Delam pro spoustu tzv. velmi majetnych lidi a vim ze ty se pri jednani o koupi cehokoli chovaji jako ty nejvetsi socky... v podstate bez slevy nekoupi nikdy nic... a musim pro ne vzdy vybirat z mnoha nabidek... teprve na tu nejvyhodnejsi kyvnou a jeste pozaduji vetsi slevu... Je to asi logicke... :-)
Je to tak. Chcesli byt majetny, musis penezum prikladat vetsi vahu a musis na ne byt vice pozorny nez ostatni. Navic bych rekl, ze nemale procento lidi nakupujicich luxusni vuz je tazena touhou vypadat bohatsi nez ve skutecnosti je a kupuje auto na hranicic svych moznosti. Potom kazda sleva dobra.
ty pises takovy pitomosti a hlavne si sam odporujes...kdo je vice pozorny na penize-kupuje auto na hranici svych moznosti? To je ale blbost, cos napsal, vid! :-) Chapu ovsem, ze pri koupi Logana ti staci zimni protektory zdarma a jses v automobilovym nebi >:-[]
Naprostý souhlas. Tam, kde mají "velké" prachy, tak jsou vyj...ní na každý padesátník! Sám instaluji špičkovou elektroniku právě těmto "chudákům", tak se s tím setkávám pravidelně ... A ještě ty kecy, za kolik to mají na netu ... Těmhle lidem chybí soudnost a hlavně si neuvědomují, že i ostatní potřebují vydělávat a žít ...
tak prodavej levnou elektroniku sirokym masam nebo si zaloz e-obchod >:-[] to, ze chces zit a vydelavat NIKOHO nezajima, tak jako tebe nezajima napr.pekar, ktery prodava stejne housky o 50% draz nez konkurence (zjednodusuji) ;-) Zivot je boj...jak rikal uz Limonadovy Joe :-)
Tady nejde o mou práci, já si nestěžuji, ale problém je, že lidi jsou dnes už tak "rozežrání", že chcou opravdu slevy na všechno, aniž by si uvědomovali, že ne každý obchodník je zmetek, který je chce okrást! A taky ne každý má 50 a více procent zisku! A jak napsal níže Ricardo, je to nedůstojné o slevy otevřeně žádat nebo je přímo vyžadovat. Pak at' se obchodnící nediví, že krachují, když se požírají navzájem jen proto, že se nechají zákazníkem tlačit do koutu ...
Smlouvani k trhu patri, ukazka zakonu nabidky a poptavky v praxi. Uz se docela tesim az se treba i u nas bude smlouvat prakticky kdekoliv jako je tomu treba v cine. Nakupovani se pan stane docela zabavou.
Kvalitní značkový výrobek má být patřičně prodáván. Smlouvat se má na arabském nebo vietnamském tržišti. Bohužel, v naších končinách jsou lidí dokonale zmasírování reklamou a letáky ze schránek, takže kultura prodeje jim nic neříká. On totiž kvalitně vyškolený obchodník něco stojí, stejně jako prodejna, nájem, personal ... Ale to tyhle "trhovní" typy nezajímá, ti jdou jen po cenách! A proto to tady začíná vypadat jako v té Číně ... ;-\
je to zákon padajícího výkalu. zákaznící mě masírují od rána do večera. nic proti tomu, mají na to právo. pokud chci přežít musím se přizpůsobit a masírovat své dodavatele.
přesně tak, spousta bohatých by si nechala pro korunu vrtat koleno. Jednomu takovému s novým baráčkem v Přílepech (www.mapy.cz/#centerX=132838224@centerY=… />jsem přivezl zboží, všechno si nechal nanosit až do domu, vše rozbalil a igelity a kartony jsem si musel nanosit do auta, že prý by moc platil za popelnici.
Proc jen u luxusnich vozu? Smlouvat se ma pri nakupu kazdeho
v Nemecku se tak da usetrit az 20 % z ceny. Prodejci s tim pocitaji a ceny jsou proto takto kalkulovany. Jen u nas na cloveka divaji, jestli si dela legraci nebo to mysli vazne.
Proto radeji auto kupuji v zahranici - nekdy se pak cena auta, ktere v CR stoji kolem 700.000 Kc, v Nemecku pohybuje kolem 550.000 Kc
Re: Proc jen u luxusnich vozu? Smlouvat se ma pri nakupu kaz
Tak ty seš úplně mimo mísu. Prodávám poměrně prestižní značku a to, co zákazníci poslední dobou předvádějí už nezná mezí... Prodejci s ničím "nepočítají". Ceníkové ceny i marže stanoví importér. Ten také nechává svoji značku prodávat v kdejaké boudě za jakýchkoli standardů (oproti době nedávné...) a prodejci se dnes již snaží pouze přežít. Nebo jsi také jeden z těch, kteří si myslí, že např. na Passata může poskytnout prodejce 12% slevu a ještě mu "určitě nějakých sto tisíc zbyde" jak často slýchám od mnoha omezenců.
Re: Proc jen u luxusnich vozu? Smlouvat se ma pri nakupu kaz
To je to, o čem píšu výše. Samou nenažraností už zákazníci neví, co by. Importéři si mnou ruce z vyšších prodejů ale málokterý se zajímá o způsob a kvalitu prodeje! A to platí i u většiny zboží, nejen v autosalonech ...
Re: Proc jen u luxusnich vozu? Smlouvat se ma pri nakupu kaz
Přesně tak.... a už vůbec nechápou, že na slevě kterou zadá importér se už podíli dealer.. a chtějí ještě další slevu.... Jednou se stane to, že majitelé salonů si spočítají kolik je to stojí vyhážou všechny kolem udělají si internetový obchod, na odtahovkách se nebudou vozit auta do servisu, ale k zákazníkům, auto ti přiveze chlápek kterýmu ke vzdělání stačí řidičák takže i odpovídající jeho plat. A až se ti auto vy.ere tak si přeci znovu najeď na internetový obchod a objednej si auto nové. Protože školení mechanici, dílny, vybavení taky něco stojí a jemu místo toho bude stačit z jednoho auta třeba 3 000 a bude se mít líp než možná teď...
Re: Proc jen u luxusnich vozu? Smlouvat se ma pri nakupu kaz
tak tak, někdy mám dojem, že u automechaniků platí víc než u jiných profesí, že kdo něco umí tak už má dávno zařízenou garáž a jede na sebe. Kdo neumí tak je ve značkovém servisu. Já už dávám auto jen známému, rozhodil mne jeden značkový servis, dělali opravu na motoru, vyjedu pře dílnu, klíňák řval jak blázen, měl jsem ale před sebou cestu tak jsem vyrazil. Druhý den mne technik uvítal, klíňák, že jo, no ten byl špatnej. To mne dožralo, oni to věděli a nevyměnili ho. Tak prý že mne objedná. Říkám, vždyť je to práce na půl hodiny, to nemáte klínový řemen na tuctové auto. Neměli, tak prý kdy jim to mohu nechat, říkám nenechám Vám auto celý den, na počkání. Tak jsme si dohodli termín asi za tři dny. Přijedu v 8:00, nic, 9:00 nic 10:00 nic, prý že objednali špatný rozměr. A technik prý jel pro správný, další hodina čekání, pak výměna, zaplatil jsem a od té doby mne tam neviděli a ani neuvidí.
Re: Proc jen u luxusnich vozu? Smlouvat se ma pri nakupu kaz
Přesně tak... a až se jednou budou i ty bavoráky vyrábět v Číně, nebudeme daleko od chvíle, kdy se budeme divit, že si ztěží vyděláme na živobití. Už jsme se připravili o textilní průmysl, obuvní průmysl, vzdáváme se zpracování odpadu, domy si raději necháme postavit východoevropskými (ne)spoluobčany. Každý chce málo pracovat, hodně vydělávat a co nejvíc ušetřit... sbohem Evropo. Jestli nás jednou Čína ovládne, nezbyde nám než doufat, že budou stejně neprozíraví jako my. Že si z nás udělají levnou pracovní sílu a karta se zase obrátí. Je to na každém z nás. Já znám důležitější hodnoty než je nízká cena...
Re: Proc jen u luxusnich vozu? Smlouvat se ma pri nakupu kaz
mozna, ze se v Nemecku (Rakousku) auto da koupit levneji. Slozity je potom ale dovoz a registrace u nas. Jinak by se u nas prodavalo podstatne mene aut.
Lidl je levný, Kaufland bezva ceny, Glóbus pro vás cokoliv, Malé ceny to je Plus, Tesco nejnižší ceny ve městě.... mediální tlak způsobil, že většina našich spoluobčanů dnes neumí nakupovat jinak než se slevou nebo ve výprodeji. Vlastně mě napadají jediné dva řetězce co se nepodbízejí cenou - Carrefour a Billa. Jak dopadl ten první všichni víme, Billa na to jde trochu šalamounsky takže vám dá možnost ušetřit a přitom si zachovává tvář. U aut je to stejně, možná ještě horší. Některé značky nejdou koupit jinak než se slevou. Jsi doktor, myslivec, student, právník nebo tvoje babička nevyleze do schodů? Na, tady máš naši superslevu! (a je jedno, že takovou slevu dostane každý, automobilka si stejně přijde na své a dealeři akorát kanibalizují jeden na druhém). Pak je tu téma slev na leasing. Zajímavé, kolik lidí se dá takto nachytat. Kdo umí počítat, snadno zjistí, že vydělají všichni až na zákazníka. Jistě, leasing má i řadu nesporných výhod ale finanční úspora mezi ně nepatří. Každopádně je příjemné slevu na auto přijímat, ale přijde mě nedůstojné o ni otevřeně žádat nebo ji přímo vyžadovat.
Vůbec to není nedůstojné žádat o slevu otevřeně nebo ji přímo vyžadovat,jedná se o tvrdý byznys a jde o zboží jakožto takové,které je předmětem obchodu a snad je jasné,že i po udělené slevě prodejce samozřejmě vydělá,jinak by ji nedal.
Jistě, buďme všichni arabskými handlíři... nemyslíš že je to zásadní krok zpět? Každý má svoji důstojnost. Někdo bere obchod jako proces, kdy toho druhého co nejvíc oškube, jiný ho bere jako dohodu dvou partnerů, kdy jsou oba spokojeni a nebrání se další spolupráci. Taky u aut jsou slevy a slevy. Některé jsou refundované dovozcem nebo přímo výrobcem (to jsou většinou ty dechberoucí akce kdy se jde dolů o desetitisíce). A pak jsou ty druhé které realizuje dealer ze svého zisku. Takto se chovají hlavně menší dealeři a jsou schopni kolikrát obětovat celou svoji marži, ti se neřídí pravidlem, že je lepší neudělat žádný obchod než špatný obchod. Ano, řekneš si, že to je přece pro tebe jako zákazníka nejlepší. To je dnešní eurosocialistické vnímání regulovaného trhu - a to nemluvím jen o automobilovém businessu. Zákazník má nedotknutelná práva a prodávající (čili vykořisťovatel) ať si klidně pomře. Jenže každá mince má jaksi dvě strany. Prodávající je sám zákazníkem a když nic nevydělá tak nic neutratí. Známá liberální poučka říká, že když chci peníze vydělávat musím je taky utrácet. Zní to možná nelogicky, ale přesně toto je jediná cesta ekonomického růstu. Ale to my Evropané, a "vyspělá" civilizace poslední dobou nechceme. My bychom raději šetřili. Kdo šetří má za tři, že? Tak prosím. Já nikomu svůj názor nutit nehodlám. Akorát se pak nedivte až nás skoupí Číňani. Jestli se to stane, tak se budeme moct leda tak utěšovat tím, že jednou se třeba taky dopracují ke kultu slev.
Svět je krásnej. Někdo má a někdo... nemá. Dokonce je dobře si uvědomit, že většina... nemá. Což je také správné. Neb ve svobodné společnosti má (většinou) jen ten, kdo vyniká nad ostatní. Umem, inteligencí, vyjímečnou schopností. A to je samozřejmě také správné. Sušené šproty k věčeři tě sice těch pár desítek let uživí, leč je nutno si umět bez závisti připustit, že jsou ti, co zaslouženě večeří humry. Současně je potřeba si umět připustit, že "boj" o cenu je přirozenou aktivitou stran, které se na obchodu účastní. Je to těžké... švorcák samozřejmě težko uvěří tomu, že někdo kupuje auto za dva milióny a ještě si dokáže udělat cenu o stopadesát tisíc menši. Jenže... ten švorcák si to nedokáže představit právě proto, že on nikde o cenu bojovat nemůže... a přitom by tak rád... Písně ze zpěvníku komunistického manifestu, že totiž ti, co mají, jsou bezcharakterní vydřiduši a ještě k tomu zoufalci, co si vyboxovávají slevy na démantech silnic, nemá význam brát vůbec do úvahy... A to proto, že vychází z mylné představy o motivaci diamantových bojovníků. Motivací je totiž mix několika skutečností - jednak jde o princip života, nedat se "pro nic za nic", jednak jde o obecně známou vědomost, že slevu může poskytnout jenom ten, kdo ji poskytnout může... a neříci si o ní... to je odraz velké slepoty, kapiš? Ostatně cenové vyjednávání je součást dokonalé hry, které se říká život. Je jenom ne tobě, jestli znáš scénář a jestli jsi v této hře obsazen do role šaška, rytíře, krále či věrozvěsta... Vše záleží především na tobě. A až budeš jednou plout na vlně dobře zásobovaného bankovního konta, vzpomeň... kačka, eurák, dolar... mají stejnou cenu... ať si švorcák, nebo platinovej kovboj, to jen v tvých naivních představách se hodnata peněz s tučněním konta snižuje. BRAVO PLATINA :yes:
Presne tak GTI, ked nemozes dat zlavu tak ju nedas. Preco su potom novorocne vypredaje so zlavami 20% az 25%. Tie auta neboli kupene? Alebo kazdy rok skrachuje cela dealerska siet vsetkych znaciek a do tyzdna uz operuje zas nova?
A potom ako Ricardo, aby si nestratil dostojnost vezmes to faro za cennikovu cenu pripadne nieco navrch prihodis, aby predajca nestratil dostojnost vo svojej rodine.
Ako uz bolo spominane, je to boj a ked maju byt vsetci spokojni, treba ho bojovat cestne. Aby bol aj vlk syty aj koza cela, ved tym sa kontakt predajca-zakaznik nekonci. Spravidla nasleduju servisne prehliadky. Tak pozor na to.
Je ale rozdíl si mimochodem nechat "udělat cenu" na nějakou top specifikaci a něco jiného je přijít s tím, že když nedostanu pořádnou slevu tak to auto prostě nekoupím. Ten kdo si opravdu zalsouží BMW určitě zvládne ten první způsob. Bohužel náš národ je plný lidí, kteří chtějí co nejvíc muziky za co nejmíň peněz, resp. s co největší slevou. A dnešní konzumní doba jim hraje do not. To je špatně :no:
Ano Ricardo v tom suhlasim. Ked pridem do autosalonu, kde predajca vie o danom voze viac ako ja, ukaze mi servis, povie nejake pikosky o ktorych sa bezne nevie a ponukne mi cenu mozno vyssiu ako som ocakaval, tak si este vypytam nejaku prkotinu do vybavy, aby som nevyzeral ako amater a to auto zoberiem, pretoze chcem mat on dobre postarane aj nadalej a na urovni, pretoze kupou sa nic neskoncilo.
