Dva roky před příchodem na trh zajely tři exempláře vozu VW Polo G40 rekordní jízdu. Po dlouhých 24 hodin dokázaly kroužit průměrnou rychlostí 208 km/h.
Ano i ne, vem si že mx5 nd má maximálku 214 km/hod. a výkon 153 koní na tunu. Cd a Cx budou mít podobné, mazda má 0,36, což VW bude mít někde podobně, respektive VW bude mít Cd možná lepší, ale celkové Cx padne někam zpět.
Jednak pro vysokou rychlost není podstatný výkon na tunu, ale hlavně s maximálkou 214 neuděláš dlouhodobý průměr 208. Trať má obvykle i zatáčky, je tam nějaké střídání v boxech apod ...
Asi tak nějak = s maximálkou 214 km/h neuděláš dlouhodobej průměr 208 km/h. Motůrek s výkonem 113 koníků navíc nebude na 214 zrychlovat nijak dramaticky ;-)
Takže jestli započítávaj jen průměrnou rychlost po dosažení maxima a vynechávaj čas tankování = tak jo to by mohlo bejt :-)
Škoda že podobný propagační materiály ACZ nedává v koncernoVWý míře o ostatních značkách = mraky zajímavostí od ostatních výrobců prostě VWypouští 8-s
Píšou, že auta byla aerodynamicky upravena. Přes 200 GPS jsem na rovné silnici dal i s o dost méně aerodynamickým a těžkým Mondeem kombi s totožným výkonem (dobře o 2kw vyšším). Pokud byla auta upravena a jezdila za dobrých vnějších podmínek (vítr), pak by to asi mohlo být reálné. Akorát motor byl asi na repasi po závodě >:D
Ono len velmi maloktora cesta (ak vobec nejaka) je naozaj rovna. Aj drobny sklon, ktory clovek nepostrehne pomoze o par km/h.
Okrem toho hmotnost nema ziaden vplyv na maximalku a dlhe auto ma standardne lepsiu aerodynamiku ako kratky hatch. Samozrejme su vynimky, ale da sa takmer s istotou predpokladat, ze Mondeo o 20 rokov mladsie bude mat lepsiu aerodynamiku ako Polo :-)
Inak 80kw by malo stacit na 200 km/h ak je priaznive sprevodovanie.
Hmotnost je celkem zásadní parametr. Nebo lépe řečeno výkon na tunu. Jestli tohle auto mělo 8 metráků (dovedu si představit, že ho na tuhle rekordní jízdu ještě dokázali odlehčit), tak i takhle relativně slabej motor dokáže divy. Vezmi si že Oktávka 1,9 TDI 81 kW má maximálku 200. A váží 13 metráků. Představ si že z toho auta sebereš při stejným výkonu 500 kilo hmotnosti, což motoru ulehčí práci a kdyby si trošku prodloužil převody, tak to dokážeš rozjet hodně přes 200. K tomu, jak píše dole Tycoon, úzký gumy, zalepit spáry na kastli, odmontovat stěrače a zrcátka, vysokooktanový benzín, závodní olej a jsi schopen takovýho extrémního výsledku dosáhnout. Čili hodnotě 208 km/h věřím. Ovšem určitě bylo to auto pro ten pokus dost upravený a okruh byl zřejmě ovál, který umožňoval udržovat konstantně maximální rychlost. Tipuju to muselo být tak 230, aby se dostali na 208 včetně zastávek na dotankování.
Hmotnost nezohrava pri maximalne rychlosti ziadnu rolu. Ovplyvni ako rychlo ju disahnes, ale nie jej hodnotu.
Pre zjednodusenie sa da povedat, ze max. rychlost zavisi od odporu, ktory kladie rozrazany vzduch a valivy odpor pneumatik, ten vsak mozeme povazovat za konstantnu hodnotu (tu ma hmotnost vplyv, ale mozeme ho zanedbat).
Potrebny vykon rastie s 2 mocninou rychlosti, takze aj medzi 200 km/h a 208 je slusny rozdiel, nejakych 220 je uz vyznamny narast odporov.
