Ekonomika
je opravdu dobrá nabídka. Comfortline za 285k s 1.2TSI ( doufám, že problémy s rozvody už jsou odstraněny) bych byl ochoten vzít na milost :yes:
Myslí, že pro dvojici je to jedna z nejlepších nabídek, allrounder, který se hodí nejen do města a dobrá alternativa ke Golfu (rozumí se pro dva, ne pro rodinu). :-!
Myslí, že pro dvojici je to jedna z nejlepších nabídek, allrounder, který se hodí nejen do města a dobrá alternativa ke Golfu (rozumí se pro dva, ne pro rodinu). :-!
Polo bolo od svojho nástupu na trh vo väčšine ohľadov lídrom triedy. Jediné, čo mu bránilo stať sa v našich podmienkach rozšírenejším (okrem ceny samozrejme), bola absencia slušného stredného motora. Kto nechcel nekultúrny trojvalec, mal voľbu len medzi obstarožnou a neveľmi úspornou 1,4kou s priemernou dynamikou a výborným, výkonným a úsporným TSI, ale v cenovej kategórii o triedu väčších áut. Zaradenie slabšej verzie TSI dáva konečne možnosť voľby optimálneho kompromisu medzi dostatkom dynamiky, pružnosti a spotreby s prijateľnou cenou. V súčasnosti preto vidím Polo 1,2 TSI - 66 kW ako ideálne auto segmentu B a top voľbu spomedzi konkurencie.
...ked vidim momentalny cennik SEAT.sk napr. 1,2 77kW Style 11 202 €...hmmm...a zvazim rebricek kradnutych aut... 😐 osobne by som asi opat isiel do Ibizy 1,4 63kW Style za 10 540 € a žlta je stale bez priplatku 😉
petrumr
je to pěkně napsaný, ale prodeje tomu nebudou odpovídat nikdy, protože fábia sice je dražší, ale má lepší vnitřní ergonomii a u aut do města je tohle nejdůležitější.A ten motor většinu lidí zavrhne, protože dochlazování turba, dva chladící okruhy, složitá vodní pumpa,chutné kabely pro kuny atd.nemusí
Kuna si pochutná na čemkoliv, co zrovna bude teplé. Stačí zkusit nějakou plašičku za pár korun nebo mít garáž.
Polo je celkově o kus dál, hlavně uvnitř. To turbo pro TSI je malé vodou chlazené. V podstatě jen šílenec dá přednost HTP, u 1,4 63 kW snad jen zarytý atmosférista nebo někdo, kdo chce v budoucnu LPG.
Polo je celkově o kus dál, hlavně uvnitř. To turbo pro TSI je malé vodou chlazené. V podstatě jen šílenec dá přednost HTP, u 1,4 63 kW snad jen zarytý atmosférista nebo někdo, kdo chce v budoucnu LPG.
petrumr
kolik má ta nová TSI tedy ventilů na válec? V tabuce že dva,toz, jako že je nová hlava.Jestli ano, chce to napsat podrobnější článek.to foto toho osmiventilu je to tsi?
TSI je osmiventil. Někteří tvrdí, že je to postačující pro motory s turbem (třeba právě u TSI nebo nových 1,6 HDI), jiní zase dávají i pro turbomotor 16V (1,6 dCi)... těžko říci, co je pravdou, ale spíše bych to viděl na úsporu... 😐
Více ventilů na válec se dává ze dvou důvodů, které však nemusí být navzájem slučitelné. 1.2 TSI má ovšem 2 ventily na válec ve všech svých modifikacích.
1) Aby se motor mohl lépe nadechnout (do válce se dostalo více vzduchu). To je případ atmosférických motorů. U turba tohle není nutné, to tam vzduch v potřebném množství jednoduše natlačí
2) U některých motorů, zejména turbodieselů (např. VW 2,0 TDI 125 kW) se setkáme s jiným využitím technologie 4 ventilů na válec. Nejde o dýchání motoru (od toho je tam turbo), nýbrž o možnost řídit proudění ve spalovacím prostoru. Ventily v tomto případě jsou různě velké a sací potrubí ke každému z nich má jinou geometrii, plus ještě obsahuje řídicí klapky. Ve spalovacím prostoru tak lze vytvořit takové proudění, jaké je zrovna zapotřebí.
