Osobně mě třeba překvapilo, že rozdíl ve zrychlení 0-100 není zase tak markantní jak bych čekal. Rozdíl 0,7 sekundy ve prospěch TSI, které je o 3kW silnější je dle mě zanedbatelný. Tabulková spotřeba je u TSI sice o 0,5 l nižší, ale v praxi si myslím, že to tak růžové pro TSI být nemusí. Z této nabídky bych asi tedy volil 1.4, která mi navíc nabídne i vyšší spolehlivost.
Tak nemužeš čekat že zrychleni bude rozdilem třidy zato pružnosti určitě. Co se tyka spotřeby tak tyto 2 motorizace už byli porovnany a TSI je uspornějši.
Bylo to někde na netu a v časopisech. Vim že to bylo v SM kde šlo ale o Fabie tedy 1.4 63kw vs 1.2 TSI 63kw. Ktere konkretni čislo to bylo to už opravdu nevim.
To opravdu už nevim ale rozdil nebyl velky šlo snad o 2-3dl za cely pruběh testu. Jedine čislo SM ktere se mi vali doma je kde je porovnani Fabie TSI vs Swift 1.2 vs Micra 1.2. Tam měla Fabie o 2dl větši spotřebu než oba japončici.
Tohle číslo jsem náhodou taky četl. Je to ale víc jak dva roky, chválili především pružnost což je logické, spotřa asi podobná, možná trochu nižší u TSI, ale to už si nepamatuju. Dle názorů, recenzí atd. je 1.2 jasně lepší motor, zbývá jen zvážit cenu a případnou nespolehlivost, ale i tak si myslím, že se určitě vyplatí.
Tak to jsi úúúplně vedle... :-) 1,4 16V/63 kW má ve Fabii REÁLNOU průměrnou spotřebu 7 - 8 l/100 km, podle stylu jízdy. 1,2TSI/63 kW má ve Fábii REÁLNOU spotřebu 5 - 6,5 l/100 km podle stylu jízdy... S oběma z těchto motorů v tomto autě mám najeto přes 10.000 km, takže vím o čem mluvím... 1,2 TSI je navíc naprosto bezhlučné ( i když i 1,4 na tom v tomto ohledu není špatně) a naprosto bez vybrací... Pružnost motoru 1,2 TSI,která se zde neuvádí, je úplně někde jinde než u 1,4 16V. Kdyby jsi v těch autech opravdu někdy jezdil. Připlatil by jsis i 50.000,- Kč za 1,2 TSI-to mi věř! ;-)
Jo a jinak tento motor (1,2 TSI 66 kW) nahradí do měsíce i motor 1,2 TSI 63 kW v Golfu VI :-!
S TSI jsem jel v obou vykonovych variantach, ale fakt, že jen chvíli. Aby měla Fabie spotřebu 7-8 mi příjde dost přehnané. Se svou 1.4 jezdím poslední dobou kolem 6-6.3 a to mám těžší auto a motor točím.
Pokud máš naježděno s oběma motory, jaká je spotřeba obou motorů při častém vytáčení?
Nevím co si představuješ pod pojmem spotřeba při častém vytáčení :-) Každopádně je fakt,že právě 1,2 TSI vůbec točit nemusíš. S 1,2 TSI se pohybuješ běžně do 3000 ot/min (ale klidně se nechá vytočit i do 6000 ot/min). Od 1500 krásně táhne až do omezovače. Na dvojku jede 100 km/h a při 140 km/h na pětku točí 3.000 ot/min... To mluví samo za sebe! 1,4 16V ve Fabii II mi připadá subjektivně dokonce mnohem línější i než 1,2 HTP, která jde rozhodně lépe "odspodu". 1,4 16V/63 kW právě musíš extrémně točit,aby trochu jela. Ale je to dáno hlavně zpřevodováním a přškrcením motoru kvůli EU5. Třeba úplně stejný motor ve Fabii I, kde byl naladěný na 55 kW( později 59 kW ) je mnohem svižnější a má o litr menší spotřebu na sto km, než u Fabie II ( Zčásti je to dáno asi i větší čelní plochou a tedy odporem Fabie II ). Každopádně 1,4 16V/63 kW nedoporučuji nikomu ke koupi!!! Ať už v Polu, Golfu, nebo Fábii!!! Za těch 10.000,- Kč na začátku navíc za 1,2 TSI si budete gratulovat po celej zbytek užívání vozu. To každému garantuji! :-!
