Nový motor 1,4 TSI je zelaný a ocakávaný prínos. Jednak optimálne vyplnuje predsalen dost velkú výkonovú medzeru medzi 1,2 a 1,8, jednak sa mi výkon 90 kW javí ako optimálny pre takéto malé SUV. Len skoda, ze sa nekombinuje s pohonom 4x4, myslím, ze by ho v tejto konfigurácii kupovalo vela ludí; pritom nemám pochybnosti o tom, ze by 90 kW a hlavne 200 Nm bolo na 4-motion nedostatocných (stvorkolku v SX4 pohána 88 kW atmosféra a nik sa nestazuje, ze by nestíhala).
s 1,4 4x4 to myslis dobre, ale za A/ by to byl dalsi vyvoj aplikace, ktera neexistuje a vime taky jak to je s tim, "ze by to lidi kupovali" a za B/ jak sam tusis vykon a kroutak je skutecne na hrane a na Yetiho by v meznich situacich "nestacil" (strucne receno) btw. nezda se to, ale SX4 je o dost mensi a lehci auto, mrkni do parametru
Take si myslim, ze je to chyba nedodavat tento motor s pohonem 4x4...meli tam dat 1,4 ze superba s 92 kw a pohon 4x4 - kdyz Dacii staci 81 kw, tak proc by Yetimu nestacilo 92 kw! Benzinova ctyrkolka se 118 kw je zbytecne (pro mne) moc silna (navic vetsi Tiguan ma uz ctyrkolku se 110 kw), samozrejme tu existuje moznost si koupit slabsi diesel 4x4, ale je tu dost lidi, kteri uprednostnuji benzin (ja osobne jsem mel vzdy jen benzinaky).
Tak snad si to Skodovka rozmysli, az se rozjedou prodeje Dusteru 4x4 ;-)
IMHO, kdo má na Yetiho, nebude uvažovat o Dusteru. Ano, Dacia s Rencem udělala pokrok, ale postav si Yetiho a Dustera vedle sebe, nasedni a tak a ten, kdo může pustit nějakou korunu navíc, ji pustí. I když si to tu asi slíznu, tak Yeti svým zpracováním a technikou stojí před branami prémie. Duster bude low-end a bude lovit v jiných vodách.
To mas samozrejme pravdu, pri pohledu do interieru Dacie si clovek pripada, jak kdyz kouka do 15 let staryho auta....a Duster asi nebude ani pozinkovany....ale dam priklad z meho okoli : zivnostnik, ktery se autem pohybuje v podhuri (a auto bere jen jako dopravni prostredek z bodu A do bodu B) a planuje si koupit ctyrkolku do ted pocital s tim, ze si koupi Yetiho...ale najednou se tu vyskytuje moznost ctyrkolky s priblizne stejne velkym kufrem a o priblizne 150 tis levneji! Uz ted vaha! Je tu dost lidi, kteri ctyrkolku v zime proste potrebuji a jsou to "drzgresle"......Kdyby tu byl Yeti 1,4 4x4, tak by se s cenou Skodovka mohla dostat na nejakych 480 tis a uz by zase tolik "drzgresli" neuteklo k Dacii...
Pokud je světlá výška Dusteru 210mm a Yetiho 180mm a obdobně lepší je u Dusteru přední a zadní nájezdový úhel, který dosahuje v obou případech přes 30stupňů tak sice můžu ocenit vypracovanější interiér Yetiho, ale ten mi v terénu asi moc nepomůže :-) A to jsem ještě zapomněl, že Duster má stejně jako X-trail možnost do cca 40km/h uzamknout rozdělení přenosu výkonu na přední a zadní nápravu.
co by Yeti hledal v terénu? Podud to má vidět terén, tak spíš než světlá výška tě dříve zastaví absence redukce a uzávěrek, silniční pneumatiky a tvrdý podvozek
1,4 TSI 90kW nebo 92kW..nějak jsem nepochopil tento tah koncernu, když ty motory mají ostatni parametry úplně stejné. 92 kW dávají do superba a do seatu leon, jinak snad všude 90 kW...? ;-\ Rozdíl 2 kW v tom asi nikdo nepozná.
