Škoda Auto dosáhla v minulém roce rekordních hospodářských výsledků a uvažuje o další expanzi. Hodlá investovat do svého závodu v podkrkonošském městě Vrchlabí.
Zajímalo by mě, kdy se začne koncern zajímat o výrobu ekoautomobilů. Chtělo by to nějakýho hybrida. Jestli to v dohledné době neudělají tak přejdu k Toyotě nebo Hondě.
to bude tim, ze hybridy, tak jek je zname napr. od Toyoty, Hondy ci Lexusu moc ekologicka auta nejsou. Viz. emise produkovane nizkoobjemovymi motory s primym vstrikovanim a pomer vykon/hmotnost -> energie spotrebovana na provoz, udrzbu, vyrobu, recyklaci baterii.....
Kdyz se budete ridit "studiemi" placenymi ropnou lobby, zjistite, ze ekoauta neexistuji a spravne reseni je vyrabet to co do ted, opetntlene o vsemozne turba, chemicke fabriky na upravy vyfukovych plynu atd. Hlavne at to zachova ropnou budoucnost. Proto je vse nove "neekologicke" - hybridy, elektromobily, biopaliva atd atd.
Mno, až to budou státy podporovat. Každá automobilka, včetně Škody a VW, může klidně dělat auta na ekopaliva. Jenže jaksi, když není kde tankovat, tak je to k ničemu. Hybrid opravdu moc neřeší. Má své výhody, ale těch nevýhod je pořád dost. Ale to je jedno. Samozřejmě technologie a patenty na mnohem ekologičtější pohony automobilů existují. Jen jaksi ještě není jejich doba. Konvenční pohony a paliva jsou levnější. Levnější jsou stále také proto, že se přídora, ovzduší apod. bere jako veřejný statek, který je zadarmo. Ale to je na dlouhou předlouhou diskusi, kterou tady nemá smysl rozpoutávat a vést. Jen je dobré si zjistit, kolik ujetých Km na jeden litr benzínu je rekord u auta.
1) Škoda(takže i koncern VW) začíná prodávat Octavii na biopaliva ve Švédsku, protože tam tyto auta mají obrovskou oblibu a jsou i pumpy, což je rozhodující. 2) jestli se nepletu, tak VW vyvíjí nějaký hybrid a ještě spolupracuje s M-B na "ekoNafťácích" (u M-B blutec u VW se tak za 1, 2 roky budou prodávat tyto eko nafťáky. A když M-B C klasse s tímto motorem splňuje emisní normy EURO 6, tak si myslim, že je to třída!!! :yes: (ale nevím, do jaké míry jsou shodné motory M-B a VW, ale jejich spolupráce je známá) ;-)
3) oni ty auto pro Svedsko delat musi, protoze kdyz nesplni kvotu s min. podilem vozu na E85, tak nemuzou prodavat na tamnim trhu nic
=> tomu se rika pobidka a nutnost daneho trhu
Typicky nepresná informace auto.cz. Kapacita montázní linky ve Vrchlabí je jiz dnes 400 aut denne, kapacita svarovny je 150 vozu denne. V obou prípadech se má kapacita zvýsit na 1.000 vozu rocne. Ale to by si autor auta.cz musel namáhat hlavicku a treba si trochu neco pozjistovat, nez jen opíse clánek z jiného zdroje.
Gilgite, máte-li nějáký konkrétní veřejný zdroj, který bychom měli v této oblasti používat, rádi jej napříště využijeme. Jste-li tímto zdrojem přímo vy, prosím ozvěte se na redakce@auto.cz. Děkujeme.
Octavie Tour se svaruji v Boleslavi ve Svarovne,kde se delaji i kastle na Octavii A5.Tady jsou akorat montazni linky,jedna mensi po feliciich kde se dela Tour a velka kde se davaj do kupy A5 ve vsech provedenich vcetne RS,4x4 a Scoutu.
máš tam chybu ve výpočtu.Dnně se tam montuja na směnu cca 150 aut,celkem cca 450.Chtějí to povýšina na cca 1000 denně.To znamená na cca 333 na směnu.Stačí.Tím se zvýší kapacita celé firmy Škoda-MB - cca 2000vozů/den,Vrchlabí cca 1000/den,Kvasiny - cca 1000/den.Celkově by to vycházelo na 1mil.aut ročně.Nyní je to cca 550 tis./rok.A v celé ČR se již kolem aut.průmyslu motá cca 1,5 mil.lidí.Tento průmysl se v současnosti dostává na vrchol a pak bude následovat pád čili stagnace a ta ohrozí tento průmysl.Dále si připočtěte výrobu v KIA na Slovensku a přibude Hyundai na Moravě.Pak se bude v tomto regionu vyrábět cca 1,700 mil.vozů/rok.Teď nemá Škodovka konkurenta,ale ten jí zdatně roste v KII a bude to ještě Hyundai.Pak nastane ten konec prosperity a začne stagnace a lidi začnou nadávat na automobilový průmysl,výluky,prpouštění atd.Kdo to nezažil neví co to je.V MB se to pravidelně objevuje a celé město je pak v háji.Naposledy to bylo v r.2000 a trvalo to cca 1 rok....ale to je jiná kapitola.A proto vzhůru k prosperitě aut...
škodo :yes::yes::yes: a ktěm autum na eko paliva.až bude škodovka tak velká jak tojota nebo ford tak pak si může dovolit experimenty.je jasný že ropa bude končit a příroda je zamořená ale taková malá automobilka jako je škoda si stím může podrazit nohy.jasný je to pod křídliVW ale myslim že právě VW stím má přijít a když se to osvětčí tak proč ne
kvůli těm experimentům se staví nové vývojové centrum ;-) sice to bude ještě chvilku trvat, ale experimentovat se v MB bude a to mnohem víc než teď :-)
já vím,vymejšlet můžou.v tom jim fandim.spíš mi šlo o uvedení na trh.a to by měl převzít VW.ten má větší jmeno a tak si rychleji najde zákazníky.škodovka je bohužel pořád 2 a VW je jednička.tak je to vnímano ve světě.
co vývojové centrum, hlavně do té Boleslavi dostaňte taky nějakou zábavu, kulturu a holky, jinak budou lidi z Česany pořád utíkat, páč jezdit kvůli bazénu, restauraci a hospodě do Liberce nebo Prahy se každému nechce :-)
O tom nikdo nepochybuje, že se tam auta vyrábějí, ale samotnýho by mě zajímalo, jak je Roomster úspěšný. V Česku se ho v lednu zaregistrovalo 212 soukromých spotřebitelů a aje pravda, že na prodejnách jsou vystaveny se slevama, které v žádném případě nejsou konečné a dá se ještě hodně usmlouvat. V Německu se jich v lednu zaregistrovalo 1058, Škoda byla v lednu v Německu nejsilnějším importérem, ale to se jí nepodařilo v následujícím měsíci udržet. Můj osobní názor je, že Roomster až zase takový hit není.
:-! Ve Vrchlabí se žádnej Romstr nevyrábí,ani nemontuje.Co se týče prodejnosti , je tady nesmysl tvrdit , že když se jich prodalo za Leden jen 212 u nás , že to je málo .Musíš na to koukat celkově a ve třídě v jaké se prodává a v tomto případě je na prvním místě.Jinak Romstr nebyl koncipován , jako hlavní produkt , ale jen jako doplňkovej.Kdyby to s prodejem , bylo tak špatný , jak tvrdíš tak by se nevyráběl s maximálním využitím výrobního zařízení ve třech směnách. :-!
Dobrý postreh.Je zvláštne,že roomstery nestačia pre veľký záujem vyrábať,ale nie je ich vidieť v uliciach.V Bratislave vidím tak jeden za týždeň.Asi už ľudia vedia že je to truhla na kolesách a v nárazových testoch skončila uplným krachom.
Dočetl sem se že v Mexiku jezdí již 45% aut na lihove motory nam sebrala EU koty na vyrobu cukrovky a omezily sadbu Brambor je tu plno fabryk zavřenejch pole ladem výroba líhu není tak draha v čom je tedy problem se zabývat lihovýma motorama a výrobou lihu připada mně že tudy by vedla cesta spravným směrem.
Přesně tak. Kdyby se u nás dal normálně tankovat bioetanol a nestál by moc (určitě né víc než benzín, ideální by bylo např. 20 kč), tak prodávám TDI a kupuju FSI s možností ho spalovat. Emise by byly menší, žádné "pevné částice" a provoz by mě vyšel asi stejně. Pořád se někde píše jací jsou zemědělci chudáci... Kdyby se nějak dohodli s ministerstvem zemědělství a v Evropském parlamentu by konečně začli řešit i něco jiného než jen nějaké hygienické normy a omezování produkce některých plodin, tak by už nemuseli pořád prosit o nějaké dotace. Naopak si myslím že by na tom slušně vydělali!