Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Polo s novým motorem: 1,2 TSI o výkonu 66 kW

Volkswagen začal nabízet novou verzi motoru 1,2 TSI. V modelu Polo je o 10 tisíc Kč dražší než základní 1,4 16V (63 kW).
Zpět na článek
12. 10. 2011 11:43
12. 10. 2011 12:06
12. 10. 2011 12:10
12. 10. 2011 12:14
12. 10. 2011 12:17
12. 10. 2011 12:19
12. 10. 2011 12:28
12. 10. 2011 15:44
12. 10. 2011 12:38
12. 10. 2011 12:50
12. 10. 2011 13:45
12. 10. 2011 14:42
12. 10. 2011 16:38
12. 10. 2011 17:27
12. 10. 2011 18:57
13. 10. 2011 09:12
neregistrovaný "Hooonza"
12. 10. 2011 21:30
12. 10. 2011 12:59
12. 10. 2011 13:37
12. 10. 2011 13:48
12. 10. 2011 15:08
12. 10. 2011 13:22
12. 10. 2011 13:34
12. 10. 2011 13:46
12. 10. 2011 14:56
12. 10. 2011 22:50
13. 10. 2011 11:48
12. 10. 2011 17:42
12. 10. 2011 22:47
13. 10. 2011 15:08
13. 10. 2011 08:08
13. 10. 2011 09:08
neregistrovaný "Hooonza"
12. 10. 2011 13:31
12. 10. 2011 18:02
12. 10. 2011 21:25
13. 10. 2011 09:02
neregistrovaný "Hooonza"
13. 10. 2011 09:12
13. 10. 2011 19:50
neregistrovaný "honza1212"
14. 10. 2011 07:32
neregistrovaný "honza1212"
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2011 11:43
dobra volba
;-) polo s mi z VW paci jednoznacne najviac a tento motor moze byt casom najpredavanejsi :-)

skvela volba aj ked klasicka 1.4 sa mi nadalej paci a ma tiez svoje vyhody
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Nerez
12. 10. 2011 12:06
Re: dobra volba
Osobně mě třeba překvapilo, že rozdíl ve zrychlení 0-100 není zase tak markantní jak bych čekal. Rozdíl 0,7 sekundy ve prospěch TSI, které je o 3kW silnější je dle mě zanedbatelný. Tabulková spotřeba je u TSI sice o 0,5 l nižší, ale v praxi si myslím, že to tak růžové pro TSI být nemusí. Z této nabídky bych asi tedy volil 1.4, která mi navíc nabídne i vyšší spolehlivost.
Avatar - miromen
12. 10. 2011 12:10
Re: dobra volba
Tak nemužeš čekat že zrychleni bude rozdilem třidy zato pružnosti určitě. Co se tyka spotřeby tak tyto 2 motorizace už byli porovnany a TSI je uspornějši.
Avatar - Nerez
12. 10. 2011 12:14
Re: dobra volba
Kde to bylo porovnáváno prosím? Rád bych si početl :-)
Avatar - miromen
12. 10. 2011 12:17
Re: dobra volba
Bylo to někde na netu a v časopisech. Vim že to bylo v SM kde šlo ale o Fabie tedy 1.4 63kw vs 1.2 TSI 63kw. Ktere konkretni čislo to bylo to už opravdu nevim.
Avatar - Nerez
12. 10. 2011 12:19
Re: dobra volba
A nevíš ve zkratce, co tam bylo psáno? Naměřené hodnoty, nějaké poznatky atd?
Avatar - miromen
12. 10. 2011 12:28
Re: dobra volba
To opravdu už nevim ale rozdil nebyl velky šlo snad o 2-3dl za cely pruběh testu. Jedine čislo SM ktere se mi vali doma je kde je porovnani Fabie TSI vs Swift 1.2 vs Micra 1.2. Tam měla Fabie o 2dl větši spotřebu než oba japončici.
12. 10. 2011 15:44
Re: dobra volba
Tohle číslo jsem náhodou taky četl. Je to ale víc jak dva roky, chválili především pružnost což je logické, spotřa asi podobná, možná trochu nižší u TSI, ale to už si nepamatuju. Dle názorů, recenzí atd. je 1.2 jasně lepší motor, zbývá jen zvážit cenu a případnou nespolehlivost, ale i tak si myslím, že se určitě vyplatí.
