Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
čert
Měl jsem tohle autíko z druhé ruky. Od roku 1993 asi dva roky. Od původního majitele bylo poněkud zanedbané, ale ne zhuntované. Takže nějaké úsilí, dát ho do kondice, mě to stálo. Ale svezení to potom bylo parádní. Srovnám-li to s Imprezou, kterou jsem měl po něm, tak to bylo takové ,,letně lehkonohé". Impreza je naproti tomu tank do každého počasí.
Uživatel_5340709
příklad za všechny, audi A4 1,8 TFSI, nejslabší verze 88 kw. Oproti polu G40 je to 1,5 t tank, s daleko větším průmětem čelní plochy, byť tedy s určitě lepším Cx. Nicméně udávaná maximálka tohoto auta je zázračných 208 Km/hod. . [odkaz]
Papezja
Udajne na zivotnost melo vliv i to, ze VW povazoval dmychadlo za bezudrzbove, bez servisnich imtervalu. Pritom pri pravidelne vymene tesneni a zminenych lozisek (cca po 60k km) pry vydrzelo nekolikset tisic kilometru.
Pokud by se jednalo o krátkodobou špičku s větrem v zádech tak budiž, ale jako průměr ne
Takže jestli započítávaj jen průměrnou rychlost po dosažení maxima a vynechávaj čas tankování = tak jo to by mohlo bejt :-)
Škoda že podobný propagační materiály ACZ nedává v koncernoVWý míře o ostatních značkách = mraky zajímavostí od ostatních výrobců prostě VWypouští 8-s
Okrem toho hmotnost nema ziaden vplyv na maximalku a dlhe auto ma standardne lepsiu aerodynamiku ako kratky hatch. Samozrejme su vynimky, ale da sa takmer s istotou predpokladat, ze Mondeo o 20 rokov mladsie bude mat lepsiu aerodynamiku ako Polo :-)
Inak 80kw by malo stacit na 200 km/h ak je priaznive sprevodovanie.
Pre zjednodusenie sa da povedat, ze max. rychlost zavisi od odporu, ktory kladie rozrazany vzduch a valivy odpor pneumatik, ten vsak mozeme povazovat za konstantnu hodnotu (tu ma hmotnost vplyv, ale mozeme ho zanedbat).
Potrebny vykon rastie s 2 mocninou rychlosti, takze aj medzi 200 km/h a 208 je slusny rozdiel, nejakych 220 je uz vyznamny narast odporov.
Ak vyrazne upravili aerodynamiku, tak uz samozrejme neslo o seriove auto a aj dosiahnuty vysledok nema nic spolocne so seriovym autom.
Valivý odpor/hmotnost můžeme zanedbat např. u porovnání dvou osobních aut, ale těžko u porovnání auta a vlaku.
Mimochodem širší pneumatika má nejen větší valivý odpor, ale taky větší "odpor vzduchu".
Nacal si aj druhy mytus. Siroka pneu nema vacsi valivy odpor. Odpor vzduchu ano. Samozrejme v praxi casto siroke gumy maju lepivejsiu zmes, kedze ide o sportovejsie gumy.
b) G40 měla oficiálně 195 km/h. V rámci úprav pro rychlostní rekord pak jistě nebyl problém aerodynamiku ještě dále zlepšit, dát pryč zrcátka, stěrače, zakrytovat podvozek, zúžit pneumatiky atd.
BTW Výchozí výška originální G60 je 132 cm, což dnes mají pouze čistě sportovní auta jako Porsche 911. Kdyby to pro rychlostní rekord ještě třeba o 5 cm snížili, tak výška atakuje dnešní kategorii supersportů.
Tahle snaha začala v Kalifornii než ses narodil a dneska před Evropou kterou dodnes zatěžuje její chudá zaostalá východní část = začínaj bejt i velký části Asie? ;-)
Jestli ti to tak vadí = možná zkus Afriku = tam sou oblasti kde do konce tvýho života tyhle věci řešit nebudou. Tady smůlička = už tu nevládnou komunisti který na ekologii a věci související totálně kašlali = už se holt zase snažíme držet se světem krok :-)
Hele, fakt mi chceš říct, že kdyby to auto vážilo sto tun a mělo výkon těch 113 koní, rozjede se na úplně stejnejch 208 nebo kolik km/h?
100 tun je hodně extrémní příklad = ale v zásadě jo = hmotnost nemá na maximálku vliv :-)
Tak sme se tady pěkně rozdělili = na ty co dochodili základku a.. >:-[]
[odkaz]
"Získaný výsledek by mohl svádět k zobecnění, že maximální rychlost vozu naprosto nezávisí na jeho hmotnosti. Uvědomme si ale, že je to dáno zvolenou odporovou silou (pouze odpor vzduchu). Při rozšíření úvahy např. o valivý odpor by se výsledek změnil."
Hele ale myslim že trolíš, páč to jinak fakt neni možný. Well played!:)
[odkaz]
Taka suprava Frecciarossa 1000 vazi 500 ! ton, ma 9800kw a maximalku (konstrukcnu) 400 km/h.
To je tak 600x vyssia hmotnost ako toto Polo, iba cca 110x vyssi vykon a neporovnatelne vyssia maximalka. Ako je to len mozne v tvojom svete? :-)
Jsem si úplně vzpomněl na svou oblíbenou knihu "Besídka zvláštní školy", od Šimka s Grossmannem.
Hele a jinak se budeš divit, leč i kolo od vlaku má nějakej valivej odpor, kterej při rostoucim zatížení roste..
Jak jako "naprosto jediný odpor je odpor vzuchu"? Takže valivej odpor prostě najednou neexistuje?
White label viz 6.2. 0:29 nedával úplně pozor ale ve škole byl :-)
Octavia 1.6 AEE 55kW/1250kg - 170km/h
Felicia 1.6 AEE 55kW/935kg - 170km/h
Cim to je?
Měly 129PS/6000 a 160Nm/4000 a prodloužený 5kvalt = maximálka 218km/h.
Tady je popis úprav i s fotkami a dole je statické video jediného přežívající prototypu, který lze vidět v "AutoMuseum Volkswagen":
[odkaz]
Mimochodem před Polem G40 držel ten rekord Ford Escort s průměrem 169 km/h, takže ta hodnota Pola G40 (208 km/h) byla tehdy opravdu zdrcující.