To, že je to x-tý titulný článok o Škode (či aute koncernu VW) nehodnotím. Ale k obsahu by som nebol taký kritický, v porovnaní s tým, čo nám tu servíruje sesterská redakcia SM, je toto pomerne stráviteľný text. Z môjho pohľadu pomerne objektívne popísal vlastnosti Octavie RS na okruhu či rozdiely benzínová/naftová RS. Plne sa stotožňujem s tým, že RS je výborné a rýchle auto, ale kto chce mať trochu športový fíling, nech volí benzín, nafta je len rýchle diaľničné presúvadlo, žiadny športovec. 169 kW je dostatočne výkonný a živý motor, ktorý na rozdiel od spotrebiteľských 1,2TSI má aj zmysel točiť a pôsobí subjektívne silnejšie, než hovoria čísla (zlé jazyky hovoria, že VW ho ladí v skutočnosti vyššie, ako píše papier). Takže výkonovo sa na tom okruhu rozhodne nestratí, ale kto tam chce chodievať, nech si priplatí za verziu so samosvorom, ten je na okruhu dôležitejší, ako 15k naviac.
Především si myslím, že Octavia RS nepatří na okruh. Stále ale nemůžu pochopit toto: "projevuje skvělým hutným zvukem (byť dobarveným, aby ve výsledku zněl jak osmiválec)"
.... když kupuju Octu, nekupuju přeci 8 válec. A proč mám poslouchat podvod? Proč tam nedají slušný laděný poctivý výfuk?
Souhlas, že to asi není auto určené na okruh, jen zkrátka stupeň výbavy. Zvuk (pokud skutečně zní jako osmiválec- kdo ví?) je trapas, ale chápu proč raději reprák, než pořádný laďák- ten totiž třeba při dlouhé rychlé jízdě po dálnici může hodně otravovat. Reprák prostě vypneš. Nicméně by mělo platit "všeho s mírou" a "méně je někdy více".
To, že auto není primárně určené na okruh (těch je snad zdrcující většina), neznamená, že tam nepatří. To by na volných jízdách okruhy zely prázdnotou. Sám si raději najdu místo a čas a jezdím okresky, ale kde jinde se dá auto v relativním bezpečí pořádně vyzkoušet než na okruhu ?
No ono poslouchat furt slušný laděný výfuk je dost protivný. Chceš ho poslouchat když jedeš pilu ne když jedeš 300 km. To pak máš hlavu jak pátrací balon.
"Nebudu vás přemlouvat..." a pak "musím ale zdůraznit" >:D
Jinak zacinam pozorovat, ze se muj mozek nejak podvedome prizpusobuje tomu co ACZ vypousti do sveta. Ani nevim proc nebo jak se to stalo, jinak jsem clanek cetl cely, ale ty uvodni pasaze (vcetne tech dvou odseku) jsem nejak automaticky preskocil. Zjevne uz i me podvedomi vi co tam na nej cihne a chce me vedomi toho zmaru usetrit a takove pasaze rovnou preskakuje. >:D
Hodne podvedomi, hodne. :yes::-)
Stihnul jsi to driv :-)
Chtel jsem prave napsat "O tomto řešení už bylo popsáno tolik stohů papíru, že už ani nemá smysl o něm psát znovu." a potom to zabere dva odstavce.
Jo a auto ma jen jednu malou chybu, nestiha podvozek :-) To je taky dobra hlaska :-)
(teda pokud to neni 4x4 nebo ta nejsilnejsi benzinova verze)
..tak unylý a uspávající hlas jsem už dlouho neslyšel. Naprosto bez emocí. Buď si najměte profesionála který to za Vás odříká nebo raději mlčte a dole pusťte titulky :no: ;-\
v dnešní době jú.tú.berú si kde kdo myslí, že může mluvit na kameru...některé věci se dají naučit, ale pokud není základ, ani smrt nebere...každý není Cupák nebo Bartoška >:D
Presne, prednes redaktora je dost sileny - ne kazdy umi mluvit na kameru, to je uplne jasny. Nechapu, proc si ACZ nenajde nekoho, kdo mluvit umi a ten by pak video patricne komentoval.
som videl prvykrat u nas na vychode konecne uz tu novu 4 oku octaviu ( nejaka firemna s BL znackou ).. a zrovna bielu v kombiku ( teda nieco podobne ako ta z piatkovehu testu s golfom ) a musim povedat ze za mna v reale ej to prijemne prekvapko ako dobre octavka s tymi 4 ocami vyzera.. sikmo z boku mala doslova az taky sibalsky pohlad ... je to take smrncovne ... zarovne stylove a take kusok svojske... za mna fakt hodne dobre a nakoniec vcelku podarene riesenie... len asi nemoze byt nejaka tmava alebo siva... v bielej alebo cervenej to bude ta skutocna parada :-) aku som ocakaval ... a byt dlhodoby zakaznik octavky tak ani nevaham .. a jednu takuto novu stvoroku cervenu by som si hned vedel predstavit doma pod oknom ... pecka... golf je tiez fajn ale vizualne v kombiku za mna na O2 kombi fakt nema ... tu octavia ozaj dominuje
tak ono je to vzdy individualne.... ale mne sa faceliftovana octavia paci viac ako ta pred faceliftom ... co je presne opak faceliftu O2-ky kde krasne kompaktne hranate svetla nahradili bumeranogvymi zaoblenymi megakukadlami .. ktore obzvlast v lifte vobec neladili s hranatou kasnou O2 ... tu mi ale hranate 4 oci sedia ... a su fakt stylove co octavii hodne pomoze vystupit z tiena unifikovanej skatule
Jistě, že hnus přitahuje :-) Důkazem jsou stovky zhýralych Němců, co jezdí za hranice do sev. Čech sjíždět prostitutky nestandartnich tvarů, věků a barev :-) Snad to nejsou ti stejní, co se jim líbí tato Octa....:)
Barva na RS by byl pro mě docela oříšek. Modrá klasika se mi moc nelíbí v black paketu, ale ten je docela nutnost... kupodivu z fotek se mi líbí červená + black.
teď se k tomu ještě více než doposud hodí ta pro RS už klasická (pravda pro někoho asi trochu ujetá) šedá nemetla. Spíš teda sedí k liftbacku, ale snese se i na combi....
