...no uz by sa vazne mohli postavit na nohy, 40-rocna tradicia vyroby aut a oni nie su schopni navrhnut nic svoje, pre istotu sa o to ani nepokusaju. A skusenosti na to maju dost, aby mohli vyrabat napriklad solidneho konkurenta Loganu... ;-\
Alebo Renault Twingo...ten bol tusim v hre, nie? Ale tam by sla znacka Skoda do loja, takze to nemohlo pripadat do uvahy. Osobne si myslim, ze za Logan sa Dacia ani Renault nemusia hanbit, prave naopak, a urcite by sa za podobny voz nemusela hanbit ani Skoda. Ovsem vzhladom na historiu a tradiciu (ktora nie je vsetko ale casto dost dolezita) by bolo naozaj skoda, keby nevyrabala nieco lepsie.
Na takovém příkladu jasně vidíme, jak velký pokrok udělala naše chlouba ŠKODA...samozřejmě s podporou VW ;-)Můžete mít výrobní kapacity,podporu logistiky a všechno okolo,ale pokud nespolupracujete s těmi nejlepšími ,tak se trápíte a jednáte o výrobě již dosluhujících modelů... Musím použít slova GTIho-BRAVWO ŠKODA :yes:
Ano, Škoda udělala pokrok, obzvláště v cenové politice... Ztatit během 12 let 20 procent domácího trhu, to už je důvod k zamyšlení.... ne? P.S. Pro autora: Název Yugo už se nějakých pět nebo šest let nepoužívá, automobilka vyrábí vozy Zastava Koral, Zastava Florida a Zastava 10 (pokud už výrobu Koralů a Florid nezastavila, možná ano).
O tom proč Škoda ztrácí prodeje na domácím trhu tady byly napsány tisíce příspěvků...Škoda vyrábí kvalitní vozy,které si také nechá zaplatit.Hlavní důvodem je malý počet modelových řad,vysoký dovoz ojetin a agresívní cenová politika korejských a francozských výrobců vozidel.
Vidis to trochu jednostranne, je jasne, ze si fanda Skody. Ten pokles v podiele na trhu nie je len cenovou politikou konkurentov, ale nezriedka aj tym, ze predava lepsie vybavene a kvalitnejsie auta s lepsim pomerom ceny a uzitku, co by som nenazval vzdy agresivnou cenovou politikou. ;-)
....vsak konkretne napis, snad sa nehanbis za znacku auta ktore si si kupil....ja mam momentalne Formana, ovsem obzeram sa tiez po niecom inom, taklze dalsia SKodovka ho zrejme nenahradi...
Tiez si myslim, ze cenovy vyvoj Skody ide nespravnym smerom. Napr. Mondeo ma ovela lepsi pomer ceny a uzitkovej hodnoty, je cenovo porovnatelne s Octaviou a Mondeo predsa len radim o triedu vyssie (Octavia je pre mna nizsia stredna trieda, kedze je aj postavena na platforme Golfa). Tym nehovorim, ze by bola Octavia zle auto, len drahe, hlavne dieslove motorizacie...
Agresivní cenová politika? Tak si na seznam připište ještě Američany (Ford), Italy (Fiat), Němce s tím Polem za 300 v plné palbě (ostatně C-čkový Medák kolem 860 taky je skoro dumping...) a Škodu (verze "Tour") >:D
A doufám, že až budu kupovat příští auto, bude cenová politika všech ještě agresivnější (ceny nižší). Tím líp pro mě...
Taky si myslím,že Škoda ztrácí zákazníky arogancí.Jako například švagr sháněl nějakou předváděčku a ve Škodě mu řekli,že mají dost práce,že nemusí dělat slevy,tak si koupil Mondeo,když jsem mu řekl,že mohl mít za 500 000kč
Vectru kombi v plné palbě i s navigací tak ho to dost mrzelo,že se neozval.
Nevím, zda jsou vozy Škoda kvalitní. Vím jedno: v roce 1993 stál nejlevnější zahraniční vůz (Fiat Cinquecento) 225 000 Kč. První Felicie z podzimu 1994 měly základní cenu 209 000 Kč. Tedy podstatně větší auto za menší peníze. Dnes? Panda stojí v základu v hotovosti 189 900, Fabia je o 60 tisíc dražší. Neporovnávám třídy, pouze ceny. Panda se oproti Cinquecentu zvětšila ještě více, než Fabia II oproti Felicii :o) Škoda by měla na domácím trhu nabídnout opět levné auto, jinak její prodeje budou neustále klesat...
Tym, ze na jej domaci trh prisli znacky, ktore sa tu nikdy vo velkom alebo vobec nepredavali, tak je jsane, ze o kus viac-menej monopolu zakonite musela prist.
jenom doplním - ztratila na vesměs základních modelech v tuzemsku i na Slovensku, v absolutních číslech (v roce 1989 184.000 vyrobených aut a z toho v tuzemsku prodána necelá polovina) prodává víc než za socialismu a těch zbylých cca 360.000 vozů nárustu a prodeje na vesměs vyspělejších trzích - to je opravdu ukázka úpadku, jak naznačuje Sleeper. Proč neuvedeš čísla z exportu třeba do Německa, Rakouska nebo Anglie? Argument v Německu ale známe - tam si to kupujou dederonští důchodci....