Ak vyrazne upravili aerodynamiku, tak uz samozrejme neslo o seriove auto a aj dosiahnuty vysledok nema nic spolocne so seriovym autom.
"Pre zjednodusenie sa da povedat, ze max. rychlost zavisi od odporu, ktory kladie rozrazany vzduch a valivy odpor pneumatik, ten vsak mozeme povazovat za konstantnu hodnotu (tu ma hmotnost vplyv, ale mozeme ho zanedbat)."
Valivý odpor/hmotnost můžeme zanedbat např. u porovnání dvou osobních aut, ale těžko u porovnání auta a vlaku.
Valivy odpor je u auta s beznymi gumamibcca 5kw. S hmotnostou sa moze menit o desiatky percent. Nech by mal vlak valivy odpor aj nulovy, co nema, tak je to uplne irelevantny udaj ak sa tu bavime o rychlostiach kde sa aerodynamicky odpor pocita v stovkach kw ;-)
Ten příměr osobního auta s vlakem mi prostě nesedí, jinak ale O.K.
Mimochodem širší pneumatika má nejen větší valivý odpor, ale taky větší "odpor vzduchu".
Jasně odpor vzduchu je důležitější než hmotnost. Uznávám, ale uvědomte si hoši, že se bavíme o VW Polo, což je malý auto s malým čelním odporem. Nejedná se o žádný velkoplošný SUV, který má i přes aerodynamický tvary čelní plochu jak billboard. Takže když se z toho oškubou zrcátka, stěrače, zalepí spáry na kapotě a zakrytuje podvozek, tak ta aerodynamika nebude, tak mizerná, aby s tou lehkou motokárou nedokázal i relativně slabej motor upalovat přes 200.
Ten vlak bol priklad toho, ze naozaj to nie je o hmotnosti.
Nacal si aj druhy mytus. Siroka pneu nema vacsi valivy odpor. Odpor vzduchu ano. Samozrejme v praxi casto siroke gumy maju lepivejsiu zmes, kedze ide o sportovejsie gumy.
No při troše dobré vůle by to neměl být problém. Polo GT 40 má má deklarovanou hmotnost 810 kg. To vychází cca. 140 koní na tunu. Pokud udělali drobné aerodynamické úpravy a ještě třeba vykuchali zadní sedačky a nějaké zbytečnosti, tak by to mohlo jít. Samozřejmě motor musel na okruhu točit svůj max.
a) Nemá to mizernou aerodynamiku. Už běžné obyčejné verze dosahovaly s 40 kW motorem maximálku oficiálně 155 km/h. To je na úrovni dnešních moderních aut. Polo samozřejmě těžilo zejména z malé čelní plochy (malá výška, malá šířka).
b) G40 měla oficiálně 195 km/h. V rámci úprav pro rychlostní rekord pak jistě nebyl problém aerodynamiku ještě dále zlepšit, dát pryč zrcátka, stěrače, zakrytovat podvozek, zúžit pneumatiky atd.
BTW Výchozí výška originální G60 je 132 cm, což dnes mají pouze čistě sportovní auta jako Porsche 911. Kdyby to pro rychlostní rekord ještě třeba o 5 cm snížili, tak výška atakuje dnešní kategorii supersportů.
To sice ano, ale v praxi má mnoho aut reálnou maximálku vyšší, než udávanou. No a pak, když se jezdí rychlostní rekord, tak to není jen o té zlepšené aerodynamice ... je to o spoustě věcí jako je hladký asfalt/beton, přehuštěné pneumatiky, vysokooktanový benzín a já nevím, co všechno. Mě neudivuje maximálka, ale spíše to, že auta s takto "nadopovaným" turbomotorem zvládla kroužit 24 hodin.