VW trochu zaspal, což se mu v poslední době často nestává...
VW s oblibou používá slovo "PRVNÍ", ale pokud jde o první kompaktní SUV s dvouspojkovou převodovkou tak tady mu FORD vypálil rybník, KUGA POWERSHIFT je už v nabídce a TIGUAN (zatím)nic a YETI až od poloviny roku taky nic...
Ako je mozne, ze zrazu sa do 4-kolky da dat DSG, ked to este pred mesiacom (podla vyjadrenia VW) nebolo mozne? Aj Tiguan ma Tiptronic a nie DSG.
Ako, hodnotim to pozitivne! Len ma udivuje, ze zrazu VW do tychto malych SUV DSG vie namontovat.
Klasický HDN měnič je pro jízdu v terénu asi vhodnější, určitě vydrží hrubší zacházení lépe než DSG (třeba nový Touareg 3.0 TDI má taky HDN měnič i když VW má k dispozici pro tento motor DSG, které montuje třeba do Q5 3.0 TDI), přesto je podle mého názoru jen otázka krátkého času, kdy i Tiguan dostane DSG. Vzhledem k tomu, že DSG se už montuje i do Transportérů...
atmosférický benzínový motor místo komplikovanýdo turba s kompresorem?I když stále je móda maloobjemových motorů s turbem,tak stále má klasický motor co nabídnout.Ovšem u koncernu VW nemají žádný kvalitní motor do objemu 2,0l atm.Je celkem jedno jestli tip nebo dsg,obě jsou celkem fajn,ale kvalitní motor v benzínu k Yetimu a ostatním VW prostě není. ;-\
oni turbo potřebují, tím mají motor s limitovaným rozsahem otáček, ale poměrně nejen lineárním, ale i dostupným točivým momentem - a to je přesně motor který pasuje k DSG - to je celké kouzlo. Kdyby DSGčko mělo provést kickdown z 1800ot. na 5000ot. tak by muselo jít o dva kvalty a to mu zrovna moc nejde protože jsou na stejné hřídeli....
Ovšem to je jen teorie, v praxi nemá DSG s podřazením o dva stupně vůbec žádný problém a je to dílem okamžiku, což jsem už několika lidem (na sedadle spolujezdce) dokázal i prakticky...
Kdyby DSG neumělo opravdu rychle podřadit o dva stupně, nemohlo by být tak úspěšně použito v autech jako Golf GTI(už šestý rok), nebo Golf R(dříve R32) a Scirocco R...
P.S. Velmi rád a "zasvěceně" kritizuješ produkty VW, ale chybí ti k tomu praktické zkušenosti s konkrétní technikou VW, viz také např. ten včerejší Climatronic... ;-):-)
člověče, ještě aby to nesvedla :-! píšu snad někde že to nejde? píšu o tom, že nemá-li to dobře řadit je pro to dobrá kombinace motoru s průběhem krouťáku jako má turbomotor, né jako má atmosférický motor. V tý kombinaci pak má smysl přidávat stupně, motor má pořád obdobný výkon a obdobný krouťák a DSG se blíží CVT která si postupně vytočí motor do jeho optima a pak mění převodový poměr.
To že ses chytil na dvě hřídele nic nemění na tom, že ta operace je "drahá".
...a co máš s climatronikem nechápu? Že má ovládání jako z lesa? Mě přijde že jsem se ptal jak jsou rozdělené zóny? to se nesmí? Ale je to podle mě dost podstatné.
Rumours in russian media tell about a new 4WD compact sport-crossover Yeti RS appearing in summer. A newbie will be equipped with 2.0TSI engine ang 6-DSG transmission, 18" wheels and sport bodykit with OctaviaRS-type LED daylights. The dynamics will be very impressive: 7.8 sec/100kmh, 225kmh max speed.
A new Yeti RS will be an opener of the new class (compact sport crossover) - no any other automaker offers anything like that.