Tady je krásně vidět, nakolik jsou slova o hubnutí MQB modelů pravdivá. Máme zde provozní hmotnost Golfu 6 a 7 hned vedle sebe, aby nemohly vzniknout námitky, že jde o 4x4, je zde i uveden rozdíl oproti 4x2 verzi - a z mohutných sto kil zde máme jen 10 kilogramů. Teda určitě je dobře že nová generace není těžší než stará jak je často trendem, ale 100 kilo to prostě není ani náhodou.
Myslím, že to napočítali následovně: motor lehčí, klima lehčí, skelet lehčí, radio lehčí, to dá plus minus 100 kilo. Jenže Golfa trochu zvětšíme, přidáme pár nových zařízení a to dá plus minus 80 kg zpět. Skoro jako kdyby jim ta kila sčítali na jednom nejmenovaném ministerstvu >:-[]
Jo, VW vydal tiskové prohlášení kde tohle stálo, a všichni novináři jí radostně opakujou - ale čekání na verzi lehčí o 100 kilo je jako čekání na Godota. Ukaž mi konkrétní verzi, která shodila 100 kilo. Největší rozdíl, co jsem našel je 65kg u verze 1.4tsi, jinak je to mnohem, mnohem míň. A že by to bylo rozdílem v zäkladní v˙bavě se mi nezdá, v zákl. verzích má naopak nový Golf lehčí kliku misto multilinku :-!
Problém je spíš v tom, že VW někdy udává hmotnost s řidičem a jindy bez řidiče. Musíš si ověřit, která to je. V konfigurátoru v Německu, kde neudávají, která to je, byla stará bez řidiče a nová s řidičem. Takže ti zmizelo 75 kg a té slibované 100 ses nemohl dopočítat. Sám jsem se na to nachytal. Jinak do těch 100 kg je počítán i motor, takže pro různé motorizace se to liší. U 1,4 TSI to bylo asi nejvíc, u 2,0 TDI skoro nic.
Je to dost matoucí, těch 75 kg přítěže. Nakonec jsem se ale dobral tëch správných čísel a např 1.2 TSi 63 to dělá 1205 vs 1229, u 1.4 tsi 1225 vs 1290 a 2.0 tdi 1354 vs. 1351 (tj je dokonce těžší) Ne že by to nebylo celkem jedno, ale je zvláštní že všem stačí říct, že je to až 100 kilo, přitom o žádné takové verzi nevím :-)
V tom případě ses dobral špatných. Zrovna to TDI si pamatuji, přesně ke stejnému závěru jsem došel (tedy, že nový je o 3 kg těžší - tohle se pamatuje celkem dobře :-) - psal jsem to v diskuzi u představení, jedné z těch prvních) a pak jsem zjistil, že míchám čísla s řidičem a bez řidiče. Ještě si pamatuji, že mi u něčeho vyšlo trochu přes 20. Možná silnější 1,2 TSI. Bohužel už katalog starého Golfu nemám.
Neříkám, že se nemohu plést. A ono ani 72 není 100, že. Nicméně tohle číslo dává smysl vzhledem k tomu, kde se kolik ušetřilo. Prostě samotný 2,0 TDI prakticky nic neshodil.
Chápu, že je třeba zachovat výlučnost některých kombinací pro A3, jako argument pro její premiovost, ale je to škoda, možnost spojit 4x4 s benzinem stejně jako s naftou plus dsg, to by byla vymoženost, která by reálnou image golfu jako dokonale beztřídního a univerzálního auta v jeho sedmé, extrémně povedené, generaci velmi podpořila.
Golf R je okrajovka, 1,4 tsi s dsg a 4x4 za pětsetpade by bylo velmi žádoucí auto. Co je na trhu k mání v té ceně ve čtyřkolce vůbec, a co je navíc k mání v kombinaci se špičkovým motorem a špičkovým automatem? Nevím o ničem... Podle mě je v době, kdy Evropa jede na vlně automatů a čtyřkolek, docela chybou neprodávat něco, co mám a umím.
Taky nechápu důvod, proč VW nedá do Golfu 1.8 TSI v kombinaci s pohonem 4x4 nebo kombinaci DSG a 4x4?? Chápal bych, kdyby to nedali škodovce, ale Golf je jejich výkladní skříň a oni tu techniku mají!
Jasně, já mám ale na mysli něco trochu jiného, dsg v kombinaci se 4x4 u slabšího, tj. levnějšího, motoru, proto zmiňuju 1,4tsi, který i s 90kW na tu váhu v pohodě stačí a mohl by stát kolem 550ti. Měli by u VW takové esíčko v rukávu, lidé chtějí čtyřkolku, zamíří pro malé suv/crossover, jenže zjistí že za cenu kolem půl mega dostanou akorát tak 2x4. Podle mého by byl potenciál zmíněné kombinace vpřípadě udržení ceny lehce přes pět set veliký.
Ak bude verzia GOLF Variant Alltrack,ako sa to tu prednedavnom pisalo,tak verim,ze bude aj benzin aj DSGecko...Osobne na neho cakam,chcel by som 1.4 TSI a DSGecko, plus zvyseny a klasicky ala Passat Alltrack oplastovany Variant a som spokojny!!! ;-)
Pro tuhle variantu mi přijde vhodnější spíš octavia, předchozí scout byl velmi povedený, a jako motorizaci pro větší kombík bych viděl spíše tu 1,8 tsi, kterou golf nemá. Ale principielně i golf alltrack, proč ne.
Hm, s tímhle motorem jsem ještě nejel a ozývají se hlasy, že dynamicky nedává velký smysl oproti silnějšímu 1.2TSI 77kW. Na druhou stranu, jistě se najde dost klidných jezdců, kteří by 4x4 preferovali spíše z hlediska jistějších jízdních vlastností v zimě a třeba by jim stačila i ta 1.2TSI.
Je fakt, že ty 1,2tsi 77kW jsou v reálu rychlejší než by výkon napovídal, ale rozdíl tam je, hlavně ve vyšších rychlostech a roste s obsazením/naložením. Krouťák 1,4tsi si s těmi více než sto kily haldexu navíc poradí podstatně lépe, osobně vidím tuto motorizaci pro 4x4 jako sice bezproblémovou, ale základní.
1,2 má totiž 175 Nm @ 1400 - 4000, 90 kW 1,4 200 Nm @ 1400 - 4000 a 103 kW 250 Nm / 1500 - 3500. Není mezi nimi takový rozdíl. Na té 90 kW je dnes podle mne víc cítit, že je to prostě slabší verze, že existuje ještě silnější.
25N.m v celém spektru, to není žádné drama, navíc je asi částečně vykoupené vyšší hmotností té 1.4... možná bude 1.4 spolehlivější než 1.2, ale jinak to opravdu vypadá tak, že slabší 1.4TSI velký smysl nedává (při zohlednění vyšší ceny a spotřeby, dražší pojistky atd.).
Tak ani 13 kW není zásadně velký rozdíl. Když 1,4, tak tu silnější. Podle mne podává přesvědčivější výkon. Navíc bych řekl, že na brzdě by se rozdíl mezi 77 a 90 ještě víc setřel, tedy že 1,2 bude mít trochu větší "bonus". Můj názor, nemusí to tak být. Pod větším zatížením ale mezi nimi podle mne rozdíl ucítíš. Otázka je, jestli ti to stojí za příplatek.
Mně tedy jako velká výhoda 1.4 90kW proti 1.2 77kW přijde především zadní víceprvková náprava. Z tohoto důvodu bych si při malém cenovém rozdílu vybral právě raději tu 1.4
U Octavie je torzka všude... a u Golfu jsem myslel že taky, ale teď si nejsem jistý. Každopádně pokud se bavíme o potenciální čtyřkolce, ta by byla jistě s víceprvkem.
Pokud se nepletu, tak 1,4 TSI + 4x4 má jenom Tiguan s twinchargerem... chystá se cca 125kW verze 1,4 TSI, například tam by se 4x4 objevit mohla (nebo i u toho současného 103 kW). Ale určitě nechce VW vystřílet všechnu munici najednou. Navíc jsem zaslechl zmínky o opětovné hrozbě nedostatku Haldexů.
