Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Group přehodnotí strategii značek Škoda a Seat, jsou si moc blízké

Zatímco Škodě se vcelku daří, Seat léta prodělává. Německý koncern chce, aby byly úspěšné obě tyto značky.
Zpět na článek
7. 3. 2014 11:06
7. 3. 2014 11:12
7. 3. 2014 11:27
7. 3. 2014 11:28
7. 3. 2014 11:33
7. 3. 2014 11:35
7. 3. 2014 17:36
7. 3. 2014 11:38
7. 3. 2014 12:16
7. 3. 2014 12:32
7. 3. 2014 13:18
7. 3. 2014 16:17
8. 3. 2014 15:32
7. 3. 2014 12:00
7. 3. 2014 12:01
7. 3. 2014 12:13
7. 3. 2014 12:21
7. 3. 2014 12:43
7. 3. 2014 12:58
7. 3. 2014 13:08
7. 3. 2014 19:33
7. 3. 2014 18:36
7. 3. 2014 12:25
7. 3. 2014 12:27
7. 3. 2014 13:00
7. 3. 2014 15:57
7. 3. 2014 19:39
7. 3. 2014 20:01
7. 3. 2014 18:45
7. 3. 2014 19:40
7. 3. 2014 15:58
7. 3. 2014 15:52
7. 3. 2014 19:40
7. 3. 2014 12:30
7. 3. 2014 13:14
7. 3. 2014 16:56
7. 3. 2014 17:05
7. 3. 2014 17:55
7. 3. 2014 18:23
7. 3. 2014 18:03
7. 3. 2014 18:26
7. 3. 2014 18:48
7. 3. 2014 19:07
7. 3. 2014 19:47
8. 3. 2014 09:26
7. 3. 2014 16:59
8. 3. 2014 08:35
Avatar - sargis
7. 3. 2014 11:06
zaujimave...
Seat ako zaklad, Skoda sa posunie vyssie, co je vlastne uroven VW, ktory sa tak musi posunut vyssie, co je uroven Audi, ktore sa posunie vyssie na uroven Bentley a to sa posunie na uroven sukromnych lietadiel,
Skodu nech si posun v urovni luxusu vyssie, ale cenovo je uz v niektorych verziach dost nad priemerom tried v ramci porovnatelnej konkurenice (vsak uz aj ti Korejci zdrazeli...) a nemyslim, ze si moze pytat velky "priplatok" za znacku ako Mercedes a spol....
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hittman
7. 3. 2014 11:13
Re: zaujimave...
Škoda jde na vyšší pozici, německá prémiová trojka jde na nižší pozice v segmentech A, B a možná i C...kam to spěje ;-)
7. 3. 2014 11:32
Re: zaujimave...
Ten člověk od VW asi nemluvil o českém trhu. Na základě českého trhu asi VW strategie pro své značky netvoří. A každý asi chápe, že na jiných trzích je Škodovka v trochu jiné pozici. Tam stále platí - hodně auta za málo peněz.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 13:27
Re: zaujimave...
a pravda je pritom spise hodne vzduchu za normalni peniz ;-)
7. 3. 2014 14:38
Re: zaujimave...
A co tedy bude platit o Civicu Tourer? Ten odveze ještě víc vzduchu než octa :-)
Avatar - white label
7. 3. 2014 16:33
Re: zaujimave...
A jak je na tom s tím vzduchem a cenou CT? ;-)
Avatar - JuckiCZ
8. 3. 2014 07:10
Re: zaujimave...
Ještě více vzduchu, avšak za méně peněz ;-).
8. 3. 2014 14:59
Re: zaujimave...
A jak vysvětlíte že jsou u nás ceny aut na jedné z nejnižších úrovní v evropě? Např. Octavia v německu od 438.000 Kč - Fabia od 314.000. Výbavy +/- stejné (snad jen klima kterou u nás koupíte od 10.000 je v základu navíc, ale to neplatí pro fabii) od dánsku a jejich dani při koupi auta ani nemluvě.
Avatar - Ronault.
8. 3. 2014 15:25
Re: zaujimave...
A co srovnání na těchto trzích s konkurencí ne jen s naším extrémně levným trhem?
8. 3. 2014 16:54
Re: zaujimave...
No tak například H i30 (Německo) je v základu za 16.200 € tj. 437.000 Kč, ceed 14.500€, P308 - 16.750 €, golf - 17.175€.
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2014 17:33
Re: zaujimave...
Nezapomínej, že nemůžeš soudit podle jednoho, slovenského či českého, trhu. Tam je její pozice naprosto specifická.
7. 3. 2014 19:35
Re: zaujimave...
Pre nás sú relevantné naše domáce trhy, prečo by nemohol súdiť aj podľa nich? Tiež som chcel nalísať, že na movitejších zákazníkov Škoda mieri už aj dnes. Povedal by som, že tých ľudovejších áut má v ponuke pomenej. Trošk lepší motor a výbava, a ceny šplhajú do nebies.
Avatar - twistedTSD
8. 3. 2014 00:06
Re: zaujimave...
Domácí trhy těchto velikosti příliš relevantní nejsou, pokud se tu chceme bavit o strategii celé automobilky.
Avatar - Hittman
7. 3. 2014 11:12
Citro
Mě to příjde jak s PSA. Tak nedávné prohlášení, že Peugeot bude na Citroënem, který má převzít image toho levnějšího, ovšem DS bude luxus..?? Teď se zase nemoho dle mého domluvit, co a kam má směřovat Škoda. Seat to má jasné, dělat sportovnější varianty k VW, a škoda? Má být levnější variantou k VW? Nebo konkurovat VW? Když porovnám Superb s Passatem a odmyslím si rozměrové rozdíly, tak jsou to automobily stejné třídy, stejných komponent, někdy i Superb dražší jak Passat :-)
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2014 11:27
Seat
Seat je automobilka bez historie i budoucnosti a VW ji vůbec nepotřebuje. Pokus o "německou" Alfu nevyšel a o trvalém zmítání Seatu v červených číslech netřeba mluvit.

Jestli hledají novou levnou značku, Seat by se tam mohl uplatnit. Světlejší budoucnost jim nedávám...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hittman
7. 3. 2014 11:28
Re: Seat
Hmm, tak to by Fiat mohl zlikvidoat Alfu a Lancii, PSA by se mohl celé poslat do kytek, ti jsou také dlouho v červených číslech, atd...
Myslím si, že nový Leon hodně pomůže.
7. 3. 2014 11:33
Re: Seat
Záleží, jak zákazníci přistoupí na hru VW 4x jinak.
Avatar - Hittman
7. 3. 2014 11:35
Re: Seat
To dnes má ale každý...PSA mají C4 a 308, Renaul x Nisan, MB x Infinity, v americe je to ještě horší.
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2014 17:36
Re: Seat
No, pravdou je, že v Americe na to již pár značek dojelo.
7. 3. 2014 11:38
Re: Seat
To ale přeci není stejná situace.
Fiat byl (možná stále je - nevím) v nedobré finanční kondici. Z toho důvodu nevznikaly nové Alfy a Lancie. Zatím co Alfa jakžtakž přežila, Lancie je mrtvá. Poptávka by jinak zřejmě byla.
VW je na tom naopak finančně velmi dobře, Seat v rámci možností produkuje nové modely, ale nikdo je nekupuje, protože je evidentně nechce, resp. ve hře VW 4x jinak /jak píše pogo26/ tahá za nejkratší konec.

