Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Všimli jste si teček a dalších vzorů na čelním skle? Víte, k čemu slouží?

Moderní automobilová skla jsou vybavována už při výrobě černými tečkami a body. K čemu slouží?
Zpět na článek
5. 2. 2017 22:47
5. 2. 2017 23:16
6. 2. 2017 09:16
6. 2. 2017 09:26
6. 2. 2017 09:54
6. 2. 2017 15:32
5. 2. 2017 23:25
5. 2. 2017 23:34
5. 2. 2017 23:49
5. 2. 2017 23:53
6. 2. 2017 00:03
7. 2. 2017 02:56
5. 2. 2017 23:26
5. 2. 2017 23:38
6. 2. 2017 14:12
7. 2. 2017 02:53
6. 2. 2017 00:11
6. 2. 2017 01:19
6. 2. 2017 07:37
7. 2. 2017 02:55
6. 2. 2017 08:42
6. 2. 2017 10:40
5. 2. 2017 20:32
Hlavní důvod
lepší rozložení teploty při ohýbaní ma za následek změnšení burnline efektu (opticke deformace na styku black enamel a čirého skla). ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - boost.
5. 2. 2017 22:47
Článek
o tomto temátu jsem před několika dny četl na Jalopnik.com; autor článku David Tracy se sám od sebe (!) zeptal člověka z firmy Pilkington.

Co udělal člen redakce ACZ? Ráno si přečetl Jalopnik, přelouskal text, hodil ho na ACZ. Dokonce jste použili i stejný obrázek. Bez udání zdroje.

Co byste dělali bez dželopnyku nebo kártrotlu? Furt jen samý kopírky, a když už někdo napíše vlastní article o technice, tak ho v diskusi rozcupou, že tam má plno chyb a nesmyslů.

Prej "nejlepší jízda na webu." :no: Sem už nemá cenu chodit.
Rozbalit vlákno
23
5. 2. 2017 23:16
Re: Článek
A sranda je, že 15 předtím než vyšel článek tady, vydali stejný článek i na * >:D
6. 2. 2017 09:16
Re: Článek
Napsal jsem na autoforu... Ale očividně to se tady v diskusi cenzuruje, protože to systém nahradil na hvězdičku. LOL!!!!!!!

A ani nemůžu svůj příspěvek znovu editovat >:D Ha ha! Dobrá cenzura.
6. 2. 2017 09:26
Re: Článek
K té editaci. Editovat lze vlastní text pouze do doby, než na něj někdo zareaguje, potom už to nejde.

To je celkem logické opatřeni, mohly by vznikat divné situace.
6. 2. 2017 09:54
Re: Článek
I tak občas vzniknou - stačí příspěvek upravit během toho, co někdo jiný píše odpověď. Jinak zmínky AF jsou tu z příspěvků mazané už hodně, hodně dlouho. Nevím, kdy to začalo, protože jsem na ně nikdy sám neodkazoval.
6. 2. 2017 15:32
Re: Článek
Ok, díky za vysvětlení. To samozřejmě dává smysl :-)
Avatar - JirkaV8
5. 2. 2017 23:25
Re: Článek
a co čekáš? nejlepší je jak někdo zajde na youtube, hodí sem link na notoricky známé nic moc video a přidá slaboduchý komentář ...jojo ta se to dělá , tady je takové odreagování od civilizačních nemocí a vnějšího světa, což je fajn, ale víc čekat už dááávno nečekám.
Avatar - Floyd
5. 2. 2017 23:34
Re: Článek
A není to trochu škoda? Neměli by zdejší rádoby profesionálové předvádět mnohem kvalitnější novinářskou práci? Kdyby u mě ve firmě kdokoliv produkoval takovéto zmetky a šlendriánství, letěl by okamžitě. A tady? Pořád je to horší a horší.
Holt ryba smrdí od hlavy.
Avatar - JirkaV8
5. 2. 2017 23:49
Re: Článek
myslíš Škoda nebo škoda? Jo je, na druhou stranu každému není dáno umět vše. Každý z nás má možnost kam chodí. Toto je jen nabídka, stejně jako někdo nabízí silonové ponožky za 200 kč, přece máš doma jiné ne? S tím to máš stejný, je to i naše vizitka že sem lezeme. Jo Rasťo a Garáž v rámci tuzemských patří asi k nejlepšímu, prst v nose mě u tebe vytáčí, ale souhlasím jojo.
Avatar - Floyd
5. 2. 2017 23:53
Re: Článek
Myslím škoda. Tento web už dávno není to co býval. A jednička? Ani náhodou.
Jsem pro hromadnou migraci
Prst z nosu občas vyndám, někdy tu ruku potřebuju i na něco jiného >:D >:D >:D
Avatar - JirkaV8
6. 2. 2017 00:03
Re: Článek
na něco jinýho, hm tak děvče se má >:D >:D >:D
Avatar - Floyd
5. 2. 2017 23:26
Re: Článek
Máš pravdu a je to horší než zlé. Auto.cz je neskutečná kopírka, vlastní invence téměř nulová. A když něco náhodou vypadne z těch jejich makovic, je to kolikrát naprostá krávovina. Je čas to zabalit.
Re: Článek
Lepší server, kde sa dá v diskusiách poučiť aj zabaviť s fajn ľuďmi...?
Avatar - Floyd
5. 2. 2017 23:38
Re: Článek
Já třeba velmi rád sleduji Rasťu Chválu, to je pro mě Pan motoristický novinář. A pak Garáž. Dá se i Honza Koubek. Ostatní jsou jen looseři, co parazitují.
Avatar - pumpkin
6. 2. 2017 14:12
Re: Článek
Ale on sa ťa pýta na diskusie a tie sú dodnes najlepšie tu na auto.cz.
Avatar - Floyd
7. 2. 2017 02:53
Re: Článek
Diskuze možná ano, ale kdo je tvoří? Jen my diskutéři. Info od redaktorů skoro žádné. Tak přece správná, účelná a konstruktivní diskuze nevypadá.
Avatar - boost.
6. 2. 2017 00:11
Re: Článek
Bohužel nejsou sami, repostuje nespočet dalších zahraničních serverů, ale aspoň taky produkují svoje vlastní věci (kromě testů). Já už veškerý info o automotive čerpám v angličtině a němčině, jinak bych se toho asi moc nedozvěděl. >:D
6. 2. 2017 01:19
Re: Článek
A ešte to blbo preložil.
Tesnenie predsa neslúži na ochranu skla pred zlým počasím, ale aby voda nepretiekla dovnútra auta.
6. 2. 2017 07:37
Re: Článek
jo přesně, tvrdit že se těsnění používala k ochraně čelních skel před nepřízní počasí chce už hodně velkého fištróna. Proč proboha redakce před vydáním nekonzultuje články s někým kdo je v technice aspoň trochu zdatnější, například s uklízečkou nebo vrátným ?
6. 2. 2017 08:42
Re: Článek
To je takove velmi dulezite a zajimave tema - cerne tecky na skle.

