PS2: proboha proč?
PS: já vám to nepovím
Kdyby byl zadarmo, tak věřím, že bez ohledu na jeho kvality byste s ním chtěla jezdit. Kdyby prase sekalo u baráku trávu a za to kadilo pětikoruny, taky byste ho chtěla mít v domě.
ad PS2 - chci znát odpověď? :-)
ad PS - jak (ne)překvapivé :-|
Ne. Věřte/NEvěřte - jsou lidé kteří na tom zas tak finančně zle NEjsou.. ;-)
PPPS: NIC proti penízkům a tomu aby jich PŘIBY(va)LO :-)
Když jsem vysmekl poklonu koncernu HK, tak ze nemůžu zůstat pozadu a o to víc že zde se jedná o získání světového prvensvtí. Velká gratulace. Snad to udrží i do budoucna. :yes:
Ako sa Toyote vyčíta jej bezpohlavnosť, tak presne k tej bezpohlavnosti modelovej rady smeruje aj VW. Asi je to daň za to byť jedička na trhu. A aj keď koncern nejako neobľubujem, tak ma tento stav neteší... ;-\
když chceš bejt jednička na trhu musíš oslovit co nejvic lidí...k tomu se váže neutrální design který jich nejvíc osloví...originalita a specifičnost v tomto případě musí stranou...to je všem jasné...specifickej je saab a donedávna byla lancia a jak dopadli...?? zle...
z toho je mě taky smutno...zase nelze se divit že třeba prehistorické 9-3 si nikdo nekoupí, ovšem 9-5 je nádherná a má i celkem reálnou cenu(narozdíl třeba od C6) thesis byl super...ovšem drahej a příliš specifickej aby oslovil víc lidí...ovšem v dějinách bude zapsán jistě lépe než třeba passat...minimálně jako velmi drahá kuriozita za pár desítek let...
Já se popravdě NEdivím, že Saab "zkrachoval" (těch manažerských chyb tam bylo MNOHO a hlavně DLOUHODOBĚ - vršili další a další) - skoro se divím že nezkrachoval "dávno" :-|
PS: Thesis se mi také líbil (ale dala bych na srovnávačku MARTINa VACULÍKa, který před Lancia Thesis upřednostnil právě Citroën C6 ... a až ZA Thesis dal vw Phaeton ;-)
PPS: V autech je to s prodeji (bohužel) stejné jako v hudbě, něco co se stane prodejním hitem a je (jako) "in" si pak koupí MNOŽSTVí dalších lidí (jen proto že to bylo "v žebříčku", že se o tom mluví, že se to hraje), zatímco třeba i VÝRAZNĚ zajímavější/kvalitnější skladba se krčí ...
.. přitom "zpětně" máme "důkazy", že často (snad i většinou?) NEvítězí "ti/to NEJlepší", ale jsme jaksi "nepoučitelní"? :-)
PPPS: I přes trochu problematické přijetí současné Lancia Thesis - i ta by mne "potěšila", kdybych jí na silnici ... třeba místo každého 40tého SUPERBu potka(va)la ;-)
největší problém saabu byl jeho dosavadní vlastník kterej ho cpal někam kam evidentně neměl a ještě mu ani nedával prachy na vývoj nebo propagaci...to se pak bojuje v premii docela těžko...
každopádně já saabu fandim a doufam že se z toho nějakým zázrakem vylíže...hrozně bych mu přál osud volva klidně i v rukou číňanů... :yes: koncerny jako fiat, GM nebo ford by se měli jít povinně učit k VW jak se v rámci koncernu vede úspěšná premiová divize...
Přiznám se že u SAABu nevím - mám pocit že to (chybná rozhodnutí) trvalo MOC dlouho a zašlo to MOC daleko... (za 1€ by ho snad mohla odkoupit nějaká čínská firma - jinak je Saab myslím naprosto BEZ šancí :-|
že ti najednou neva že : Toyotu smetlo tsuanmi a ted jí smetly povodně v thajsku, takže hned tak znovu vyrábět nezačne.
A raduješ se předčasně, myslím že GM vyhraje vcelku neohroženě, neb jí právě jdou do prodeje nový modely a v asii se jí extra daří....Prodeje jen stoupaj
drží pevně v rukou evropu, čínu, pouští se do indie, má pod palcem i některé státy v jižní americe...tady je situace jasná...VW pak dlouho nic...a ostatní
zajímavé je to ve zbytku světa: USA, arabský svět, Japonsko...atd...tohle mají pevně v rukou japonci a GM...tady zatím VW jasně ztrácí přes veškerou snahu tento drh dobýt...s novou politikou v USA by se jim to povést mohlo...americký passat, golf, jetta....to by mohlo na američany zapůsobit
co zapůsobí v arabském světě? nějaká spotřeba? na posledním místě...hlavně velké, pokud možno SUV s velkým benzinovým motorem...a pořádná image...
NO, to je ono - "fungují" ..
... což je pro mne "trochu málo" (vy znáte nějakou značku které auta "nefungují" ;-)
Osobně jsem pro VÝRAZNĚ větší "pestrost" a "invenci" než předvádí (sorry) až přílliš "unifikovwané" modely koncernu VW AG
PS: A to bohužel NEmyslím jen designově (vy jste z třeba z posledního passat "celý vedle"? :-)
Zaujal vás vzhledově víc exterier nebo interier, špičkovými sedadly, inovativní palubkou, nebo charakterem a chováním motoru 2.0 TDi? Také vám vzala dech zpráva jak je snadné, postavit vůz střední třídy postavit na platformě GOLFu..
.. a lidé ho dál nakupují skoro víc než všechny ostatní modely všech značek dohromady? ;-)
PPS: Já jsem pro PESTROST - chci potkávat MÉNĚ superbů a více ... třeba CADILLACů a místo audi občas nějaký Jaguar nebo Infinitiy a třeba místo každé "padesáté" Octavie RS/Golfu GTi jedno Camaro a tak.. :-)
naprosto s vámi souhlasím...ovšem český trh jiný nebude: škoda, vw, ford ty tu budou vládnout ještě za 10 let pokud se něco dramatického nestane(např. krach VW)
Ve Francii to až tak nepřehání (nezapomínejte, že tam jsou tři "domácí"), v Jižní Korei (sice také mají 2 domácí BIG značky + ještě něco menšího) ale ANO, tam to opravdu "přehání" (nesmyslná daň z "dražších" dovážených vozidel holt dělá své - jestli/až bude jednou zrušena, tak možná... :-)
No, ono třeba i v německém žebříčku dost dominují "domácí" značky ;-)
PS: Ale "porevoluční" česko a současnou Jižní Koreu asi hned tak něco NEpřekoná.. :-)
Tohle BOHUŽEL "někam vede" - na 100% tam kam jsem (na vedlejším vlákně) naznačila :-|
PS: Je to prostě ŠPATNĚ a nakonec to budou dělat VŠICHNi (a abych vás citovala, až to "dojde" i těm zbylým 90ti lidem ze 100 - tak to už bude POZDĚ ;-\
Copak ty unifikované auta od VW nejezdí? Jsou životu nebezpečná?
Ne ne ne.
Normálním lidem je to JEDNO. Tady má akorát někdo silné nutkání porhlašovat, jak jsou lidi citliví na kde jakou kravinu. Nejsou, NENÍ tomu tak. Lidem je to jedno. Proto ty prodeje Toyoty, VW, GM, Fordu apod.
Máte pravdu "jezdí" :-|
PS: Bohužel to spěje k tomu, že budete mít buď "unifikovaný" výrobek (nejen značky vw), nebo výrobek co "vás bere", ale za ten budete muset zaplatit NÁSOBEK toho "unifikovaného" ...
Mne toto směrování moc NEtěší..
Nemyslím, právě "velcí hráči" typu vw (a samozřejmě i v jiných oborech) "vládnou" davem a ovlivňují ho (a to "jak" to dělá vw se mi NElíbí ...
PS: A to že tím de facto nutí ostatní "aby jeho (úspěšné) praktiky přejali" ještě MÍŇ 8-s
PPS: Já se tedy NEtěším až (přes)příští Citroën C5 bude postaven NE na platformě C6, ale na podvozku pro C4 ;-\
>:D
PS: Pestrost jakého typu myslíte? To že zcela stejnou mechaniku (podvozek, převodovku, motor, vlastně veškeré NE"viditelné" díly) sdílí vše od Seat Leon, přes audi A3 a vw Golf po Škodu Superb? Tuhle "pestrost"? :-)
PPS: Tahle "geniální" strategie BIG šetření při výrobě MNE přiznávám "moc NEbere" ;-)
Já nad tím trochu "ohrnuji nos" i v "masových kategoriích", ale když se s tím "přenosem" setkávám čím dál víc i v kategoriích vozů jako je Bentley či Lamborghini (Porsche je evidentně "na řadě" :-) ), tak tomu já "fandit" prostě NEmohu (že "to jde" vidíte třeba u NÁSOBNĚ menší produkce Infiniti..
ZCELA "zavrhnout" sdílení jistě NEjde, že to JDE dělat "citlivěji" (lépe) než u vw, to se možná i shodneme "že jde" ;-)
PPPS: A u mne "bonus navíc", já NEmám ráda FERDINANDa PIËCHa - v "jeho kategorii" asi NEjde být "světec", ale to co předvádí on je "prostě MOC" :no:8-s
80% lidí je naprosto jedno, co jaké auto umí, zajímá je jestli je odveze, jestli je relativně pohodlné, spolehlivé a levné.
Pro ostatní jsou tu jiné značky. Každému je jasné, že největší výrobce nebude produkovat auta pro úzkou skupinu zájemců a tudíž mu to ani nebude vytýkat.
Tak jestli TOHLE je vaše definice slova "pokrytec", tak to ANO (jsem POKRYTEC :-)
MNĚ ta unifikace tedy OPRAVDU "vadí" (vám je snad ÚPLNĚ fuk? ;-)
PS: Ono to má totiž ještě jednu "vrstvu"/důsledek, který se mi už VŮBEC NElíbí..
.. pokud nějakému vwýrobci "projde" něco (nějaký "šetřící" prvek - třeba postavit superb na mechanice nižší střední třídy a PRODÁVÁ se to - CO udělají ostatní výrobci, i kdyby nechtěli, v příští maximálně přespříští generaci?
Ano, správně - udělají "to samé" :-|
Tak jinak - takhle PŘEHNANÁ unifikace je "špatně" a může mít JEN "špatné" důsledky :no:8-s
(tedy z pohledu zákazníka - z druhé strany to má naopak JEN samá "pozitiva" ;-)
Problém není sdílení a unifikace, problém je kvalita řešení. Když bude Audi a Bentley sdílet řešení, tak jsou dvě možné situace - bude na úrovni Audi, což bude špatně pro Bentley, nebo bude na úrovni hodné Bentley, což bude jen dobře pro Audi. Za to unifikace sama o sobě nemůže.
Máš pravdu, že jakmile někomu projde něco nekalého, co šetří peníze, zvedá prodeje, prostě přináší zisky, tak to brzy ostatní okopírují. Tomu se říká chamtivost (alternativně neschopnost).
To se bavíme o technologické unifikaci. Designová je trochu jiná pohádka a tady se mají věci tak, jak tu už bylo řečeno. Pokud chcete prodávat ve velkém, nesmíte naštvat lidi. Je vám jedno, že 30% zákazníků vás vnímá jako nudné a nezajímavé, když se vám podaří zaujmout zbylých 70%. VW, vzhledem k počtu značek, má do budoucna možnost zastávat obě pozice. Prozatím jsou jejich prodejní čísla příliš rozdrobená a mají masivní růstové plány, ale v budoucnu si umím představit, že si budou živit nějakou lifestylovou značku.
Opravdu nevím, co tím chtělo "auto" říct, ale autor chtěl říct, že jsi zaslepená jak tažný vylach s klapkama na očích a mezi nima vidíš jenom dva znáčky. Citroen a BMW. Vše ostatní je podle tebe špatně.
To "chytání za překlep" se vám (v podobě "vylach") vrátilo docela RYCHLE, že? ;-)
PS: Analýza asi NEbude vaší silnou zbraní .. vy jste v mých "auto snů" viděl něco o Citroën či BMW? :-)
PPS: Pokud máte zájem, RÁDA vysvětlím CO se mi (kde, u které značky) líbí (nebo NElíbí ;-)
(a ráda si přečtu co VY považujete za :yes" či za :no:
PPPS: Říkám to docela ČASTO, ale speciálně pro vás ZOPAKUJi: Dělit auta na "mám rád/nemám rád" jen dle znáčku na kapotě je
1) rozšířené
2) hloupé
3) oboje dohromady
nejsem tu od toho abych hodnotil co je dobře a co špatně...já bych si nic koncernového nekoupil...já třeba pestrost mám rád...ovšem...spousta lidí...asi přemejšlí jinak...zase nevidim důvod proč by VW neměl posloužit stejně dobře jako toyota a naopak...vše je o preferencích...
Koncern GM loni vyrobil 8,39 mil. kusů aut. S 8-mi% letošním nárůstem to bude přes 9 mil. kusů, čímž se s přehledem stane s pravděpodobností rovnající se jistotě GM NEJVĚTŠÍM VÝROBCEM AUT NA SVĚTĚ opět po dvou letech, když jím byl nepřetržitě od roku 1923 do roku 2008 (v letech 2009 a 2010 jím byla Toyota).
Pro příště bych doporučil analytikům kurz základů práce v excelu nebo použít mezi jednotlivými výpočty tlačítko "C" na kalkulačce.
