Koncern DaimlerChrysler představil novou generaci vozu s hybridním pohonem. Vůz z programu Plug-in Hybrid, jak je projekt nazván, bude postaven na platformě užitkového modelu Dodge Sprinter.
Pochopitelne uz se naslo par odborniku ktere napadlo secist energii nutnou k
vyrobe, provozu a likvidaci benzinoveho auta
a
vyrobe, provozu a likvidaci hybridniho auta.
No a tito lide dosli k zaveru ze hybrid je na tom hur. To neznaci ze je to slepa vyvojova vetev, jen tolik ze to zatim(!) vubec neni ekologicke ani ekonomicke.
Ty si dokazes predstavit situaci v ktere hybridy tvori 25% prodeje aut a za 5 let tady mas miliony clanku (plnych zajimavych chemikali) k likvidaci? Kolik takova likvidace bude stat at uz jednotlivce nebo spolecnost formou dani?
V bateriach by som nevidel velky ekologicky problem. Niekde som cital, ze v sucastnosti sa plne recykluje okolo 98% autobaterii, co si myslim, ze nie je zle cislo. V hybridoch je viac baterii a vacsich, takze nie je take jednoduche zbavit sa ich "niekde v lese" alebo kde to niektori chytraci vyhadzuju.
Takyto plug-in hybrid je podla mna super napad, prvych 50 km jazdit na baterky a potom ako hybrid (dojazd je okolo 30 mil). Spravny krok na ceste k cistym elektromobilom. Elektromobil je cistejsi ako hocijake auto so spalovacim motorom, aj keby sa elektrina vyrabala z uhlia. Samozrejme by to chcelo podporu statu pre cistejsiu energiu, ale to je na dlhsie...
Ty baterie jsou právě ten nejzásadnější a největší problém. Pokud by se třeba 50% světových automobilů nahradilo hybridními, máme tu obrovský nerešitelný problém! Bohužel, jinak by to bylo moc fajn :-)
Autobaterie jsou relativne neskodny matros. Ale rad bych videl toho kdo plne zrecykluje polymer Lithia. Navic do toho musis zapocitat ze tu baterii musi end-user dovezt nekam (spaleny benzin) pak se musi dopravit do vyrobny (naklady na lidskou praci benzin) musi se s ni tam neco zajimave delat (energie + lidska prace). Tak kolik tech pohonnych hmot nakonec usetrime?