Ale ked pridem do autosalonu, kde ani poriadne nevedia co predavaju, ale snazia sa ma osklbat, tak ich budem sklbat tiez, nech vidim co vydrzia, ale nebudem sa s nimi handrkovat. Ked idem nieco kupovat tak viem kolko na to mam vyhradene a nejdem tam s predstavou ze ak ich neukecam na 30% tak nebudem moct nic kupit. To je naozaj o nicom.
Ano, to je správný přístup :yes::yes::yes: Do toho druhého autosalonu radši ani nechoď. To jsou ty, které škodí těm "slušným". A opět to neplatí jen u aut.
ale v tom servisu nepracuje jeden člověk a jak můžeš být teď spokojen příště to může být právě naopak. tenhle přístup můžeš uplatnit u firmy o jednom člověku.
tak to je :yes:;-) Tlak na cenu je dnes velky v kazdem businessu a kdo se s tim neumi vyrovnat...at jde lestit boty. U luxusniho zbozi, tedy premiovych znacek by ten cenovy tlak mel byt teoreticky mensi, protoze je urcite vetsi manevrovaci prostor...no a prave proto je nesmysl nerict si o slevu. Ovsem ja povazuji za slusne "zaplatit" slevou cast extras a ne snizit zakladni cenu o 20% :-) Takze prijit do prodejny pro 320d za 900tis a chtit aspon 10% slevu, to neni zrovna na urovni, protoze pod tu Octavii TDI se asi dotycny stejne nedostane a jen trhne ostudu. Ale neni nic spatneho na tom, kdyz si u SUV za cenu tesne pod 2mega nekdo rekne o 5%. To je podle mne takovy bonus za vysi objednavky :-) TAKZE SLEVY ANO! Navic dneska prodeje premiovek utesene rostou, tak proc by si meli jen mazat kapsy...bylo by to kratkozrake...kdyz to nalijou zpet do cen, vybavy a slev...tak ten kolotoc roztoci jeste vic a za par let bude mit premiovku kazdy (100.)Cech :-) Samozrejme chapu, ze skomirajici prodejce Saabu nebo Jaguaru zavisly na kazdem kusu asi bude pri vysloveni "SLEVA" mirne podrazdeny, ale "Zivot je boj..." jak rikal Limonadovy Joe ;-)
Lowkicku, vybral jsi zrovna spatny priklad, nebot BMW rady 3 je jedno z nejlepe smlouvatelnych aut a i s priplatkovou vybavou (vybranou tak, abys pri prodeji netratil a zachoval punc exkluzivity) se dostanes na cenu OII s podobne vykonnou motorizaci. Jinak souhlas, shrnutelny do jednoho porekadla "Na kazdy obchod musi byt vzdy dva, jeden co prodava, druhy co kupuje"...a zavisi na techto dvou stranach, kam az nechaji podminky "kseftu" dojit.
velké bravo :yes: . Dokonale jsi to vyjádřil :yes::yes::yes: PS: jen to zobecnění toho, že ten kdo je bohatý je buď inteligentní nebo něco špičkově umí...no, i když...ono se pod to druhé schová leccos >:-[];-):yes:
kazdy kdo pracoval intenzivneji s Helmutama, nemohl nepostrehnout jejich nechutne skrblictvi a bezohlednost, kdy pro ne par usetrneych Eur ma vetsi vahu nez cokoli jineho. takze zadne prekvapeni.....opak by byl pravdou kdyby German slevu nechtel nebo alespon netvrdil, ze je neco drahe...i kdyz je to rohlik o 10% drazsi nez v jeho oblibenem Aldi >:D
a hlavne s penezma vsude machruje a ukazuje jak na to ma pritom si kupuje auta z bazáru jen aby mohl mit auto o tridu vyssi nez jaky si muze ze svyho platu dovolit :D
az si pujdu koupit auto, pocitam se slevou 5% - tu mam jistou... ale chci jit nvetsi procenta - nechce dealer?.. tak at. Koupim jinde. Ze by vydelal min? No tak nevydela nic. Co je lepsi? ;-)
ekonomika ve které se pohybujeme se nazývá "tržní"
Z logiky nadpisu vyplývá, že žádný ceník není dogma a stesky (zřejmě prodejců aut)co tu čtu působí dost trapně. To, že se většina aut kupuje za cenu jinou než ceníkovou, je důkaz, že ceník neodpovídá realitě. Správný ceník by byl takový, který by stanovoval cenu jako průměr všech uskutečněných prodejů za určité období. Kromě tohoto základního principu tržní ekonomiky je třeba při koupi auta znát a respektovat zavedené normy jednání pro daný druh obchodu. Ve velkém byznysu by obchodník, který nevyjednává o ceně nemohl existovat a konkurence by ho určitě zlikvidovala. Stejně nepatřičné by bylo, kdyby se nějaký zoufalec snažil vyjednávat cenu u kasy při každém nákupu v sámošce. Jaká je norma jednání pro koupi auta? Podle toho co píšou v článku a co mi potvrdil můj prodejce jedné prémiové značky (uváděl cca 75% prodejů se slevou oproti ceníku)je zřejmé, že koupě luxusního auta má blíže k velkému byznysu, než k nákupu v sámošce. Je tedy naprosto normální, že o ceně se vyjednává. Samozřejmě je třeba zachovat určitou úroveň jednání a nesklouznout při tom až k něčemu co se dá nazvat handrkování, Než to, je samozřejmě lepší(nejsem-li s výší slevy spokojen) důstojně se s prodejcem rozloučit a zkusit to jinde. Prodejce, který si toto právo zákazníka neuvědomuje je namyšlený blb a nemá cenu s ním ztrácet čas. Osobně jsem se se svým prodejcem docela skamarádil, několikrát jsme na podobné téma diskutovali a já pochopil, že má pochopitelně "rád" zákazníky, kteří koupí auto za ceníkovou cenu, ale určitě si jich neváží tak jako zákazníka, který si důstojným způsobem vyjedná lepší cenu. Chápe, že takový člověk se umí pohybovat v obchodním prostředí a váží si peněz na rozdíl od toho prvního případu, což je buď člověk v byznysu naprosto nezkušený a bezelstný, který ne vlastním přičiněním přišel k velkým penězům (méně častý případ), anebo spíš člověk, který se mu za každou cenu snaží dát najevo co má peněz, a že pro něj nějakých 200.000,- Kč slevy nic moc neznamená.
Je mnoho možností, jak koupit auto. Pokud si u prémiové značky objednám auto na zakázku s příslušenstvím podle svých představ, asi těžko mohu žádat větší slevu než 7 -10%. Pokud u téhož prodejce koupím auto, které byl delší dobu vystaveno může být sleva vyšší (10 - 15%?). Mno a pokud si koupím auto předváděcí, které má ujeto třeba 5 - 10 000 km bude sleva pravděpodobně největší (20 a více%). Podle mých zkušeností jsou případné slevy na předváděcí vozy v Německu ještě trochu vyšší. Ale vždy záleží na konkrétním modelu (výběhové modely jsou levnější) a hlavně kupujícím, jestli "nepadne na zadek" před prodávajícím. Kdo umí obchodovat, koupí i drahý vůz za dobré peníze...
Ve vztahu dvou stran musí být vždycky rovnováha. To je základní přírodní zákon a platí i v moderním kapitalismu. Protože bez jednoho nemůže pořádně fungovat ani druhý. Ale jak chceš… kupuj auto jenom tam kde ti sleví víc jak sto tisíc. Raduj se, jak jsi toho vyděrače oškubal. Může ti být jedno, že ti ho prodali skoro za nákupní cenu. Že ten prodejce třeba nesplatí nějaký úvěr a zkrachuje, na tom taky nezáleží. Stejně půjdeš příště tak jako tak jinam - tam, kde ti dají ještě větší slevu. No prosím, mě je to docela jedno. Jen se připrav na to, aby ti nespadla brada až půjdeš kupovat Škodovku a oni ti řeknou, že se teď vozí z Číny. Proč? Protože za tak málo peněz, co za ni chceš dát ji už u nás nikdo vyrábět nechtěl. A jak už tady zaznělo, věci co se vyrábí v Číně se neopravují, ty se vyměňují za nové. Ale co na tom, hlavně, že jsi ušetřil.
Ricardo...myslíš to dobře ale business je business a prodejce ti to auto pod cenou neprodá, nemusíš se o něj tak bát ;-) . GTI to nahoře napsal výborně...
PS: o ceně se BĚŽNĚ smlouvá i u Bentley, takže bych to tak černě zase neviděl ;-)
U Benley to bude s dealerskou marží asi hodně jinak. Navíc tam chybí mezičlánek v podobě importéra. Prodej běžných aut není moc výnosná věc, něco málo o tom vím. Mimochodem kdy jindy je dneska zvykem smlouvat při nákupu jediného kusu než u aut?
úplne bežne to robím pri nákupe elektroniky...poviem predajcovi svoju predstavu ceny a bud ju akceptuje alebo to kúpim cez net ;-)nie som tak bohatý aby som nepotreboval zľavy >:D
u všeho, co je velmi drahé...namátkou třeba barák nebo loď... PS: nemluvil jsem o tom, že na jednom bentley němci trhnou více než na jedné fabii - to je snad jasné - ale o tom, že smlouvání do úspěšného businessu patří. GTI to napsal nahoře výborně.
ty asi nemáš firmu, že? jinak by jsi věděl, že ceny se neustále tlačí dolů a to ve všem. nižší zisk se nahrazuje větším obratem a produktivitou. ti nejslabší mají padáka.
Ano ale cenu by měl tlačit dolů vývoj na trhu (tedy počet kusů prodaných za stanovenou cenu) a ne ego nemajetného zákazníka a touha dealera získat alespoň čárku do statistiky.
chvilami sa mi zda, ze vytvaras nejaku dogmu o tom, ze predajca aut zije predovsetkym z predaja aut. Ak naozaj nieco o dealeroch (akejkolvek znacky vies), tak uznas, ze zisk generuje hlavne servis. A ked sme pri tom servise, poznas niekoho, kto sa snazil dojednavat cenu pri servisnych prehliadkach? Dealerska siet je viac menej organizovana teritorialne - z coho vyplyva urcita exkluzivita servisu danej oblasti. Ziadne svoje auto som nekupil bez zlavy a nehanbim sa za to.
Já netvořím dogma. U drahých věcí se konečná cena dojednává. Jak zde již padlo, DŮSTOJNĚ. Dokonce od určitých cenových hladin je slušné nabídnout určitou zákazníkovi výhodu - dobrou cenu na protiúčtu, pár extras v ceně, ale rozhodně z vlastní iniciativy nesmlouvat o základní ceně. Český národ ale dělá z tohoto procesu, který není handlováním, kult slev. Přijít na showroom s tím, že dostanu na třistatisícový auto 10% slevu, není hodno kulturního národa. PS: to, že servis dnes drží prodej nad vodou je známá věc. Je to právě důsledek tlaků na ceny aut. Taky náhradní díly zdražují každým rokem. Tady mají automobilky monopol a velmi dobře si ho pohlídají. Viz Kia a její sedmiletá záruka.
uniká vám jedna důležitá skutečnost. Prodejce je zaměstnancem dealera a může operovat pouze v rámci dealerské marže. ta není nijak vysoká (max.10 až 12%). ceník nedělá dealer, ale importér, a akce, hlavně ty výprodejové, vymýšlí importér a vesměs v těchto akcích sprostě kalkuluje i s marží dealera. ty vztahy jsou absolutně na ho*no a dealer je ten nejvíc bitej. Bohužel si nechodíte kupovat auta k importérům, ale k dealerům.
nedělám, ale není to náhodou tak, že dealeři vydělávají spíš na servisu? Navíc, dealeři mají prostor pro slevy, to mi nikdo nevymluví: když jsem v listopadu kupoval luxusní auto, nabídl mi prodejce při první návštěvě cenu, která byla při podpisu smlouvy nakonec ještě nižší a navíc zadarmo s metlou za dvacku. A navíc je to s touhou po penězích stejné: zákazník chce nižší cenu, prodejce zase cenu vyšší.