Stejne tak by to melo platit pro francouzske vyrobce. Tak a ted znovu - a lepe!
BTW, zamyslela jste se nekdy nad tim, proc nejsou na Ukrajine (coz je jen takova trochu vetsi Francie) take 3 automobilky? Resp. proc kdyz neni na Ukrajine zadna domaci automobilka, proc by vlastne musela byt nejaka automobilka ve Francii, kdyz jen kousek za hranicemi v Nemecku je automobilek hned nekolik a vyrabi mnohem lepsi, hezci a kvalitnejsi vozy, nez jsou ty francouzske? (o Fiatu radeji nemluvim) >:-[]
... protože když vznikaly a "rozjížděly se" (ve vyspělých státech) automobilky, tak v Rusku ... začínali učit marxismus-leninismus? :-)
No a francouzi MUSí mít "vše své" a popravdě v těch dobách "vzniku" NEkvalitnější než německé automobilky NEbyli! To až "vývojem", myslím že ZLOM přišel až tak v 60tých (a definitivní v 70tých) letech..
Mozna je to spravne slovo. Odpoved ale zni MOZNA NE. GM se znvou postavil na nohy, toho VAG jen tak nepredbehne. Toyotu smetla velka voda a az v techto dnech zacina vyrabet jako pred rokem. Vlastne diky tomu se VAG mozna pred Toyotu (pouze) v prodejnich cislech presune. No, ani takovy mistr maratonec zavod nevyhraje, kdyz si behem zavodu da na 2 hodinky "slofika". Doufejme, ze pristi rok zadna prirodni katastrofa zadneho vyorbce nesrazi, abychom mohli znovu vyhlasit svetovou automobilovou vyrobni jednicku. Letos gratulume Toyote, ze se tak rychle dokazala "oklepat".
Toyotu smetlo tsuanmi a ted jí smetly povodně v thajsku, takže hend tak znovu vyrábět nezačne. BTW tohle sem četl už před týdnem u konkurence, redakce poněkud zaspala >:D:-)
Dnes si mohu vybrat, ale zítra dostanu příkazem čím budu jezdit. Copak je možné jásat, když nemám právo volby? Copak mohu tleskat, když je mi vnucován nevkus a uniformita? Jak to vypadá, když v ulici stojí 50 oktávek z 60 aut celkem? Copak máte krátkou paměť, kdy celý národ nosil stejné šaty, zavíral byty stejnými dveřmi a měl nádobí ve stejných skříňkách? Tomu fakt chcete tleskat? Copak mám připomínat, jak si chtěli dvy chlapci rozdělit, co jim historicky nikdy nepatřilo?
Je to zatraceně špatná zpráva!
"Na hlavu" to spíš bude, pokud se naplní.. ;-)
PS: A to že "spořící praktiky" které zavádí/zavedlo vw převezmou i ostatní, to (bohužel) NENí jen prognóza.. ;-\
PPS: Věřte/nevěřte (časem si ověřte), "zajímavější" auta, auta "s duší", auta "s pořádným motorem" budou v nedaleké budoucnosti JEN pro ty s "alespoň platinovou kartou" (není na ČERNOU :yes::-) ), ostatních 90+něco procent bude jezdit auty konstruovanými ála vw, kde 2litrový 4válec bude symbolem "já na to mám" ;-)
TAHLE prognóza je (alespoň doufám/věřím/modlím se) "na hlavu" :-)
Vzhledem k tomu, že dosud nikdo neprokázal vhodnost automobilu jako prostředku masové individuální dopravy (studie vyznívající opačně existují), tak spíš těch 90% lidí auto mít ani nebude.
Hodně mimozni a jsem zvědav kolik z meho pohledu mimoznich přivrhovaču bude souhlasit. Ale troufnu si tvrdit že to povětšinou budou odpurci VW. Jinak jakpak je možne že zrovna u nas jezdi nejvic aut z MB. Rozhodně je u nas automobilovy park pestřejši než za komanču.
Myslím, že si pleteš význam slov chtít a muset. Za komančů všichni museli a neměli skutečně právo volby. Dnes lidé chtějí to či ono a mají právo si vybrat a koupit třeba teplovzdušný balón. Ty opravdu nechápeš ten rozdíl? To, že si lidé koupí víc škodovek než jiných aut je jejich rozhodnutí a je právě o možnosti volby a ne naopak jak píšeš ty "je možné jásat, když nemám právo volby?" proboha kdo ti to právo volby upírá, kup si co chceš, kde chceš a ostatním neupírej totéž, pokud nemáš rád škodovky tak si je nekupuj a nehraj zde divadlo. Z tvého příspěvku spíše mluví typicky česká závist vůči úspěšným po vzoru chcípla mi koza kéž jim chcípne také nebo typicky komunistické "každý úspěch musí být po zásluze potrestán".