I u dieselu je samozřejmě možné použít 4 ventilů na válec pro zmenšení tlakové ztráty. Vliv této techniky na výkon dieselu je ovšem oproti atmosférickým benzínovým motorům velice malý. Je to spíše o tom, že optimální umístění vstřikovače je uprostřed kolmo, takže ventily jsou pak "okolo."
1) Aby se motor mohl lépe nadechnout (do válce se dostalo více vzduchu). To je případ atmosférických motorů. U turba tohle není nutné, to tam vzduch v potřebném množství jednoduše natlačí
2) U některých motorů, zejména turbodieselů (např. VW 2,0 TDI 125 kW) se setkáme s jiným využitím technologie 4 ventilů na válec. Nejde o dýchání motoru (od toho je tam turbo), nýbrž o možnost řídit proudění ve spalovacím prostoru. Ventily v tomto případě jsou různě velké a sací potrubí ke každému z nich má jinou geometrii, plus ještě obsahuje řídicí klapky. Ve spalovacím prostoru tak lze vytvořit takové proudění, jaké je zrovna zapotřebí.
I u dieselu je samozřejmě možné použít 4 ventilů na válec pro zmenšení tlakové ztráty. Vliv této techniky na výkon dieselu je ovšem oproti atmosférickým benzínovým motorům velice malý. Je to spíše o tom, že optimální umístění vstřikovače je uprostřed kolmo, takže ventily jsou pak "okolo."
TSI 1.2 melo od zacatku 2 ventily na valec. Duvod je snizeni odporu a zlevneni vyroby. Dvouventilova konstrukce ma vyhodu i v jednodussim umisteni svicky a primeho vstriku, protoze u takhle malyho prumeru valce (7.1cm) neni zadna sranda tam vsechno srovnat. A krom toho vykonove parametry jsou dobre, turbina pres o fous mensi "diru" ventilu nafouka dostatek smesi.
Mám ho už rok, plná spokojenost, můžu doporučit. Ke spotřebě, kterou tu diskutujete. Jezdím zejména po dálnici a státních silnicích, průměr 5.8, když se moc nehlídám, max. 6.3. Takže jsem plně spokojen. Není to samozřejmě žádná raketa, ale louda to fakt není. Pokud vás něco napadá, ptejte se 😄
Teraz neviem či sa chválite alebo stažujete. Ta spotreba je teda na to ze polo je male auto nic moc, pri cenach paliv ake su je pre mna spotreba a prevadzkove naklady dolezita vec. Felicia 1.3 chodila za tolko isto s 40 rocnym OHV 8V motorom a s ovela horsou aerodymamikou, tak kde potom soudruzi z NDR udelali chybu? Male auto musi jazdit za 5l benzinu inak je to onicom. A ze sa vam po roku nesype no slava. Za mna :no:
skvela volba aj ked klasicka 1.4 sa mi nadalej paci a ma tiez svoje vyhody
Jo a jinak tento motor (1,2 TSI 66 kW) nahradí do měsíce i motor 1,2 TSI 63 kW v Golfu VI :-!
Pokud máš naježděno s oběma motory, jaká je spotřeba obou motorů při častém vytáčení?
Ještě k HTP - nějakou dobu se v minulosti nevyráběla 6V verze, to trvalo celou dobu a až teď je to oficiální? Nebo se v mezidobí zase vyráběla?
pomer 50:50 mesto : medzimesto, dialnice vobec...chce to len vediet jazdit(predvidavost premaky a pod.) resp. vediet plne vyuzivat potencial motoru, ale nie kazdy ma na to potencial v hlave a tak sa to potom prejavuje na spotrebe... 😐
Vychadzam z relanych cisel = najazdene km / nakupene mnozstvo paliva, nie podla PP, lebo ten je o cca 0,3L optimistickejsi.
A ako už písali iní, markantnejší rozdiel bude v pružnom zrýchlení.