Americká společnost ZAP představila v Pekingu model Electric Taxi. Vůz s plně elektrickým pohonem má pro taxislužby nezvyklou karoserii SUV a je určen pro asijské trhy. Vyrábět se bude v Číně.
Tento "John Wayne" je zase kopia existujuceho vozu - Hyundai SantaFe.
V Cine snad nemaju ani jedno auto vlastneho dizajnu. Aj riksa je okopirovana z Filipin.
Mas pravdu. V azijskom dizajne to funguje asi takto.
VW spravi Tuarega, Japonci podla toho urobia Ravku, potom Korea spravi SvatyFe (uz tu je citit, ze im dochadzaju napady aj v menach) no a na zaver Cinania okopiruju Korejcov maju Dzona Vejna, co sice nevedia co znamena, ale znie im to Americky.
Nooo, mozna castecne lze souhlasit. Ale... RAV4 je zakladatel segmentu SUV, tzn. ze s (vetsi) trochou nadsazky jsou vsechna ostatni SUV kopii RAVky :-) A Santa Fe je regulerni nazev modelu - Hyundai asi pojmenovanal (ted uz ne, protoze presel na ciselna oznaceni) sve "terenni" modely podle latinsko americkych geografickych lokalit (Santa Fe, Tucson, u Terracanu si tim ale nejsem moc jistej).
Volkswagen s vývojem elektromobilů moc nespěchá, ostatní velké značky vymýšlí drahé a ne moc životaschopné koncepty. A Čína tlačí na pilu a už dnes ve velkém produkuje elektromobily - teď nemyslím tento prototyp, ale různé jiné, většinou vypadající jako kopie Smartu nebo rikša. Díky levným vstupům jsou i celkem dostupné.
Když tento koncept srovnám s tím elektrickým dvoubarevným taxi od Volkswagenu co tu bylo, začíná být jasné kdo tady tahá za delší kus provazu. Zatímco VW předvádí prapodivnou nepraktickou koncepci bez naděje na výrobu, čína má vcelku pohledný a praktický taxík. Se solidní cenou by asi mohl být prodejný i v Evropě.