Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vozový park jezdící na silnicích v Česku se výrazně mění: je mladší a sází na naftu

Ze studie pro Ředitelství dálnic a silnic ČR vyplývá, že situace ohledně stáří vozového parku je značně optimističtější než uvádí oficiální statistiky z Centrálního registru vozidel.
Zpět na článek
anonym
6. 2. 2007 11:57
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
ano, bohužel...však se všichni třásli na rok 1800 :-)
neregistrovaný "ZZ"
6. 2. 2007 11:54
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
>:D >:-[]
5. 2. 2007 21:00
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
J.Watt taky zajímavá osoba. Na jedné straně dobrý konstruktér a na druhé ziskuchtivý podnikatel, který díky patentům na parní stroj(klikový mechanismus,utěsnění...)pozržel jeho vývoj o pěkných pár let.
5. 2. 2007 20:38
Re: Patent z roku 1892
Určitě měl velké zásluhy, ale hlavně pracoval pro firmu, ze které později vznikl MAN. I proto měl jeho motor tak raketový nástup.
neregistrovaný "Efesus"
5. 2. 2007 20:32
Re: Patent z roku 1892
Jé ale ty fakt nechceš přiznat, že právě Diesel byl tím, který měl na rozvoji vnětových motorů velkou, jestli ne největší zásluhu:) Jinak by Britové rozhodně nepojmenovali palivo po němčourovi:)
5. 2. 2007 20:24
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Asi tak :-) . Ale aspoň jsme se něco dozvěděli. Od toho je tu právě diskuse ;-) .
5. 2. 2007 20:22
Re: Patent z roku 1892
Proč zrovna se Angličani rozhodli říkat naftě diesel nevím. Asi šli nejjednodušší cestou a pojmenovali to podle jednoho z mnoha konstruktérů, který měl motor na svědomí. Jenže zrovna tak jí mohli pojmenovat podle Stuarta, Bartona,...Co se v motoru spaluje není až tak důležitý. Rozhodující je kdy se dostává palivo do válce a jak je zapáleno. Proto dělení zážehové/vznětové.
neregistrovaný "Efesus"
5. 2. 2007 20:16
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Jak jsem psal už trochu vespod, vynález parního stroje je taky všeobecně přisuzován Jamesi Wattovi, a také stroj pracující na jeho principu po něm pojmenován. Ne proto, že byl první s nápadem (nebyl!), ovšem proto, že ho dovedl realizovat. Podobně je na tom Diesel se svým strojem. Ovšem, nechci se hádat, je to celé pouhé slovíčkaření... Prostě nemáš rád pojmenování "diesel", zatímco mně nevadí :-)
Avatar - VDC
5. 2. 2007 20:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "RS6"
5. 2. 2007 20:08
Re: no diesel
:yes:
5. 2. 2007 20:01
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Ne :-) . Aspoň vidíš, že máš ještě rezervy ve vzdělání. Okolo vznětových motorů se motalo spousta konstruktérů. Jen ve stručnosti to píšu dole. Ale pokud tě to zajímá budeš muset oprášit svojí angličtinu [odkaz]
hlavně čtvrtý odstavec začínající slovy "The modern Diesel engine is..." je důležitý. ;-)
anonym
5. 2. 2007 20:00
Re: Patent z roku 1892
Ja nevím proč jsi tak zaujatý... Mimochodem, naftě se říká (nejen ) v anglicky mluvících zemí "diesel" asi proč... Jo a také, když nechceš, aby se říkalo dieselův motor - všimni si malého D - to je proto, že je to obecné pojmenování, tak by se také nemělo říkat wattův parní stroj, jelokož ten také byl panem Wattem jen zdokonalen, nikoli vymyšlen... Prostě vznětový=diesel stejně jako zážehový=benzínový, i když v něm se taky může spalovat kdeco, např. LPG, CNG, líh, biolíh...stejně jako vznětový motor může fungovat i na fritovací olej :-)
anonym
5. 2. 2007 19:53
Re: no diesel
Vem to jinak. Čím víc dieselů, tím budem mít levnější benál ;-)
anonym
5. 2. 2007 19:53
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
K vod spodu, nejvíc f oktávce f tom zmiňovaným TDíčku ;-)
neregistrovaný "Efesus"
5. 2. 2007 19:52
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Tak to jsem zvědavý kdo ho podle tebe teda vymyslel...snad ne TY?
neregistrovaný "RS6"
5. 2. 2007 19:20
no diesel
Zastoupení Škodovek mě těší,ale ty hnusné smradlavé NAFŤAKY ne :no:
5. 2. 2007 19:17
Re: Patent z roku 1892
Asi jo :-) . Jen jsem chtěl poukázat, že Diesel ohledně vznětovýho motoru vše nevymyslel, jak se sposta lidí domnívá, ale že předním bylo mnoho jiných dobrých konstruktérů, kteří se na motoru podíleli. On už to dal jen do kupy. Takže žádný diesel, ale nafta >:-[] .
anonym
5. 2. 2007 19:01
Re: Patent z roku 1892
mno...nemůže to být tím, že anglicky se nafta řekne "diesel"? :-)
5. 2. 2007 18:04
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Jenže Diesel princip vznětovýho motoru nevymyslel.