O tradici a image značky nemluvě vůbec.
Avatar - Hittman
7. 3. 2014 12:16
Re: Seat
Proto na rozdíl od Fiatu si VW může dovolit Seat bojovat a dle výsledků pomalu leze nahoru.
Avatar - JGucci
7. 3. 2014 12:32
Re: Seat
Seatu hodne ublizilo to, ze se nemontuje v Cine, jinak by prodejni cisla vypadala uplne jinak. Ted se ma situace napravit, tak doufam, ze bude i Skode umozneno v kratke budoucnosti prodavat a montovat vozy v Jizni Americe - VW tam ma silnou pozici a pokud se koncern chce stat svetovou jednickou v prodejich, tak by Skoda .mela na nove trhy vstupovat.

S tou strategii to je nejake "divne" - nejdrive se VW nelibi, ze ho Skoda porazi v testech , tak vyhlasi, ze Skoda nebude nabizet vyssi prvky vybavy (viz xenony u Fabii potazmo celou Fabii RS) a ted je najednou vse jinak? Asi i VW pochopil, ze pokud zde bude Hyundai prodavat 5 metrove káry, tak i Superb bude muset povyrust. Trh urci sam, kam az Skoda muze zajit, jen by ji v tom nikdo nemel branit...
7. 3. 2014 13:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 3. 2014 16:17
Re: Seat
Souhlas. Superluxus = Bentley, luxus = Audi, Porsche, pololuxus = VW, auto na všechno a pro masy = Škoda, supersport a sport = Bugati, Porsche, Audi, VW. Už teď vrtá Škoda do vod VW, přidávají ještě Seat...Ze Seatu měli udělat levnou značku pro chudé trhy. S aktuální cestou se vydávají na soupeření Škoda vs Seat.
Avatar - MANETTINO
7. 3. 2014 12:00
Marketing
tady vw sice tradičně umí, ale tady u seatu evidentě selhává. To je snad jediná chyba současných seatů. obávám se aby častou změnou směru škodovku nedostala do stejné situace.
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2014 12:01
logicke
Dava to smysl, protoze skoda si image luxusnejsiho vyrobce buduje od dob prvni octavie l&k, zatimco jediny pokus seatu o neco takoveho bylo exeo. I kdyz meli s druhou generaci toleda a prvnhim leonem slusne nakroceno, bohuzel navazat se nepodarilo.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 12:13
Re: logicke
prave ze nedava, poziraj si zakazniky mezi sebou. co bude az se Skoda vypracuje na uroven vw? Jedine se zacnou zvedat prodeje Skody a klesat vw, ale urcite ne Hyundai ;-)
7. 3. 2014 12:21
Re: logicke
Jenze VW vlastne vubec luxusni neni. Snazi se byt maximalne precizni a technicky vyspely, nicmene na rozhodujicich trzich (Indie, Cina) je luxusni to, co ma svetlou kuzi, hodne dreva a chromove ozdubky uvnitr i z venci a na to je VW moc strohy, i kdyz tohle vsechno nabizi taky.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 12:43
Re: logicke
A Skoda snad bude? jsou to jen nesmysly aby jsme meli o cem kecat ;-)
S tou svetlou kuzi a drevem a luxusem by to u Skody dopadlo stejne jako ze je Seat sportovni znacka tim ze na Golfa udelas o 2 prolisy na boku vice ;-)
7. 3. 2014 12:58
Re: logicke
Jenomze ona takova uz je. Podivej se na ty chromove ramecky v interieru superbu, na ten prostor pro nohy v zadu, octavka minule generace mela v cine chromove lamely na masce a listy na dverich a naraznicich. Nebo na facebooku indicke skody v tech tisicich stiznosti na servis zminuji, ze by takove jednani od skody, jakozto premiove znacky, necekali. Skoda se tak na tech trzich proste zavedla, tak proc toho nevyuzit. Tim, ze se skoda posune vys smerem k okazalosti (pripadne nalestene bide) dostane seat vic prostoru jak pro sportovnost, tak i pro pripadnou lacinost a skodovce se taky bude lip dejchat.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 13:08
Re: logicke
Se Skodou problem nemam,kazdy trh ji bude vnimat jinak. Si nedokazu predtsvit jak by tu chromovanou Skodu brali v USA. Silne pochybuji, ze jako luxusni znacku. Jedine s cim mam problem je u Seat. Ten bys mel vydat cenou lowcostu, pac sportovni auta by koncern stali penize a to on preci nechce. tim sportovnim nemylsim, ze po S3 a Golfu dostane vse stejne v jinem obalu take Seat. Mel by nabizet vice, jako OIII oproti Golfu. OIII je Golf s kufrem. Leon je co??? Co takhle kdyby byl levne vyrobeny Golf, pac vyrazneji sportovni Golf asi tezko
7. 3. 2014 19:33
Re: logicke
Leon mel vyhodu v prvni generaci se svym tvarem karoserie. Ve druhe z nej udelali MPV a ve treti se k tomu mohli vratit (takova spanelska Skoda VisionD) ale zvolili radeji tradicni reseni. A jako uplne spatna volba se neukazalo. Leon je aktualne nejmensi problem seatu.
Avatar - Emel
7. 3. 2014 18:36
Re: logicke
Relativně luxusním vozem je Alhambra.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 12:10
VW, Skoda, Seat
Skoda bude "cílit na movitější zákazníky". Cim? Jenom cenou jako dosud nebo i technikou? Jakou technikou, kdyz ma to same co ma VW? Kam se posune VW a Audi? Skoda je predrazena(cena sice zalezi na trhu, ale po zlevneni by jiste prodala vice), proto neplni funkci levnejsi znacky. To same plati v Indii, kde je auto vnimano jako luxusnejsi, protoze ho prodejci prodavaj draho a predrazuji servis a nahradni dily. Auto neni luxusnejsi, ale je pouze predrazeno. Seat bude delat co?
Na co novou levnou znacku, kdyz po pocatecnim uspechu ji zacnou zdrazovat a za chvilku jsou na urovni Skody. Asi si pripravujou pudu pro novy Superb.
Vzdyt je to tak jednoduchy. Audi nic nemenit, VW nic nemenit. Skoda ma delat levny auta, technicky je dela, pracovni sila take levna, jen trochu prizpusobit cenu a neni problem. Seat chce to do nej neco nasypat, zacit delat sportovni vzhled, dat sportovnejsi techniku nez ma VW a nebude take problem. Jenze kdyz 3 znacky(vw, Seat, Skoda) delaj stejne autobusove kombiky se stejnymi motory a stejnou technikou, tak co po zakaznicich chteji? Kdyz vyradis z vyberu jednu znacku, vyradis hned vsechny, pac mezi nimi neni rozdil. Prave proto je Seat tam kde je, pokud se rozhodne nekdo pro koncern vezme vw nebo levnejsi Skodu s vetsim kufrem astejnou technikou. Seat proc?
To ze Skoda zacne cilit na movitejsi zakazniky, jsou jen kecy, aby si zakaznik myslel, ze az auta podrazi, ze kupuje vice nez tomu tak je ve skutecnosti
Rozbalit vlákno
34
7. 3. 2014 12:19
Re: VW, Skoda, Seat
Jen tak pro zajimavost.... kamoska bydli v Londyne, kupovala auto tak jsem se aspon od ni dovedel ze v UK jsou Skodovky dost drahe
7. 3. 2014 12:21
Re: VW, Skoda, Seat
Dražší než u nás, ale ne oproti konkurenci.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 12:40
Re: VW, Skoda, Seat
Vsude se rika ze cenu urcuje trh, o tom zadna. Chybi tam ze cena a prodeje jsou v neprime umere. Pokud bude zajem o auta, je jednodusi je zdrazit, prodeje budou stejne, vice vydelam. Pokud chci ale zvysovat prodeje musim spise drzet cenu a atavet fabriky a to se nikomu moc nechce, je jednodusi zdrazit.
Avatar - Hittman
7. 3. 2014 12:20
Re: VW, Skoda, Seat
a) Golf s kufrem prý vyjde levněji jak O3 cobmi.
b) u nás je škoda dražší, protože má na O3 velkou poptávku, takže drží cenu a vydělává. Kdyby ji lidé nekupovali, cenu shodí dolů.
c) seat bych řekl doplatil na blbé vedení produkující shodné krabice od sebe se téměř nelišící (minulý leon, toledo a altea). Jinak když jsem seděl v minulém toledu 1,6 TDI tak ty plasty uvnitř katastrofa..
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 12:55
Re: VW, Skoda, Seat
a) tak mozna u nas, v cizine nevim, ale pochboval bych, cena je dle trhu a potreby koncernu prodavat nebo vydelavat
b) jasne. tady je vdiet, ze koncernu nejde tolik o prodeje, ale o to vydelat a nemuset zvysovat vyrobu., resp. stavet dalsi fabriku
c) Seat mel byt sportovni znacka, ale jedine co dostal byly horsi materialy. Design minulych modelu byl vyrazne jiny, dalo se na nich stavet, jenze technika to zazdila. dnes se vartily k vyrobe toho co nabizi Skoda, coz neni dobre
7. 3. 2014 12:43
Re: VW, Skoda, Seat
Tady s tebou dost souhlasím. Zavádět další značku, když mám problém v tom, že těch značek už mám dost je jaksi přesně opačný postup, než by měl být.