Jen je zvláštní, že připravují další verzi 1,4, když mají 1,8. Tím spíš, že je to nový motor. Na druhou stranu, ani dříve nedostal 1,8 a VW měl twincharger.
Silnější 1,4 TSI by se měla chystat pro menší auta (zhruba po ten Golf), 1,8 TSI je do větších. A nebo může dopadnout ještě jinak, takový Tiguan (i 4x4), Sharan nebo Passat teď mají starší 1,4 TSI a přitom to jsou dost velká a těžká auta...
Zvláštní je, že na některých trzích má Passat 1,8 TSI a na jiných 1,4 TSI twincharger. Pokud jde o větší/ menší, i A3 a Leon mají 1,8 TSI. A Octavia je sice větší, ale v hierarchii spíš níž.
Tak uvidíme... ono 1.6TDI na to možná bude trošku slabé... ale pro 2.0TDI to bude zajímavá varianta. Jak píše Dinar, ještě tak to nabídnout s 1.4TSI a 1.8TSI.
Klidně si tipnu, že 1,6tdi bude u octavie ve čtyřkolce trhák, Evropa, Česko nevyjímaje, je rájem čipařů, rozdíl mezi cenou 2,0tdi a 1,6tdi bude určitě nějakých 60k jako u golfu a čip stojí pár tisíc.
Ne, počkej... znám pár lidí, kteří dávali čip třeba do starší Octavie nebo i BMW, ale myslel jsem, že u nových aut to tak časté není... hodně lidí se bojí ztráty záruky, i když to zřejmě jde i se zárukou... myslíš, že čipování nových aut je u nás tak masivní záležitost? Dieslové Octavie jsou převážně firemní záležitost a u větší firmy si to neumím dost dobře představit.
Na druhou stranu, pokud automobilka nabízí dva motory se shodnou technikou lišící se pouze SW, tak si o něco takového svým způsobem říká... (teď nemluvím konkrétně o VW nebo Škodě).
Souhlas... Ne,že by čipy úplně vymizely,ale už to není co to bejvalo... Filtry pevných částic chiptuning rozhodně nemilují! U 2,0 TDI dostaneš navíc za oněch 60.000,- Kč i třeba šestistupňovou převodovku, brzdy dimenzované na tento výkon atd...
Není potřeba Chip, stačí vykuchat filtr pevných částic. Auto je jak vyměněné. Samozřejmě se musí upravit mapy v jednotce cena cca 10 000,- i s vyndáním filtru.
Bohužel pravda. ČR je ráj pseudotunerů s notebookem v ruce, takže se toho bohužel dočkáme. Já bych jako ideál na cestování viděl Octavii 2,0 TDI 4x4 s multi-linkem a DSG, nebo 1,8 TSI 4X4 s DSG.
Slabé? Slušný základ pro 4kolku. Však s čím začínala dnes už legendární OI, byla to 1.9TDI s 66kW :-), až později dostala TDI PD se 74kW a 6° převodovku a dokonce měla vzadu i nezávislé zavěšení s příčnými rameny, žádná vlečená náprava.
Zaujimalo by ma kolko kolies realne taha? Ci sa stale moze stavat nieco take ako v tomto videu??? Ze stale tahaju len dve kolesa do kriza predne lave a zadne prave??? Alebo to uz vie poslat silu na vsetky kolesa????? asi nie co?
To je problém nápravových diferenciálů. Jsou otevřené, jako u předokolek, nebo většiny lehkých čtyřkolek. Přenos na nápravě je realizován brzdami. Tady očividně něco nefungovalo. Pohroma byl v tomhle Torsen T-1.
takze v podstate sa to stane aj novemu haldexu 5?
Lebo aj minule som videl Tigualn ako sa nemohol vyhrabat z parkovisla to iste do kriza mu hrabali kolesa...
takze to ani nie je pohon 4x4 :-)
Tohle nemá s Haldexem nic společného. Otevřené diferenciály na nápravách jsou běžné řešení. Proč u té Octavie elektronika nepřibrzdila kola, jak správně má, nevím. Nebyl jsem u toho. A k tomu Tiguanu... "do kříže" se mu mohou protáčet kola jen tehdy, pokud má dvě ve vzduchu a ta na zemi jsou bez trakce. Jinak by musel mít vypnutou elektroniku. Ani si nejsem jist, jestli se EDL při vypnutí ESP vypíná, nebo jestli na to musíš vytáhnout pojistku. Že je EDL na dvě věci, každý ví, ale používá se. A to i u velkých SUV. Rozhodně by se ale kola neměla volně protáčet. Jedině, že by měl slabé brzdy.
Po takovém trotlovi bych si pak to auto chtě koupit. Všiml si vůbec jaké auta po té louce jezdí? Měl pocit že sedí v něčem podobném. Octavia s haldexem není Offroad ani SUV :no: Navíc Haldexo při rozjezdu přenáší víc krouťáku na zadek je li čumák auta zapíchnutý do země nerozjede se je to logické a normální. Systém nedovolí spálení spojky haldex když je řidič bezmozek. Na takové kraviny si měl koupit první generaci Audi Allroad kde si může změnit světlou výšku a Quattro taky funguje jinak než Hallex. Čtyřkolka v podání Haldexu je na nezpevněný povrch, sníh, bahno na polní cestě při cestě na chalupu. Určitě ne na cesty po Rumunských horách ;-\ :no: Bohužel na tenhle typ lidí doplácí výrobce auta jelikož takový trouba pak bude všude tlachat je je to k ho.nu. Například koupit si jtřeba STI není známkou Rallly Speciálu ;-\ byť skupiny N4 :no:
Ale dost suviek o nic lepsie na tom nebudu :-) Len za to ze budu mat vecsiu svetlu vysku ...hodne suviek ma obycajne pripojitelne 4x4...takze lepsia svetla vyska ich nespasi...
Ja som uz s mojim 4x4 sedanom vysiel strmsie luky bez problemov ale mna zas hodne limituje nizky podvozok 14cm...
Zrovna 1. g. Allroadu měla možnost měnit světlou výšku jen za příplatek, další dvě generace už mají tuto schopnost sériově. Kromě vyšší základní světlé výšky byla výhoda 1. g. Allroadu v terénu v možnosti připlatit si za redukci převodovky, i když pouze u manuálu.
Co je to za blbost ze odpaja zadne kolesa pri parkovani???
A akoto ze to nema eLSD ako haldrex4 . To je potom horsi system, krok spet a nie ze patri medzi spicku 4x4 :))
No místo eLSD má Haldex 5 rozšířenou elektroniku ESP. Jestli je tento krok efektivní cestou vpřed, nebo technologickým ústupkem, to ať si posoudí každý sám. Já se po prvím seznámení s prvním autem, které Haldex 5 (alespoň oficiálně) má, stavím za ten první názor.
Zřejmě toho moc o těchto systémech nevíš. Xdrive zase (logicky naopak) odpojuje přední kola při parkování a Haldex první g. zadní kola při parkování neodpojoval.
Tak to cumim ze ani bmw so svojim uzasnym xdrive nevie parkovat ako prava 4x4.
Inak zaujimave je ze vela uzivatelov octavii s haldrex 1 tvrdia ze pri cuvani im to ide ako 4x4 , hoci odborne clanky tvrdia opak :-) Tak ako to je?? Podla mna najlepsi haldrex je 4 generacie s eLSD , piata generacia je vlastne uspornejsie jednoduchsie riesenie ale nie lepsie, chceli jednoducho znizit naklady.
Jasne je to ze ani xdrive a ani haldrex neni stala 4x4.
System na mojej honde ma 4x4 aj pri cuvani a to je uz skoro 6 rocne auto.
Couvání není problém, zatáčení je. Když parkuješ, tak se předpokládá, že budeš mít plný rejd. A u jedničky elektronika, pokud vím, nemohla odpojit nápravu. Mohla jen snížit tlak. Takže to pořád byla čtyřkolka, jen nemohla mít naplno sepnutou spojku. Hlavně to byl reaktivní pohon, takže se bavíme o situaci, kdy měla přední kola problém s trakcí.
Čímž se vracíme k tomu, že problémem je absence mezinápravového diferenciálu. Golf snad eLSD neměl nikdy. Měl EDL a R mělo XDS, jestli se nepletu. XWD (tedy jeden Haldex 4 uprostřed a druhý na zadní nápravě jako eLSD) je asi nejlepší Haldex, ale zdaleka ne nejlepší pohon všech kol. Saab na něj měl exkluzivitu, dnes ho najdeš v koncernově spřízněné Insignii. Nejde o nějaké ošizení, technika pokročila. XWD by mělo jít postavit i na páté generaci. Uvidí se, co dostane nové R, protože GTI čeká aktivní diferenciál.
EDL? Myslíš EDS (Elektronische DifferentialSperre)? G6 R jako čtyřkolka XDS neměl, to koncern používá jen u FWD, u AWD se případně přesune více "síly" dozadu.
Přesně - Electronic Differential Lock - anglický ekvivalent EDS. :-) XDS je v principu jedno a to samé, jen reaguje na trochu jiné podmínky.
Nooo, minimálně na zadní nápravě je dobré moment dělit a Audi používá "XDS" na obou nápravách. Když si koupíš sportovní diferenciál, tak převezme tuhle činnost vzadu, jestli ale přestane brzdit na přední nápravě, to si teď nejsem jist. Myslím, že ne.
Rozhodně si nemyslím, že Golf R měl eLSD, tedy druhou jednotku Haldex na zadní nápravě. A pokud neměl ani XDS, tak je to opravdu smutné. Je možné, že tomu v tomhle případě říkají jinak, ale rozhodně bych takovou funkci očekával. Je to součást ESP, nic navíc by to stát nemělo. Jestli máš nějaké detailnější informace, nechám se poučit. O R jsem se nikdy moc nezajímal.
tak snad nás vyslyší a "déesgéčko" tam časem šoupnou, v časech, kdy automat stojí v podstatě to samé co kožený interier není co řešit, teda kůže + odvětrávání + automat +4x4 + v8 = :-!
Lze určitě cokoliv, otázka je proč to dělat, už tak je Golf v nižší střední s nabídkou 4x4 téměř bez konkurence a proč si odebírat vlastní zákazníky Tiguanu a spol.
podle mě je odpovědí na otázku proč to nabízet prostě fakt, že by to zákazníci kupovali, cenově by to bylo určitě pod tiguanem, otázka jestli by to přebralo zákazníky právě tiguanu, upřímně, nevím
Jsou, ale obchodní politika nejspíš nechce udělat z Golfu náhradu malých SUV ani vylovit rybník A3 (chceš benzín a 4x4 tak si vem A3 1.8 TFSI ta haldex má). A je tu i problém kapacity výroby haldexu, prvotní zájem o Golf 4x4 v zemích jako je AT, CH nebo i D určitě i tak dostane tuto výrobu do kapacitních problémů (vysoká poptávka po Tiguanu v nedávné době způsobila dost nepříjemné "čekačky") tak proč necpat alespoň zpočátku klientům dražší motorizace. :-)
Ano. Je to asi opravdu důsledek nedostatku haldexů a snahy "nějak" pokrýt ty nejžádanější kombinace u každého modelu a samozřejmě zároveň snahy co nejvíc na tom vydělat. Když sleduji německé a rakouské kolegy a vidím jak tam frčí tiguany, q3, octavie 4x4 a i staré golfy 4x4 tak myslím, že s nástupem G7, A3 a teď ještě Octy III bude u Haldexů pěknej rachot.
To určitě. Jen čekám, kdy si VW začne vyrábět Haldexy ve vlastní továrně. :-) Když před lety (myslím 2009) podepisovali smlouvu na pátou generaci, tak měla hodnotu skoro půl miliardy euro. To už je slušná sumička.
Pokud vím, než stačili přejít na třetí, už byla čtvrtá. U A3 se ze 2. na 4. přecházelo při faceliftu. Některé modely v rámci koncernu třetí generaci dostaly, jestli se nepletu. Ale zase si počkaly na čtvrtou.