Jeste bych pridal dalsi spikleneckou teorii - ty prechody jsou zejmena na hornim okraji predniho skla a tvarove vyplnuji mezery okolo slunecnich clon - neni to nahodou kvuli tomu? Omezit slunecni zareni ale soucasne zachovat urcitou pruhlednost?
6. 2. 2017 10:40
Re: Článek
Sklo se tvaruje v peci a tmavé části se rychleji zahřejí. Tečkovaná oblast se tedy zahřeje pomaleji (podle míry zakrytí). Souvislá vrstva se používá tam, kde je lepidlo. Má poskytnout lepší povrch k lepení, lepidlo chránit před zářením a také ho skryje před námi. Tečky kolem pak vytvoří jemnější přechod (roztáhnou ho na větší plochu). Nejsem si jistý, proč někteří výrobci dělají tak velké plochy za vnitřním zrcátkem. Jednak je možné, že chtějí vyplnit prostor mezi clonami. To místo by také nemělo být pokovené, takže se hodí pro umístění jednotek pro elektronické mýtné, a pak je dobré omezit množství záření, které tamtudy může projít.
6. 2. 2017 06:42
odborně se tomu
říká přechodový rastr a zajímavé je, že japonská auta ho postrádají.
Těsnění má i další funkci, tlumí nárazy mezi kovem a sklem, neboť sklo nelze napevno připevnit ke kovové karosérii.
Rozbalit vlákno
4
6. 2. 2017 08:56
Re: odborně se tomu
Možná jsem blbej, ale nemá naprostá většina současných aut čelní skla přilepená - vlepená do karoserie napevno ? Ta krycí gumička tam bývá jen aby tam nebyla mezera.

Černé okraje s různými přechody jsou na sklech z dekoračně estetických důvodů, aby zvenku nebyly vidět nežádoucí nehezké detaily (právě to lepení, škvíry mezi palubní deskou a kastlí, přilepení zpětného zrcátka, senzorů stěračů, zamaskování slunečních clon, vnitřních krytů sloupků a pod.).
6. 2. 2017 09:43
Re: odborně se tomu
Nemůžeš mít sklo přilepené "natvrdo" do karoserie. Každá se kroutí a sklo by okamžitě prasklo. Proto se to "lepí" tím tmelem.
6. 2. 2017 10:20
Re: odborně se tomu
To vlepení má určitou pružnost. Je nepodstatné nazveme-li tu lepící substanci lepidlem nebo tmelem. Podstata je v tom, že gumové těsnění u lepeného skla neřeší tlumení nárazů mezi kovem a sklem, jak to psal Lepton.
6. 2. 2017 10:32
Re: odborně se tomu
gumové těsnění se už nepoužívá, všechna skla už dnes mají holé hrany. Dnes se používá extruze, materiál bych tipnul na betaseal HV3. Je to jenom kov - lepidlo, distanční podložky - sklo.
Ta spočívá v tom, že robot v automobilce nanese housenku na potisk na vnitřní straně čelního skla (objede ho kolem dokola) a další robot sklo uchopí a vsadí ho do karoserie. Mezi sklem a karoserií je pak ta housenka lepidla. Občas se stane, že robot nanese málo lepidla, resp. ho nanese jinam a sklo pak praská. Někdy se používají ještě distanční podložky.
Před nanesením lepidla se na sklo, resp. na jeho potištěnou část nanáší primerpro zlepšení adheze. Tahle operace se zpravidla provádí u výrobce skla.

Edited: na čelní skla se ještě na spodní hranu lepí lip, který zastává funkci těsnění