Vzhledem k minulosti bych však možná otočil směřování Seatu a Škodovky. Škodovka má na rozdíl od Seatu i bohatou sportovní minulost, tak by mohla převzít úlohu sportovní značky spíše ona. Seat byl od počátku low-cost, pak jej VW nasměřoval do sportovní značky... no nevím, ale ten low-cost by mohl klidně převzít Seat, když už se mu nedaří. (Anebo VW, když už se to jmenuje "lidový vůz" :-D)

Jediné, co by stačilo udělat, je pořádně se rozhodnout a jednu ze značekSkoda/Seat nasměrovat do sportovna (ale tím také posunout základní i nejvyšší motorizace) a jednu do low-costu. Opravdu si nejsem jist, zda je dobré řešit přemíru značek další značkou.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 12:49
Re: VW, Skoda, Seat
a) presne
b) to ze by mel byt Seat lowcost jsem uz tu psal davno, ta automobilka je o nicem, udelal bych z ni konkurenci Dacie a prodeje by byly slusny. Skodu bych nechal tam kde je. sportovni auta nikoho moc neuzivi a audi, vw, skoda nejaky ty sportovnejsi auta nabizi, takze proc menit neco co relativne funguje. Vidime jak dopadla FII RS.
7. 3. 2014 14:07
Re: VW, Skoda, Seat
Seatu chybí specifické modely. Více méně jde přímo proti VW. Má nabízet emotivnější design, ale to podle mne nestačí. Proti VW můžou bojovat leda tak cenou. Pro mne byly nejslabší stránkou Seatu interiéry. Nikdy jsem tak neměl pocit, že dostávám VW s líbivějším designem. Ale to je dané tím, že na interiéry celkem dost koukám.

Co se sportovní minulosti týče, Seat se pyšní více než 40 lety. ;-) Nemohu říct, že bych je zaznamenal, ale nějaké tituly za tu dobu nasbírali. Jeden ze strojů: [odkaz] [odkaz]
7. 3. 2014 19:36
Re: VW, Skoda, Seat
Ono je specificky a specificky. Kdyz nabizeli alteu, leon a toledo, tj. hatchbacko-mpvcka tak sice byli specificti, ale v cervenych cislech.
8. 3. 2014 12:24
Re: VW, Skoda, Seat
Čím se liší Leon od Golfu? VW nabízí i MPV. V těch se nevyznám a nevím, jestli Altea v něčem sourozence převyšovala. Specifický pro mne znamená, že nabízí něco, co sourozenci ne. Pro Škodu to byla Octavia, od ní se odrazila. Koncept převzala od Toleda, s kterým od té doby tápají. Pokus o velký HB dopadl podobně jako u Renaultu. Škoda má dále Roomster a Yeti, ani jedno auto mi nepřijde jako přímo odvozené od produktu VW. A také Superb, kde vsadili na podélný prostor a uchytil se.

Z mého pohledu je problémem Seatu VW, ne Škoda. Seatu jsem nikdy nevěnoval moc pozornosti, už vůbec ne v zahraničí, ale nikdy jsem neměl dojem, že se řadí pod VW. Ceny měli sebevědomé, ale produkt tomu v mých očích neodpovídal. Pro mne zkrátka není vzhled auta tak důležitý a dám radši přednost usedlejší verzi od VW. Směr, který nabral nový Leon, mi dává větší smysl. To jsou jen mé dojmy, jak jsem napsal, Seatu jsem nikdy nevěnoval moc pozornost a každý máme jiné priority.
8. 3. 2014 15:11
Re: VW, Skoda, Seat
V tomhle s tebou souhlasim. Seat by mel mit nejake specificke modely, jenomze treba ta altea specificka byla (pozdeji na jejim zaklade vznikl golf plus) a nikdo ji nechtel, stejne jako specificke toledo, nebo minuly leon, ktery byl taky docela originalni, zatimco novy leon je jenom hezci golf, ale prodava se dobre a je to po dlouhe dobe konecne uspesny model, takze misto vyrabeni specifickych nesmyslu je lepsi prodavat VW ve sportovnejsim havu, i kdyz idealni by samozrejme bylo mit specificke, kvalitni a uspesne vozy.
Avatar - Emel
8. 3. 2014 15:13
Re: VW, Skoda, Seat
Co nepochopím je, proč SEAT nemůže přijít s derivátem Scirocca, ale raděj vyrábí Alhambru.
8. 3. 2014 17:15
Re: VW, Skoda, Seat
Scirocco nemá velký potenciál co do objemu prodejů. Když Seat neměl ani třídveřový Leon, nelze moc očekávat, že by dostal podobné auto. Myslím si, že se nejprve bude muset postavit na vlastní nohy, než začnou uvažovat o podobných autech pod touhle značkou.
8. 3. 2014 17:06
Re: VW, Skoda, Seat
Neřekl bych, že byl Golf Plus prodejní trhák. Leon měl svébytný design, ale Golfu se podle mne jako celek nevyrovnal. Že jim Audi dalo několik exkluzivnějších variant motorů, na tom nic nezměnilo. Jak jsem už napsal, Toledo se v předposlední generaci vydalo cestou velkého HB, což není moc úspěšná forma. Nabyl jsem dojmu, že první Toledo bylo úspěšné (a to byl liftback ala Octavia). Potenciál prodávat ve velkém množství je také velmi důležitý.

Nový Leon mi dává větší smysl díky cenovce. Předchozí měl pěknou karoserii, ale interiér jsem strávit nedokázal a ceny byly snad ještě vyšší než u VW. Nový se pořád v interiéru nevyrovná Golfu, ale je mnohem stravitelnější a i cenově je jasně umístěný pod Golfem. Neříkám, že je to to správné místo pro Seat, ale že mi tenhle recept dává větší smysl. Jak jsem napsal, Seat jsem moc nesledoval, takže mé vnímání může být velmi zkreslené.
8. 3. 2014 17:20
Re: VW, Skoda, Seat
No psal jsi, ze ti u seatu chybi specificke modely a ja odpovedel, ze lepsi nespecificke, ale prodejne (soucasny leon), nez specificke, ale neprodejne (minule toledo, leon).
8. 3. 2014 19:51
Re: VW, Skoda, Seat
A proč jsi to nenapsal rovnou? ;-) Specifika jsou další zbraň v boji s konkurenty. Bez nich ti zbývá jen cena. A Seat nešel zrovna touhle cestou. Že by bylo dobré vytvářet produkty, o které bude dostatečný zájem, snad netřeba zmiňovat. Také snad netřeba zmiňovat, že mám na mysli specifika v pozitivním slova smyslu.
8. 3. 2014 17:25
Re: VW, Skoda, Seat
A pokud jde o to, že Altea byla první - je jedno, kdo byl první. VW nabízel odpovídající model a Seat tak ostrouhal.
7. 3. 2014 19:38
Re: VW, Skoda, Seat
Až na neveľké výnimky bol Seat takmer celú svoju existenciu len výrobcom licenčných modelov, ktoré neskôr modernizoval. Značka ako stvorená na produkciu lacných áut pre východné trhy. Rovnako ako Dacia.
8. 3. 2014 11:55
Re: VW, Skoda, Seat
To bylo před tím, než VW na téhle značce proinvestoval hromadu peněz. Když se vrátíš v čase, stejnou roli klidně mohla zastat Škoda. Že byla schopna navrhnout vlastní auto, na tom nic nemění. A na tom "východě" už umístěná byla.
8. 3. 2014 12:21
Re: VW, Skoda, Seat
Tak si srovnej historii Skody a Seatu.
8. 3. 2014 12:26
Re: VW, Skoda, Seat
Tohle je celé o vnímání značky. A Škoda byla v dobré pozici pro levnou odnož pro "východ", v lepší, než byl Seat. Na "západě" o ní vysoké mínění neměli a na "východě" byla známá. Nebo si myslíš, že se Škoda hodila lépe do pozice německé Alfy Romeo? >:D
8. 3. 2014 13:08
Re: VW, Skoda, Seat
Skoda byla v dobre pozici pro levnou odnoz pro vychod, jenomze diky sve historii, kterou Seat nema, byla vhodna i jako vyrobce plnohodnotnych a pozdeji treba i luxusnich, vozidel. Nemeckou alfu romeo z ni nikdo delat nechtel a ani nechce. Cele je to o tom, kdo by mel delat levna auta, jestli Seat, nebo Skoda. A cim se Seat klasifikoval do role nemecke alfy? Bouchanim licencnich fiatu? Do same delal VAZ... Hlavne puvodne byl Seat skutecne zamysleny, jako vyrobce levnych aut, o nejakem auto emocion se zacalo hovorit az kolem roku 2000. Je snad tohle alfa [odkaz] nebo [odkaz] ? Prvni ibiza byla docela fajn auto, ale jedna vlastovka jaro nedela.
8. 3. 2014 16:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 3. 2014 20:13
Re: VW, Skoda, Seat
Povědomí, vnímání, mínění, o to jde. Historie je dobrá, jen když ji dokážeš nějak prodat. To není jako by si VW koupil třeba Saab.

Co se týče německé Alfy, to byla přece vize VW, ne? VW neměl v té době žádný zájem dělat něco, jako je dnes Dacia. Ale kdyby měl, tak Škoda byla vhodnější. Nebo snad byl Seat ve východním bloku doma? Ta historie, kterou zmiňuješ, má větší relevanci pro nás než například pro Francouze.
9. 3. 2014 12:22
Re: VW, Skoda, Seat
O nejakem auto emocion se zacalo hovorit az kolem roku 2000. Je snad tohle alfa [odkaz] nebo [odkaz] ?
A jestli je historie dulezita nebo ne... Jak pro koho, ale skodovka na ni uspesne navazala napriklad nazvy svych aut, pripadne vybavovym stupnem laurin a klement a na indickem trhu se drive prezentovali jako "posedli kvalitou od roku 1895".
Avatar - Emel
8. 3. 2014 14:23
Re: VW, Skoda, Seat
Tak jak měl být SEAT německá Alfa Romeo, tak měla být Škoda německé Volvo ;-)
8. 3. 2014 19:52
Re: VW, Skoda, Seat
A tak měl být Volkswagen další Mercedes. ;-) Byla to zajímavá doba.
7. 3. 2014 19:57
Re: VW, Skoda, Seat
Njn, ale přeci jen škodovka tu má třeba takové modely jako 1100 OHC, 130RS, 200RS a ani se 130LR, Favority a Feliciemi KitKar na tom rozhodně nebyla úplně nejhůře. Prostě Seat je sice "jižanský", ale to je tak jediné, co je na něm "sportovního".
Avatar - Emel
7. 3. 2014 22:09
Re: VW, Skoda, Seat
SEAT měl vcelku úspěšnou etapu účasti ve WRC...
8. 3. 2014 00:43
Re: VW, Skoda, Seat
No to sice ano, ale WRC jezdila i škodovka a především, závody jezdila i desítky let předtím. Seat měl sportovní poslední roky s VW, škodovka i dlouho předtím v minulosti... byť samozřejmě nelze hovořit o tom, že by to byla kdovíjak sportovní značka.
8. 3. 2014 11:42
Re: VW, Skoda, Seat
Seat založil oddělení zaměřené na podporu účasti v rallye v roce 1971. To není zrovna včera. A Seaty byly vidět i dříve, snad od 50. let. Nemám ale vůbec ponětí, co z toho byly snahy značky a co snahy soukromníků. Historicky nebyl nějak úspěšný, ale historii má.
8. 3. 2014 11:35
Re: VW, Skoda, Seat
Tak si zkus vyhledat seznam soutěžních vozů Seatu. Není zrovna krátký. O aktivitách Škody toho také moc nevím, ale troufám si říct, že ty Seatu jsou širšího záběru.
Avatar - Emel
7. 3. 2014 18:43
Re: VW, Skoda, Seat
Škoda prodává za nepřiměřeně vysoké ceny technicky nezajímavá auta... proto je Octavia v Top 5 v kompaktní třídě. Pokud by měla přiměřené ceny, pak by byla... kde?

Jinak máš pravdu, Golf a Leon se dost překrývají, Octavia je přece jen o kousek větší (zejm. lift vs. hatch)... a jiné modely jsou jen rebrandované (Rapid, Citi, Alhambra).

Tak je to dnes... do budoucna je ale potřeba plánovat. Všichni koukají se zájmem na úspěchy Dacie... a přemýšlejí, jak na tom něco trhnout. My můžeme být rádi, že management ve VW bere Škodu a její úspěchy vážně a nechystá se na sílu značku přepozicovat.
7. 3. 2014 19:37
Re: VW, Skoda, Seat
Nekde je ve srovnani s konkurenci cenove velice vyhodna a prave to ji pomohlo dostat se tam, kde je.
Avatar - nalimer
7. 3. 2014 12:25
cele zle
da sa ist dvoma cestami.
by renault - riesi znacky ako symboly pre cenove kategorie. Datsun, Lada, Dacia - low cost / Renault, Nissan, Samsung - middle class / Infinity - high class
by fiat - rozdelenie si segmentov do znaciek (Fiat - primarne zameranie na A - C segment, Alfa - B - D, Ferarri - sportove ...)
VW skupine chyba taketo delenie.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hittman
7. 3. 2014 12:27
Re: cele zle
Máme tu Bentely. Máme tu Lambo. Máme tu Audi. Pak je tu univerzal dražší VW, pak sportovnější střižení VW: Seat a pak nevím co Škoda.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 13:00
Re: cele zle
Tady bych prave nesouhlasil. Sportovni strizeni nedelaji 2 prolisy a svetla ze stare Alfy na Leonu, Ibiza je spise traga nez sportovni auto. Zacatek mas dobre a pak se vw, skoda, seat tak nejak tlucou mezi sebou ;-)
Treba tohle mi prislo docela vtipne
[odkaz]
Ta barva, zvuk, jen nevyrazne rozdily. Dorazilo me to kouknuti pod kapotu kde je jinak velky plast na motoru a jiny znak. Takhle nejak resi koncern rozdil mezi sportovni znackou a ostatnimi, nacpe tohle do Seat a nic vic a to je spatne. No co ale cekat kdyz chce koncern udelat z ho... byc a prodavat vse stejne v jinem pozlatku.
Avatar - nalimer
7. 3. 2014 15:57
Re: cele zle
VW robí presne tú chybu.
Máme tu športovú verziu Octávie, Leona, Golfu, S3. K tomu ešte ako bonus TT a Scirocco. Kanibalizuje sa 6x (pričom do všetkých dáva skoro totožné motory a podvozky).
Ak by tie modely delil podľa regiónov, podľa cenovej kategórie...
7. 3. 2014 19:39
Re: cele zle
Nevim jak moc octavka kanibalizuje napriklad TTcko...
7. 3. 2014 20:01
Re: cele zle
Ono jde spíše o to, že máš jeden model, který kanibalizuje na druhém, druhý na třetím, třetí na čtvrtém... To ale neznamená, že ten první je konkurencí tomu čtvrtému. V podstatě máš TT na jedné straně, Octavii na druhé a mezi tím vždy jen trochu odlišné modely, který si dost konkurují.
Avatar - Emel
7. 3. 2014 18:45
Re: cele zle
Nicméně, Cupra má proti RS silnější motor, lepší samosvor, lepší brzdy, adaptivní podvozek, třídveřovou karoserii... takže ta sportovní varianta je o kousek dál, což by mělo image podpořit.
7. 3. 2014 19:40
Re: cele zle
To je hruza, jak ty TSIcka chrochtaj.
Avatar - nalimer
7. 3. 2014 15:58
Re: cele zle
Plus ešte previazanie na Porsche, na Bugatti, na Scaniu, Man, Ducatti.
Akoby nakupovali vo výpredaji a nevedia to prepojiť.
Avatar - 3_diamanty
7. 3. 2014 12:43
Re: cele zle
problem vidim aj v tom ze seat nevyraba nic ine co skoda vsetko je to to iste ba dokonca este menej lebo nema SUV a ani strednu triedu.... keby seatu nechali aspon miniauto a zobrali ho skode iste by seat predal viac... alebo keby bol kombik v malej tirede vyhradeny len pre seat tiez by to bolo ine... takto vsetko zozerie zase fabia.....

problem vidim vo vzajomnej kanibalizacii ( zvlast v strednej a zapadnej eu kde ma skoda lepsiu povest spolu s vw ako seat z juhu ktory boduje v eu skor len v spanielsku a to nestaci) .... seat potrebuje nieco nove , nejake SUV alebo nejake MPV alebo nieco co mu skoda zase nezozerie a vdaka comu porastie.... alhambra ako MPV je okrajova zalezitost a opat robena z vw... chyba mi tu osobitost... ta osobitost ktoru uz nasiel leon a hned vidime ze je uspesny lebo to nie je ziadna octavia ani golf... ale model ktory je sam sebou a vyzera jedinecne
Avatar - nalimer
7. 3. 2014 15:52
Re: cele zle
kanibalizáciu majú aj iné značky, ale sú nastavené na regióny.
napr.Samsung SM3 je určený pre región Južnej Kórei, Renault Fluence pre Európu (pritom je to to isté auto, rozdiel len v detailoch dizajnu). podobných dvojčat či trojčat nájdeme v mnohých značkách.
VW má pre Seat/Škoda tri možnosti:
- značky si regionálne podelia svetové trhy a tým pádom aj modely čo kde ako
- značky si podelia kategórie áut, na ktoré sa budú špecializovať
- značky si podelia orientácie na cenové kategórie
Resp. míx uvedeného
7. 3. 2014 19:40
Re: cele zle
Nepleť si pojmy a dojmy, ak sú zhodné autá dvoch značiek predávané na rôznych trhoch, tak si navzájom zákazníkov nekradnú - takže neviem, o akej kanibalizácii v tomto prípade pletieš.
7. 3. 2014 12:29
Ako dlho...
...este budu zodpovedni tliachat o tom, ako treba znacky od seba viac odlisit? ved toto nam serviruju uz roky a zjavne stale s tym nic nerobia. Seat chceli vyrazne odlisovat a ladit do sportova uz davno. tak naco teraz vyrabaju Mii, Toledo a Alhambru, ktore su identicke so svojimi Skoda/VW - dvojickami? a co taka Ibiza? co je na nej tak strasne sportove? ok, nehovorim o verziach Cupra a pod, ale tie su v podstate z pohladu predanych kusov periferne. to co, vytvarat zbrusu novu lacnu znacku? podla mna by bolo najlogickejsim krokom, kedze Skodovke sa stale slusne dari, tuto este malinko povytiahnut (nie zasa na uroven VW, ale maly priestor tam este je) a stanovit Seat ako low-end znacku typu Dacia. predaje su mizerne, automobilka v cervenych cislach, tej by takyto krok urcite neuskodil (vzhladom k povedomiu skuor naopak). nech odkopiruju pristup koncernu Renault-Nissan a zacnu buduce modely Seat splacavat davno odpisanymi/splatenymi technologiami a technickymi komponentami, kde budu mat nizke naklady. nech na to capnu nizku cenovku a vybavene. aj robosi v Martorelli mozno konecne dostanu viac prace...
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2014 12:30
seat ku dacii
Škoda sa k luxusu neposúva (len prestala robiť feldy). Veď je tam vw, ktorý je mainstream a Škoda ho nemôže dobehnúť. Pozície sú jasné, vw (supermainstream), škoda (lacnejší vw mainstream), seat (?). Seat je problém, športová značka z neho nebude, to je jasné. Áno, bude to znieť kruto, ale seat by mal byť podľa mňa konkurenciou nízkonákladových značiek, má relatívne dobré meno a vždy by bolo lepšie povedať mám seat, ako mám daciu. Klesnúť dolu sa dá, stúpnuť hore je oveľa ťažšie. Pomohlo by to aj Škode, lebo Seat jej berie zákazníkov a tie 2 značky sa kanibalizujú, ich trhová pozícia je úplne rovnaká napriek marketingovým kecom. Bolo by to smutné, najmä keď je nový Leon ok, ale na jednom poli neutiahnu 2 značky ani keď sa oné.
Rozbalit vlákno
9
7. 3. 2014 12:35
Re: seat ku dacii
VW Group Seat potřebuje. VW je značka pro celou Evropu. Seat je pro jih a Škodovka pro sever. Přeřazením Seatu do lowendu by přišel o jih. A silné trhy jako jsou italský, francouzský nebo španělský si ani VW Group nemůže dovolit ztratit.
7. 3. 2014 13:14
Re: seat ku dacii
Seat nemá žádné silné trhy a když už je nějaký uživitelný, tak to je domácí Španělsko. Itálie sedlá Fiaty a VW, Francie PSA a VW.
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 13:23
Re: seat ku dacii
Presne, Hyundai u nas otevrel fabriku a proda z ni 300tis a to nerikam co dale KIA v SR. Skoda pres 800tis (nevim presne) Seat po tolika letech po v Evrope prodava cca 250tis, to je docela tragedie
Avatar - Choochoo
7. 3. 2014 13:17
Re: seat ku dacii
Tak proc tak slavny Seat na tolika trzich dela tak usmudlany pocet aut? Seat by nekde ztratil, ale zase by jiste nekde vyrazne ziskal. To jako ze by mel mit koncern pro kazdy stat-trh svoji znacku??? 8-s
Avatar - Bristol
7. 3. 2014 13:52
Re: seat ku dacii
pro jaký sever spíš pro Central a East Europe... >:D >:D
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2014 17:48
Re: seat ku dacii
V severských zemích se Škodě docela daří.
7. 3. 2014 19:42
Re: seat ku dacii
To si si vymyslel teraz? VW by o veľa neprišla ani keby Seat akoznačku zrušila a kapacitu naplnila Volkswagenmi a Škodami.
7. 3. 2014 12:35
Re: seat ku dacii
Přesně to si myslím taky ... udělat ze seatu low end VW. Přidat nějaký líbivý dizajn a používat odcházející techniku vw. Dát to se startovačkou 10k nad dácii a bude v plusu hned další den.
Avatar - Bristol
7. 3. 2014 13:50
cílení značek
tak tedy kde je problém: Seat jako entry značka pro mladé a chudé lidi co bude nabízet malá auta a končit například autem velikosti Octávie... ;-)

Škoda: klasický mainstream modely

VW: vyšší mainstream, případně některými modely konkurovat slabší prémii

Audi: prémie

a pak ten malosériový zbytek, VW nepotřebuje další brand: stačí povýšit Škodu a ponížit Seat který je stejně prodělečný...
Rozbalit vlákno
1
7. 3. 2014 14:39
Re: cílení značek
Problém je, že vzhledem ke stále větší unifikaci techniky se rozdíly zmenšují.
Stačí srovnat třeba Octavii Combi, Golf Variant a Leon ST. Oktávka ve výbavových stupních Eleganci a L&K přímo konkuruje Golfu Variant. V nižších stupních zase Leonu ST. Jinak stejné motory, stejné technologie (CNG, 4x4), plus minus stejné pojetí designu.
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2014 15:05
Začarovaný kruh
Je to stále stejné, koncern neví, co si se Seatem počít, v tom je celý problém podle mě.

Škoda dokáže vydělávat, dokáže přijít s nabídkou modelů, které zákazníky osloví. Přitom často dokáže z horších ingrediencí uvařit téměř hodnotnější výsledek, než samotný VW. Škoda zkrátka umí a ví.

Zato Seat neví kudy kam. Jistě, Leon je povedený kousek, ale jedna vlaštovka jaro nedělá...

V zásadě tomuto obratu nerozumím, Škoda měla vyrábět levnější modely a být poslední baštou před Dacií... Octavia přinesla řadu kompromisů, Rapid je lowendový slepenec... Superb má jasně danou nepřekročitelnou hranici a nesmí být lepší než Passat.

A nyní má Škoda naopak cílit výš? Fabia má být pecka pro mladé, Superb změnit střední třídu, teď studie "Octavie CC" ... No nechme se překvapit co kluci ušatí vymysleli :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
7. 3. 2014 18:46
Re: Začarovaný kruh
Úspěchy Dacie jsou něco, co nedává šéfům spát... a logicky přemýšlejí, jak na tom trendu také něco trhnout.
7. 3. 2014 16:56
smůla
Faktem je, že smůlou SEATu bylo už jenom to, že VW přikoupil Škodu a stanovil praktičnost Škodě a sportovnost Seatu. Dnešní veleúspěšná Octavia není nic jiného než následovník Toleda I., které brázdilo silnice v počátku devadesátých let, kdy Škoda vyráběla Favority a poté Felicie, ale to si ještě většina zdejších pisálků-expertů doma hrála s autíčkama. Vlivem rozhodnutí VW přišlo Toledo o konkurenční výhodu-páté dveře a navíc Octavii bylo dovoleno postavit kombi. A začalo to. Škoda vydělávala i vlivem levné pracovní síly v ČR a SEAT stále více prodělával, i když stále prodával kolem půl milionu aut ročně. Dílo zkázy bylo dokončeno příchodem Silvy z Alfy Romeo s triem Altea/Toledo/Leon. Peníze na nové modely nebyly, z čeho taky...

V současné době se SEAT začíná opět zvedat. Má silnější podporu z VW, do Leonu se za příplatek dostává technologie, kterou nemůže mít ani Octavie. Seat má v průměru o deset let mladší zákazníky, roste mu prodej a přichází se zajímavými modely, jako je Leon nebo Toledo, které je povedenější verzí Rapidu. Plánují se tři nová SUV, z nichž jedno se bude vyrábět opět v ČR. Otázka není jestli se Seat dostane do zisku, ale kdy.
Napsat, že by VW měl ze Seata udělat Dacii může jen nějaký škodolibý člověk nebo hlupák.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2014 17:05
Re: smůla
Seat ale podle mě zacílil dobře - emotivnější a sportovnější značka koncernu. To byl výborný předpoklad. Jenže proč tomu neodpovídalo i jednání automobilky?

Proč u sportovně a emotivně střižené značky nebylo nějaké kupátko, kabrio, 3D hatch, sedan střední třídy, .... Ale místo toho tu byla Alhambra, Altea, Altea XL, přehmat v podobě Toleda III ... 8-s

To je prostě jako tvrdit o sobě, jaký jsi sportovec v běžeckých botkách a teplákách s rychlými pruhy, a pak jdeš v pátek na 10 škopků, o víkendu střídáš bůček s tlačenkama a přes týden to doháníš v mekáči a dech trénuješ startkama ;-)

Ale sportovně a mladistvě zaměřené modely? Vždyť to frčí dodnes. Všichni chtějí být sportovní, dynamičtí, plní mladistvého elánu. Dnes se tváří sportovně i kdejaká dodávková krabice >:-[]
7. 3. 2014 17:55
Re: smůla
"Jenže proč tomu neodpovídalo i jednání automobilky?" Opravdu dobře položená otázka. Když se podíváš, jak funguje koncernová politika v oblasti výrobního portfolia, tak vina není pouze na straně Seatu. O všech plánovaných modelech v koncernu rozhoduje VW. V nedávné době např. Seat čekal na souhlas pro výrobu svého SUV, který nakonec získal. Vina je jak na straně VW, tak i na druhé. VW to také ví, proto se z toho SEATa teď snaží dostat. Je to přece jenom jeho "dítě".
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2014 18:23
Re: smůla
Jistě, já nevidím do toho, jak dalece má Seat svázané ruce, ale faktem je, že Škoda jako pouhá šachová figurka v tom chodit dokázala, Seat ne.
Třeba taková Alhambra, pro mě záhada jak hrom, tedy pokud španělé nemají početné rodiny. Byla někdy Alhambra špatný model? Ne, to rozhodně ne. Dnešní Alhambra je výtečná. Jenže co má so dělat v portfoliu Seatu? To zkrátka netuším. Je to jako kdyby Scania začala vyrábět kabriolety >:-[]
7. 3. 2014 18:03
Re: smůla
Treba takovy koncept IBL vypadal fajn, ale kde nic ,tu nic. Je pravda, ze seatu by slusel nejaky dvoudverovy sportak, otazkou ale je, jestli by to nekdo kupoval.
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2014 18:26
Re: smůla
kdo by to kupoval? A kdo by kupoval Scirocco nebo EOSe? Ano, tohle nikdy nebude "masová" záležitost, ale své zákazníky si najde. Koneckonců jinak by asi Peugeot nepřišel s RCZkem, Toyota s GT86 a Subaru s BRZ ;-)
7. 3. 2014 18:48
Re: smůla
Rozšířenost dojmu, že Seat má být "sportovní" značka, je jen důkaz selhání marketingu. Na sportovních autech by nikdy neudělali dostatečné prodeje. Jak jsem napsal v jiném příspěvku, Seatu chybí model(y), který by byl jen jeho. A pokud se chtějí přetahovat s VW v segmentech, kde je VW silný, tak musí jejich nabídka dávat smysl. Líbivější karoserie bude pro většinu kupců v nižších třídách spíš třešničkou na dortu.
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2014 19:07
Re: smůla
dobře, nejde o to sportovní, ale spíše emocionální. Koncern jednoduše dělá vzhledově nudné modely a nějaký expresivnější výraz mu chybí. A Seat tady podle mého měl obrovské pole působnosti, kde mohl bojovat proti designovému pojetí Ford/Kia/Hyundai/Mazda. Ano, mám tím na mysli ty vlnky a kudrlinky, ze kterých se VAGistům obvykle zvedá kufr.

A takové španělské kodo s koncernovou technikou by podle mého mnohým usnadnilo rozhodování, jestli obětovat technickou stránku a nebo upřednostnit design. Zkrátka taková španělská Mazda. Leč nestalo se. Ale místo na trhu tam podle mě bylo a stále relativně je.
7. 3. 2014 19:47
Re: smůla
Nekde jsem cetl, ze prvni toledo mela puvodne delat skodovka, jenomze se nejakym pohlavarum v cele s klausem nelibilo, pry vypadalo prilis jizansky a tak ho dali seatu a skodovka zacala delat octavii az na platforme golfa 4.
Avatar - white label
7. 3. 2014 22:56
Re: smůla
Anebo prostě jen moc čteš... >:-[] ;-)
8. 3. 2014 09:26
Re: smůla
Tak to jsi četl nějaký nesmysl. Toledo I. se vyrábělo od roku 1991 a vznikalo v době, kdy ještě Škodovka nebyla koncernovou značkou, pro tehdy nejmodernější koncernový závod SEATu Martorell u Barcelony, který v současné době vyrábí i Audi Q3. Když vznikala Octavia po roce 91, kdy Škodovku VW koupil, tak se řešila ta její podoba a tady zasáhl Klaus. Jen tak mimochodem to Toledo I. se vyrábí v Číně dodnes s úpravou přední a zadní části pod značkou Chery Windcloud a Cowin. I u nás se jednalo o velmi úspěšný model, svého času nejprodávanější zahraniční vůz. Počátkem 90. let ještě SEAT prodával mnohem více aut než Škoda a poté přišel zásah shůry VW.
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2014 16:59
Hm
jsou to tupci, měli to udělat už dávno... Jde jen o to, že je jasné, že zákazníci škody jsou ochotni zaplatit za průměrné auto nadprůměrné peníze. Takže to znamená, že škoda je vnímána výše, než byla cílena. Seat v koncernu převezme roli škody. Pro low cost bude nový brand. Audi apod. si zůstanou na svém, s vw se budou chtít dostat výše a začnou zvětšením modelu passat. Je to tak jednoduché.
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2014 17:12
niekde urobili súdruhovia chybu
z tvojho príspevku je cítiť sentiment. Ja netvrdím, že seat vyrába teraz autá na úrovni lowcost, ale že by ich mal vyrábať v budúcnosti, ak chce prežiť popri škode a vw (prajem mu teda lepšiu budúcnosť). Nie je to o tom, aké autá vyrába, ale že sú so škodou v jednom koláči grafu, aj keď to marketingáši nakreslili do koláča šport-emócia (videl som tie grafy, ktoré vznikali ex-post v opačnom postupe ako treba (najprv sa vyrobil produkt a potom sa premýšľalo ako ho predať a to je zle a je to vidno na predajoch).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2014 18:13
Rozdělení trhu
Škoda velmi úspěšně vsadila na taktiku hodně auta s německou technikou za přijatelné peníze, toho by se měla pevně držet...Seat...Myslím, že strategie stylové/sportovní značky není špatná, ale bylo by na místě, aby tomu konečně začala odpovídat i modelová řada. Aktuálně mi třeba nejde úplně do hlavy Leon ST. Určitě kvalitní a nádherné auto, jenže v koncernu jsou taková již dvě. Leon f kombíku bych si představoval spíše jako více stylový a dravě tvarovaný (na úkor prostornosti).
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2014 18:30
Re: Rozdělení trhu
myslím, že myšlenka shooting-brake ve třídě Golfu by se s přílišným ohlasem nesetkala... Tohle auto si nekupuješ jen tak pro radost a z rozmařilosti, ale proto, že jej potřebuješ.
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2014 20:00
Re: Rozdělení trhu
... hodně auta s něm. technikou ZA PŘIJATELNÉ PENÍZE? >:D to musela být rána, viď?
Avatar - Emel
7. 3. 2014 22:08
Re: Rozdělení trhu
No ale tak to přesně je...
Avatar - twistedTSD
8. 3. 2014 00:08
Re: Rozdělení trhu
Co se ti na tom nezdá? Další kdo nevidí za hranice své vesnice?
Avatar - Pekelná Micinka
7. 3. 2014 22:23
Nepřestřelit
A co takhle udělat levnej brand ze Seatu, resp. posunout portfolio směrem dolů, přidat dva levné modely.
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2014 23:08
Málo pružné
Proč by nemohla Škoda (popř. Seat) vyrábět levná i drahá auta? Proč se snažit umístit celou automobilku do nějaké cenové relace, do nějaké (těsné) škatulky? Proč vytvářet / zavádět (draze) novou značku jen pro laciná auta?

