Novinky
Systém pohonu všech kol SH-AWD vstupuje do modelového roku 2011 beze změn a i nadále reguluje rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu a také mezi levá a pravá kola zadní nápravy .
Kolik těch pravých zadních kol je 😄?
Kolik těch pravých zadních kol je 😄?
Puntičkár..
anyway, mohli sa v článku troška rozpísať o tom Helmholtzovom rezonátore..nikdy som o tom nepočul a prebehli to jednou vetou..možno dáky nákres alebo popis funkcie by nezaškodil
anyway, mohli sa v článku troška rozpísať o tom Helmholtzovom rezonátore..nikdy som o tom nepočul a prebehli to jednou vetou..možno dáky nákres alebo popis funkcie by nezaškodil
Ide o rezonanciu vzduchoveho stlpca, resp. objemu, cez otvor ktoreho rozmer urcuje naladenie rezonatora. V podstate rovnaky princip sa pouziva u basreflexu na reproduktoroch, alebo u kytary, akurat ze tam je rezonator naladeny tak aby dane frekvencie zvyraznil. Tipujem ze u helmholtzovho rezonatoru v pneumatike pojde o naladenie v protifaze k vlastnej frekvencii pneumatiky, co vo vektorovom sucte sposobi jej utlmenie.
Pokial ide o technicke prevedenie, to asi bude tajomstvom Hondy. Ale v principe staci aj pas plechu tvaru valca obopinajuci rafik, po bokoch utesneny, s niekolkymi otvormi presne daneho priemeru. Dutina ktora vznikne medzi tym valcom a rafikom je potom rezonator, ktoreho frekvencia je dana priemerom otvorov, ich poctom, a objemom uzavreteho vzduchu. Ale to je len priklad, konkretne prevedenie moze byt ine...
Pokial ide o technicke prevedenie, to asi bude tajomstvom Hondy. Ale v principe staci aj pas plechu tvaru valca obopinajuci rafik, po bokoch utesneny, s niekolkymi otvormi presne daneho priemeru. Dutina ktora vznikne medzi tym valcom a rafikom je potom rezonator, ktoreho frekvencia je dana priemerom otvorov, ich poctom, a objemom uzavreteho vzduchu. Ale to je len priklad, konkretne prevedenie moze byt ine...
Vyjadreni pomeru dvou vykonovych velicin v dB (napr. urovne hluku, vykonu apod)😒br />
pomer [dB] = 10 log P1/P2
Citace
"normální rozsah lidského sluchu vyčnívá z asi 0 dB (SPL) k asi 140 dB (SPL). 0 dB (SPL) je práh slyšení ve zdravých, nepoškozených lidských uších u 1 kHz; 0 dB (SPL) není nepřítomnost zvuku a to je možné pro lidi se výjimečně dobrým sluchem slušet zvuky u? 10 dB (SPL). 3 dB zvyšování úrovně pokračujícího hluku zdvojnásobí sílu zvuku, nicméně e😜erimentování určovalo, že odezva lidského ucha skončí vnímaným zdvojením hlasitosti pro přibližně každý 10 dB zvětší (díl Stevensova elektrického práva).: