Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Golf Country (1989-1991): První crossover? Kříženec hatchbacku a teréňáku věštil budoucnost

Volkswagen nabídl na počátku 90. let zákazníkům zvýšený Golf s rámem vpředu a rezervou vzadu. Crossover ovšem nevyměkl, měl čtyřkolku a terénu se rozhodně nebál...
Zpět na článek
21. 3. 2017 19:34
22. 3. 2017 09:58
21. 3. 2017 21:46
21. 3. 2017 23:28
22. 3. 2017 07:16
22. 3. 2017 22:05
21. 3. 2017 19:34
My ho měli.
Byl to Bůh. Ne jak ty dnešní elektronikou nbitý křápy, co si na teréňáky jen hrajou. Projelo to jen o málo míň, než Samuraj. A to je šílený. :-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ozzman
21. 3. 2017 23:29
Re: My ho měli.
Tohle auto stávalo v 90.tkách v ulici, kudy jsem chodil ze základky domu (v černé barvě). O pár let později jsem někomu tvrdil, že i Golf II. existoval jako 4x4 a byl jsem za to terčem posměchu !
Avatar - white label
22. 3. 2017 01:55
Re: My ho měli.
Tak už si to konečně tak neber... >:-[] ;-)
Avatar - Ozzman
22. 3. 2017 07:40
Re: My ho měli.
Jo ! >:D Měl bych si ho koupit a bývalé spolužáky objet, aby všichni viděli! >:D
Avatar - netcar.xx
22. 3. 2017 08:06
Re: My ho měli.
A ten pocit, když víš že máš pravdu a lopaty okolo se ti smějou. To jsem párkrát taky zažil, navíc jsem spoustu let prožil v době, kdy nebyly smartfouny a strejda Google, takže se dokazovalo špatně.
Avatar - Ozzman
22. 3. 2017 11:20
Re: My ho měli.
V té době, kdy se toto stalo už možná google byl, ale chytat si ho mohl možná tak u pár jedinců ve městě doma na vytáčecí modem >:D Takže situace dost podobná >:D
Avatar - white label
22. 3. 2017 14:25
Re: My ho měli.
Objet, nebo rovnou ojet... >:-[]
Avatar - Ozzman
22. 3. 2017 14:55
Re: My ho měli.
Bohužel, holky se o autech moc nehádají >:D Takže objet
Avatar - white label
22. 3. 2017 15:25
Re: My ho měli.
Ojet holky a těm chlapům ojet jejich holky, no a těm 4%ním ojet jejich auta... >:-[]
Avatar - Ozzman
22. 3. 2017 21:51
Re: My ho měli.
To by šlo >:D
Avatar - Uživatel_5340709
22. 3. 2017 09:34
Re: My ho měli.
Trauma z dětství,.............. a já si furt říkal, odkud pramení tvá diskutérská neústupnost. >:D >:D >:D
Avatar - vabis
22. 3. 2017 09:58
Re: My ho měli.
Taky si to zive pamatuji :-! Kdyby dnesni Scouti vypadali takhle vcetne ramu, tak bych se nezlobil. Na druhou stranu treba Tiguan neni spatny :yes:
21. 3. 2017 19:41
První crossover?
VW Golf Country. První crossover? ne prvni nebyl, zvysene vozy se seriove vyrabeli v ruznych tridach jiz od konce 40 let minuleho stoleti, specialisti na to byli hlavne Amici kde takovych aut maji v histoii celkem hodne
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ja Prvni 123
21. 3. 2017 20:19
Re: První crossover?
No - a i v Evropě!
První rozhodně nebyl... jak jinak v té době jsem proti němu ještě nic neměl.

Takový Talbot Matra Rancho - 1977...
Fiat Panda 4x4 - 1980...
Alfa 33 1.5 4x4 - 1983...

a určitě i další, jen si teď nevzpomínám.
Avatar - Bazalt
22. 3. 2017 15:30
Re: První crossover?
brutus :-)
21. 3. 2017 21:11
Re: První crossover?
Panda ano, Alfa 33 dejme tomu také, ale Matra Simca není paralela ani k nim a ani k tomu Golfu. Měla jen přední pohon a hatchback také nebyla. Marně u ní hledám souvislost.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 3. 2017 21:23
Re: První crossover?
Nepřu se.. ale Franouzi tehdy vykřikovali o tom, že je to francouzský protějšek Range Rovera, takže mám za to, že verze 4x4 existovala...

Krátké zagůglení mi vyhodilo tohle:

[odkaz]
21. 3. 2017 22:22
Re: První crossover?
Neexistovala a ani ten prapodivný odkaz, co jsi uvedl, nic neříká. (Kromě nadpisu.) Rancho bylo na platformě Simcy 1100, tedy výhradně přední pohon. Pokud jsi četl diskusi v tom odkaze, který jsi uvedl, tak i tam to 4x4 mnozí zpochybňují.
22. 3. 2017 07:35
Re: První crossover?
Každopádně jste zapomněli na Peugeot 505 4x4 Dangel, ten byl už v roce 1986, je sice z kombíku, ale je to první významnější crossover tohodle typu( rozumněj kříženec normálního auta s tereňákem). Panda ani alfa 33 nebyly nijak zvlášť zdvižený.
[odkaz]
Avatar - beibej
22. 3. 2017 18:52
Re: První crossover?
Moskvič pro venkovské cesty [odkaz]
Avatar - pumpkin
22. 3. 2017 21:12
Re: První crossover?
Ale veď crossover nemusí mať zákonite 4x4, nie? S tým, že nešlo o hatchback súhlasím, bol to LAV.
22. 3. 2017 21:20
Re: První crossover?
To jistě nemusí. Šlo o paralely k tomu Golfu.
Avatar - Bazalt
22. 3. 2017 15:29
Re: První crossover?
Renault 21 Nevada ;-)
Avatar - pumpkin
22. 3. 2017 21:21
Re: První crossover?
alebo Renault Espace Quadra.
Avatar - Bazalt
23. 3. 2017 13:17
Re: První crossover?
On i první Forester byl spíš takový kombík s 4x4 než to, co je z něj teď :-)
Avatar - euro89
21. 3. 2017 21:46
Vyjimka...
Oznaceni prvni Crossover je sice mimo, ale jinak jde zcela vyjimecne o jeden z mala opravdu zajimavych Volkswagenu. Ackoliv zajimavy ho udelali az rakusani... Dokonce tak, ze asi mesic pred koupi 9000 jsem chtel prave Country na bezny jezdeni a na zimu. Byl jsem se na jeden zeleny podivat a auto me opravdu mile prekvapilo. Ten konkretni kus mel sice trochu koroze na spojich a hranach karoserie (klasika u vsech VW z 80. a zacatku 90. let), ale zase byl jen za 3tis. euro a navic suverene jediny do 100km od bydliste. Bohuzel majitel nechtel pockat 14 dni a tak to nakonec nedopadlo. Ale i tak zustava Country spolecne s T3 Multivan Syncro a K70 jednim z malo Volkswagenu, ktere bych si do garaze bez ostychu zaparkoval i ja.
Mimochodem, momentalne pracuji ve svycarskem kantonu Graubünden, ktery je na vozovy park mistnich obyvatel hodne specificky a da se tu potkat prakticky vsechno s pohonem vsech kol, vcetne v clanku zmineho Eaglu. Jen ty jezdi v okoli hned dva... Opravdu raj pro milovniky "zapomenutych" aut. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
21. 3. 2017 22:22
Krása
chtěl jsem ho koupit, už jsem měl jednoho vyhlédnutého v Trevíru, ale než jsem se tam dostal, prodali mi ho. Takhle nějak si představuji osobní vůz pro praktické použití. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
21. 3. 2017 23:28
Re: Krása
A to bylo předtím, nebo potom, co jsi koupil tu Renalut 19tku?
22. 3. 2017 07:16
Re: Krása
Stejně byl v benzínu, trapárna >:-[]
Avatar - netcar.xx
22. 3. 2017 07:37
Ten se mi moc libil
Ale můj favorit v dvojkové řadě je stejně Fire and Ice.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
22. 3. 2017 15:31
Re: Ten se mi moc libil
Pokud ujíždíš na fialové, proč ne, ale za mě jednoznačně G II Limited - tehdejší král "sleeperů", stejně nabušený, jako nenápadný. [odkaz]
22. 3. 2017 08:12
Chyba v článku
V článku se mylně tvrdí, že viskózní spojka plnila funkci mezinápravového diferenciálu a při prokluzu kol dokázala „krouťák“ rozdělit na polovinu.

Takže tohle ani náhodou, na rozdíl od diferenciálu který skutečně dělí hnací moment na polovinu a činí tak trvale bez ohledu na prokluzy, viskózní spojka tohle určitě neumí.
Přesněji řečeno bez prokluzu nepřenese nic a hlavně neumí nijak udržet rozdělení momentů na poloviny. Momenty dělí pouze živelně a neřízeně, jak to zrovna vyjde s ohledem na míru jejího sepnutí a aktuální otáčky náprav.

Nedělám si však iluze, že by to někdy nějaký redaktor pochopil a napsal aspoň jednou správně. Ale i tak díky za fajn článek

Mimochodem VW použil u systému s viskózní spojkou drobnou fintu, zadní pohon byl oproti předku zpřevodován o 5% do rychla. Rozdíl otáček samozřejmě vyrovnávala viskózní spojka svým prokluzem. Za jízdy tak trvale přenášela určitý kolísající moment a díky tomu se mírně zahřívala. Při prokluzu předku se proto dokázala zavírat rychleji než kdyby startovala z úplně klidového stavu. Pochopitelně toto řešení poněkud zvyšuje mechanické ztráty ale auto je "skorotrvalou" čtyřkolkou - tedy trvalou za jízdy, ne při rozjezdu z nuly
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
22. 3. 2017 11:22
Re: Chyba v článku
Ale ano, já už to snad chápu. Viskoza je bud ve funkci připojování pohonu (VW Syncro) a nebo ve funkci uzávěry diferenciálu (třeba Jaguar X-type s planetovým asymetrickým centrálním diferákem). S těmi 5 procenty jsem to také někde četl. To ale znamená, že byla spojka pořád mírně uzavřena, což ale také znamená zvýšené namáhání a tedy opotřebení pokud se tedy nepletu a chápu to správně. Podobný problém pokud máte na autě s viskozou nestejně opotřebované gumy vpředu a vzadu (třeba u Freelandera Mk1).
22. 3. 2017 11:47
Re: Chyba v článku
Sice je faktem, že se zadek z předkem bude stále trochu trochu přetlačovat, ale ani tak bych v tom zvýšené namáhání nebo opotřebení moc nehledal. Prostě při normální jízdě zadek pořád trochu táhne podobně jako u trvalých 4x4 s diferenciálem (u kterých určitě táhne mnohem víc).
Ztráty u Syncra jsou pouze v prokluzu zabírající spojky, tj. spojka se přitom mírně zahřívá a na to spotřebovává energii z motoru

jinak. o.k.
22. 3. 2017 12:37
Re: Chyba v článku
Stejnou fintu myslím použilo Porsche u 993.
22. 3. 2017 14:14
Re: Chyba v článku
Tam to bylo prakticky nezbytné protože viskóza připojovala předek.
U trvale poháněného zadku a k němu připojovanému předku je rychlejší převod přední nápravy oproti zadku potřeba, protože v zatáčkách přední kola opisují delší dráhu a točí se tedy rychleji než zadek. Kdyby to bylo čistých 1:1, tak by přední kola v zatáčkách místo pohonu brzdily.

Např. BMW to řeší odpojením předku v prudších zatáčkách pomocí řízené spojky x-drive, ale primitivní viskózní spojku jen tak odpojit nejde
Avatar - pumpkin
22. 3. 2017 22:05
Háčik
Len tak, pre zaujímavosť pripomínam štvorkolku Volkswagen Háčik z roku 1996. Je to prototyp, ktorý vytvorili zamestnanci slovenského Volkswagenu a s ktorým Uhrík pílil nadriadeným uši, aby výrobu chystaného SUV zverili Bratislave. To sa mu nakoniec aj podarilo.
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2018 14:43
Biagini Passo
Trochu opožděně jsem se dostal k tomuto pozoruhodnému článku. Jsem hrdým a asi jediným ( v ČR ) majitelem pozoruhodného vozidla Biagini Passo. Dle mého zkoumání v různých pramenech této automobilky, bylo těchto vozidel vyrobeno přes 800 kusů.
Pořadové číslo " mého" kusu je 00798 a bylo v Německu uvedeno do provozu dne 18.08.1992 , což by odpovídalo výsledkům mého pátrání.
Jedná se opravdu o super auto, kterým se nebojím zajet také do terénu. Tato kombinace kabrioletu a čtyřkolky s 98 koňovým motorem je opravdu výjimečná.
Rozbalit vlákno
0