No možná se "praštím přes kapsu" a něco takového si pořídím v době, kdy to bude ještě drahé, ale padesátiny jsou jen jednou za život ... takže v roce 2019 ;-)
Mám dojem, že plně autonomní systém ohlásilo Volvo na 2024, pokud si dobře pamatuji. 2019, to budou k dispozici snad nějaké částečně autonomní systémy vyžadující občasný zásah řidiče. Nejdále je asi Tesla a i tam s tím mají plné ruce práce. Dva roky zkrátka není dostatek času na vyřešení stávajících problémů (např. zasněžené silnice, chybějící vodící pruhy atd.).
V čem je nejdále Tesla? Ve schopnosti nasazovat nedostatečně vyzkoušené technologie? V testování na lidech? To, že ostatní automobilky se nechovají podobně diletantsky, ještě neznamená, že za Teslou v něčem zaostávají.
Tesla urcite nejdal neni, celej ten system co Tesla prezentovala je od Nvidie, jak HW tak SW, ostatne ona sama to ukazuje i na jizdach Lincoilna ktere maji na testovani, stejny system pouziva pak i Volvo a Audi, a pouzivali ho i predloni kdy autonomni Audi S7 samo odjela San Francisco-Las Vegas kdy cilem byla prave konference CES
hodne daleko je i Valeo ktere skousi auta ve Francii a maji take jiz uspesne testy z Parizkeho provozu
Tesla je v tomto bohuzel jen jedno velke PR a snazi se praci ostatnich prezentovat jako vlastni, a je to i zrejme duvod proc se nedohodli nakonec s Nvidii a zrejme od Nvidie budou pristi roky se skripenim zubu odebyrat HW a SW pro Tesly nez si vyvynou vlastni system, ostatne je to videt i ted na CES, Nvidia prezentuje s jinyma automobilkama a Tesla tam snad ani radsi neni, jenze v tomhel si podle me Musk nabije hubu, protoze vyvynout vlastni HW ac na to najal jedny z nejlepsich lidi neznamena ze to pujde tak hladce jak si predstavuje, nekde tusim na twiteru prones neco jako ze do 2 let a pak jeste neco jeste absurdnejsiho ze jiz pro Teslu model 3, coz je hovadina a budou zrejme radi kdys do 3 let budou mit nejake prvni verze cipu, Jim Keller je sice vytecnej inzenyr, ale neni to kouzelnik a vsechny predchozi archytektury na kterych delal se tvorili 4-6 let
dnes je v autonomni jizde nejdal Nvidia se vsema automobilkama se kteryma na tom delaji, a pak Valeo, Tesla ma z vlastnich zdroju jen lane assist a adaptivni tempomat, zbytek toho co prezentuji jako "Autopilot" neni a nikdy nebyla jejich prace
A neni hlavným dôvodom cena (obrovské marže Nvidie)? Zober si, kde iní budú platiť Nvidii napr. 3000 USD za systém, Tesla bude Samsungu platiť zopár desiatok USD. Pri veľkých množstvách sa investícia vráti. Elon vždy myslí o niekoľko ťahov dopredu ďalej, ako tradiční výrobcovia aut (rakiet).
Upřímně, plně autonomního systému zatím netřeba. Mě naprosto stačí systém, který bude plně autonomní na větších silnicích, ve městě to klidně odřídím sám. Já si počkám. Další auto si nekoupím, dokud to nebude elektromobil s autonomním řízením a dojezdem aspoň 300 km.
není ještě nezávislost... ;-) A pan Ghosn soudě podle napjatého výrazu v obličeji měl půlky pěkně stažený... ;-) V každém případě takovou věc ocení jen ti, kteří si řízení neužívají a už nemluvě o tom, že jde o další ránu do zad hromadné veřejné dopravě. ;-\
Byť neustále pripravený zasiahnuť .... podmienka systlému ... je únavnejšia ako to samotné riadenie >:-[]
A výhľad je jasný .... po x-jazdách to "nadšenec" vzdá .... a začne veriť "múdremu" autu ... na a potom sa zabije ..... a na hrob mu napíšu ....."jasne sme písali, že treba byť pripravený prevziať autonómne riadenie" >:D
Vidím to ako super vec na parkovanie vo veľkých garážach. Ostatné je sci-fi. ... tak isto ako je sci-fi lietanie lietadiel bez pilotov ..... možno raz ....ale to tu už nebudeme :'-(