Zřejmě nemělo * typu elektricky hnaná vodní pumpa a elektricky hnaný olejový čerpadlo, který jsou strašně eko, protože sníží o pár procent třecí ztráty motoru a ukojí potřeby * z Bruselu na snížení emisí na papíře. >:-[]
Hele ty fakt dodnes nevíš = že to je celoplanetární snaha = starší než většina z nás = a nemá to co dělat s nějakym Bruselem? :-)
Tahle snaha začala v Kalifornii než ses narodil a dneska před Evropou kterou dodnes zatěžuje její chudá zaostalá východní část = začínaj bejt i velký části Asie? ;-)
Jestli ti to tak vadí = možná zkus Afriku = tam sou oblasti kde do konce tvýho života tyhle věci řešit nebudou. Tady smůlička = už tu nevládnou komunisti který na ekologii a věci související totálně kašlali = už se holt zase snažíme držet se světem krok :-)
Já jsem pro aplikaci technologických novinek, který mají reálný přínos na snížení reálných emisí. Diskutabilní šetření na nepatřičných místech, viz ty elektricky hnaný olejový a vodní čerpadla, tudíž odsuzuju. Z tý celoplanetární snahy ti jaksi vypadávají země typu USA, Indie, Rusko, celá Afrika, jižní Amerika. Do***e ona ti z toho zbyla jen Evropa, industriální část Číny a Japonsko ty celá planeto >:D Vadí mi že díky eko degešům začne být problém pořídit si auto, který bude funkční, výkonný, spolehlivý a opravitelný ty Afriko. A když už si nějaký pořídím, tak pak křiklouni typu ty nebo topten budou vykřikovat jak poškozuju životní prostředí. Děkuju, takovou budoucnost si fakt nepředstavuju. Mám teď EURO5 benzín. Je to dostatečně eko nebo by jste mě vy novodobí inkvizitoři nejradši ukřižovali?
na druhej strane taky podobne velky mitsubishi spacestar ako toto stare polo ma 59kw ( 80k ) a jede v pohode 180 ... takze ktovie ... a asi aj vaha hraje svoje ( ono tie starucke vozy boli hodne lahke .. ved aj taky povedzme favorit nemal ani 900kg .. pritom dnesna fabia ma v niektorych verziach kludne uz aj 1,1 tony ) .... pripadne vhodne sprevodovanie a par dalsich veci iste spravili svoje ... kazdopadne obdivuhodny vykon na tu dobu pre taketo male auto s takym vykonom .. napr. moje polo vazi uz 1032kg a to bez vodica.. pohotovostna s vodicom je uz dokonca 1107kg... ( asi o 100kg uz je tazsie teda ako felda ktora mala nejakych 935kg cistu vahu 1.3-ka mpi-cko ) ....a to je myslim uz dost ... ale napriek tomu stale zdaleka nie je najtazsie v segmente .. z aut sa proste stavaju tazke tanky a najst dnes uz aj male auto co vazi menej ako tonu je fakt coraz tazsie
Vaha ovlivnuje akceleraci, na maximalni rychlost ma minimalni vliv. Naopak se zacne projevovat aerodynamika, proto ma Fabia HTP stejnou maximalku, jako o 2 metraky lehci, ale podobne aerodynamicka Felicie 1.3. A prevody taky hraji velkou roli, pokud jsou moc tezke, vzduch pretlaci motor driv, nez dosahne maximalniho vykonu
To je katastrofa kolik hloupých mínusářů tu chodí a hloupě zpochybňují pravdy. KALOUSEK má pravdu. Hmotnost na maximálku nemá vliv,pouze ji dosáhne pomaleji. To je jako vztah mezi výkonem a krouťákem a krouťákem na kolech. Nemá v tom jasno tady ani třetina lidí a to včetně redaktorů.
Hmotnost na maximálku nemá vliv. Jak to bylo s tim ventilkem?
Hele, fakt mi chceš říct, že kdyby to auto vážilo sto tun a mělo výkon těch 113 koní, rozjede se na úplně stejnejch 208 nebo kolik km/h?
Díky za odkaz, kterej přesně potvrdil to, co jsem psal - v reálnejch podmínkách je samozřejmě úplnej nesmysl, že by byla pro jakkoli těžký auto o stejnym výkonu stejná maximálka.
"Získaný výsledek by mohl svádět k zobecnění, že maximální rychlost vozu naprosto nezávisí na jeho hmotnosti. Uvědomme si ale, že je to dáno zvolenou odporovou silou (pouze odpor vzduchu). Při rozšíření úvahy např. o valivý odpor by se výsledek změnil."
Hele ale myslim že trolíš, páč to jinak fakt neni možný. Well played!:)
Píšeš, že hmotnost nemá na maximálku vliv. Jako mě je fakt blbý řešit tady něco, co chápou i moje děti, toho času ve školce, ale hmotnost má na silnici na maximálku vliv. Tim do absurdna dotaženym argumentem o sto tunách to snad lze pochopit..
To je zajímavý čéče! Už proto, že ten vlak samozřejmě jede po silnici a má obutý gumy se stejnym odporem, jako to auto.
Jsem si úplně vzpomněl na svou oblíbenou knihu "Besídka zvláštní školy", od Šimka s Grossmannem.
Najednou hmotnost nevadí? Kolo od vlaku odpor nemění, ale u auta je rozdíl tak ohromný, že 500 kilo navíc dělá z kola trojúhelník. Jako že tunové auto potlačíš, ale naložené už ne.
Tyvoe, ty mě normálně trolíš. Jo, jakože zkus schválně potlačit to tunový auto, pak ho nalož půl tunou navíc, zatlač znova a řekni mi, jestli vynakládáš úplně stejnou sílu.
Hele a jinak se budeš divit, leč i kolo od vlaku má nějakej valivej odpor, kterej při rostoucim zatížení roste..
Tlacil som 900kg Feliciu aj 1500 kg Megane kombi. Oboje som zvladol bez problemov >:D Ziaden velky rozdiel som si nevsimol bolo to viac o povrchu. V com ma byt pointa pri porovnani odporov v rychlosti 200 km/h?
Je to marný, je to marný, to by mě zajímalo co počítáte za odpory na rovině , naprosto jediný odpor je odpor vzduchu a rozplacnutí gumy je zanedbatelné. Jen s rostoucí váhou to bude déle trvat. Napřed potřebuješ rozpohybovat hmotu a odpor vzduchu je zanedbatelný a pak se to úplně obrátí.
Já tě nechci urazit, ale vypadá to, jako bys měl hammunovu školu:)
Jak jako "naprosto jediný odpor je odpor vzuchu"? Takže valivej odpor prostě najednou neexistuje?
Změna valivového odporu pneu zatížením 500 kg je vůči aerodynamickému odporu zanedbatelná, tvých 100 tun by gumy rozpláclo a kdyby to bylo reálné, tak by byla skutečně maximálka menší. Ale nebudeme na střechu Polo dávat 3 kamiony.
Byly to předvýrobní prototypy patřičně upravené pro takový rekord.
Měly 129PS/6000 a 160Nm/4000 a prodloužený 5kvalt = maximálka 218km/h.
Tady je popis úprav i s fotkami a dole je statické video jediného přežívající prototypu, který lze vidět v "AutoMuseum Volkswagen":
[odkaz]
Mimochodem před Polem G40 držel ten rekord Ford Escort s průměrem 169 km/h, takže ta hodnota Pola G40 (208 km/h) byla tehdy opravdu zdrcující.
Měl jsem tohle autíko z druhé ruky. Od roku 1993 asi dva roky. Od původního majitele bylo poněkud zanedbané, ale ne zhuntované. Takže nějaké úsilí, dát ho do kondice, mě to stálo. Ale svezení to potom bylo parádní. Srovnám-li to s Imprezou, kterou jsem měl po něm, tak to bylo takové ,,letně lehkonohé". Impreza je naproti tomu tank do každého počasí.
příklad za všechny, audi A4 1,8 TFSI, nejslabší verze 88 kw. Oproti polu G40 je to 1,5 t tank, s daleko větším průmětem čelní plochy, byť tedy s určitě lepším Cx. Nicméně udávaná maximálka tohoto auta je zázračných 208 Km/hod. . [odkaz]
Udajne na zivotnost melo vliv i to, ze VW povazoval dmychadlo za bezudrzbove, bez servisnich imtervalu. Pritom pri pravidelne vymene tesneni a zminenych lozisek (cca po 60k km) pry vydrzelo nekolikset tisic kilometru.