Ze studie pro Ředitelství dálnic a silnic ČR vyplývá, že situace ohledně stáří vozového parku je značně optimističtější než uvádí oficiální statistiky z Centrálního registru vozidel.
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
J.Watt taky zajímavá osoba. Na jedné straně dobrý konstruktér a na druhé ziskuchtivý podnikatel, který díky patentům na parní stroj(klikový mechanismus,utěsnění...)pozržel jeho vývoj o pěkných pár let.
Jé ale ty fakt nechceš přiznat, že právě Diesel byl tím, který měl na rozvoji vnětových motorů velkou, jestli ne největší zásluhu:) Jinak by Britové rozhodně nepojmenovali palivo po němčourovi:)
Proč zrovna se Angličani rozhodli říkat naftě diesel nevím. Asi šli nejjednodušší cestou a pojmenovali to podle jednoho z mnoha konstruktérů, který měl motor na svědomí. Jenže zrovna tak jí mohli pojmenovat podle Stuarta, Bartona,...Co se v motoru spaluje není až tak důležitý. Rozhodující je kdy se dostává palivo do válce a jak je zapáleno. Proto dělení zážehové/vznětové.
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Jak jsem psal už trochu vespod, vynález parního stroje je taky všeobecně přisuzován Jamesi Wattovi, a také stroj pracující na jeho principu po něm pojmenován. Ne proto, že byl první s nápadem (nebyl!), ovšem proto, že ho dovedl realizovat. Podobně je na tom Diesel se svým strojem. Ovšem, nechci se hádat, je to celé pouhé slovíčkaření... Prostě nemáš rád pojmenování "diesel", zatímco mně nevadí :-)
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Ne :-) . Aspoň vidíš, že máš ještě rezervy ve vzdělání. Okolo vznětových motorů se motalo spousta konstruktérů. Jen ve stručnosti to píšu dole. Ale pokud tě to zajímá budeš muset oprášit svojí angličtinu [odkaz]
hlavně čtvrtý odstavec začínající slovy "The modern Diesel engine is..." je důležitý. ;-)
Ja nevím proč jsi tak zaujatý... Mimochodem, naftě se říká (nejen ) v anglicky mluvících zemí "diesel" asi proč... Jo a také, když nechceš, aby se říkalo dieselův motor - všimni si malého D - to je proto, že je to obecné pojmenování, tak by se také nemělo říkat wattův parní stroj, jelokož ten také byl panem Wattem jen zdokonalen, nikoli vymyšlen... Prostě vznětový=diesel stejně jako zážehový=benzínový, i když v něm se taky může spalovat kdeco, např. LPG, CNG, líh, biolíh...stejně jako vznětový motor může fungovat i na fritovací olej :-)
Asi jo :-) . Jen jsem chtěl poukázat, že Diesel ohledně vznětovýho motoru vše nevymyslel, jak se sposta lidí domnívá, ale že předním bylo mnoho jiných dobrých konstruktérů, kteří se na motoru podíleli. On už to dal jen do kupy. Takže žádný diesel, ale nafta >:-[] .
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Jenže pokud se o to zajímáš trochu víc tak víš, že "compression-ignition" neboli zapalování paliva velkým stlačením si patentoval v roce 1890 už A.Stuart. Měl to odzkoušené s parafínem. Předběhl Diesela o dva roky. Pak se potýkali s problémem zvýšení kompresního poměru, aby zvýšili účinnost. Začali chladit vodou. To odzkoušel v roce 1892 Barton. A až v roce 1987 přišel Diesel se svým prototypem, který už pracoval s vyšším kompresním poměrem. Jeho první pokus z roku 1893 skončil nezdarem, když motor vybuchl a zabil několik lidí. Čili Diesel se dokonale poučil z chyb svých předchůdců a vše spojil dohromady…. Ale dnešním vznětovým motorům můžeš říkat naftové. Stejně jako zážehovým benzinové. Nebo ty říkáš, že máš pod kapotou Ottův motor? Tak proč říkat Diesel, nebo vlastně Stuart.
z pohodlnosti je najrýchlejšie každého označiť za pseudoekológa a v konečnom dôsledku dáva každý takto ruky preč www.sme.sk c/3127996/ Za-oteplovanie-moze-clovek .html
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
No tak kdyz to beres takhle doslova, tak ale musis rict i to, ze "benzinak" taky u pana Otty nezacinal na benzin, ale na plyn... Neboli jak pise Efesus, nejde o palivo, ale o princip. ;-)
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Tam nejde o palivo, ale o princip toho motoru. A mimochodem, jestli to používají hlavně v Německu, tak proč všechny automobilky označují svoje motory nejen TDi ale i frantíci HDi, korejci CRDi, amíci TDCi... to D...hádej co znamená...
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Asi tě zklamu, ale vznětový motor, který vynalezl Rudolf Diesel naftu ani nespaloval. Byl na petrolej, naftu použil až později. Takže označovat dnešní vznětové (naftové) motory "diesel" je scestný a v oblibě to mají hlavně v Německu.
Re: počet dieselů bude mít vliv na výpočet emisí a hlučnosti
Lacnejšia prevádzka, komfortnejšia jazda. S novou generáciou padne aj posledná bašta pseudoekológov, produkcia NOx. Ak závidíš, kúp si naftu aj ty. Nákladná doprava, vlaky, lode, tam všade sa používa vynález pána Diesla. Chcete to snáď zakázať?