5. 2. 2007 18:02
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Jenže pokud se o to zajímáš trochu víc tak víš, že "compression-ignition" neboli zapalování paliva velkým stlačením si patentoval v roce 1890 už A.Stuart. Měl to odzkoušené s parafínem. Předběhl Diesela o dva roky. Pak se potýkali s problémem zvýšení kompresního poměru, aby zvýšili účinnost. Začali chladit vodou. To odzkoušel v roce 1892 Barton. A až v roce 1987 přišel Diesel se svým prototypem, který už pracoval s vyšším kompresním poměrem. Jeho první pokus z roku 1893 skončil nezdarem, když motor vybuchl a zabil několik lidí. Čili Diesel se dokonale poučil z chyb svých předchůdců a vše spojil dohromady…. Ale dnešním vznětovým motorům můžeš říkat naftové. Stejně jako zážehovým benzinové. Nebo ty říkáš, že máš pod kapotou Ottův motor? Tak proč říkat Diesel, nebo vlastně Stuart.
neregistrovaný "Bart"
5. 2. 2007 17:09
Re: Patent z roku 1892
tak co jiného si představit pod pojmem "zastaralý benzíňák"?? ;-)
neregistrovaný "performer"
5. 2. 2007 16:38
Re: Patent z roku 1892
pokud je referenčním vozem stodváca, tak ano :yes: >:D
neregistrovaný "jf"
5. 2. 2007 16:13
Re: Patent z roku 1892
z pohodlnosti je najrýchlejšie každého označiť za pseudoekológa a v konečnom dôsledku dáva každý takto ruky preč www.sme.sk c/3127996/ Za-oteplovanie-moze-clovek .html
neregistrovaný "Bart"
5. 2. 2007 15:39
Re: Patent z roku 1892
No tak pokud zrovna nehodnotis prvni minutu po startu v desetistupnovym mrazu, tak dnesni diesel je opravdu tissi, nez stodvaca...
neregistrovaný "Bart"
5. 2. 2007 15:37
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
>:D :yes: ;-)
Avatar - donPedro
5. 2. 2007 15:37
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
>:D čovoekua vodtohonejspodněšiho jak cyp :no: :yes:
neregistrovaný "Bart"
5. 2. 2007 15:36
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
No tak kdyz to beres takhle doslova, tak ale musis rict i to, ze "benzinak" taky u pana Otty nezacinal na benzin, ale na plyn... Neboli jak pise Efesus, nejde o palivo, ale o princip. ;-)
anonym
5. 2. 2007 14:32
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Detowodspodupyčo?
neregistrovaný "Efesus"
5. 2. 2007 13:34
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Tam nejde o palivo, ale o princip toho motoru. A mimochodem, jestli to používají hlavně v Německu, tak proč všechny automobilky označují svoje motory nejen TDi ale i frantíci HDi, korejci CRDi, amíci TDCi... to D...hádej co znamená...
5. 2. 2007 13:30
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Asi tě zklamu, ale vznětový motor, který vynalezl Rudolf Diesel naftu ani nespaloval. Byl na petrolej, naftu použil až později. Takže označovat dnešní vznětové (naftové) motory "diesel" je scestný a v oblibě to mají hlavně v Německu.
5. 2. 2007 13:09
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Lacnejšia prevádzka, komfortnejšia jazda. S novou generáciou padne aj posledná bašta pseudoekológov, produkcia NOx. Ak závidíš, kúp si naftu aj ty. Nákladná doprava, vlaky, lode, tam všade sa používa vynález pána Diesla. Chcete to snáď zakázať?
neregistrovaný "někdo"
5. 2. 2007 13:08
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
To tlučou do nás hlavně jejich prodejci >:D
neregistrovaný "performer"
5. 2. 2007 12:39
počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti?
vždyť nám už 15 let tlučou do hlavy že ty "dnešní" diesely už tišší a ekologičtější než zastaralé benziňáky....... že by to nebyla pravda??? >:D