no hlavně rozdílová citlivost průměrnýho lidskýho ucha jsou 3 dB, takže snížení o 1.3 dB průměrnej jedinec jako rozdíl vnímat nebude... To máš to samý s protihlukovýma opatřeníma v Praze na magistrále. Tam se díky tomu snížila hlučnost o 2 dB. Takže kravál je tam furt stejnej, nicméně normám to pomohlo.
"normální rozsah lidského sluchu vyčnívá z asi 0 dB (SPL) k asi 140 dB (SPL). 0 dB (SPL) je práh slyšení ve zdravých, nepoškozených lidských uších u 1 kHz; 0 dB (SPL) není nepřítomnost zvuku a to je možné pro lidi se výjimečně dobrým sluchem slušet zvuky u? 10 dB (SPL). 3 dB zvyšování úrovně pokračujícího hluku zdvojnásobí sílu zvuku, nicméně experimentování určovalo, že odezva lidského ucha skončí vnímaným zdvojením hlasitosti pro přibližně každý 10 dB zvětší (díl Stevensova elektrického práva).:
Systém pohonu všech kol SH-AWD vstupuje do modelového roku 2011 beze změn a i nadále reguluje rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu a také mezi levá a pravá kola zadní nápravy .
anyway, mohli sa v článku troška rozpísať o tom Helmholtzovom rezonátore..nikdy som o tom nepočul a prebehli to jednou vetou..možno dáky nákres alebo popis funkcie by nezaškodil
Ide o rezonanciu vzduchoveho stlpca, resp. objemu, cez otvor ktoreho rozmer urcuje naladenie rezonatora. V podstate rovnaky princip sa pouziva u basreflexu na reproduktoroch, alebo u kytary, akurat ze tam je rezonator naladeny tak aby dane frekvencie zvyraznil. Tipujem ze u helmholtzovho rezonatoru v pneumatike pojde o naladenie v protifaze k vlastnej frekvencii pneumatiky, co vo vektorovom sucte sposobi jej utlmenie.
Pokial ide o technicke prevedenie, to asi bude tajomstvom Hondy. Ale v principe staci aj pas plechu tvaru valca obopinajuci rafik, po bokoch utesneny, s niekolkymi otvormi presne daneho priemeru. Dutina ktora vznikne medzi tym valcom a rafikom je potom rezonator, ktoreho frekvencia je dana priemerom otvorov, ich poctom, a objemom uzavreteho vzduchu. Ale to je len priklad, konkretne prevedenie moze byt ine...