Netvrdím že to tak není, možná že se ji snaží vychválit, ale mně se stejně jako redaktorovi v reálu Octavia líbí. Tohle je čistě subjektivní, a to že řekne že jemu se líbí nemusí hned znamenat že si ho Škodovka zaplatila, nebo tak něco.
zpráva ze zahraničního tisku
"Kodiaq a faceliftovanou Octavii ocenila porota složená z nezávislých výtvarníků a profesorů designu a udělila jim ceny Red Dot 2017. Oba modely uspěly v konkurenci více než 5000 přihlášených výrobků."
Od 2014 tu cenu dostala Fabia, Rapid spaceback, Oktávka kombi, Superb, teď tedy další Oktávka + Kodiaq. Kratší by evidentně bylo vypsat, která škodovka ho nedstala.Buď tedy škoda staví téměř bez vyjímky designové skvosty, nebo.....
Mimo jiné tu cenu dostala taky Q7.
Ne, pro mě bezcené.
Tak samozřejmě skutečnost, že ty ceny získala neznamená, že se ti musí líbit. Když nelíbí tak nelíbí. Mě se také nelíbí všechny oskarové filmy, přesto si myslím, že svou váhu tohle ocenění má i když se mi zdaleka nelíbí všechno co vyberou.
Ne ne, já s většinou těch aut nemám nějaký zásadní designový problém. Líbí se mi- něco víc, něco míň. Třeba zrovna oceněný Kodiaq se mi líbí hodně. Jen ta cena pro mě není žádným důkazem kvality designu.
jako halogenova verze neni nic moc ( a ani driv nebyla) RS na opacne strane spektra je naprosta parada.
jak jsem rikal, zadna katastrofa se nekona. Skoda vzdy mela co do svetel vyrazne fl a vzdy je umela. Tady je analogie k O 2 Fl ktery to auto hodil o nekolik let dopredu.
vlazne prijeti se tykalo jen diskuznich haters.. jinak se fl dle ohlasu z reality povedl.
To nikde netvrdím. V oblasti průmyslového designu těžko najít výrobek, který by se líbil úplně všem, takový asi neexistuje. A samozřejmě měřítka profesora designu a běžného kupce na design asi budou poněkud odlišná, běžní kupci hlasují především peněženkou a prodeje ukáží, kolika lidem se Octavia líbí.
No já právě do jisté míry pochybuju o tom, že prodeje musí nutně korespondovat s povedeností designu. Protože design je jen jedna z vlastností, která prodává. Taky se kouká na cenu, prostor, velikost kufru, spotřebu, zůstatkovou hodnotu, dostupnost servisu, oblíbenost u zlodějů atd atd atd. Oktávka určitě své kvality má a prodávat se bude dobře (zejména do flotil), ale nemyslím si, že to bude znamenat, že se nový kukuč líbí. Jen prostě kupující mají jiné priority.
Samozřejmě, že se auta prodávají z vícero důvodů, ale design je určitě jeden z nich, v současné konkurenci, která je velice tvrdá, nejde prodávat ošklivé auto, předražené auto, nebo technicky zaostávající auto.
To zajímavé v článku jsou pro mě ty statistické údaje - hlavně 13% RS z globálních prodejů. To je víc než jsem čekal... mám pocit, že VW u GTI měl někde kolem 7% (jasně, z dvojnásobného počtu :-) ).
13% je samozřejmě hodně slušné číslo, ale RS jaksi "sdružuje" TSI i TDI, lift i kombi. GTI nikoliv. Ne že bych se o to nějak zvlášť zajímal, ale tuším že jsem kdesi četl, že v rámci Golfů tvoří prodeje "rychlých Golfů" aka "bestií" dle auto.cz >:-[] , (údajně GTI plus R, netuším jestli tam nezapočetli i GTD) cca 11%.
Inu tak - možná mne klamou oči, ale nevidím čtyřkolku u nejsilnější verze - asi mám halušky - ale co už se čtyřkolkou, když na okruhu drží jako přikovaná.
Nějaká trakce navíc by už zadupala do země například Nissan GTR nebo podobné plečky, co couvají do boxů, jenom se čtyřoká kočička protáhne ke své poolposition.
Škoda, že redakci nedochází, že docela ucházející auto zabíjí svým neustálým adorováním a bezplatným vynášením do nebes(ano - bezplatné myšleno ironicky
).
Dělají tu Škodovce medvědí službu.
Na normální ježdění tahle verze neudělá ostudu v žádné garáži. Umožní i svižnější zážitky a kdo jí bude mít, rozhodně by se za ní stydět neměl a nebude.
Ale to věčné superlativování a rozněžňování se - ach jo......
Este staci pridat tak 10kW a kazde druhe auto v Dubaji bude Octa!!! To nevadi ze sa v zakrutach naklana ako motorka a ze koncern ma na nej rekordne marze... Je to proste supercar! ci sproste?!