Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Krásný autobus Škoda 706 RTO je na prodej. Ve výtečném stavu, ale za hodně...

Nabízený autobus z roku 1972 není nijak levný. Perfektní stav ale tuto cenovku plně obhajuje.
Zpět na článek
4. 11. 2017 19:25
4. 11. 2017 20:15
4. 11. 2017 22:14
8. 11. 2017 21:01
Avatar - wladyk
4. 11. 2017 19:25
motor?
Trošku mimo mísu. S Mladoboleslavskou automobilkou měla společný motor? To chce autor říci, že se tam vyráběl nebo ho tam zkonstruovali?. Měli společné logo a jméno. To je tak všechno. K licenčním busům Jelcz je třeba dodat, že se vyráběl později a měl už motor z novějšího typu Škoda 706 MT.
Rozbalit vlákno
0
4. 11. 2017 20:15
706 RTO
Autobusy se doopravdy vyráběly v Karose Vysoké Mýto i V SVA Holýšov. V Holýšově se vyráběly pouze linkové a od výsokomýtských se lišily provedením dveří. V karose se vyráběly všechna provedení. Podvozky se nevyráběly v Rýnovicích, ale v Mnichově Hradišti. Závod 01 Rýnovice vyráběl motory a převodovky, výroba motoru pak byla přesunuta do závodu 03 Liberec - Hanychov a začátkem osmdesátých let do závodu 08 Veľký Krtíš. Opravdu se vyráběl v Polsku v licenci a to již od roku 1959 do roku 1986 jako Jelcz 043 na který později navazovala další provedení. Motory řady MT se začaly v Polsku montovat na začátku sedmdesátých let, zároveň se začaly používat i nápravy řady MT, které nahradily klasické trilexy. Přívěsy vyráběné v Polsku měly označení Jelcz PO-1 a podvozkové díly pocházely z polského nákladního vozidla Star. Kdysi jsem vlastnil 706 Lux z roku 1959.
Rozbalit vlákno
1
5. 11. 2017 11:34
Re: 706 RTO
Píšeš to celkom dobre, len upresním, že typ 043 bol Poliakmi dosť upravený, a síce nemal pneumatické dvere, ale mechanické (búchacie) a naviac boli dvoje - druhé dorobili do zadného previsu, vyžadovali to poľské predpisy [odkaz] [odkaz] . K nám sa doviezlo len pár kusov. Viac bolo autobusov typu 041 (ten mal jedny pneumatické dvere, čiže viac zodpovedal českej predlohe)[odkaz] a MEX272 [odkaz] , čo bola mestská verzia. Výkonnejší motor dostali tieto autobusy pred polovicou sedemdesiatych rokov, a síce v kombinácii s plechovými diskami namiesto trilexov. [odkaz] , ale konkrétne tieto moderné disky na tomto poľskom veteránovi sú úplne z cesty. Pôvodný originálny dizajn je tento: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - Barrichello
4. 11. 2017 21:07
Kopta už nespí
a asi už rozbil prasátko >:D
Rozbalit vlákno
0
4. 11. 2017 21:30
Nádherný kousek, ale předražený
RTÓčko je dnes už těžce kultovní klasika, o tom žádná, a tento kousek je zrenovován opravdu důkladně. Ta cena se mi ale přesto zdá poněkud přestřelená, zvláště když se nejedná o autokarovou dálkovou verzi... :-O
Rozbalit vlákno
4
5. 11. 2017 05:14
Re: Nádherný kousek, ale předražený
Z těch pěti fotek není zřejmé, až jak dobře se poprali s renovací. I kdyby bylo vše i po mechanické stránce tak, jako vnější vzhled, tak nevím, najde-li se blázen, co vyndá alespoň mega z kapsy za tenhle úplnej socka model.
5. 11. 2017 11:27
Re: Nádherný kousek, ale předražený
Po mechanickej stránke možno je autobus v poriadku, z pohľadu autentickosti ale nie. V inzerátoch píšu o motore 150 kW (typ M630) a tento motor sa Š706 RTO nikdy nemontoval. Do tohto autobusu patrí výhradne motor M620 s výkonom 117,6 kW pri 1900 otáčkach. Na mobile.de je dokonca uvedený výkon motora 170 kW, čo je už úplný výmysel.
Motor M630 mal výkon 150,4 kW pri 2000 otáčkach a montoval sa do autobusov Š11. Neskôr ho do licečných Jelczov dávali Poliaci, ale to bolo až od roku 1975 (nie 1972, čo má byť rok výroby predávaného autobusu) a bol kombinovaný výhradne s novšími nápravami s plechovými diskami, ani Jelcze sa s týmto motorom s klasickými trilexami nemontovali. Z tohto pohľadu je to teda zlátanina, avizovaný motor v autobuse z roku 1972 nemá vôbec čo robiť.
Ďalšia vec, ktorá v tomto autobuse nemá čo robiť, sú sedadlá. Karoséria je medzimestského typu, ale sedadlá sú z dvojdverovej verzie pre MHD. Správne v tomto autobuse majú byť tieto sedadlá:[odkaz]
Takže keď tak nad tým uvažujem, autobus síce vyzerá pekne, ale nakoniec je to zlátanina poskladaná čiste na kšeft. Historická hodnota mizivá.
5. 11. 2017 18:57
Re: Nádherný kousek, ale předražený
Neměl motor řady 630 jen 132 kW? Vyšší výkon měl až 634. To ale nic nemění na tom, že uváděný výkon nesedí vůbec na nic.
5. 11. 2017 21:42
Re: Nádherný kousek, ale předražený
Ten výkon som vyčítal z dobových tabuliek, tak neviem, možno je to chybný údaj, možno nie. Ešte môže byť, že motor nebol pre všetky vozidlá, kam sa montoval, naladený rovnako.
4. 11. 2017 22:14
mě se líbí
hezky udělané, ale skutečná hodnota je tak polovinu :-)
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2017 22:27
Re: mě se líbí
No, majitel uvažuje naprosto racionálně - zkusím to, a třeba to nějakej naivní nadšenej Němec koupí... A když ne, tak slevit můžu vždycky! ;-)
5. 11. 2017 02:38
Určite je ešte na predaj?
Tento autobus sa predával už dosť dávno, písal sa rok 2015. [odkaz] A už vtedy mal vysokú cenu, chceli zaň 144 000,-€. Ak je inzerát spomínaný v článku novší, tak buď to nepredali a zdvihli cenu (nehorázne), alebo ho vzal nejaký priekupník na ďalší predaj. Druhá možnosť je, že p. Bureš zase raz varí z vody. To už fakt na ACZ niet o čom písať?
Každopádne ide o dosť starú záležitosť a aj keď ide o celkom pekne zrenovovaného veterána, nechápem, prečo také kšefty ťahajú na ACZ. A ešte s vyše dvojročným sklzom...
Rozbalit vlákno
2
5. 11. 2017 09:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2017 10:48
Re: Určite je ešte na predaj?
Mám ciťáka, že to nepredajú. Niekto na tom chce veľmi trhnúť, a to nemá nikto rád, ani zberatelia nie.
8. 11. 2017 21:01
RTO
Pěkně to opravili
Rozbalit vlákno
0