Závist vůči úspěšným (v česku snad VÍCe než jinde) opravdu "funguje", ale tohle myslím NEní ten případ..
Zatím "možnost volby" samozřejmě existuje, ale (půjde-li to takhle dál a dál a dál a ..) tak se obloukem vrátíme tak trochu do těch dob minulých (a volba bude mezi Octavia, Golf, Jetta a Leon - v česku mezi Fabia a Octavia, případně Superb, tu a tam Yeti ... takže se vlastně "nicmoc" NEzmění.. :-)
Hm, tak to už jste dva.
Co půjde takhle dál a dál a dál a.... ?
Neschopnost některých automobilek prodat zde auto?
Ano, to se může stát ale nejen v Čechách ale minimálně v celé Evropě. A není to nic zvláštního, prostě slabí a nemocní odcházejí a posléze zahynou. Ale nic se neděje, budou nahrazeni, buď zcela bez obav, podívej se na dnešní zprávy, PSA nebo Fiat utlumuje, Hyundai, Kia to rozjíždí ve velkém a není nikde psáno, že VW poroste do nebe, možná nějaký čas ano, možná ne, možná ti Korejci se skutečně chytí a vyvezou se na vrchol, možná za dva roky tady bude úplně jiný producent a bude to on, kdo půjde do čela. Prostě bude se dít to co se děje všude v tržním hospodářství dlouhá léta vyjma zemí a regionů kde to do ruky vezmou komančové, začnou strašit zlým a roztahovačným kapitalismem a imperialismem a kecy jako takhle to dál nejde a to musíme nějak regulovat a dál už to známe. A vaše strašení velkým monopolem (v tomto případě VW) je přesně v tomto stylu a duchu.
Komančové se slézají na prvního máje na Džbánu, tam by tyto slaboduchosti šly na dračku.
Ano prognózy mluví o další RAZANTNíM nárůstu prodejů Hyundai/Kia..
No MNE NEtěší, že za pár let bude mít dominantní část trhu právě tato trojice VW(samozřejmě pod více značkami - nicméně technika je to identická) a Hyundai/Kia (takže prakticky budou třeba v nižší střední "totálně dominovat" jen dva výrobky - jeden vw, druhý Hyundai - byť prodávané pod více značkami..
PS: Tohle je (bude) ten "negativní" důsledek tržního hospodářství..
PPS: To není o žádné regulaci (ta popravdě bývá "k ničemu"), takhle to prostě je (a jak už jsem napsala, budeme mít na výběr
1) "hamburger"- tedy (trochu zjednodušeně řečeno) něco z téhle trojice
2) "pořádné kvalitní jídlo" - to ale za cenu NÁSOBKŮ cen hamburgrů.. :-|
TAKHLE to vidím/vnímám já ;-)
Náhodou VÍM kde je (proč ho vůbec zmiňujete??) Džbán.. ;-)
PS: NEjde přece (ani trošičku), aby se MNE někod bál - jde o to že cca TOHLE nastane (pokud je to VÁŠ "automobilový sen", tak ok..
... můj NE! :-|
PPS: Ono je to možná "hezké" se dnes radovat, že - já nevím Octavia a Golf - vše "válcují" a Alfa či Fiat se skoro NEprodává, ale EXISTUJE možnost, že za pár let až se už bude prodávat JEN ta Octavia a Golf .. a samozřejmě nějaká podobná dvojčata od Hyundai Kia, tak "se zasteskne" i vám (a vám a vám a ...
.. ale to už bude POZDĚ ;-)
Proč by se mi mělo zastesknout, Fiat od nižší střední směrem nahoru nevyrábí nic, co by stálo za řeč, HK jej válcuje proto, že v nižší střední už má lepší auto a snaží se i ve vyšších třídách kde Fiat prakticky nevyrábí nic. Takže obecně ano nejsem rád, že Evropský producent (čehokoliv) jde do kopru, ale to není problém autoprůmyslu, to je problém všeobecný, způsobený přílišným socialismem v Itálii a nejen tam. Z pohledu nabídky aut prostě slabý vypadne a jeho místo zaujme někdo lepší, takže pro zákazníky z pohledu nabídky žádná ztráta, naopak.
To ano, "pracovitost" ve státech jižní Evropy je opravdu...
PS: Kdyby se tak všude v Itálii pracovalo jako v jednom městečku 15 km pod Modenou.. (měli by se lépe než v Lucemburčané :-)