Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VUT Superbel II: Přestavba Superbu 2,0 TDI na elektropohon vznikla na brněnském VUT

EVC Group elektromobil nabízí pod obchodním označením EVC S7.
Zpět na článek
2. 7. 2011 02:53
2. 7. 2011 15:15
2. 7. 2011 20:38
2. 7. 2011 03:35
2. 7. 2011 09:28
2. 7. 2011 02:53
respekt
Je videt, ze to nedelali zadny amateri a maj se cim pochlubit. 220km neni zadny eldorado, ale uz je to pouzitelny pro takovy to domaci jezdeni. Az technologie baterek postoupi dal, bude to cim dal lakavejsi. Zatim jeste ne. Ale ty clanky s procesorama, ktery se o sebe umej postarat a jsou tim padem blbuvzdorny a trvanlivejsi, to je pokrok v praxi.
Libi se mi, kolik je tady vlastencu. Tolik blahoprani ceskym rucickam(a hlavickam) bych od toho naseho naroda rozhodne necekal. :yes:
Rozbalit vlákno
2
2. 7. 2011 15:15
Re: respekt
Už roky jsou známé postupy, které zvednou kapacitu baterií v desetinásobcích. Problém je právě aplikace těchto postupů do sériové výroby tak, aby to bylo finančně dostupné. Například na Stanfordu vyvinuli baterie s nanovlákny, které mají zhruba 10x větší kapacitu než klasické Li-ion. Od roku 2007 pracují na praktické aplikaci, letos se snad objeví první kusy v mobilních telefonech. Dnešní elektromobily by mohly jen díky této jediné technologii mít dojezd tisíce kilometrů při stejné době nabíjení.

Technologie jsou, ale aplikace je ve hvězdách.

Co se mikroprocesorů v článku týče, to není žádná horká novinka. Už roky jsou podobná řešení ve spotřební elektronice. Většinou se nasazuje kvůli zvýšení životnosti vestavěných vícečlánkových baterií.
2. 7. 2011 03:35
Good job!
Myslim, ze tento projekt by si zaslouzil od auto.cz vic nez jen prevzit zpravu ctk...
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2011 09:28
skoda jen
skoda jen ze z toho udelali ciste elektromobil, jako prodejnejsi a pouzitelnejsi a zrejme odost levnejsi bych povazoval u takovehoto kombi udelat EV, takze ano baterky a elektromotor jako hlavni pohonne ustroji, ale klidne jen s dojezdem 30-50km, a pak nejaky mensi moturek jako elektrocentralu kterej by palivo sosal z puvodni nadrze a dojezd by tak klidne zvetsil prez 1000km,

no rekneme ze Superb Combi ma 60 litrovou nadrz ktera s nejslabsi dieselovou motorizaci 1.6TDI ma dojezd nejakych 1100-1200km (Greenline tusim 1300-1400), motor upraveny pro idealni zatah na rekneme 25-50kW v danych rezimech dobijeni (puvodne 77kW) + primarni Elektro pohon ktery tam maji ted s bateriema na pouhych 30-50km elektricke jizdy, a dojezd pri spravnem pouzivani takoveho auta by mohl bezproblemu atakovat 2000km, doufam ze alespon sama Skodovka se pokusi o nejake EV do jejich nejvetsiho auta, a ne jen o ciste elektro auto
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2011 20:35
Zbytečný vývoj.
Vymýšlejí vymyšlené. Peníze vyhozené do větru. Ale pomalu je třeba myslet na dotace a granty na příští rok, takže prezentovat se je potřeba, co kdyby někomu došlo že tyhle projekty VUT jsou bohapusté vyhazovaní peněz a přištrtil penězovod.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Special-line
3. 7. 2011 17:22
Re: Zbytečný vývoj.
Tak pokud to beru z pohledu studentů, že na tom naberou určité zkušenosti tak to nejsou až zas tak vyhozené peníze. V týhle republice se peníze vyhazujou na daleko větší kraviny. Jakékoliv získané praktické zkušenosti během studia jsou nesmírně cenné, protože jinak je u nás úroveň praxe a praktických dovedností podle mého názoru na školách nízká a toto může být třeba jedinou šancí jak si něco vyzkoušet a osahat. Firmy by nejradši nabírali pouze lidi s praxí no tak ať i ti studenti tu praxi i ve škole získávají.