12. 10. 2011 12:38
Re: dobra volba
Tak to jsi úúúplně vedle... :-) 1,4 16V/63 kW má ve Fabii REÁLNOU průměrnou spotřebu 7 - 8 l/100 km, podle stylu jízdy. 1,2TSI/63 kW má ve Fábii REÁLNOU spotřebu 5 - 6,5 l/100 km podle stylu jízdy... S oběma z těchto motorů v tomto autě mám najeto přes 10.000 km, takže vím o čem mluvím... 1,2 TSI je navíc naprosto bezhlučné ( i když i 1,4 na tom v tomto ohledu není špatně) a naprosto bez vybrací... Pružnost motoru 1,2 TSI,která se zde neuvádí, je úplně někde jinde než u 1,4 16V. Kdyby jsi v těch autech opravdu někdy jezdil. Připlatil by jsis i 50.000,- Kč za 1,2 TSI-to mi věř! ;-)

Jo a jinak tento motor (1,2 TSI 66 kW) nahradí do měsíce i motor 1,2 TSI 63 kW v Golfu VI :-!
Avatar - Nerez
12. 10. 2011 12:50
Re: dobra volba
S TSI jsem jel v obou vykonovych variantach, ale fakt, že jen chvíli. Aby měla Fabie spotřebu 7-8 mi příjde dost přehnané. Se svou 1.4 jezdím poslední dobou kolem 6-6.3 a to mám těžší auto a motor točím.
Pokud máš naježděno s oběma motory, jaká je spotřeba obou motorů při častém vytáčení?
12. 10. 2011 13:45
Re: dobra volba
Nevím co si představuješ pod pojmem spotřeba při častém vytáčení :-) Každopádně je fakt,že právě 1,2 TSI vůbec točit nemusíš. S 1,2 TSI se pohybuješ běžně do 3000 ot/min (ale klidně se nechá vytočit i do 6000 ot/min). Od 1500 krásně táhne až do omezovače. Na dvojku jede 100 km/h a při 140 km/h na pětku točí 3.000 ot/min... To mluví samo za sebe! 1,4 16V ve Fabii II mi připadá subjektivně dokonce mnohem línější i než 1,2 HTP, která jde rozhodně lépe "odspodu". 1,4 16V/63 kW právě musíš extrémně točit,aby trochu jela. Ale je to dáno hlavně zpřevodováním a přškrcením motoru kvůli EU5. Třeba úplně stejný motor ve Fabii I, kde byl naladěný na 55 kW( později 59 kW ) je mnohem svižnější a má o litr menší spotřebu na sto km, než u Fabie II ( Zčásti je to dáno asi i větší čelní plochou a tedy odporem Fabie II ). Každopádně 1,4 16V/63 kW nedoporučuji nikomu ke koupi!!! Ať už v Polu, Golfu, nebo Fábii!!! Za těch 10.000,- Kč na začátku navíc za 1,2 TSI si budete gratulovat po celej zbytek užívání vozu. To každému garantuji! :-!
12. 10. 2011 14:42
Re: dobra volba
S 1.2TSI jsem jel pouze ve variantě 77kW a nesouhlasím s tím omezovačem. U 63kW verze končí podle křivek někde kolem 3500 otáček. U 77kW verze by to mělo být o cca 2000 ot. později, ale i tak to podle mě nebylo zdaleka u omezovače. I tak je mně ale TSI sympatické, výkonu má při nižších otáčkách i ve slabší variantě víc jako bývalá 1.6/77kW a pokud se extrémně nehoní je schopná jezdit hodně úsporně. 1.4/63kW znám ještě ve verzi EU4 a do města bych si ho nepořídil. Dokud se nezatíží, je HTP skutečně výrazně příjemnější. Karta se obrátí ve vyšších otáčkách a při zátěži.

Ještě k HTP - nějakou dobu se v minulosti nevyráběla 6V verze, to trvalo celou dobu a až teď je to oficiální? Nebo se v mezidobí zase vyráběla?
