Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW bude na Slovensku propouštět. Poprvé za deset let

Německá automobilka Volkswagen letos poprvé od útlumu globální ekonomiky v roce 2009 hodlá snížit počet pracovníků své slovenské divize.
Zpět na článek
29. 1. 2019 18:51
29. 1. 2019 23:19
29. 1. 2019 23:36
30. 1. 2019 00:25
30. 1. 2019 12:51
29. 1. 2019 18:30
VW sa na Slovensku za tie roky napakoval
a teraz prepúšta! Som zvedavý, či bude vracať stimuly a štátnu podporu za špeciálny prístup vlády?!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2019 18:51
Re: VW sa na Slovensku za tie roky napakoval
som zvedavy ako zvladnu tieto "nase" automobilky prechod na hybridy a elektro vozy .... lebo pohlad na vyrobu aut sa uz coskoro podla mna dost zmeni a je dost mozne ze postaci uz daleko menej ludi ako je tomu dnes... ( prechod na elektro v podstate znizi pocet potrebnych ludi pri vyrobe auta az na polovicu a mozno aj menej ) .. zda sa ze zlate casy ked automobilky vzdy len vsetko zvysovali ( aj pocet zamestnancov ) uz coskoro skoncia ... mam citak este bude "veselo" .. teda nielen u nas... lebo toto sa samozrejme netyka len nas ale kazdej fabriky na fosilne auta...
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2019 20:56
Re: VW sa na Slovensku za tie roky napakoval
Největší fosil jsi ty, v mozku máš místo mozku uhlí.
Takovým jako ty se u nás říká sýček, lidově sejček … a sejčci serrou lidi a často dostanou zcela zaslouženě do držky.
Ty píšeš wole jak bys měl radost že lidi přijdou o práci.
Třeba taky jednou přijdeš o práci a potom pochopíš.
29. 1. 2019 22:16
Re: VW sa na Slovensku za tie roky napakoval
Ty jako fakt věříš, že v EU dojde po roce 2030 k totálnímu přechodu na elektromobily? Garantuju ti, že nikoliv. Až lidem opravdu dojde, co na ně v Bruselu ušili, bude to takový fičák, že to ještě moc rádi odvolají, resp. zmírní! >:-[]
29. 1. 2019 18:53
Re: VW sa na Slovensku za tie roky napakoval
Proc by vracel? Kvuli propusteni 500 lidi z 14.000? S kolika zacinali?

Neznam samozrejme smlouvy a dohody mezi SK vladou a VW, ale pokud nedojde k poruseni (nevim zda doslo ci nikoliv), neni duvod neco resit.
Avatar - Beefcake
30. 1. 2019 19:48
Re: VW sa na Slovensku za tie roky napakoval
To su take krcmove reci, aby boli "pani" potrestani.
29. 1. 2019 18:51
No surprise
To je reakce na velke a z meho pohledu neprimerene protesty a pozadavky na platy predminuly rok.

Samozrejme existuje pohled, ze kdyz firma ma velke zisky, ma je diky lidem a mela by se o ne podelit...ve stejnou chvili je fer rict, ze VW plati velmi dobre, aspon v CR znacny nadstandard a protesty za 20% navyseni "ze dne na den" jsou prilis..a doplati na to casem i Skoda. Proc by firma platila vyrazne lepe, kdyz uz plati "nejlepe"? To take neni z trzniho pohledu prilis dobre.

Firma musi investovat do spousty veci, nejen mzdy (at uz delniku ci managementu). A i nejlepe vydelavajici firma na svete nebude globalne, radove a vsem zamestnancum zvysovat dramaticky platy, obzvlast na natlak protestu poskozujici firmu (to snad jen v pripade naprosto nejednajici a ignorantske spolecnosti).

Jedna vec je kdyz je z lidi "sdirana kuze", druha kdyz firma plati velmi dobre a lide chteji vic a vic. Byt z lidskeho hlediska je to perfektne pochopitelne.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2019 21:01
Re: No surprise
Vcelku máš pravdu až na to, že z ČR a SR si VW posílá miliardy € čistého zisku. Nedivím se že z toho zaměstnanci chtějí mít podobné bonusy jako zaměstnanci ve Vlkohradě.
Propuštěných nebude mnoho a ustaví se rovnováha.
Navíc asi nejsou propouštěni kvůli přemrštěným platovým požadavkům ale proto že Porsche postihl mohutný propad prodejů vozidlech ve kterých si poršáci zakázali diesely (58% dolů).
Možná že je v tom víc faktorů.
29. 1. 2019 23:19
Re: No surprise
V reálu ani moc ne, když opomineme ten detail že třeba Škodovka posílá čistý zisk leda tak do Lucemburku tak VW naopak z mnoha důvodů razí taktiku peníze nechávat deponované ve Škodovce, proto má Škodovka tak nízké nákupní ceny koncernových komponentů a vytváři tak účetně velké marže.
Faktorů v tom každopádně je skutečně více, avšak i když si VW v Blavě prosadil nakonec svou jistý políček jako pokračování vyjednávání o mzdách tam bezpečně je, VW v tomhle jedná vcelku tvrdě.
Avatar - Ham.
29. 1. 2019 23:36
Re: No surprise
2017 se prodalo v Evropě 12000 Cayennů, v roce 2018 14000, v roce 2017 se prodalo v Evropě 14000 Touaregů, v roce 2018 15000 a to nabíhal nový model, který letos určitě prodeje zvedne. Takže kvůli Porsche to asi bude dost těžko.
Avatar - wakantanka
29. 1. 2019 23:02
Re: No surprise
A vieš čo je úplne najväčšia sranda? Tuším že v roku. 2017 robili veľkú kampaň lebo im zamestnanci chýbali. Išli sa potrhať, aby nejakých získali, dali do toho kopu peňazí a teraz ich prepustia. Tomu sa hovorí hospodárne a umne vynaložené prostriedky. :-)
30. 1. 2019 00:25
Re: No surprise
Treba si uvedomit, ze co vyrobna hala, to iny svet + naviac dovodom je optimalizacia a uz konecne ostry nabeh liniek. Oni velmi dobre vedia pocitat. Tak ako pri strajku to vsetkym dali pekne nadrobit a zvysili na linkach takty, aby sa pre strajkovy vypadok objem pekne pokryl. Povazovat ich za hlupakov je prinajmensom naivne.
Avatar - wakantanka
30. 1. 2019 12:24
Re: No surprise
Že počítať vedia je mi jasné, len nahlas rozmýšľam načo tá kampaň vôbec bola dobrá. Tie bilboardy, TV šoty, rádio šoty, internet atď . to nestálo pár €. Ďalej zaškolenie tých ľudí tiež neprebehlo cez noc a nestálo to nič. Takže po cca roku čo tých ľudí našli, vyškolili a zabehli idú prepúšťať. Toto ti príde ako rozumné? Mne teda nie. Akurát ja nemám toľko a také info ako majú vo VW. Takže tak. :-)
30. 1. 2019 12:51
Re: No surprise
Ked to povies takto pravdu mas, lenze ti prepusteni asi nebudu prave ti, ktorych potrebuju a o ktorych hovoris.
Avatar - praděda7
30. 1. 2019 14:03
Re: No surprise
Přesně! Zažil jsem to v životě mnohokrát. Firma využije této příležitosti (odbory jsou v tu chvíli "přitlačeny ke zdi") a zbavuje se "mrtvého dřeva".... :-!