S 1.2TSI jsem jel pouze ve variantě 77kW a nesouhlasím s tím omezovačem. U 63kW verze končí podle křivek někde kolem 3500 otáček. U 77kW verze by to mělo být o cca 2000 ot. později, ale i tak to podle mě nebylo zdaleka u omezovače. I tak je mně ale TSI sympatické, výkonu má při nižších otáčkách i ve slabší variantě víc jako bývalá 1.6/77kW a pokud se extrémně nehoní je schopná jezdit hodně úsporně. 1.4/63kW znám ještě ve verzi EU4 a do města bych si ho nepořídil. Dokud se nezatíží, je HTP skutečně výrazně příjemnější. Karta se obrátí ve vyšších otáčkách a při zátěži.
Ještě k HTP - nějakou dobu se v minulosti nevyráběla 6V verze, to trvalo celou dobu a až teď je to oficiální? Nebo se v mezidobí zase vyráběla?
U 1.4 v Roomsteru trvalo skoro 50.000km než si motor "sedl". Do té doby byl výkonově trochu mdlý. Nyní má skoro 90.000, jezdí pěkně a hlavně úsporně. Při velké snaze ve městě i 5,5 ... běžně do 6,5. Mimo město není problém za 5 :yes:
Tak to čumim. V rodině mame Ibizu pravě s 1.4 63kw ale rozhodně ne s takovou spotřebou. A rozdil ve spotřebě vic než 1.5l v pruměru mezi těmito motory rozhodně neni. Jinak souhlas.
...no fakt neviem ako Fabia, ale ja mam Ibizu 6L 1,4 63kW a dlhodobo 5,5 L,
pomer 50:50 mesto : medzimesto, dialnice vobec...chce to len vediet jazdit(predvidavost premaky a pod.) resp. vediet plne vyuzivat potencial motoru, ale nie kazdy ma na to potencial v hlave a tak sa to potom prejavuje na spotrebe... :-|
...no to je celkom mozne, najazdim masacne priemerne okolo 1000km niekedy menej niekedy viac, vsetko regionalne a mimo dialnicu (vdaka nasej husto vybudovanej sieti ;-\ )
Vychadzam z relanych cisel = najazdene km / nakupene mnozstvo paliva, nie podla PP, lebo ten je o cca 0,3L optimistickejsi.
Ja si myslím, že 0,7s je na tri kilowatty rozdiel až až. Čo si pri náraste o 3 kW čakal, tri sekundy? Nenechaj sa mýliť krútiacim momentom, pri zrýchlení z nuly je kľúčovou veličinou práve a jedine výkon.
A ako už písali iní, markantnejší rozdiel bude v pružnom zrýchlení.
Proc by melo mit TSI nejak lepsi zrychleni nez klasicka 1,4? Me prave prijde 0,7 sekundy jako prilis velky rozdil vzhledem k tomu, ze ma jen o 3 kW navic.
Ano dobra volba pre ludi co radi kupuju nove motory. Rozvodova retiazka za 1 Euro lebo koncern si nemoze dovolit drahsiu sa roztrhne ako nic a je to. Tento motor 1.2tsi je omyl. Automechanik mi hovoril ze jej napnutie je regulovane nejako zvlastne a prudsie pridanie plynu po nastartovani tiez posle motor do pekla. Tam kam patri.
Kolega mel take problem s rozvodoma, poslana hlava do nemecka. Pak od jineho cloveka co ma jinou znacku slysim na tema rucka nesmysl, jak se ma zatahovat rucka pri parkovani, ze jinak muze preskocit retez, remen. Rikam si 10 let bez problemu u strasiho auta, co jsou to za nesmysli, ze bych s tim zacal u noveho pro jistotu? A pak mi dojde, ze ono vlastne puvodcem techto problemu jsou TSI, kdy je napinan retez po startu, az je natlakovan nejaky okruh pro napinak. Takove problemy bych chtel mit >:D , miluju cist prispevky pro zasmani, jak konkurence nenabizi sirsi paletu motoru, jak je TSI usporny oproti atmosfere( pravda, vw stali vzdy za ho...), jak tahne nafta vod spodu... U auta mi za 30tis km zere benzinova kilowata 0,05825 l/km. Jeste ze ken koncern ty auta vyrabi, pac bych ani nevedel, co muze vyrobce vsechno podelat ;-)
je opravdu dobrá nabídka. Comfortline za 285k s 1.2TSI ( doufám, že problémy s rozvody už jsou odstraněny) bych byl ochoten vzít na milost :yes:
Myslí, že pro dvojici je to jedna z nejlepších nabídek, allrounder, který se hodí nejen do města a dobrá alternativa ke Golfu (rozumí se pro dva, ne pro rodinu). :-!
