som zvedavy ako zvladnu tieto "nase" automobilky prechod na hybridy a elektro vozy .... lebo pohlad na vyrobu aut sa uz coskoro podla mna dost zmeni a je dost mozne ze postaci uz daleko menej ludi ako je tomu dnes... ( prechod na elektro v podstate znizi pocet potrebnych ludi pri vyrobe auta az na polovicu a mozno aj menej ) .. zda sa ze zlate casy ked automobilky vzdy len vsetko zvysovali ( aj pocet zamestnancov ) uz coskoro skoncia ... mam citak este bude "veselo" .. teda nielen u nas... lebo toto sa samozrejme netyka len nas ale kazdej fabriky na fosilne auta...
Největší fosil jsi ty, v mozku máš místo mozku uhlí.
Takovým jako ty se u nás říká sýček, lidově sejček … a sejčci serrou lidi a často dostanou zcela zaslouženě do držky.
Ty píšeš wole jak bys měl radost že lidi přijdou o práci.
Třeba taky jednou přijdeš o práci a potom pochopíš.
Ty jako fakt věříš, že v EU dojde po roce 2030 k totálnímu přechodu na elektromobily? Garantuju ti, že nikoliv. Až lidem opravdu dojde, co na ně v Bruselu ušili, bude to takový fičák, že to ještě moc rádi odvolají, resp. zmírní! >:-[]
To je reakce na velke a z meho pohledu neprimerene protesty a pozadavky na platy predminuly rok.
Samozrejme existuje pohled, ze kdyz firma ma velke zisky, ma je diky lidem a mela by se o ne podelit...ve stejnou chvili je fer rict, ze VW plati velmi dobre, aspon v CR znacny nadstandard a protesty za 20% navyseni "ze dne na den" jsou prilis..a doplati na to casem i Skoda. Proc by firma platila vyrazne lepe, kdyz uz plati "nejlepe"? To take neni z trzniho pohledu prilis dobre.
Firma musi investovat do spousty veci, nejen mzdy (at uz delniku ci managementu). A i nejlepe vydelavajici firma na svete nebude globalne, radove a vsem zamestnancum zvysovat dramaticky platy, obzvlast na natlak protestu poskozujici firmu (to snad jen v pripade naprosto nejednajici a ignorantske spolecnosti).
Jedna vec je kdyz je z lidi "sdirana kuze", druha kdyz firma plati velmi dobre a lide chteji vic a vic. Byt z lidskeho hlediska je to perfektne pochopitelne.
Vcelku máš pravdu až na to, že z ČR a SR si VW posílá miliardy € čistého zisku. Nedivím se že z toho zaměstnanci chtějí mít podobné bonusy jako zaměstnanci ve Vlkohradě.
Propuštěných nebude mnoho a ustaví se rovnováha.
Navíc asi nejsou propouštěni kvůli přemrštěným platovým požadavkům ale proto že Porsche postihl mohutný propad prodejů vozidlech ve kterých si poršáci zakázali diesely (58% dolů).
Možná že je v tom víc faktorů.
V reálu ani moc ne, když opomineme ten detail že třeba Škodovka posílá čistý zisk leda tak do Lucemburku tak VW naopak z mnoha důvodů razí taktiku peníze nechávat deponované ve Škodovce, proto má Škodovka tak nízké nákupní ceny koncernových komponentů a vytváři tak účetně velké marže.
Faktorů v tom každopádně je skutečně více, avšak i když si VW v Blavě prosadil nakonec svou jistý políček jako pokračování vyjednávání o mzdách tam bezpečně je, VW v tomhle jedná vcelku tvrdě.
2017 se prodalo v Evropě 12000 Cayennů, v roce 2018 14000, v roce 2017 se prodalo v Evropě 14000 Touaregů, v roce 2018 15000 a to nabíhal nový model, který letos určitě prodeje zvedne. Takže kvůli Porsche to asi bude dost těžko.
A vieš čo je úplne najväčšia sranda? Tuším že v roku. 2017 robili veľkú kampaň lebo im zamestnanci chýbali. Išli sa potrhať, aby nejakých získali, dali do toho kopu peňazí a teraz ich prepustia. Tomu sa hovorí hospodárne a umne vynaložené prostriedky. :-)
Treba si uvedomit, ze co vyrobna hala, to iny svet + naviac dovodom je optimalizacia a uz konecne ostry nabeh liniek. Oni velmi dobre vedia pocitat. Tak ako pri strajku to vsetkym dali pekne nadrobit a zvysili na linkach takty, aby sa pre strajkovy vypadok objem pekne pokryl. Povazovat ich za hlupakov je prinajmensom naivne.
Že počítať vedia je mi jasné, len nahlas rozmýšľam načo tá kampaň vôbec bola dobrá. Tie bilboardy, TV šoty, rádio šoty, internet atď . to nestálo pár €. Ďalej zaškolenie tých ľudí tiež neprebehlo cez noc a nestálo to nič. Takže po cca roku čo tých ľudí našli, vyškolili a zabehli idú prepúšťať. Toto ti príde ako rozumné? Mne teda nie. Akurát ja nemám toľko a také info ako majú vo VW. Takže tak. :-)
Přesně! Zažil jsem to v životě mnohokrát. Firma využije této příležitosti (odbory jsou v tu chvíli "přitlačeny ke zdi") a zbavuje se "mrtvého dřeva".... :-!