naprostej souhlas, tento článek mě naprosto zděsil. R 36 šlo rychle poznat - ted budu muste brzdit o každýho Passatu co má xenony vpředu a 2 laufy vzadu.....
Nutno podotknout, že ty dva laufy musí být po stranách, což má pouze tahle 3,6ka a pak ještě TDI 125kW, ale i to pouze výhradně v kombinaci s 4-Motion. Jinak aktuálně nemá ani verze 3,6 xenony sériově a příplácí se za ně 1.430,- euro/ 32.000,- Kč.
Vím o pár policejních R36, které měli slouplé (schválně) označení, podle kterého je lidi poznávali. Dle mého názoru je nejlepší poznávací znamení výfuk. Vždycky když vydím dva laufy po stranách, brzdím ;-) jde to vidět pěkně hodně dopředu. Bohužel z přední strany to bude větší problém >:-[] >:-[]
Stejně, zajímal by mě výsledný efekt, kdyby nakoupili Octavie, nejlépe RS ovšem se vzhledem obyčejného modelu. Ostatně, na silnicích 1. třídy by nějaký ten výkonový handicap tolik nevadil.
Passatů je zde dost, ale přeci jen...s Octaviemi by podle mě docílili větších obav u veřejnosti a i když jsem asi naivka, možná by si pak dávali větší pozor na dodržování předpisů :-)
Tak jak tak, doufám, že nevzroste nehodovost díky řidičům, místo silnice vyhlížejících podezřelé Passaty:)
Pro tyhle účely byly vymyšlený auta jako Ssangyong Rodius, Fiat Multipla nebo Pontiac Aztek. Nejlépe v oranžové barvě! Něco co už je z dálky vidět. Takovéhle nenápadné auto! To je móóc špatný.
;-) Většina měření bude probíhat a také probíhá stylem, že posádka Passatu jede 125-130 km/h v pravém pruhu a čeká, až je někdo rychle předjede. Bleskově pak zrychlí za vybrané auto a natočí měřený úsek. Rozpoznávací schopnost kamery PolCamu je 100 metrů, což není zas tak moc. Schválený rozsah měření je 10 km/h až 299 km/h. Rozsah délky měřeného úseku 50 m až 999999 m. Tzn. musí vás měřit minimálně na dráze 50 m (při rychlosti 150 km/h ujedete 50 m za cca. 1,2 sekundy).
Takže, koukat do zrcátka, kdo vás nečekaně dojíždí a sleduje !!! :yes::yes:Měřicí zařízení v těchto vozech je typu PolCam PC 2006 (výrobce Polsko). Detektor radarů vám nepomůže, protože toto zařízení nevysílá žádný paprsek.
Měření se děje pomocí kamer vepředu a vzadu na vozidle a zaznamenáváním rychlosti meřicího vozidla (tzn. vlastní rychlosti). Z toho vyplývá, že policejní auto musí jet před vámi, nebo za vámi musí jet přibližně stejnou rychlostí, jakou jedete vy. Měření v protisměru není možné.
Co vím, tak nějakých 145 tachometrově ještě tak nějak projde. V reálu je to něco přes 135 km/h. Jde spíše o to, jestli mají co dělat, jestli jsou všichni na silnici slušní, tak tě klidně sbalí.
Radar býval údajně většinou nastaven na rychlost +20...tzv.velká rychlost - vyšší sankce. Samo sebou, že záleží na aktuálním poldovi, jak to nastaví ...hold, jestli bude málo vybraných pokut, bude třeba brát řekněme +10, aby šéf nebééékal.
Na moje prekvapenie. Vodic R36 mi to oznamil.... isiel som podla tacho 176km/h... bolo to v noci, smer Praha, sorry, ze som Vam porusoval predpisy, ale v CR sa jazdi o dost rychlejsie ako v SR a D1 do Prahy sa proste neda len tak prezit... ;-)
To je nahoda, uz se tesim , az hellera uvidim v nejake Nove R8, nejlepe v te limit. edici,. za tuhle nesmyslnou predrazenou zakazku. tak se dela byznys-. :yes:
Máš k tomuhle nějaké podložené informace, nebo vaříš z vody? Pokud já vím, tak vozy vyšly něco kolem miliónu včetně výbavy (radarů, kamer apod.), což je velice slušné
Spletl jsem se, necelých dvacet miliónů bylo za "holá" auta.
Děkuji za osvětlení situace, byť je to tvým klasickým hulvátským způsobem, ale že jsi prosťáček tady každý ví, takže se nedivím ;-)
Heller může jezdit ze značek Audi/Seat/Škoda/VW (a vlastně pomalu už i Porsche) v čemkoli, a to i kdyby se tenhle kontrakt neuskutečnil. Auta se kterými jezdí slouží i jako prezentační předváděčky. R8 měl už dávno a asi před rokem vyměnil černou Q7 V12 TDI za A8 V8 TDI v černé Havana.
= nizsi rychlost, takze jak to tu tak ctu, passaty jeste ani nevyjely a uz prinesly prvni efekt :-) Njn, pokud nekdo jezdi daleko rychleji nez je limit, musi se mit logicky na pozoru, pokud predjede passata a nevsimne si jej, muze si za pokutu vlastne jen a jen sam, jsem zvedavy za rok na nejakou statistiku jako u prvnich passatu
doufám, že když teď mají špičkové vybavení tak budou sloužit na směny a nepřetržitě. Účel zastrašit tyto stíhačky stoprocentně plní, na dálnicích borců přes dvě kila znatelně ubylo.
Myslím že to ale nemá vůbec nic společného s passaty. To jen doba se trochu zlepšila. Osobně mi nevadí kocour co jede v klidu 200, dodržuje rozestup a kouká kolem sebe. Ale hodně dlouho sem neviděl nikoho jet 200. Agrese při 130 co vidím každý den mi vadí víc. Třeba dnes hovado v X6 30d!!!!! na Strakonický za Příbramí co za pět minut desetkrát málem zabilo sebe a nebo protijedoucí auto. A stačila mu na to rychlost kolem stovky.
Po Strakonický nejezdím, ale mám pocit, že tam passaty zatím moc nejezdí, po D1 i D5 valí celkem pravidelně a často a je to vidět jak na rychlosti tak na přestupcích typu myšky, předjíždění zleva a další čuňačinky, ne že by totálně vymizely ale pamatuji daleko horší doby.
Předjíždění zleva je velice nebezpečná činnost, za to bych rovnou pro výstrahu střílel před nastoupenou jednotkou. >:-[]
Jinak souhlas, docela jejich přítomnost prospěla. :yes:
Teď říkalo nějaký policjení hovado v televizi ať se občané nebojí, že si na sebe auta velmi rychle vydělají. Redaktor následně dodal kolik vydělala ta auta co už teď jezdí na dálnici. Tak to se mi skutečně ulevilo. Jak je vidět, peníze až v poslední řadě.
Na druhou stranu - ty bys chtěl, aby se pořizovali zbytečné krámy, co jen vyžadují další a další investice?
To, že si na sebe vydělají si překládám pro sebe - pohybují se v provozu a nestojí někde v depu. V konečném je to stejně na švestce, jestli to má v hlavě srovnané nebo bere bezdůvodně nikoho neohrožující 140cátníky...
Navíc se mají pohybovat po R-kách a I. tř. a to jsou silnice s nejvíce smrťákama, jestli se nepletu. Takže za mě dobrý (dokud mi nedají fotku ;-) )
90% státního majetku jsou krámy které si na sebe nevydělají. Chtít primárně po policejních vozech aby vydělávali je zvěrstvo ale tak nějak to patří k dnešní době. Ještě to zamaskovat za závoj bezpečnosti a občané nám za to budou líbat ruce stejně jako za tisíce radarů a retardérů. Ale jde přece o bezpečnost mámo, psali to v novinách a tak to bude pravda.... Já ty ksindly obecně nemám rád. Dnešní stát umí jen trestat, ale když seš v právu jen krčí rameny a používá osvědčené věty typu: máme málo peněz, máme málo lidí, máme špatné zákony....
Halt na občana musí být přísnost. A neříkám to z toho titulu že bych porušoval obecně zákon. A ohledně řízení sem za posledních 11 let a cca 900tis km dostal asi tři pokuty.
Neříkám, že s tebou nesouhlasím.
Jen zrovna Passaty mi přijdou vcelku smysluplné. Tedy samozřejmě - vždy záleží hlavně na tom, jak švestečky použijí Passaty nebo jak jsou nuceni je používat.
Jako nástroj je to tedy správná volba. A že při tom i "vydělává"?
1. ono to nemusí vůbec být tak jasné, záleží, co vše si započítávají do provozních nákladů
2. když to slouží pro dobro věci, nevidím v tom problém (pokud primární cíl nepřevažuje nad vyděláváním...)
Srovnej si to třeba se stacionárníma radarama na vyloženě nebezpečných výpadovkách atp. Tam jen kasírují za nicnedělání.
Když se to tak vezme, tak je hlídka rozhodně lepší než radar. Z psychologického hlediska má větší účinek, když trest přijde co nejdříve po prohřešku. Když tě na dálnici zastaví Pašík, tak je to určitě lepší, než když ti za týden přijde oznámení.
Tak třeba započítávat plat posádky je diskutabilní - pokud nemuseli přijmout někoho speciálně navíc kvůli tomu, že šlo o Passaty, a všichni by pro PČR pracovali tak jako tak, ale místo na Passatech by jezdili třeba na Octáviích, tak nesouvisí s náklady na provoz vozu. Navíc se říkalo, že v průměru každý den bylo ve službě snad 6 Passatů. Předpokládám, že jejich posádka dělala i něco jiného, což by se muselo promítnout do nákladů, kdybys jejich platy chtěl započítat. Rozhodně lze započítat nadstandardní výcvik.
Pasata porazila aj Insignia aj Volvo, ale napriek tomu nakupili Pasaty... lol ako vidim aj v Cechach je to podobne skorumpovane ako na Slovensku... :no:
Obecně ať by vybrali jakoukoliv značku vždy by se objevil někdo kdo by s tím nesouhlasil. To je asi normální a nemá smysl se tím zabývat. Pokud víš o korupci, dojdi místo plků podat trestní oznámení. Je to tvá občanská povinnost.
tak a máme je tady - kluky v kárách z Vlkohrádku... Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale když nám to změří - máme smůlu... Primárně - rozčilovat se, že někdo dohlíží nad dodržováním limitů, je jaksi nemorální....ale co si budeme, že? Každého, koho jízda baví, to občas, pokud používá hlavu, přiměje nechat rozběhnout koně po asfaltu.... Ale je to rozhodnutí každého a nikdo ho k tomu nenutí, takže by pak případné následky měl nést se vztyčenou hlavou a ne brečet, že ho vyblejskli v plné parádě....
Ad volba passatů - logická volba.... tečka...
A ad, že "tolerují" do 150km.... jj - zkuste to - až uvidíte passat na dálnici - když se k němu zezadu blížíte, tak poznáte "vyblikávačky" a "followmetohell" - tak z deseti metrů - tak Vám nikdo nebrání to sešlápnout a svištět - Vaše volba...
Osobně bych tak nějak doporučil - spoléhat se max do 140 na jejich toleranci - pak už je to jenom na rozpoložení posádky, naplnění tabulek, podle kterých je fakt nikdo nehodnotí a počtu ostatních potenciálních přestupců na silnici, po níž právě jedete. No a na okreskách - tak tam bych to přes 100 v okolí pašíka asi nehnal - To víte - doba je zlá - rozpočet naptnutý a čísla chycených "pirátů", tak krásně prezentovatelná.....
Už se to tady probíralo, ale...
Může mi ale někdo vysvětlit, jaktože ta auta už jsou vyrobená, upravená, vybavená a předaná? Výsledek výběrového řízení byl vyhlášen někdy v lednu, dnes 2.4. a policie už je má?
Měsíc zpátky jsem se shodou náhod na Jarově ptal na dodací lhůtu na relativně normální verzi...a byla "překvapivě" o doooost delší...
Když člověk pomine spekulace o tom, že je měli připravené, tak není problém tuhle objednávku vmáčknout do plánu výroby. Prostě dostanou prioritu. Diplomatická služba také na vozy nečeká 6 měsíců. Celebrity taktéž ne.
A zapomněl jsem na kvóty pro země. V ČR jsou u VAG často delší dodací lhůty než v Německu. A to i o několik měsíců. Takže lhůta, kterou ti dali v autosalonu, vůbec není směrodatná.
Mně zarazilo trochu včerejší prohlášení toho jejich současného policejního presidenta, který je slavnostně přebíral (pominu kecy o tom jak říkal že si na sebe rychle vydělají a i to, že tyto speciály byly vyrobeny a dodány hned po výběrovém řízení..atd), a sice, že ani jeden z nich se neobjeví na našich dálnicích, že jsou určeny výhradně k operacím na silnicích od 1. tříd níže. Takže na to aby stíhali dědky s kárkama s dřívím na okreskách si pořídili 300-koňový passaty....??? , a to furt křičejí jak musí spořit náklady a státní prostředky!!:-O