Francouzi a Italové doplácejí na svojí politiku - "Co je dobré pro Francouze (Italy) - MUSÍ BÝT dobré i pro všechny ostatní." A ejhle, ono není. Sami vytvořili prostor pro konkurenci (hlavně grupu VW) a pro Korejce.
Podobně si počínali Japonci (s výjimkou Nissanu). ........ A jak jsou na tom.
Korejci se musej chechtat od rána do večera ....... >:D >:D >:D >:D >:D
Sergio dokázal produkovat zisk jen v případě, když mu Evropa odklepla šrotovný.
Takže co tím asi sleduje? Opět potřebuje nějakou "intervenci", která by dokázala, že je přece dobrej manažér.
Tady pořád platí, pokud něco potřebuje nějaké zvýhodnění (ještě v ohledu toho, že jiní fungují velmi dobře i bez něj), tak je něco hodně blbě a z dlouhodobého hlediska to není životaschopné.
Ten tvoj "nezavisly priklad" pokulhava na obe nohy. Ono totiz naklady na vyrobu vo Francuzsku alebo Taliansku su "trosku" vyssie ako v Ceskej republike, alebo na Slovensku...
že co tady čteme každý týden o tom, jak je Marchionne schopný manager a jak jeho nově sestavené (poslepované) impérium vzkvétá, tak se drze dožaduje, aby za jeho, ale především italskou (FIAT je "půlka" itlaského průmyslu) lenost, neschopnost a neochotu se přizpůsobit měnícím se podmínkám zase platil někdo jiný. Dluhy ať zaplatí "nekdo" jiný (viz. tristní příklad Chyrsleru a GM), Poláci ať se postarají sami o sobe, co na tom, že léta celý evropský FIAT drželi nad vodou a italské poflakování ať zaplatí "Evropa"....
Tady je přesně vidět, k čemu celá ta Unie je dobrá. Reál socialismus v jiném (líbivějším a "měkčím") provedení, ale stejně do pekla vedoucím, jako v případě onoho socialismu, ve kterém žili naši rodiče. Ten taky dojel na ekonomickou nevýkonost.
Ať klidně FIAT a třeba i Francouzi zkrachují. Jak píše nahoře jossalito, proč se podobných pomocí nedožaduje H/K? A že je VW proti? Nedivím se, ono by tu mezeru ne trhu umělo vyplnit dost rychle, právě společně s těmi zmiňovanými Korejci. Kdo zachraňoval SAAB? Kde byla EU před pár lety, když skončil Rover? Opelu pomáhala německá vláda, nebo EU?
Drzost "evropských" států od Středozemního moře je nezměrná....i když zase Španělé a Portugalci zdaleka tak slyšet nejsou a ve vazbě na ekonomickou výkonnost země si Španělé zdaleka tak nad poměry nežijí. Nebo spíš na rozdíl od Italů a Řeků mají Španělé přece jenom něco, co Řekové neměli nikdy a na Apeninském poloostrově to vymizelo když "skončila" Římská říše - trochu cti, hrdosti a důstojnosti.
No najprv asi treba precitat clanok. Nikto neziada o zachranu. O co ziada, je odstranenie prekazok pri zatvarani tovarni. Cize su si vedomi, ze maju prebytocne kapacity a chcu ich zrusit. Ale kvoli zakonom a silnym odborom je to velmi zlozite a nakladne. Nemci nemaju take silne odbory ako Taliani a Francuzi, takze sa im dobre rozprava.
Ohladom predajnosti nie je diskusia, Francuzi a Taliani zaspali dobu, aj ked si myslim, ze z velkej casti je to aj o marketingu, lebo ked porovnam sucasnu Kiu a Hyundai (nemal som moznost s novou i30 / ceed) s Peugeotom a Citroenom, tak za tie iste peniaze (Kia a Hyundai uz davno nie su lacne) clovek dostane od Francuzov podla man stale viac - komfort, priestor... akurat zaruku nie, ale to uz tu bolo diskutovane milionkrat a je to diskusia bez konca tak nerozvadzam.
