Ekonomika
je opravdu dobrá nabídka. Comfortline za 285k s 1.2TSI ( doufám, že problémy s rozvody už jsou odstraněny) bych byl ochoten vzít na milost :yes:
Myslí, že pro dvojici je to jedna z nejlepších nabídek, allrounder, který se hodí nejen do města a dobrá alternativa ke Golfu (rozumí se pro dva, ne pro rodinu). :-!
Myslí, že pro dvojici je to jedna z nejlepších nabídek, allrounder, který se hodí nejen do města a dobrá alternativa ke Golfu (rozumí se pro dva, ne pro rodinu). :-!
Polo bolo od svojho nástupu na trh vo väčšine ohľadov lídrom triedy. Jediné, čo mu bránilo stať sa v našich podmienkach rozšírenejším (okrem ceny samozrejme), bola absencia slušného stredného motora. Kto nechcel nekultúrny trojvalec, mal voľbu len medzi obstarožnou a neveľmi úspornou 1,4kou s priemernou dynamikou a výborným, výkonným a úsporným TSI, ale v cenovej kategórii o triedu väčších áut. Zaradenie slabšej verzie TSI dáva konečne možnosť voľby optimálneho kompromisu medzi dostatkom dynamiky, pružnosti a spotreby s prijateľnou cenou. V súčasnosti preto vidím Polo 1,2 TSI - 66 kW ako ideálne auto segmentu B a top voľbu spomedzi konkurencie.
...ked vidim momentalny cennik SEAT.sk napr. 1,2 77kW Style 11 202 €...hmmm...a zvazim rebricek kradnutych aut... 😐 osobne by som asi opat isiel do Ibizy 1,4 63kW Style za 10 540 € a žlta je stale bez priplatku 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kuna si pochutná na čemkoliv, co zrovna bude teplé. Stačí zkusit nějakou plašičku za pár korun nebo mít garáž.
Polo je celkově o kus dál, hlavně uvnitř. To turbo pro TSI je malé vodou chlazené. V podstatě jen šílenec dá přednost HTP, u 1,4 63 kW snad jen zarytý atmosférista nebo někdo, kdo chce v budoucnu LPG.
Polo je celkově o kus dál, hlavně uvnitř. To turbo pro TSI je malé vodou chlazené. V podstatě jen šílenec dá přednost HTP, u 1,4 63 kW snad jen zarytý atmosférista nebo někdo, kdo chce v budoucnu LPG.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
TSI je osmiventil. Někteří tvrdí, že je to postačující pro motory s turbem (třeba právě u TSI nebo nových 1,6 HDI), jiní zase dávají i pro turbomotor 16V (1,6 dCi)... těžko říci, co je pravdou, ale spíše bych to viděl na úsporu... 😐
Více ventilů na válec se dává ze dvou důvodů, které však nemusí být navzájem slučitelné. 1.2 TSI má ovšem 2 ventily na válec ve všech svých modifikacích.
1) Aby se motor mohl lépe nadechnout (do válce se dostalo více vzduchu). To je případ atmosférických motorů. U turba tohle není nutné, to tam vzduch v potřebném množství jednoduše natlačí
2) U některých motorů, zejména turbodieselů (např. VW 2,0 TDI 125 kW) se setkáme s jiným využitím technologie 4 ventilů na válec. Nejde o dýchání motoru (od toho je tam turbo), nýbrž o možnost řídit proudění ve spalovacím prostoru. Ventily v tomto případě jsou různě velké a sací potrubí ke každému z nich má jinou geometrii, plus ještě obsahuje řídicí klapky. Ve spalovacím prostoru tak lze vytvořit takové proudění, jaké je zrovna zapotřebí.
I u dieselu je samozřejmě možné použít 4 ventilů na válec pro zmenšení tlakové ztráty. Vliv této techniky na výkon dieselu je ovšem oproti atmosférickým benzínovým motorům velice malý. Je to spíše o tom, že optimální umístění vstřikovače je uprostřed kolmo, takže ventily jsou pak "okolo."
1) Aby se motor mohl lépe nadechnout (do válce se dostalo více vzduchu). To je případ atmosférických motorů. U turba tohle není nutné, to tam vzduch v potřebném množství jednoduše natlačí
2) U některých motorů, zejména turbodieselů (např. VW 2,0 TDI 125 kW) se setkáme s jiným využitím technologie 4 ventilů na válec. Nejde o dýchání motoru (od toho je tam turbo), nýbrž o možnost řídit proudění ve spalovacím prostoru. Ventily v tomto případě jsou různě velké a sací potrubí ke každému z nich má jinou geometrii, plus ještě obsahuje řídicí klapky. Ve spalovacím prostoru tak lze vytvořit takové proudění, jaké je zrovna zapotřebí.
I u dieselu je samozřejmě možné použít 4 ventilů na válec pro zmenšení tlakové ztráty. Vliv této techniky na výkon dieselu je ovšem oproti atmosférickým benzínovým motorům velice malý. Je to spíše o tom, že optimální umístění vstřikovače je uprostřed kolmo, takže ventily jsou pak "okolo."
TSI 1.2 melo od zacatku 2 ventily na valec. Duvod je snizeni odporu a zlevneni vyroby. Dvouventilova konstrukce ma vyhodu i v jednodussim umisteni svicky a primeho vstriku, protoze u takhle malyho prumeru valce (7.1cm) neni zadna sranda tam vsechno srovnat. A krom toho vykonove parametry jsou dobre, turbina pres o fous mensi "diru" ventilu nafouka dostatek smesi.
Mám ho už rok, plná spokojenost, můžu doporučit. Ke spotřebě, kterou tu diskutujete. Jezdím zejména po dálnici a státních silnicích, průměr 5.8, když se moc nehlídám, max. 6.3. Takže jsem plně spokojen. Není to samozřejmě žádná raketa, ale louda to fakt není. Pokud vás něco napadá, ptejte se 😄
Teraz neviem či sa chválite alebo stažujete. Ta spotreba je teda na to ze polo je male auto nic moc, pri cenach paliv ake su je pre mna spotreba a prevadzkove naklady dolezita vec. Felicia 1.3 chodila za tolko isto s 40 rocnym OHV 8V motorom a s ovela horsou aerodymamikou, tak kde potom soudruzi z NDR udelali chybu? Male auto musi jazdit za 5l benzinu inak je to onicom. A ze sa vam po roku nesype no slava. Za mna :no:
skvela volba aj ked klasicka 1.4 sa mi nadalej paci a ma tiez svoje vyhody
Jo a jinak tento motor (1,2 TSI 66 kW) nahradí do měsíce i motor 1,2 TSI 63 kW v Golfu VI :-!
Pokud máš naježděno s oběma motory, jaká je spotřeba obou motorů při častém vytáčení?
Ještě k HTP - nějakou dobu se v minulosti nevyráběla 6V verze, to trvalo celou dobu a až teď je to oficiální? Nebo se v mezidobí zase vyráběla?
pomer 50:50 mesto : medzimesto, dialnice vobec...chce to len vediet jazdit(predvidavost premaky a pod.) resp. vediet plne vyuzivat potencial motoru, ale nie kazdy ma na to potencial v hlave a tak sa to potom prejavuje na spotrebe... 😐
Vychadzam z relanych cisel = najazdene km / nakupene mnozstvo paliva, nie podla PP, lebo ten je o cca 0,3L optimistickejsi.
A ako už písali iní, markantnejší rozdiel bude v pružnom zrýchlení.