Xenonové světlo dovede ve srovnání s nejvíce rozšířenými halogeny výborně osvítit silnici i okolí, velkou nevýhodou je ale fakt, že při poruše si řidič sám bez pomoci servisu xenonové světlo opravit nedokáže.
... myslím si že xenony mají budoucnost a postupně přestanou být módní záležitostí. Tím se postupně sníží i jejich cena.
V článku nebyla informace o nižší spotřebě (někde kolem poloviny halogenu ?) a od známého z automobilky jsem slyšel, že výrobci připravují sety k dodatečné montáži xenonů do starších aut. Problém s udržováním světlé výšky (pokud ho už vůz nemá od výrobce) je prý vyřešen čidlem pod motorem, které snímá změnu výšky vozu.
Zdravím všechny příznivce lepšího osvětlení vozovky za použití XENONU.Pro majitele starších vozů mám skvělou zprávu, jedna firma z Čáslavy montuje xenony do káždého automobilu! www.proxenon.cz mrkněte na tuto stránku a budete mile překvapeni! Ceny u osobních vozů se pohybují od 6 - 7 tis., což je velice slušné, výměna trvá asi 3 hodiny!
Jinak výbojky D2S 8000K (světle modré) se dají sehnat za 1100,- Kč.
Xenony jsou dobrá věc, ale musí fungovat. Na novém BMW mi několikrát zhasla při jízdě světla. V servisu se na nic nepřišlo. Už se mi taky jednou stalo, že policajt chtěl vidět náhradní žárovku (ne výbojku), podle něho to prý jde zaměnit.
v servisu jsem se setkal jiz nekolikrat s tim, ze zakaznik prijel a rek ze mu xenon proste zhas. Vetsinou proste vybojka klekla. Jinak je to paradni vec.
Výbojka úplně neklekne, jenom zhasne asi na 3 s, při rychlosti 100km/h je to paráda. V manuálu BMW je uvedený, že časté zapínání xenonů snižuje jejich životnost.
S životností výbojky je to obdobné jako se žárovkou.Bohužel málokdo z majitelů ví,že za novou výbojku zaplatí při její výměně
přes 2.000 Kč (bez práce). Svépomocí si jí vymění malokdo.
Jinak pro zapálení výbojky je zapotřebí oklolo 20.000 !!! V.
no chlapi, ja jsem si ted kupoval novy auto, dal jsem si tam za priplatek kde co, ale xenony ne - prave kvuli temhle problemum. Kolega v praci ma E-klasse a za prasklou vybojku zaplatil 12 500,. . Takze ja si raadsi koupim bednu zarovek. Takovej rozdil to teda neni. Daji se koupit zarovky s vysokou svitivosti.
Do sveho VW Polo jsem si dal xenony. Za 10 tisic. Nahradni xenonova zarovka prijde zhruba na litr. Jeste jsem je menit nemusel, mam je tam teprve rok. Svitivost je vyborna oproti normalnim socialnim zarovkam. Pokud jedu se zatezi, tak si svetla sklopim rucne, automaticka regulace tak neni potreba. S policajtama ani s oslnovanim nemam vubec problemy. Nikdo neblika. Tyhle xenony jdou namontovat i do stodvacitky, ale je to skoda, protoze timpadem se hodnota auta zdvojnasobi. ;-)
Vybojka ma daleko vetsi zivotnost, ale nikoliv ne neomezenou, sice tady neni wolframove vlakno ktere by se opotrebovavalo, ale jsou tu elektrody ktere maji take svou zivotnost. Vybojka se da vymenit i svepomoci pricemz to neni o moc tezsi nez vymena H4. Horsi je to s tou cenou D2S (R) stoji jako nahradni dil urcite pres 1500kc (koncova cena vc.dph).
Xenony (mysleno vybojky) se skutecne daji domontovat do temer libovolneho starsiho vozidla, ale pochybuju ze by vyrobci pripravovali sety pro starsi vozy, jak je vyse napsano. Spise jsou to jen sady u vozidel ktere se vyrabeji verze halogen/vybojka tak aby kdyz si zakaznik koupi halogenouvou verzi casem mohl prejit na vybojky. napr. Skoda Octavia. Ale vzhledem k cenam techto kompletu o ne u starsich vozidel nebude velky zajem.
Tak to se zdá, že xenony neumí dělat jenom BMW a Mercedes. Můj kamarád je prodejce Opelů a řekl mi, že ještě neměli jedinou výbojku vadnou na jakémkoliv modelu! Sám xenony vlastním a nemůžu si je vynachválit. Ať tak,či onak, výrobci aut se musí pořád snažit nabídnout něco víc a xenony se brzy stanou standartem.
No pekne, takze az mne nabere pasik nebo audi, tak se mi muze stat, ze neumru na zraneni ale na uraz proudem? Jinak je to moc pekne svetlo, hlavne pokud jsou na voze, ktery ridim....
mam espace 2001 s xenonama a je to fajn za spatneho pocasi to sviti opravdu dobre .bezna zarovka je mrtva .poku budete vahat s doplatkem pri nakupu novaho auta ,budete toho litovat.urcite si je doprejte
Kdesi jsem četl o nových světlometech (zase tak nová myšlenka to ale není), které se přizpůsobují rychlosti a směru natočení volantu. Hlavně se v tom angažuje Ford, myslím. Každopádně tam byla informace, že do nich přijdou halogeny místo xen.výb. protože prý mají halogeny menší spotřebu. Taky jsem docela zíral. No tak nevim. Jo a už by je prý mohly mít nové Octavie (nadstandard). To ale bylo řečeno ještě před tím, než Škodovce skopčáci utli tipec :-(.
No stou spotřebou se mi to zda divné protože u halogenu cím větší proud teče vláknem tak více svítí a jinak to udelat nelze.Kdežto vybojky tam je moznosti přece jenom více(volbou plynu, tvarem trubice) každopadně výbojka při stejném příkonu svítí vic protože má větší učinnost. K tomu napětí, v monitorech a televizich je taky 27000V to jen tak pro informaci ale nezabije vas to:-)
Xenóny sú fajn,ale pri ich kúpe sa platí nielen za svetlomet
Xenon je naozja fajn v zlom počasí a jeho cena nie je sama o sebe taká vysoká, akú platí zákazník. Povinne s xenónon totiž musí mať auto ostrekovače svetlometov, (je to predpisoch EU), lebo vraj zašpinený refletor dokáže rozptylovať toto svetlo oveľa viac, ako svetlo bežného halogénu. Takže určite majú všetci s xenónami aj ostrekovače, povinne vyhrievané. Preto si myslím, že tá vyššia cena je zhľadiska bezpečnosti nie zanedbateľná, ale určite opodstatnená. Som jednoducho za xenóny.
Spotřeba "xenonů" je cca 35W za provozu, vysoké napětí je "přítomno" pouze při startu (rozsvěcení) - až 27 000 V po dobu cca 400 mikro sekund, za provozu - po ustálení je výbojka napájena 85 V střídavého proudu - 400Hz. Všechna tato potřebná napětí vyrábí napájecí jednotka světla (pro každé světlo jedna), která je součástí světlometu.
Zapínání a vypínání "xenonů" samozřejmě snižuje jejich životnost (proto tam jsou halogeny na světelnou houkačku) - zkuste si doma dokola zapínat a vypínat zářivku jak dlouho to vydrží...
Přídavné světlomety které se natáčejí podle směru jízdy nabízí např. HELLA, jmenuje se to "DynaView".
Sadu na záměnu halogenových žárovek za výbojky nabízí PHILIPS - cena cca. 300 USD.