12. 10. 2011 16:38
Re: dobra volba
U 1.4 v Roomsteru trvalo skoro 50.000km než si motor "sedl". Do té doby byl výkonově trochu mdlý. Nyní má skoro 90.000, jezdí pěkně a hlavně úsporně. Při velké snaze ve městě i 5,5 ... běžně do 6,5. Mimo město není problém za 5 :yes:
Avatar - Nerez
12. 10. 2011 17:27
Re: dobra volba
Město za 5,5? Teď tu o karkulce. Za 5,5 ve městě nejezdí snad ani diesely >:D
12. 10. 2011 18:57
Re: dobra volba
Když myslíš... ;-)
neregistrovaný "Hooonza"
13. 10. 2011 09:12
Re: dobra volba
Taťka má s Ibizou TDIPD 100PS ve městě (Petřiny - Kavčí Hory a zpět) 4,7 v létě a 5,3 v zimě ;-)
Avatar - Ronault.
12. 10. 2011 21:30
Re: dobra volba
Je Město a "město". Opravdu bych rád viděl Roomstera s 5,5 litru v Brně po celodenním poskakování.
Avatar - miromen
12. 10. 2011 12:59
Re: dobra volba
Tak to čumim. V rodině mame Ibizu pravě s 1.4 63kw ale rozhodně ne s takovou spotřebou. A rozdil ve spotřebě vic než 1.5l v pruměru mezi těmito motory rozhodně neni. Jinak souhlas.
Avatar - kopamt
12. 10. 2011 13:37
Re: dobra volba
...no fakt neviem ako Fabia, ale ja mam Ibizu 6L 1,4 63kW a dlhodobo 5,5 L,
pomer 50:50 mesto : medzimesto, dialnice vobec...chce to len vediet jazdit(predvidavost premaky a pod.) resp. vediet plne vyuzivat potencial motoru, ale nie kazdy ma na to potencial v hlave a tak sa to potom prejavuje na spotrebe... :-|
Avatar - iudex
12. 10. 2011 13:48
Re: dobra volba
Som presvedčený, že pri tomto štýle jazdy by si bol s TSI na 5,0-5,2 l. ;-)
Avatar - kopamt
12. 10. 2011 15:08
Re: dobra volba
...no to je celkom mozne, najazdim masacne priemerne okolo 1000km niekedy menej niekedy viac, vsetko regionalne a mimo dialnicu (vdaka nasej husto vybudovanej sieti ;-\ )
Vychadzam z relanych cisel = najazdene km / nakupene mnozstvo paliva, nie podla PP, lebo ten je o cca 0,3L optimistickejsi.
Avatar - iudex
12. 10. 2011 13:22
Re: dobra volba
Ja si myslím, že 0,7s je na tri kilowatty rozdiel až až. Čo si pri náraste o 3 kW čakal, tri sekundy? Nenechaj sa mýliť krútiacim momentom, pri zrýchlení z nuly je kľúčovou veličinou práve a jedine výkon.
A ako už písali iní, markantnejší rozdiel bude v pružnom zrýchlení.
Avatar - Nerez
12. 10. 2011 13:34
Re: dobra volba
Jasně, pružné zrychlení je jasné. Já jsem jen čekal větší rozdíl mezi starší 1.4 a moderním TSI :-)
Avatar - iudex
12. 10. 2011 13:46
Re: dobra volba
Modernejší nemodernejší, stále sú to len 3 kW a pri nezmenených ostatných parametroch (prevody a pod.) to veľký rozdiel z princípu byť nemôže.
12. 10. 2011 14:56
Re: dobra volba
Proc by melo mit TSI nejak lepsi zrychleni nez klasicka 1,4? Me prave prijde 0,7 sekundy jako prilis velky rozdil vzhledem k tomu, ze ma jen o 3 kW navic.
Avatar - chlapecx
12. 10. 2011 22:50
Re: dobra volba
třeba právě PROTO že má to turbo a není to líná 1.4rka???? 8-s
13. 10. 2011 11:48
Re: dobra volba
A co s tim ma turbo spolecneho? Ten vykon neni o tolik vyssi.