Polo bolo od svojho nástupu na trh vo väčšine ohľadov lídrom triedy. Jediné, čo mu bránilo stať sa v našich podmienkach rozšírenejším (okrem ceny samozrejme), bola absencia slušného stredného motora. Kto nechcel nekultúrny trojvalec, mal voľbu len medzi obstarožnou a neveľmi úspornou 1,4kou s priemernou dynamikou a výborným, výkonným a úsporným TSI, ale v cenovej kategórii o triedu väčších áut. Zaradenie slabšej verzie TSI dáva konečne možnosť voľby optimálneho kompromisu medzi dostatkom dynamiky, pružnosti a spotreby s prijateľnou cenou. V súčasnosti preto vidím Polo 1,2 TSI - 66 kW ako ideálne auto segmentu B a top voľbu spomedzi konkurencie.
...ked vidim momentalny cennik SEAT.sk napr. 1,2 77kW Style 11 202 €...hmmm...a zvazim rebricek kradnutych aut... :-| osobne by som asi opat isiel do Ibizy 1,4 63kW Style za 10 540 € a žlta je stale bez priplatku ;-)
Kuna si pochutná na čemkoliv, co zrovna bude teplé. Stačí zkusit nějakou plašičku za pár korun nebo mít garáž.
Polo je celkově o kus dál, hlavně uvnitř. To turbo pro TSI je malé vodou chlazené. V podstatě jen šílenec dá přednost HTP, u 1,4 63 kW snad jen zarytý atmosférista nebo někdo, kdo chce v budoucnu LPG.
TSI je osmiventil. Někteří tvrdí, že je to postačující pro motory s turbem (třeba právě u TSI nebo nových 1,6 HDI), jiní zase dávají i pro turbomotor 16V (1,6 dCi)... těžko říci, co je pravdou, ale spíše bych to viděl na úsporu... :-|
Více ventilů na válec se dává ze dvou důvodů, které však nemusí být navzájem slučitelné. 1.2 TSI má ovšem 2 ventily na válec ve všech svých modifikacích.
1) Aby se motor mohl lépe nadechnout (do válce se dostalo více vzduchu). To je případ atmosférických motorů. U turba tohle není nutné, to tam vzduch v potřebném množství jednoduše natlačí
2) U některých motorů, zejména turbodieselů (např. VW 2,0 TDI 125 kW) se setkáme s jiným využitím technologie 4 ventilů na válec. Nejde o dýchání motoru (od toho je tam turbo), nýbrž o možnost řídit proudění ve spalovacím prostoru. Ventily v tomto případě jsou různě velké a sací potrubí ke každému z nich má jinou geometrii, plus ještě obsahuje řídicí klapky. Ve spalovacím prostoru tak lze vytvořit takové proudění, jaké je zrovna zapotřebí.
I u dieselu je samozřejmě možné použít 4 ventilů na válec pro zmenšení tlakové ztráty. Vliv této techniky na výkon dieselu je ovšem oproti atmosférickým benzínovým motorům velice malý. Je to spíše o tom, že optimální umístění vstřikovače je uprostřed kolmo, takže ventily jsou pak "okolo."
TSI 1.2 melo od zacatku 2 ventily na valec. Duvod je snizeni odporu a zlevneni vyroby. Dvouventilova konstrukce ma vyhodu i v jednodussim umisteni svicky a primeho vstriku, protoze u takhle malyho prumeru valce (7.1cm) neni zadna sranda tam vsechno srovnat. A krom toho vykonove parametry jsou dobre, turbina pres o fous mensi "diru" ventilu nafouka dostatek smesi.
Mám ho už rok, plná spokojenost, můžu doporučit. Ke spotřebě, kterou tu diskutujete. Jezdím zejména po dálnici a státních silnicích, průměr 5.8, když se moc nehlídám, max. 6.3. Takže jsem plně spokojen. Není to samozřejmě žádná raketa, ale louda to fakt není. Pokud vás něco napadá, ptejte se :-)
Teraz neviem či sa chválite alebo stažujete. Ta spotreba je teda na to ze polo je male auto nic moc, pri cenach paliv ake su je pre mna spotreba a prevadzkove naklady dolezita vec. Felicia 1.3 chodila za tolko isto s 40 rocnym OHV 8V motorom a s ovela horsou aerodymamikou, tak kde potom soudruzi z NDR udelali chybu? Male auto musi jazdit za 5l benzinu inak je to onicom. A ze sa vam po roku nesype no slava. Za mna :no: