VW Group přehodnotí strategii značek Škoda a Seat, jsou si moc blízké

Německý koncern Volkswagen Group chce posílit image a přitažlivost svých značek Škoda a Seat. Mladoboleslavská automobilka by díky těmto plánům mohla nabídnout luxusnější vozy.
Šéf Škody Winfried Vahland na ženevském autosalonu prohlásil, že mladoboleslavská značka bude v budoucnu cílit na movitější zákazníky. Tyto plány ostatně v Ženevě naznačil koncept Vision C, který ukazuje budoucnost Superbu. Studie napovídá, že nový Superb bude laděn velice dynamicky.
„Proč by Škoda měla stavět jen praktické vozy?“ zeptal se zase generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn v rozhovoru pro agenturu Reuters. „Musíme nicméně precizně rozlišit značky, aby spolu dobře spolupracovaly a aby každá našla své místo,“ uvedl Winterkorn k budoucnosti Škody a Seatu.
Seat a Škoda jsou mnohdy kritizovány za to, že nabízejí až příliš podobné automobily, nejblíže k sobě mají levné modely Rapid a Toledo. Mladoboleslavská automobilka má nabízet praktické automobily za rozumnou cenu, Seat takové vozy nyní prodává také, přidává však sportovnější vzhled. Blízko oběma značkám je také Volkswagen.
Původně měla Škoda nabízet levné vozy pro východní Evropu, postupně ale svoji image vylepšovala a začala nabízet stále dražší vozy. Mezi levnými značkami tak VW Group tak nyní zástupce nemá, což by mohlo vyřešit zvažované vybudování zcela nového brandu.
Levná značka má ale údajně zpoždění, protože se VW Group nedaří udržet cenu plánovaných aut nízko a zároveň zachovat jejich kvalitu. V oblasti levných aut chce VW Group konkurovat hlavně alianci Renault-Nissan, která již nabízí levná auta pod značkou Dacia, do jejího portfolia navíc nedávno přibyla obnovená značka Datsun.
Úspěch Seatu a Škody je pro německý koncern důležitý pro splnění jeho dlouhodobých plánů, VW Group se chce do roku 2018 stát největším automobilovým výrobcem světa. V tomto ohledu je nutný úspěch v oblasti levných aut a na rozvojových trzích.
Na rozvojových trzích mají Škoda i Seat co dohánět. Škoda by měla vylepšit svoji pozici na indickém trhu, kde její prodeje loni klesly o výrazných 34 procent. Škoda si v Indii vybudovala pověst prémiovější značky a v této strategii zde chce pokračovat.
Španělská značka zase strádá v Číně, kam vstoupila teprve v roce 2012. Seat auta do nejlidnatější země pouze dováží, což zvyšuje jejich cenu. I kvůli tomu se loni na čínském trhu prodalo jen asi 4.000 Seatů, což bylo méně než v České republice. Zvýšení prodejů by mohla zajistit lokální výroba.