Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW: Šéf Fiatu se mýlí, autoprůmysl pomoc z Bruselu nepotřebuje

David Bureš
Diskuze (29)
Volkswagen tvrdí, že automobilky by se měly spíše snažit být konkurenceschopné, než se domáhat pomoci od EU.

Šéf Fiatu Sergio Marchionne před několika dny prohlásil, že Evropská unie by měla automobilkám pomoci s uzavíráním evropských továren. Christian Klingler, člen představenstva Volkswagenu AG zodpovědný za prodeje a marketing, ale oponuje, že snaha o pomoc od Bruselu je pouze přesouvání odpovědnosti na EU, přičemž unie s těmito problémy nemá nic společného.

Marchionne si již delší dobu stěžuje na to, že automobilky bojují s nadbytečnou kapacitou svých evropských továren. Nedávno tak požádal Evropskou unii, aby odstranila překážky, které znemožňují snižování výroby a zavírání továren. Podle Marchionneho by se EU měla zapojit do bolestné restrukturalizace evropských automobilových výrobců, protože pokud to unie nechá na jednotlivých státech, jejich vlády s tím nic neudělají. Šéf Fiatu tvrdí, že by se zavírat mělo napříč zeměmi i napříč automobilkami.

Postoj šéfa Fiatu podpořil Philippe Varin, generální ředitel PSA Peugeot Citroën. PSA nedávno spolu s Renaultem uvedl, že se mu ve Francii nevyplácí vyrábět malé vozy. Je tak možné, že dvě francouzské továrny koncernu PSA (Aulnay a Valenciennes) budou brzo zavřeny. Také Fiat údajně zvažuje zavření svých dvou závodů (italského Mirafiori a Pomigliana), přestože to na začátku března popřel.

Vedení Volkswagenu je ale jiného názoru, Klingler si myslí, že by automobilky měly klást větší důraz na svou konkurenceschopnost, než zdůvodňovat své strasti nadbytečnou kapacitou svých továren.

Z vyjádření vedení Fiatu a Volkswagenu je tak jasně patrné, jak se těmto výrobcům daří. Šéf italské automobilky nedávno přiznal, že Fiat v Evropě loni prodělal 500 milionů eur. Koncern Fiat-Chrysler za rok 2011 Evropě prodal bezmála 948 tisíc automobilů, zatímco VW Group na starém kontinentu během loňského roku prodal více než čtyři miliony aut.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - Ham.
26. 3. 2012 12:46
Re: Asi to není náhoda,
Fiatu nikdo nebrání zrušit kapacity které nepotřebuje. K čemu na to potřebuje spolupráci v rámci EU?
Avatar - ethicon
26. 3. 2012 12:37
Re: Pohleďme pravdě do očí
a všetci sa tešíme ako si budeme môcť vybrať auto prakticky už len od jedného výrobcu...to si hádam žiaden fanúšik áut nepraje..
Avatar - ethicon
26. 3. 2012 12:34
Re: Asi to není náhoda,
..hmm ty si pravdepodobne účastník kolektívneho vyjednávania vo Fiate, keď sa tu tak fundovane vyjadruješ k obsahu kolektívnej dohody/odstupné, penzie, výhody/... dalej citujem: "Snaha přehodit problém, který je plně v kompetenci Fiatu a Itálie, na EU je pouze typická příživnická snaha ve velkém." čiže ak niekto chce rušiť nadbytočné kapacity, (nikto predsa nežiada peniaze na záchranu, to sa ani nedá) je to príživníctvo a prehadzovanie problému na EU? Ale ešteže tá naša dobrá Angela sa nedá a ukáže tým južanským príživníkom...hotová častuška ako z doby nedávno minulej..
Avatar - Ham.
26. 3. 2012 10:58
Re: Asi to není náhoda,
Ale EU žádné překážky Italům potažmo Fiatu v zavírání továren nevytvořila. Manažeři Fiatu a nikdo jiný jsou podepsaní pod kolektivními smlouvami se svými miláčky a co si v nich podepsali to v nich mají. Bylo by velmi jednoduché když je to výhodné a výroba běží na plné obrátky podepisovat velké odstupné a různé penze pro zaměstnance a v okamžiku kdy se jich potřebují zbavit tak tyto závazky hodit na EU, potažmo jiné státy. Doufám, že Angela a spol. nebudou tak tupí a hodí tyto nápady Italům na hlavu. Snaha přehodit problém, který je plně v kompetenci Fiatu a Itálie, na EU je pouze typická příživnická snaha ve velkém.
26. 3. 2012 10:06
Re: Směšné
Ten tvoj "nezavisly priklad" pokulhava na obe nohy. Ono totiz naklady na vyrobu vo Francuzsku alebo Taliansku su "trosku" vyssie ako v Ceskej republike, alebo na Slovensku...