Třeba Škoda by mohla vyrábět ten standard, co vyrábí teď a k tomu levnější auta jasně označená tak, aby člověk poznal, že se jedná o levnější verzi Škody, kde je kladen důraz na poměr ceny a výkonu (třeba "Škoda IQ" a potom název modelu "Popular" nebo "Škoda VM" a model "Rapid"). Třeba pro ostřejší verze se nyní používá známé RS, že... Svým způsobem je to podobné jako u Fiatu s označením 500 pro hravá retro auta (i když Fiat to možná trochu přehání a do budoucna sází pouze na jednu kartu) nebo DS u Citroenu. Jenom teda s tím rozdílem, že dolů do lowcostu se značka dostane snadno, do prémie obtížně...

Odlišení modelů by se pak mělo snad zakládat na odlišnostech a tradicích trhů, pro které jsou značky primárně určeny. Seat má třeba v Evropě spíše jižní státy, Škoda by měla pokrýt Východní blok (?).
Rozbalit vlákno
7
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2014 23:36
Re: Málo pružné
Vytvořit značku, rozuměj značku obchodní, nebude nijak dramatický problém. To zaprvé.
A hlavně - proč by si (např.) Škoda snižovala svoji úroveň a shazovala image prodejem nějakých levných vozů? Vždyť tohle by udělal jedině marketér sebevrah...

Od toho přeci automobilová značka je. Značka znamená a symbolizuje něco, nějaký postoj, renomé, značka definuje nějaký kvalitativní standard. Když se řekne Audi, tak automaticky očekáváš něco jiného, než když si jdeš pro Škodu. Značka je prostředek, kterým se oslovuje určitá cílová skupina.

Když jdeš do nějaké restaurace, pak taky nemáš na jídeláku nudle s glutamátem a perličky na pivě, aby sis vybral podle své peněženky 8-s
8. 3. 2014 02:22
Re: Málo pružné
Značka Škoda (nebo Seat...) by zůstala zachována a byla by vyráběna ve stejné kvalitě (nebo vyšší). Jen by se přidala levnější varianta, která by ale musela být (velmi) zřetelně odlišena ve jméně a třeba i graficky ve znaku, masce... (např. modelová řada Škoda VFM (jako value for money a podobné názvy)). Na zákaznících by pak bylo, aby pochopili (nutná dobrá práce marketingu), že modelová řada Škoda VFM je levnější (ořezanější) verze Škody, která ale nabízí "kvalitní", "prověřenou" techniku atd. apod. (marketing...). Například zkratka RS nebo Tour - ti, kdo se alespoň trochu zajímají o auta vědí, co si pod tímto označením představit.
Nemusela by se dělat nová firma, autosalony a servisy, celá nová web prezentace atd. Samozřejmě je nutný nějaký rozumný rozptyl - jen o stupínek níž. Takto by např. Škoda mohla vyrábět (skoro) lowcost.
Myslím, že o něco podobného se snaží např. Citroen s řadou DS. Jen s tím rozdílem, že míří výš (což jde vždy hůř). A taky se možná snaží přeskočit ze své výchozí pozice více stupínků naráz (ale to už je jiné téma).
Možná Škoda naopak vytvoří podobně jako Citroen označení pro "luxusnější" verze a Seat naopak zamíří dolů??
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2014 10:55
Re: Málo pružné
Hloupost. Ano DS míří výš a už i Citroen přišel na to, že DS musí "osamostatnit". A hlavně mířit výš znamená zvýšit renomé i pro samotný Citroen. Koneckonců, proto do toho šli.
Navíc nejde o vytvoření nové FIRMY, ale jen o vznik nové OBCHODNÍ ZNAČKY, což je něco zcela jiného. Klidně to může sjíždět z linek v Bratislavě, to je úplně jedno.
Ne, přístup nějaké "polo"Škody je úplně mimo. Vytvoření obchodní značky je mnohem snazší než vysvětlovat zákazníkovi, že ta Škoda za 160 000 vlastně není ta stejná Škoda za 1,5 M :-!
7. 3. 2014 23:43
Re: Málo pružné
Takhle to uplne nefunguje. Kdyz prisel rapid, tak ackoliv vsichni vedeli, ze se jedna o dostupne auto, tak tvrdy interier byl pro spoustu lidi neprijemnym prekvapenim. U octavky to same zase zpusobila naprava a plastovy tapec dveri. Kazda znacka ma svuj standart a neni jednoduche ho ani zvysovat, ani snizovat. Kdyby skoda prodavala jak draha, tak levna auta (tj. jeste oklestenejsi rapid a naopak luxusnejsi superb) tak by zajemci o to levne auto nadavali, ze tohle prece neni skodovka a vsimali by si kazdeho detailu, na kterem se, oproti drazsim modelum, setrilo, byt by byly v ramci konkurence zcela adekvatni a naopak zajemci o drahy vuz by si koupi dobre rozmysleli, jelikoz ne kazdy chce dat milion za auto od firmy, co dela "levne krapy".
8. 3. 2014 02:33
Re: Málo pružné
V podstatě jsem reakci napsal rohYpnolovi o příspěvek výše... Tak abych to tady nekopíroval a neza..ee..netapetoval.
8. 3. 2014 15:11
Re: Málo pružné
tomkite, a čo takto Škoda SOC - Simply ohne Clever. ;-)
Avatar - Bully_
8. 3. 2014 08:35
Trosku nechapu
co se vubec v clanku i v diskuzi resi. Z textu jsem se dozvedel novinku, ze vsechny 3 automobilky jsou si svou nabidkou velmi podobne. Ceny jednotlivych vozu jsou si pry taky velmi podobne, zalezi na konkretnim trhu, na poptavce. Jednotlivy koncernovi vyrobci maji nyni vyrabet jeste podobnejsi auta (ti "levnejsi" se budou soustredit i na "luxusnejsi" modely a naopak).
Nekdo si proste vybere "prast", jiny "uhod", ale hlavne aby to nebylo konkurencni "bouchni". Vzdyt to je prave princip podobne koncernove spoluprace.
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2014 13:51
Je to jen přehazování cenovek a log
Kdo nevidí, že nový Golf kombi je stará Fábia kombi, tak potvrzuje, že VW nastoupil úspěšnou cenu. Auta vyrobíme co nejlevnějí, pak na ně nějak polepíme loga (v řecku jezdili Felicie jako VW) a cenovky. A on už si nějaký ten chytrák připlatí za stejné auto s jinou cenovkou a lepším image.
Rozbalit vlákno
0