Co sa tyka spravnosti clanku:
1. autor by si mal overit, ze Valenciennes nie je tovaren PSA, ale Renaultu.
2. ked porovnava, mal by porovnavat rovanke veliciny a nie stratu v EUR s poctom predanych aut. Neviem, aka je financna bilancia VW v Europe, ale 4 mil. predanych aut este neznamena, ze nemozu mat stratu. Takze je to zavadzajuce podavanie informacii, co mi v poslednom case velmi lezie na nervy vo vsetkych mediach - bulvarnost kvitne, bohuzial.
Ale EU žádné překážky Italům potažmo Fiatu v zavírání továren nevytvořila. Manažeři Fiatu a nikdo jiný jsou podepsaní pod kolektivními smlouvami se svými miláčky a co si v nich podepsali to v nich mají. Bylo by velmi jednoduché když je to výhodné a výroba běží na plné obrátky podepisovat velké odstupné a různé penze pro zaměstnance a v okamžiku kdy se jich potřebují zbavit tak tyto závazky hodit na EU, potažmo jiné státy. Doufám, že Angela a spol. nebudou tak tupí a hodí tyto nápady Italům na hlavu. Snaha přehodit problém, který je plně v kompetenci Fiatu a Itálie, na EU je pouze typická příživnická snaha ve velkém.
..hmm ty si pravdepodobne účastník kolektívneho vyjednávania vo Fiate, keď sa tu tak fundovane vyjadruješ k obsahu kolektívnej dohody/odstupné, penzie, výhody/... dalej citujem: "Snaha přehodit problém, který je plně v kompetenci Fiatu a Itálie, na EU je pouze typická příživnická snaha ve velkém." čiže ak niekto chce rušiť nadbytočné kapacity, (nikto predsa nežiada peniaze na záchranu, to sa ani nedá) je to príživníctvo a prehadzovanie problému na EU? Ale ešteže tá naša dobrá Angela sa nedá a ukáže tým južanským príživníkom...hotová častuška ako z doby nedávno minulej..
Radeji poprejme vw misto podobne chytrych manageru mnohem lepsi technicke oddeleni ktere konecne navrhne benzinovy motor s vydrzi delsi nez 50 tis. Km a fiatu odpovidajici odbyt. A bude po problemu. Co pomuze psa ovsem nevim...
První předvedl ten jakýsi dementní manager (co tam dnes je a zítra být nemusí)...
A druhý, předpokládám, že ne poslední výkřik si tady předvedl ty...
Ti co vědí a nemusí obhajovat zjevnou chybu... nemají potřeby dělat výkřiky...
Na druhou stranu... napsal sem to jasně..., hodlám dodržovat určitou formu slušného chování, která káže, že do mrtvol a raněných se nekope... O tom, že je TSI průser nemám však pochyb, vlastních zkušeností a důkazů v podobě servisní knížky mám dostatek. Nicméně, škodovka je velký zaměstnavatel hodně lidí, tedy nehodlám to rozvádět. Vyprosil bych si však, aby podobní křiklouni jako ty a tobě podobní zaplacenci jaksi neobhajovali neobhajitelné a byli teď...alespoň do doby, kdy to Váš chlebodárce vyřeší... potichu. Myslím, že je to fér přístup.
Děkuji.
P.S. Osobně mě na celém tady tom průseru vadí jedna věc, že podle jednoho bude posuzován i druhý a je mi jasné, že obecné vnímání turbomotrů bude touto skutečností velmi poznamenáno a že tuto skutečnost odskáče i úplně bezproblémový T-Jet a další podobné motory. Obávám se, že v silách Fiatu, alespoň u nás, není marketingově lidi přesvědčit, že T-Jet vydrží dýl než v průměru 50 000 km...i bez tajných svolávacích akcí :-)