Renault díkybohu konečně obnovil Alpine a dokonce i legendární označení A110. Původně ho nesl sportovní automobil, který si začátkem 70. let podmanil svět automobilových soutěží...
Děkuji autorovi za pěkné shrnutí a připomenutí úspěšného a legendárního auta.
Jen doplním pro nepamětníky, že norma výkonu dle SAE (používaná hlavně v USA) znamenala hodnotu, která se měřila na motoru s příslušenstvím, jen nezbytným pro jeho chod, norma DIN (požívaná v Evropě) uváděla výkon motoru ve specifikaci s veškerým příslušenstvím tak, jak je ve vozidle namontován.
Vladimír Hubáček, který s A 110 dosáhl mnoho úspěchů a toto auto v ČSSR proslavil, nebo lépe zpopularizoval, měl, pokud si dobře pamatuji, dvě, první byla ostrá závodní 1600, když dosluhovala, byla nahrazena 1800. Ta už byla pouze v produkční verzi. (Výčet Hubáčkových startů [odkaz] . )
Pokud někdo chce, může se podívat, jak v roce 1973, kdy vyhrála A 110 MS v rally, vypadaly závody. Servis mistra světa spočíval v utření předního skla, výměny pneumatik, dolití oleje a benzínu z otlučeného kanystru, na všechno stačil jeden furgon Saviem (jako stará Avia). [odkaz]
nic proti panu Hubáčkovi, přeju mu jen to nejlepší, ale kdyby komouše skutečně sral, tak jezdil tak maximálně s vozejkem špon v Kolbence.
Je fakt, že ho zrovna nemilovali, ale to už bylo tak nějak dáno tím, že autosport byla buržoazní kratochvíle kavárenských povalečů a pro generály Svazarmu existovalo jen to, kde se házelo granátem a střílelo za vzduchovky. A za určitých podmínek tam smělo být auto nebo motorka.
Navíc Vladimír Hubáček jezdil za armádní tým, takže fakt o sraní to být nemohlo. To by se za ním zavřela voda.
Jiná situace byla se škodovkou, která na něj pořádal hony.
Tím, že to nebyl rendlík! Značka upadá do zapomnění hned potom, co ji polostátní koncern rendlík a syn koupil, neboť nebyl schopen zajistit vůz srovnatelné kvality, ale už jen ... rendlík. :no: