik energie). Přímé vytápění je výhodné (odporové sice není tak efektivní, ale z hlediska pocitu jsou teplé sedačky nebo volant dobrým využitím energie), i když nevím, kolik elektromobilů má vyhřívané čelní sklo.

Novější Leafy by měly mít tepelné čerpadlo (nevím, jestli je v základní výbavě, ale v nabídce by mělo být).

V tomhle směru také záleží (podobně jako u konvenčních), pro jaký trh byl daný kus určený.
23. 1. 2017 08:15
Re: A co elektrovehikly?
Když někdo nemá garáž, tak prostě nemá garáž. Co je na tom k nepochopení? Jak by to třeba dělali uživatelé elektromobilu, co bydlí někde v činžáku? To spustí kabel třeba z 6. patra až k parkovišti před domem? >:D
Avatar - MGRR
22. 1. 2017 21:46
Re: A co elektrovehikly?
S Teslou jsme 3x nedojeli, kolona, zima, začalo sněžit=stěrače=topení vypnout=zmrzlý... Na benzince to nenabijete, pošlou vás do háje, odtahovka a konec. To jsme měli 150km rezervu. před výjezdem.

Kolega už Teslu nemá, má nový Prius IV s Webastem (pro Webasto čistě preventivně má záložní malinkou baterii jako od motorky napojenou na originální malou "budící" baterii)
23. 1. 2017 08:21
Re: A co elektrovehikly?
Tak tyto zkušenosti by si měli dobře přečíst všichni ti nekritičtí obdivovatelé výrobků Tesly... :-O
23. 1. 2017 11:33
Re: A co elektrovehikly?
Kde tu vidíš nekritických obdivovateľov elektromobilov tesly, resp. elektromobilov?
24. 1. 2017 07:45
Re: A co elektrovehikly?
Nymyslím jen v této diskusi, ale obecně. Zkus si někdy přečíst "příspěvky" třeba nicku "Kharl Antidiesel"? 8-s
Avatar - Dinar
22. 1. 2017 09:13
Work harder,
buy a garage! >:D ;-)
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2017 16:07
Ať se jdou vycpat.
Sklenice, která praskne při zalití vřelou vodou není na to dělaná (není odstraněné pnutí a je tlustostěnná). Pokud je, nepraskne (jako např. když si dáte kafe "do skla"). Když zaliji sklo vodou cca 50 st teplou (z kohoutku), nejen že led rozpustí, ale i ohřeje sklo. Stačí, když ho ohřeje na 0 st. a sklo již na delší dobu nezamrzne (ani zevnitř), protože rosný bod je zaručeně i při mírném mrazu níže než 0 st.. Navíc automobilové sklo je děláno tak, aby snášelo teplotní rázy.
Už někomu zamrzla zimní nafta? Pokud ano, je to pravděpodobně tím, že nevypustil vodu z filtru. Kdysi jsem se filtrovanosti nafty zabýval, měl jsem Xantii a zjistil jsem, že filtr je vyhřívaný vodou a "předfiltr" el. ohřevem.
Ví na www.auto.cz. že většina baterek je už AGM, kde se elektrolyt ani nedá kontrolovat, natož dolívat. Raděj, kdyby uvedli, že AGM se nesmí nabíjet nabíječkou, která není dělaná na gel nebo AGM, protože by bouchla (tedy její pojistka proti přetlaku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MGRR
22. 1. 2017 21:32
Fólii na čelním skle a stěrače zvednuté, neškrábeme i Webast
U nás jsou drsné zimy, takže bez stříbrné fólie se večer neobejdete + stěrače zvednuté nahoru.

Webasto teplovodní máme ve více autech a opravdu pohoda, pouštím jej 2x denně od podzimu do jara a za ty roky se žádné nerozbilo.

Webasto 5kw od -10*C, hlavně auta která mají mají velké motory už interiér moc nevyhřejí (s předprogramovanými 30min z výroby), ale do této teploty je to naprostá pohoda... alespoň se neškrábe a motor není po startu syrový. V jednom autě máme tedy GSM modul, ten na vás mluví a položí jednu důležitou otázku... chcete prodloužit topení z 30min na 60... to je i -10*C v autě na tričko. Je to skvělé i u aut na LPG, že je chladící okruh předehřátý a LPG se sepne okamžitě (LPG se spíná až je chladící kapalina trochu prohřátá, bez Webasta a v mrazu by se jelo dlouho na drahý benzín... když je to auto co bere zahřáté do 15L, tak studené zbytečně pojede 5-10km za 20L/100km)
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2017 08:24
Dolévání destilky do baterky
To autor článku vážně neví, že moderní akumulátory jsou již minimálně tak 10-15 let bezúdržbové, takže žádná destilovaná voda se již do jeho komor s elektrolytem nedolévá po celou životnost takové baterie? :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2017 09:52
rozmrazování oken
v článku jsem nenašel jednu jednoduchou praktickou věc - na rozmrazení oken používám rozmrazovač oken :-) Pokud je námraza tenká, stačí pak pustit stěrače nebo otřít hadrem, u silnější se musí pomoci škrabkou ale jde to mnohem lépe než nasucho...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2017 13:49
Re: rozmrazování oken
:yes: Píšu o tom výše. Boční skla, popř. světla tím mám pořešené během minuty a s čelním také hodně pomůže.
Avatar - Stejsn
23. 1. 2017 14:19
Když vám zamrzne nafta,
tak vám pak snad konečně dojde, že si máte koupit auto s motorem na normální palivo a ne rumpál z traktoru ;-)
Rozbalit vlákno
0