Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ada je zase tady
Snizeni hluku
Ada je zase tady
| 21. 12. 2010 02:08
Snizeni hluku o 1,3dB znamena snizeni hluku z 100% na 75%, tedy o 25%, nikoli o 15%!

Vyjadreni pomeru dvou vykonovych velicin v dB (napr. urovne hluku, vykonu apod):

pomer [dB] = 10 log P1/P2
Snizeni hluku
neregistrovaný "Hooonza"
| 21. 12. 2010 11:28
no hlavně rozdílová citlivost průměrnýho lidskýho ucha jsou 3 dB, takže snížení o 1.3 dB průměrnej jedinec jako rozdíl vnímat nebude... To máš to samý s protihlukovýma opatřeníma v Praze na magistrále. Tam se díky tomu snížila hlučnost o 2 dB. Takže kravál je tam furt stejnej, nicméně normám to pomohlo.
Snizeni hluku
Jirik_H
| 21. 12. 2010 13:32
Myslím si, že ne.
Citace

"normální rozsah lidského sluchu vyčnívá z asi 0 dB (SPL) k asi 140 dB (SPL). 0 dB (SPL) je práh slyšení ve zdravých, nepoškozených lidských uších u 1 kHz; 0 dB (SPL) není nepřítomnost zvuku a to je možné pro lidi se výjimečně dobrým sluchem slušet zvuky u? 10 dB (SPL). 3 dB zvyšování úrovně pokračujícího hluku zdvojnásobí sílu zvuku, nicméně experimentování určovalo, že odezva lidského ucha skončí vnímaným zdvojením hlasitosti pro přibližně každý 10 dB zvětší (díl Stevensova elektrického práva).:
Avatar - Emel
Pravá kola zadní nápravy
Emel
| 21. 12. 2010 14:37
Systém pohonu všech kol SH-AWD vstupuje do modelového roku 2011 beze změn a i nadále reguluje rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu a také mezi levá a pravá kola zadní nápravy .

Kolik těch pravých zadních kol je :-)?

Avatar - gld
Pravá kola zadní nápravy
gld
| 21. 12. 2010 16:35
Puntičkár..

anyway, mohli sa v článku troška rozpísať o tom Helmholtzovom rezonátore..nikdy som o tom nepočul a prebehli to jednou vetou..možno dáky nákres alebo popis funkcie by nezaškodil
Pravá kola zadní nápravy
_Teddy_
| 21. 12. 2010 22:39
Ide o rezonanciu vzduchoveho stlpca, resp. objemu, cez otvor ktoreho rozmer urcuje naladenie rezonatora. V podstate rovnaky princip sa pouziva u basreflexu na reproduktoroch, alebo u kytary, akurat ze tam je rezonator naladeny tak aby dane frekvencie zvyraznil. Tipujem ze u helmholtzovho rezonatoru v pneumatike pojde o naladenie v protifaze k vlastnej frekvencii pneumatiky, co vo vektorovom sucte sposobi jej utlmenie.

Pokial ide o technicke prevedenie, to asi bude tajomstvom Hondy. Ale v principe staci aj pas plechu tvaru valca obopinajuci rafik, po bokoch utesneny, s niekolkymi otvormi presne daneho priemeru. Dutina ktora vznikne medzi tym valcom a rafikom je potom rezonator, ktoreho frekvencia je dana priemerom otvorov, ich poctom, a objemom uzavreteho vzduchu. Ale to je len priklad, konkretne prevedenie moze byt ine...
Avatar - gld
Pravá kola zadní nápravy
gld
| 21. 12. 2010 22:44
:yes: