To je úplně běžný přístup k příplatkové výbavě. Většina těch věcí stojí výrobce značně míň, než kolik mu za to zaplatí zákazník, ale vydělávat se musí a na autě v základu toho tolik nevyděláte.
Řekl bych, že to je velmi slušná nabídka. Navíc na základní výbavu vypadá opravdu dobře. To by se mohlo dobře prodávat. Navíc, co vím trojhrnky 1.0 nemají zásadnější problémy.
Proč myslíš? Jsou s 1.0 EB známé nějaké problémy? Byl tu rozbor po 176 tisíc km a kromě snížené komprese nic nenasvědčovalo tomu, že by se měl rozpadnout.
A co se stane po 120-150?
Samozřejmě každý motor muže na něco trpět. Ale neslyšel jsem, ze by něco vysloveně odchazelo a to už jsou i kusy, které mají přes 250t
Sám mám focus 1,6 ti-vct, který má trpět na ledacos a ani po 250 se ještě nerozpadl:) a neměl dosud žádný problém.
Nechápu ty, kteří obhajují tříválcové motory. Vždyť ze samotné konstrukce vyplívá, že je to velký kompromis. A jejich nevýhody budou vždy převyšovat nad výhodami.
Nikomu neberu jeho nadšení pro tři válce. Když chce ať si ho klidně koupí. Já to rozhodně neudělám.
Polovina lidí ani pořádně neví, co autě vůbec má za motor, natož kolik válců nebo aby porovnávali, jaký je rozdíl mezi chodem/projevem tříválce a čtyřválce (drtivá většina nic zásadního nepozná). A je to pochopitelné, neboť je zajímá to, aby j to auto převezlo z bodu A do B. A když posadím někoho neznalého do základního přeplňovaného tříválce vs. třeba typická atmo 1.6-ka se 4 válci, tak 90% lidí řekne, že chce ten první, protože podle nich jede líp.
Diskuze 3 vs. 4 válce mi přesně evokuje situaci před 15-20 lety, kdy všichni nadšeně přecházeli na TDička, které měly jedinou objektivní výhodu - proti srovnatelným benzínům měly výrazně nižší spotřebu, zato jízda s nimi byla po všech stránkách horší a třeba zvukový projev by nepoznal jen hluchý.
Pěkně napsáno. Obhajovat něco, co není levnější a ani úspornější...nevidím žádný pokrok.
Samozřejmě pokud bude mít tříválec nějaká paní, co jezdí sama a pomalu, tak vydrží. Pokud to bude v rodinném voze, tak ho zatížením majitelé přivedou rychle ke zkáze. A pokud někdo očekává výkony, tak ho po okreskách bude muset hodně točit, pak požere víc jak 2x větší motor a s jeho výdrží to půjde taky dolů.
Ja som to pochopil tak, že 50t zľavu od predajcu. Pri cenníkovej cene 400t (základ + pár drobností extra) by sa 50 dole (12,5%) mohlo dať (ale až časom, samozrejme nie pri novinke).
Extrem hledejme u jiné automobilky, tady je to naopak nadstandardní. Interiér a exteriér v základu opravdu nevypadá nijak nepatricne. Ovládání na volantu není zmíneno v textu, ale na fotkách je. A co vyhřívané čelní sklo-domena Fordu? Je, nebo až ve vyšší výbavě? Paradoxně tady Fokus vypadá lépe, než na některých promo fotkách v plné palbě >:D
Focus má ovládání na volantu skutečně už v základu. Vyhřívané čelní sklo (a trysky ostřikovačů) chybí, jsou dostupně se sadou Winter za 14.000 Kč včetně vyhřívání předních sedaček a volantu.
To není vyhřívání, ale obyčejný režim klimatizace. Primitivní obdobu mělo i moje Punto představené v roce 99. Vyhřívání se realizuje buď tenkými drátky (Ford) nebo speciální fólií (Passat, Superb). Ford je ten, kdo vyhřívání čelního skla rozšířil, takže Focus jej má na 100 %.
Ako píše kolega, to nie je vyhrievanie, Ford má elektrické vyhrievanie čelného skla, kde sú tenučké drátiky. V zime je to fakt super vec, do minúty máš čelné sklo rozmrazené, žiadne škrabanie.
Jedničkový Focus, ale mal nielen drátiky, ale pripájal aj klímu a smerovanie výhradne na čelné a bočné predné okná. A fakt to bolo veľmi rýchle rozmrazovanie. Tuším v tej dobe som ani škrabku na okná ani nepotreboval.
možno kolega nevie kde to zapnúť. Ja poviem drahej nech si zapne výhrev predného okna a ona vždy pustí ofuk okna ;-) ,po 2 rokoch nevie kde a čo stlačiť.
Na zaklad to vypada opravdu fajn jen aby tomu tak bylo i realně. Jinak jsem koukal na videa u těch představenych vybav a musim řict, že se mi novy focus exterierem hodně zamlouva jak jsem z fotek nebyl nějak nadšeny.Ale u toho interieru nějak nevim tam mam rozpačite pocity a jsem zvědavy jak to bude naživo.
Moji "úchylku" znáš, takže... ty přední světla jsou děs a sráží to auto o level níž. Jasně, nečekám v základu LED, ale i ty halogeny můžou vypadat líp.
Za druhé... totéž platí pro poklice. Tohle je design, který přímo křičí "kup si elektrony". Možná je to tak schválně...
K interiéru... chybějící loketka je trošku otrava, ale zase to není nic výjimečného. K displeji jen to, že je vidět, jak si časem nacházejí prémiová řešení cestu do mainstreamu [odkaz]
Interier A3 je pro mě s přehledem vizualně nejhorši interier v nižši středni. Dodnes si pamatuju jak jsem si sedl do nějake vybavenějši verze a jen jsem kroutil hlavou.
Ja by som tých dôvodov pár našiel. Možno to nebude úplne najlepšie auto v triede, ale určite sa opäť bude radiť medzi špičku triedy a rovnako tak predajne bude v Európe v top 3. Ak Ti vadia trojvalce, to chápem, aj mne prekážajú, ale je to žiaľ dnes trend. Dôležité ale budú jazdné vlastnosti a tam nemám pochýb, že Focus bude špička. Počkajme si na jazdné dojmy a hlavne ako budú ohlasy na ten 1,5 R3.
Jde o to, co vydrží, jak zní. Neznám nikoho, kdo by objednal novou Fiestu ST. A to znám pár majitelů té současné. A taky jde o principy, kupcům tohoto vozu nejde jen o svezení z místa A do B. Ale třeba se pletu, uvidíme.
Odpovidaš zrovna člověku, ktery jezdi na značce auta, ktera snad ani nevi co je to multilink a nova auta jsou pro něj mor. Jinak ja to taky považuju zatim za největši hřich od fordu. Před 20 lety se dostal focus do podvědomi pravě hlavně diky viceprvku tak aby po 20 letech udělali takovou ptakovinu. Ale zase je třeba řict, že tam neni uplny social a ford piše, že je tam stejne řešeni jako u nove fiesty ST. To znamena, že by to měl byt wattuv přimovod a ještě nějak fordem vylepšeny. To by mě pak zajimalo jak je ten viceprvek nakladny oproti tomuto řešeni, když se jim zřejmě oplati dělat.
jj ale neviem o tom, ze by to mala byt vytunena vlecka... s wattovym priamovodom by to mohlo byt v pohode pre lahsie verzie /1.0EB/ ,,, vlecka s wattakom bude mat mensie neodpruzene hmoty aj trenie ;-)
Kdo vi jak přesně to bude i s tim viceprvkem. Už jsem četl, že by ho udajmě měli mit všechny kombiky.
Jinak k viceprvku se piše...
"I nejnovější generace modelu Focus navazuje na odkaz převratného prvního vozu s tímto jménem. Novinka těží z instalace důsledně izolovaného pomocného rámu pro uchycení ramen zadní nápravy, označované SLA (Short Long Arm) podle horního kratšího a spodního delšího ramene. Výsledkem je vylepšení jak komfortu, tak přesnosti reakcí na řidičovy povely."
A něco k traverze...
"K dispozici je také lehká zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzní příčkou. I ta zajišťuje jízdní vlastnosti na úrovni, jakou zákazníci od Fordu Focus očekávají. Obsahuje Fordem patentovanou technologii vinutých pružin se směrováním síly (Force Vectoring Spring). Ta se již osvědčila na sportovně laděném Fordu Fiesta ST, jemuž přináší vynikající ovladatelnost a s ní spojenou radost z jízdy"
"Zajímavé řešení najdeme i vzadu, kam inženýři nasadili speciální pružiny zpevňující zadní vlečenou nápravu v příčném směru. Podobnou věc například Opel řeší za pomoci mechanismu nazývaného Wattův přímovod, jenže ten znamená hmotnost navíc. Ford uvádí, že ve srovnání s tímto konvenčním řešením přináší jeho nové zadní pružiny úsporu 10 kg."
tak ale to co si nazval wattom je v skutocnosti len Banana Spring... pruziny v tvare bananu, ktore smerom do bokov trochu podrzia tu vlecku, ale wattaku sa to nevyrovna... takze to nie je wattov priamovod...skoda
nevravim, ze toto nie je improvement v ohlade fiesty, ale tak skoda, ze to nema aspon wattak... ten totiz stabilizuje vlecku dokonale do stran, nedojde tak uskakovaniu a moze mat efektivnejsie naladene pruziny a tlmice vzhladom na tlmenie nerovnosti, prace na zlom povrchu ako aj nizsiu hmotnost tlmicov
´´thicker gauge rear beam is fitted with clever banana-shaped springs that help increase lateral stiffness, while the shocks respond to different frequencies, moving shims around within the tube to change the damping force´´
Dik, i když tvuj popis mě dostal tostatečně do obrazu. Mě pravě nepasovala hlavně ta namaha s něčim co by mělo byt finančně ne o moc levnějši. Takhle je to jasne.
Vim, že ford ma něco kolem zvuku u 1.5EB dělat, ale jak netušim. Sam jsem zvědavy na vysledek protože co mi u 1.0EB nejvic neštimovalo byl pravě zvuk. Jinak v DE už je cenik a zaklad ST začina na 22 100€ takže počitam, že u nas to bude lehce nad 500tkč.
vraj to ma silny stred, ale nejde to do otaciek resp pomaly to ide do otaciek... skoda ze to takto ***i a nenehali tam 4val, sice spravili co mohli ale nic nezmeni to, ze to je setrenie...
No ten motor je pro mě zatim největši neznamou a žadne info jsem o něm zatim nepostřehl. Na YT je akorat nic moc video pravě s fiestou ST, kde je akorat slyšet zvuk a tam zni zajimavě až bych řekl velice slušně jenže jak znamo videa mužou dost zkreslovat. Jinak nevim jaky dopad muže mit 3 valec na to jak to pujde do otaček, ale třeba zrovna 1.0EB šel lepe do otaček než čtyřvalcove 1.2TSI.
tazko povedat asi kvoli dlhemu zdvihu, vseobecne pokial ide o 3valce v autach tak nad 5000 to uz moc nejde, skor vynikaju pruznostou a silnym strednym pasmom...
Když zahrabu v paměti tak jako motor se silnějšim středem, ktery vynikal pružnosti byl 1.2 e-THP, ale třeba fordi 1.0EB takovy uplně neni to už spiš sedi na 1.2TSI. Ten EB jde pravě pěkně i nad těch 5t/ot a jeho impotence nastane zhruba v 5500ot a ani pružnost neni uplně jeho přednosti. Vicemeně se da řict, že tahne tak nějak linearně až k těm 5500t/ot s tim, že samozřejmě spodek je docela bidny. Taky mě docela zajima jak na tom bude zvukově, dnes jsem shlednul nějake videa s třivalcovou 1.5 od BMW a tam už to zni rozhodně zajimavěji než fordi 1.0EB. No jsem zvědavy jak to nakonec bude.
Dobrý den, je v základní verzi a novém modelu obecně start-stop?
Zařekl jsem se, že nekoupím nové auto, dokud ho tam budou výrobci nutit. Přičemž kvůli novému systému měření by s tím nesmyslem pomalu mohli přestávat...
Ano, start/stop je v základu, viz ceník na stránkách Fordu. Ale jestli ti tolik vadí, u koncernu se dá kódováním deaktivovat a třeba Fiat jej umí trvale vypnout i bez kódování. :-)
No hele u fordu se servis taky zdrahal, ale už jsou povolnějši. Spiš to muže byt konkretnim servisem. Ještě je otazka kolik za to budou chtit. Mě třeba servisak řekl, že mi to klidně uděla zadarmo, ale že to prostě zatim u FL nejde jen u předFL. Když už to šlo tak byl servisak fuč a mě SS přestalo vadit tak abych to řešil.
Základ je velice dobrý, jak ve srovnání s minulou generací, tak i s konkurencí. Ale směrem nahoru je to horší. Ceník nového Focuse jsem docela studoval a je to vysloveně tahání peněz. Například druhá výbava (Trend Edition) stojí o 40k Kč více a přináší navíc jenom loketní opěrku, přední mlhovky a lepší rádio. Pak už jen samé kraviny typu litá kola, chromované lištičky apod. Další výbava Trend Edition Plus je dalších 35k Kč. Za to člověk dostane parkovací senzory a tempomat. Jo a taky navigaci. Sice ji máme každý zdarma v mobilu, ale neber to, že . . .
Pak jsou tady takové vychytávky, že k základu nekoupáš autoklimu. Koupíš ji od druhé výbavy, ale k té zase nepřikoupíš tempomat. Klasický. Adaptivní za 20tis. ano. Chceš si přikoupit autoklimu? Můžeš. Za 25tis společně s keyless entry. Jiná možnost není. Lepší LED světla? Ale ano, ovšem jen v paketu se 17" koly za 45tis. Když jsem se na to tak díval, tak vzhledem k tomu že chci tempomat, parkovací senzory a autoklimu, tak pro mě nemá smysl nic jiného než Titanium. V případě litru jsem na 515tis. Kč (kombi). Furt bez winterpaketu a LED světel. EB 110kW s winterpaketem, základními LED světly a metalízou vyjde na 590tis. Kč. Za tříválec. Jestli je to dobrá koupě, ta ať si každý přebere sám.
Mají docela otravný systém paketů a balíčků, které dovedou konfiguraci velmi prodražit. Je to škoda, protože do Fiesty dokoupíš autoklimu, tempomat nebo třeba vyhřívané sklo samostatně za pakatel.
Na druhou stranu bych si z těch cen moc nedělal. Pro Ford je naprosto typické, že u nového modelu napálí cenu jako kdyby se na to auto stály fronty. Za rok se to srovná a bude to koupitelné. Z cenového hlediska.
Můj současný Focus už bude mít 10let, tak v horizontu následujícího roku přemýšlím o výměně. Čekal jsem na nový (3. generaci nepovažuji za povedené auto), ale moc to nevidím. Litr nechci a že by se mi chtělo dělat testovače nového tříválce 1,5 a filtru pevných částic . . . No uvidíme příští rok na jaře, co budou kluci Fordovští schopni udělat s cenou. ;-)
...tak ta základní verze vůbec nevypadá zle (i díky tomu, že má 16palcová kola). Ovšem gigantickou předností základní výbavy je poctivá mechanická parkovací brzda!!! :-):-):-):yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Jen aby tuto výbavu bylo možno kombinovat i se silnější verzí toho litrového motoru... :-O
Skoro tak drahé jako Polo s 70kW. Ale toto má již rozměry a techniku nižší střední třídy.
Starého Golfa, Octavii, Rapida by jsem si již nekoupil. Brzy příjdou nové modely a za ty prachy nebudu mít něco starého.
A já mám až 182 cm, takže se ve srovnání s Vámi musím ohlížet a na vnitřní prostor, a toto vypadá prostornější než Peugeot a Megane.
A zase se nedozvíme to základní: vnější rozměry, rozvor, rozchody. Natož, aby tu byl snímek ozřejmující posunutí přepážky oddělující mot. prostor od kabiny a řešení zpevnění McPhersonových "hrnců". Je to tendence dnešní doby.
Otázka je proč máme na trhu tolik tříválců - odpověď rozhodně není v rovině určené pro řidičský komfort nebo nižší spotřeba paliva a už vůbec ne výdrž nebo levnější servisní náklady. Dokonce to ani není levnější. A to mě štve! Důvodem jsou evropské pseudozelené ekonormy, proto ostatně tento fenomén je jen v Evropě. Já už se jednou spálil, podruhé tu chybu neudělám.
Své též udělá přístup zákazníků. Lidé se o motory vůbec nazajímají. Když vidím nebo spíše slyším v ulicích rozjíždějící se bmw 216d, to je tedy poslech! Málokdo si u řady 1er, 2er připlatí za motor 20 i/d. A koncern VW bohužel položil novou laťku.
Slyšet za studena nastartovat jejich R3, to je jak návrat Wartburgu. A přibývá toho ... to divná doba automobilismu. Pravda dřív stačil i smradlavý dvoutakt. Dokonce dřív lidi bydleli i v jeskních. A taky žili. Jen nerozumím, proč někdo touží po cestě do pravěku!
Tříválce jsou levnější? Kde? Chtěl bych vidět dnešní tříválec, který by měl tolik charakteru jako 2,0 TS od Alfy Romeo (např. 156). Problém to je, když do Focuse už nic jinéh nedávají... a to je škoda. Já už se jednou divil, když manželka měla 1,0 ecoboost ve Fiestě. Podruhé už se divit nehodlám.
I v tý době asi hodně motorů nemělo charakter jako Alfa = ať R4 nebo V6 ;-)
Škoda to je ale je to ten samej příběh proč skoro zmizela mainstreamová vyšší střední a pak střední teda v ní šestiválce atd. Ten silnější motor aspoň podle Fiesty snad neni špatnej. R4 se furt koupit daj = jen holt u jiný značky
FoFo holt už jen v nějaký ST nebo RS verzi
Ale FoFo je celkově pojatej ne špatně = svym způsobem možná bude fakt nejlepší [odkaz]
Pokud je pro tebe základ motor = furt tu je třeba [odkaz] starý hodně podceňovaný auto. Civic ti připravil novou ne špatnou naftu a [odkaz] To samý Pažout 1.5 HDI asi nejlepší současná malá nafta atd.
Focus holt šel trochu jinou cestou = ale v tý silnější verzi to nebude špatný