12. 10. 2011 17:42
Re: dobra volba
Ano dobra volba pre ludi co radi kupuju nove motory. Rozvodova retiazka za 1 Euro lebo koncern si nemoze dovolit drahsiu sa roztrhne ako nic a je to. Tento motor 1.2tsi je omyl. Automechanik mi hovoril ze jej napnutie je regulovane nejako zvlastne a prudsie pridanie plynu po nastartovani tiez posle motor do pekla. Tam kam patri.
Avatar - chlapecx
12. 10. 2011 22:47
Re: dobra volba
prudší přidání plynu po nastartování, no to bys asi doapdl jak Putin u Lady :-))) >:-[] >:D :-!
13. 10. 2011 15:08
Re: dobra volba
Dobre. Ale toto auto je primarne urcene pre zenske a tak ti prida plyn po nastartovani a mas po motore. Ozaj skvele :yes:
Avatar - Choochoo
13. 10. 2011 08:08
Re: dobra volba
Kolega mel take problem s rozvodoma, poslana hlava do nemecka. Pak od jineho cloveka co ma jinou znacku slysim na tema rucka nesmysl, jak se ma zatahovat rucka pri parkovani, ze jinak muze preskocit retez, remen. Rikam si 10 let bez problemu u strasiho auta, co jsou to za nesmysli, ze bych s tim zacal u noveho pro jistotu? A pak mi dojde, ze ono vlastne puvodcem techto problemu jsou TSI, kdy je napinan retez po startu, az je natlakovan nejaky okruh pro napinak. Takove problemy bych chtel mit >:D , miluju cist prispevky pro zasmani, jak konkurence nenabizi sirsi paletu motoru, jak je TSI usporny oproti atmosfere( pravda, vw stali vzdy za ho...), jak tahne nafta vod spodu... U auta mi za 30tis km zere benzinova kilowata 0,05825 l/km. Jeste ze ken koncern ty auta vyrabi, pac bych ani nevedel, co muze vyrobce vsechno podelat ;-)
12. 10. 2011 11:51
1.2 TSI ma dva ventily na valec
opravte si to v tabulke clanku
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2011 13:21
I když koncern nemusím, tak tohle
je opravdu dobrá nabídka. Comfortline za 285k s 1.2TSI ( doufám, že problémy s rozvody už jsou odstraněny) bych byl ochoten vzít na milost :yes:
Myslí, že pro dvojici je to jedna z nejlepších nabídek, allrounder, který se hodí nejen do města a dobrá alternativa ke Golfu (rozumí se pro dva, ne pro rodinu). :-!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hooonza"
13. 10. 2011 09:08
Re: I když koncern nemusím, tak tohle
No jako my jsme jezdili dálkové trasy i na dovolenou 4členná rodina ve Felícii, později Seatu Ibiza, a problém to nebyl ;-)
Avatar - iudex
12. 10. 2011 13:31
TOP VOĽBA TRIEDY
Polo bolo od svojho nástupu na trh vo väčšine ohľadov lídrom triedy. Jediné, čo mu bránilo stať sa v našich podmienkach rozšírenejším (okrem ceny samozrejme), bola absencia slušného stredného motora. Kto nechcel nekultúrny trojvalec, mal voľbu len medzi obstarožnou a neveľmi úspornou 1,4kou s priemernou dynamikou a výborným, výkonným a úsporným TSI, ale v cenovej kategórii o triedu väčších áut. Zaradenie slabšej verzie TSI dáva konečne možnosť voľby optimálneho kompromisu medzi dostatkom dynamiky, pružnosti a spotreby s prijateľnou cenou. V súčasnosti preto vidím Polo 1,2 TSI - 66 kW ako ideálne auto segmentu B a top voľbu spomedzi konkurencie.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2011 13:37
Re: TOP VOĽBA TRIEDY
pekne napisane vidim to podobne :yes:
Avatar - kopamt
12. 10. 2011 15:35
Re: TOP VOĽBA TRIEDY
...ked vidim momentalny cennik SEAT.sk napr. 1,2 77kW Style 11 202 €...hmmm...a zvazim rebricek kradnutych aut... :-| osobne by som asi opat isiel do Ibizy 1,4 63kW Style za 10 540 € a žlta je stale bez priplatku ;-)
Avatar - petrumr
12. 10. 2011 19:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
12. 10. 2011 21:28
Re: TOP VOĽBA TRIEDY
Kuna si pochutná na čemkoliv, co zrovna bude teplé. Stačí zkusit nějakou plašičku za pár korun nebo mít garáž.
Polo je celkově o kus dál, hlavně uvnitř. To turbo pro TSI je malé vodou chlazené. V podstatě jen šílenec dá přednost HTP, u 1,4 63 kW snad jen zarytý atmosférista nebo někdo, kdo chce v budoucnu LPG.
Avatar - petrumr
12. 10. 2011 18:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
12. 10. 2011 21:25
Re: kolik?
TSI je osmiventil. Někteří tvrdí, že je to postačující pro motory s turbem (třeba právě u TSI nebo nových 1,6 HDI), jiní zase dávají i pro turbomotor 16V (1,6 dCi)... těžko říci, co je pravdou, ale spíše bych to viděl na úsporu... :-|
neregistrovaný "Hooonza"
13. 10. 2011 09:02
Re: kolik?
Více ventilů na válec se dává ze dvou důvodů, které však nemusí být navzájem slučitelné. 1.2 TSI má ovšem 2 ventily na válec ve všech svých modifikacích.
1) Aby se motor mohl lépe nadechnout (do válce se dostalo více vzduchu). To je případ atmosférických motorů. U turba tohle není nutné, to tam vzduch v potřebném množství jednoduše natlačí
2) U některých motorů, zejména turbodieselů (např. VW 2,0 TDI 125 kW) se setkáme s jiným využitím technologie 4 ventilů na válec. Nejde o dýchání motoru (od toho je tam turbo), nýbrž o možnost řídit proudění ve spalovacím prostoru. Ventily v tomto případě jsou různě velké a sací potrubí ke každému z nich má jinou geometrii, plus ještě obsahuje řídicí klapky. Ve spalovacím prostoru tak lze vytvořit takové proudění, jaké je zrovna zapotřebí.

I u dieselu je samozřejmě možné použít 4 ventilů na válec pro zmenšení tlakové ztráty. Vliv této techniky na výkon dieselu je ovšem oproti atmosférickým benzínovým motorům velice malý. Je to spíše o tom, že optimální umístění vstřikovače je uprostřed kolmo, takže ventily jsou pak "okolo."
Avatar - Slavek-TDM
13. 10. 2011 09:12
Re: kolik?
TSI 1.2 melo od zacatku 2 ventily na valec. Duvod je snizeni odporu a zlevneni vyroby. Dvouventilova konstrukce ma vyhodu i v jednodussim umisteni svicky a primeho vstriku, protoze u takhle malyho prumeru valce (7.1cm) neni zadna sranda tam vsechno srovnat. A krom toho vykonove parametry jsou dobre, turbina pres o fous mensi "diru" ventilu nafouka dostatek smesi.
neregistrovaný "honza1212"
13. 10. 2011 19:50
Mám Polo 1.4
Mám ho už rok, plná spokojenost, můžu doporučit. Ke spotřebě, kterou tu diskutujete. Jezdím zejména po dálnici a státních silnicích, průměr 5.8, když se moc nehlídám, max. 6.3. Takže jsem plně spokojen. Není to samozřejmě žádná raketa, ale louda to fakt není. Pokud vás něco napadá, ptejte se :-)
Rozbalit vlákno
2
13. 10. 2011 23:09
Re: Mám Polo 1.4
Teraz neviem či sa chválite alebo stažujete. Ta spotreba je teda na to ze polo je male auto nic moc, pri cenach paliv ake su je pre mna spotreba a prevadzkove naklady dolezita vec. Felicia 1.3 chodila za tolko isto s 40 rocnym OHV 8V motorom a s ovela horsou aerodymamikou, tak kde potom soudruzi z NDR udelali chybu? Male auto musi jazdit za 5l benzinu inak je to onicom. A ze sa vam po roku nesype no slava. Za mna :no:
neregistrovaný "honza1212"
14. 10. 2011 07:32
Re: Mám Polo 1.4
Chtěl jsem na Váš příspěvek reagovat, ale raději se nebudu rozčilovat. Co věta to perla.