Jak to tak pročítám, někteří kolegové se domnívají, že když se kupují Punto za třista, smlouvat se může a když se kupuje Porschce, smlouvat se nesmí... Tak především je základní chyba ve slově - smlouvání. Jednání o ceně totiž není nějaká ostudná činnost, je to dokonalý koncert dvou rovnocennýh hráčů, a jak píše nahoře jeden kolega, i ten prodejce ocení úroveň vyjednávání. Takže není vůbec rozhodné, za jakou cenu se kupuje, rozhodné je, zda se umíš ve světě peněz pohybovat. Výsledek vyjednávání není nějakou potupou ani pro prodejce, ani pro kupujícího, naopak... výsledkem je spokojenost obou. P.S. Opusť představy o kvalitách vyjednávání o ceně z tureckejch trhů... tohle je jiný svět... tohle je dokonalý balet dvou stran... a kdo to umí, ví, jak příjemné to vyjednávání bývá...
když jde o logana, tam se vyjednává o to, zda bude mít chudší rodina příští dva roky, co poletí leasing, na salám ; u Lamba se vyjednává též, tam jde spíš o potěšení a "hru" - já neznám bohatého člověka, který se sám vypracoval, který by kývnul na první nabídku...tak to prostě v životě nechodí. GTI.. :yes:
Však mě nejde o podstatu samotného procesu, ale o provedení, styl. Jak píše Alessio, je to hra, možná trochu obřad. Nakonec totiž vždycky jde stejně jen o to auto a ne o každou stokorunu a cena se má řešit jen tak mimochodem. Je to umění, které Češi příliš neovládají. A velkohubá tvrzení to jen dokazují, vždyť v článku se píše, že "určitou slevu poskytla polovina prodejců". To znamená, ne jen slevu ale např. navýšení výbavy nebo prodloužení záruky, zvýhodnění na servise apod. A taky to znamená, že polovina neposkytla. Takže ano, souhlasím s tebou, díváš se na to z jiného úhlu a píšeš jinými slovy. Máš ale stejný názor.
GTI máš pravdu. myslím, že jsem docela za vodou, ale je to i tím, že tak jako já jsem nikdy nic nedostal zadarmo, tak nevím, proč bych měl své těžce vydělané peníze rozhazovat. loni jsem kupoval nového allroada za 2 mega a těch svých 12% jsem si vyjednal. není to nic potupného, ve svém byznysu vyjednávám s firmami o ceně každý den
:yes: Souhlas. Nákup auta je obchod jako každý jiný, tak je k němu třeba přistupovat a zcela přirozeně se o finální ceně jedná, přičemž cifra v ceníku je použita pouze jako výchozí základ. Auto patří k těm dražším spotřebním věcem, při nákupu je tedy lépe oddělit emocionální stránku věci od obchodní, člověk může dost ušetřit. :-) To že si případně, koupí konkrétního auta, plním svůj celoživotní sen, prodejce vědet nemusí, pro něj to celé je opravdu just a business. ;-)
Jednoducho je to obchod ako každý iný, takže cena je vecou dohody. Ak parametre jednej zo stán nevyhovujú k obchodu nepride a je to vybavené. Našťastie máme možnosť voľby, takže ak niekomu pripadá trápne handlovať sa o cenu. tak môže kľudne nakupovať za oficiálne ceny v cenníku. Ja by som z takého obchodu spokojný nebol, čím by sa narušilo základné pravidlo dobrého obchodu - obojstranná spokojnosť.
ha ha kraviny.....Kedže zarobili dosť penazí vedia ako ich zarobili,že mali poriadne marže....a preto si myslia a vedia že poriadne marže maju aj predajcovia vozidiel,preto ho chcu zoseknuť nižšie.....to je všetko....ten čo prachy nemá luxusné auto ani nekupuje.....