Ekonomika
Potreboval by som vysvetlit nejake ekonomicke fakty...vzdy som bol skor na dejepis a psychologiu😄...cisty zisk je to, co mi pride do kasy ked odratam naklady na vyrobu, dopravu, vyvoj, dealera...servis v ramci zaruky?.....celkove trzby su vsetky peniaze, co prisli do koncernu?...a co je to provozni zisk?...coho sa to tyka? Dakujem.
sice nejsem ekonom,ale tržby by pro automobilku měli být to co dostanou za vyrobené vozy a náhradní díly,které dodají prodejcům a distributorům.
Provozní zisk jsou peníze co jim zůstanou po odečtení nákladů,daní a odvodů,ale bez započtení investičních operací,což by u VW měl být třeba nákup podílu v Porsche,který jim snížil celkový čistý zisk. snad jsem se moc nespletl a někdo erudovaný ti to zítra ráno z práce vysvětlí 😉
Provozní zisk jsou peníze co jim zůstanou po odečtení nákladů,daní a odvodů,ale bez započtení investičních operací,což by u VW měl být třeba nákup podílu v Porsche,který jim snížil celkový čistý zisk. snad jsem se moc nespletl a někdo erudovaný ti to zítra ráno z práce vysvětlí 😉
V mnoha věcech budu opakovat kolegu, ale trochu to rozšířím.
Tržby = v podstatě všechno, co vyfakturují - a vše co souvisí s jejich hlavní činnost - výroba a prodej aut (je to největší součást výnosů). Nemusí se jednat o peníze, co přijdou do VW, faktury mají doby splatnosti a některé nemusí být uhrazeny vůbec.
Provozní zisk = od veškerých výnosů z hlavní činnosti se odečtou všechny náklady s tím související (materiál, mzdy, energie, ...)
Čistý zisk = zisk po zdanění (disponibilní zisk), o něm rozhoduje valná hromada, jak s ním naloží - zda si ho nechají (rozdělí mezi sebe), nebo budou investovat; (část se vždy odvádí do rezervních fondů).
Snad je to nějak srozumitelné.
Tržby = v podstatě všechno, co vyfakturují - a vše co souvisí s jejich hlavní činnost - výroba a prodej aut (je to největší součást výnosů). Nemusí se jednat o peníze, co přijdou do VW, faktury mají doby splatnosti a některé nemusí být uhrazeny vůbec.
Provozní zisk = od veškerých výnosů z hlavní činnosti se odečtou všechny náklady s tím související (materiál, mzdy, energie, ...)
Čistý zisk = zisk po zdanění (disponibilní zisk), o něm rozhoduje valná hromada, jak s ním naloží - zda si ho nechají (rozdělí mezi sebe), nebo budou investovat; (část se vždy odvádí do rezervních fondů).
Snad je to nějak srozumitelné.
Zapomněl jsi na HV z finančních operací, ale jinak pro pochopení neekonoma dobrý. :yes:
I finanční VH, pak i dle českého účta mimořádný výsledek hospodaření (např. živelná pohroma a následné vyrovnání s pojištovnou...). Nicméně dle IFRS (mezinárodních účetních standardů) nic není tak mimořádného, aby se to muselo označit jako mimořádné. >😁
Ještě ekonomická poznámka: nelze firmu hodnotit jenom podle zisku, ale také podle Cash Flow (toku peněz), zda má dostatek peněžních prostředků, aby dostála svým závazkům. Nesmí se prostě stát, aby se firma dostala do situace, že s penězi je v mínusu; u výsledku hospodaření to jde (ale ne napořád). Pak firma může zaniknout, zkrachovat. Stejně to platí i pro stát, ač se neustále zadlužujeme, tak se nesmí stát, aby nám nikdo nevěřil a nechtěl půjčit, pak nebudou peníze a zkrachuje (málem se to stalo v Lotyšsku a Řecku, to si běžný občas někdo neuvědomuje a chce ten třináctý důchod). 8-s
Sakra, kam jsem to odbočil, zde se říší auta ne politika, snad to nikoho nepobouřilo. 😉
Ještě ekonomická poznámka: nelze firmu hodnotit jenom podle zisku, ale také podle Cash Flow (toku peněz), zda má dostatek peněžních prostředků, aby dostála svým závazkům. Nesmí se prostě stát, aby se firma dostala do situace, že s penězi je v mínusu; u výsledku hospodaření to jde (ale ne napořád). Pak firma může zaniknout, zkrachovat. Stejně to platí i pro stát, ač se neustále zadlužujeme, tak se nesmí stát, aby nám nikdo nevěřil a nechtěl půjčit, pak nebudou peníze a zkrachuje (málem se to stalo v Lotyšsku a Řecku, to si běžný občas někdo neuvědomuje a chce ten třináctý důchod). 8-s
Sakra, kam jsem to odbočil, zde se říší auta ne politika, snad to nikoho nepobouřilo. 😉
Kdyby podobny vysledek mel rendlik, nebo fijat (jako ze je nemaji a nikdy mit nebudou), to by tady byly ovace a slavobrany, neni-liz pravda ... :no😒br />
Koncern VW miri na metu nejvetsiho svetoveho vyrobce osobnich vozu. Zkratka kvalita, design i promyslena konstrukce se na trhu prosazuji stale vice, a to bez ohledu, jak hodne tady budou rendlikovi pubertaci zase kricet. :-!
Bravo Rendlík a spol. !!!
Rozhodne si nikdo nepujde koupit auto daneho vyrobce jen protoze jeho vyrobce prodava v Indii nebo Cine nebo Brazilie/ USA o par set tisic ci milionu aut vic!
BYt nejvesi automobilkou na svete jen zene aby automobilka zkupovala dalsi znacky a rozsirovala svuj pomyslny monopol.
A o ten ide ...
Jasně existují kategorie kde je cena čím dál méně důležitá...
A dobře vím, že sotva někdy to nejlepší bývá i nejprodávanější...
Ke sve skode jsem tehdy take patril mezi postizene :no: