jeden z obchodaku ktereho znam, na auta dostali obchodaci shodne kazdej po milionu a auto dle vlastniho vyberu, ostatnim se nakonec po shode objednali Superbi sedany a combi s 3.6 a maximalni vybavou Exclusive, jediny z nich si vsak vzal radsi 2 litroveho dieseloveho Golfa GTD :-) jinac to mego byl strop bez dane, a to GTD bylo drazsi nez ty jednotlive Supy
kazdemu po jeho chuti jest, on s tim bude jezdit :-)
To je dat mega za VW nebo za Opel tady je docela rozdil!
Ale jsem moc rad, ze konkurence v teto kategorii poroste, to je jen dobre. Driv ci pozdeji bez ohledu na znacku se odstrani plevel od ruzi. Kdo to ale bude bych si ani Ja neodvazil hadat.
Bude to do mice, pocitam kolem 750zaklad,ale dostatecne vybavenej, odectes DPH, jsi uplne jinde, s trochou stesti se dockame i podpory elektromobilu ze strany statu a jsi na celkem normalnich cislech...nebud negativni...krom toho milion je za auto se spotrebou nula nula prd dobra cena...
Cena bude mnohem vyšší, protože nová OPEL MERIVA je taky docela hezká, ale když si vezmete že starou prodávaj za 265 000,- tak nová bude začínat na 500 000,-. Proto tipuju ,že AMPÉRA bude začínat na 1 500 000,- a to je za auto téhle velikosti nehorázná cena. A navíc kdyby to bylo výhodný tak by se to začlo vyrábět mnohem dřív a jinou značkou.
Prosimte, jsi s odhadem uplne mimo. Meriva nebude zacinat na pul mega a ampera nebude zacinat na 1,5...tvoje odhady jsou uplne mimo. Nove modely vetsinou zacinaji tam, kde stare konci. Nesir bludy ;-)
základní cena staré začíná na 460 000,- ale jenom proto že se jich potzřebujou zbavit tak je zlevnili a opel s jejich prodejem začne jako vždy s cenou nahoře
Ta cena nebude na úrovni 1,5 mKč, ale nebude ani na úrovni 750 tKč. V USA přiznávají, že Volt bude dost drahý a obávám se, že Obama už nemá žádné peníze na dotace ze strany státu... Už je všechny rozházel, podpořil prodeje elektrických golfových vozíků... >:D
Já si myslím, že cena bude někde kolem toho Priusu, protože pak se na tom dá i postavit marketing.
Možná by udělali dobře, kdyby se v EU začal prodávat i Volt, stačí se podívat na duo Antara/Captiva, kdo zachraňuje prodejní výsledky...
no ono je to úplně přesně protože první byla captiva a pak opel teprve udělal antaru - nyní se víc prodává captiva.....chevrolet volt byl představen mnohem dřív než ampéra ale opel je pro GM mnohem víc ne chevrolet což je velká škoda :-(
Prvni byla studie Antary, voe, pak prisla levnejsi modifikace jmenem Captiva, Antara se doladovala bahem toho, co uz jezdilo jeji surove dvojce Captiva...mas v tom brajgl...
já ???? první byla v roce 2004 studie CHEVROLET/DAEWOO CAPTIVA a v roce 2006 přišla captiva do ČR ..... první studie OPEL ANTARY byla na konci roku 2005 a přišla na přelomu roku 2006/2007
Já jsem to nemyslel tak, že by nutně Volt musel být prodejně úspěšnější než Ampera. Jen se mi to zdá jako rozumnější rozložení rizik mezi dva téměř stejné modely, což by snížilo skutečnost, že jedno z těch aut třeba zákazníkům z nějakého důvodu nesedne (jako ta Anatara)
toto mam najradsej takychto kecalkou ktori uz teraz odsudia cenu a nekupia si to.. Este ani meriva nema cennik zverejneney a ty uz vies.. Nepovies mi na zajtra cisla do sazky?
Při 600km jizdě po normalnich dalnicich to bude pro řidiče martyrium, protože na dobíjecí zážehový motorček to moc nepojede a navíc to musí s sebou tahat ty těžké baterky a elektromotory.
Rovněž ekonomika provozu bude bídná, protože poměr hmotnost / výkon (počítám pochopitelně pouze spalovaci motor - elektrika dojde po pár desítkách km) bude přinejlepším někde na úrovni vozu Žiguli 2102. A vůbec nejhorší je pro tento typ vozu jízda po dálnici při plném obsazení. Dokonce i nějaký rezavý, 10 let starý rendlik klijo s dieselovym motorem bude proti tomuhle elektromobilu úžasné brko a do Ženevy dojede za poloviční peníze. :no:
Hybridní elektromobil ano - ale jen do města a okolí a s dieselem. Baterie nemusí vydržet 60km, ale bude dobrá k rekuperaci brzdění. Proto také nemusí být tak těžká jako u elektromobilu. A drahá...
Uvědomte si také, že životnost baterie elektromobilu je hodně omezená (max. několik stovek cyklů) a při výrobě a recyklaci výrazně zatěžuje životní prostředí. Ostatně každý z nás to zná z mobilních telefonů... Ve kterém z nich v běžném provozu vydrží baterie tak dlouho, jak udává výrobce? :-(
Nejlepší alternativní způsob dopravy bude dobrý živý kůň.
ada...este ten voz nevysiel z fabriky a uz vies, ze nebude dobry. Viem tdi to nikdy nebude >:D
Skusme postupne.
K prvej tvojej vete o jazde na dialnici - ten voz NEBUDE pohanany benzinovym motorom - je to iba generator.
Baterie maju kusok kapacity na viac ako samotnych 64km a generator sa zapnne pred uplnym vybitim tychto baterii.
Vykon toho generatora je dostatocny, pri beznej jazde aj ustalenej rychlosti (aj na dialnici) bude schopny nie len "tahat spotrebu" hl.elektromotora, ale v realne este aj doplnat energiu do baterii. Na vykonove spicky, ako napriklad predbiehanie, "slapanie na plny plyn",alebo jazdu do kopca b ude mat vyclenenu vykonovu rezervu (kapacita baterii).
Spalovaci motor nebude nikdyu priamo pohanat kolesa vozidla.
V pripade dieselu by zrastla hmotnost samotnym agregatom, par kilami zvukovej izolacie a pravdepodobne by zaberal aj viac miesta.
K tym bateriam len tolko, ze skus sa pozriet do kazdej administrativnej budovy s porataj vsetky notebooky, pc, mobily a obcas hod oko do suterenu na kopy baterii v ups-kach
Jestli jsi nekdy neco slysel o ruznych pohonech, tak v tomto pripade nejde o nic jineho, nez o elektricky menic vykonu. Tedy motor pohani alternator, vyrobena elektricka energie pohani elektromotory v kolech a v pripade, ze okamzita spotreba je mensi, nez mnozstvi energie vyrobene v soustroji spalovaci motor + alternator, dobiji se baterie. Ta se pochopitelne dobiji take pri brzdeni. Jde tedy jednoznacne o hybridni pohon (baterie a spalovaci motor), jen nikoli s mechanickym, ale elektrickym prenosem vykonu.
V pripade jizde po dalnici, kdy s ohledem na rychlost je dominantnim jizdnim odporem "protlacovani auta proudenim vzduchu", pochopitelne brzy dojde k vycerpani baterie a nadale tedy auto pojede vicemene pouze na spalovaci motor. A ten je bud natolik vykonny, aby zajistil tomu autu dostatecnou rychlost a rezervu vykonu potrebnou pro predjizdeni, nebo ne a v takovem pripade pujde o utrpeni. V pripade ze je motor dostatecne vykonny, tak ale cast jeho vykonu se premeni v teplo ve vyse uvedenem soustroji motor - alternator - elektromotor, nebot elektricky prenos vykonu bude mit v nejlepsim pripade ucinnost okolo 90%. Receno jinak, motor bude muset mit oproti srovnatelnemu beznemu autu s primym mechanickym prenosem, vykon alespon o 10% vyssi. Dalsi cast vykonu padne na to, ze se musi prevazet tezke baterie a soustroji. Pokud je pro pohon soustroji pouzit zazehovy motor, je k tomu zapotrebi pricist jeste jeho nizsi energetickou ucinnost ve srovnani s dieselem, ktery pracuje s typicky dvojnasobnym kompresnim pomerem.
Uvedeny experiment tedy neni nic vi ani nic mene, nez drahou a nepraktickou hrackou. Tim nepopiram smysluplnost takoveho usporadani pro provoz ve mestech, ale pro bezny dalnicni provoz to je zatim (dokud nebudou k dispozici baterie z hruba desetinasobnou kapacitou a polovicni hmotnosti, nez dnes) nesmysl. Nevim jak ty, ale ja bezne ujedu 500 - 800 km denne a elektricky pohon je pro takove bezne jizdy nesmyslem. Pro takove auto je vzdy mnohem smysluplnejsi variantou mechanicky prenos vykonu a vznetovy motor.
Pokud zpochybnujes tato fakta, znamena to, ze jsi objevil perpetuum mobile. V takovem pripade si kup frak a bez si do Norska prevzit Nobelovu cenu za fyziku. Lidstvo ti bude vdecne a na kazdem namesti budes mit pomnik. ;-)
Tentokrát úplně souhlasím s Ádou, při jízdě po dálnici se podobně jako u Priusu rezervy v bateriích vyčerpají a pojede to na slaboučký benzínový motor-generátor - to skutečně bude utrpení. V ten moment se baterie promění v šílenou zátěž a spotřeba půjde raketově nahoru přičemž výkon bude ubohý.
baterie sa vycerpat maju, ale nie na nulovy stav, t.j. generator naskoci skor a jeh vykon je spolu s rezervnou kapacitou baterii aj na predbiehanie dostatocny. V reanej jazde ides, predbiehas a sem tam pribrzdis. Tebou popisovany stav by si dosiahol iba za permanentneho predbiehania
fakty nespochybnujem...v niecom mas pravdu a v niecom si mimo. Nikde sa nepise, ze tento voz je vseliek a nahradi okamzite vsetko a ihned.
Vozidlo bolo primarne urcene na bezne jazdenie, takze nepredpokladam, ze niekto s tvojim najazdom si ho zaobstara.
Ten spalovaci motor s generatorom je na predlzenie dojazdu, cim odpadla nutnost chodit od dobijaciej stanice dalsiej a dufat, ze mas v bateriach dost "stavy" a zaroven vozit 5x vacsie mnozstvo baterii pre vacsi dojazd. Tie baterie by zrejme boli tazsie ako sucasny stav - spalovaci motor, generator, pohonny el. motor a baterie na deklarovbanych 64 km
Princip chapem, mimochodom el. pohony som vystudoval, ale to teraz nie je podstatne.
Pri dialnicnej jazde sa nemusis bat, zeby ta obiehali ziguli 2102, vzhladom k tomu, ze bateria sa ma zacat dobijat skor ako dojde k totalnemu vybitiu. Preto NEBUDE PROBLEM v pripade jazdy na generator, ktory je v tomto pripade slabsi ako pohonny el. motor, zrychlyt (pridat aj "plny plyn") a strachovat sa o vykon, kedze energia pre hl. motor bude dodavana z generatora ale aj baterie.
I cez to, ze jazda na dialnici pri 130km/h ma daleko od ekonomickej jazdy, tak tento voz by si aj pri jeho sucasnej konstrukcii nemal dostat do "uzkych". Predpokladam totiz, ze si tento voz nekupis najazdenie po zavodnom okruhu
Áda tady popisuje situaci, kdy jsou rezervy - baterie vyčerpané. K takovéto situaci dojde velice snadno - dlouhá dálniční jízda, jízda do kopce, třeba v Alpách, tam se může cestou do Itálie jet do kopce i hodinu - a máš šlus a ten zbytek, to bude přesně jak říká Áda - UTRPENÍ. Prázdné těžké baterky a směšně malý a slabý benzínový motor, ou jééééééé.
Ale při jízdě po dálnici je potřeba třeba 20-30 kW výkonu (dá se to i přesně vypočítat), takže ten motor je dostačující. Ampera není supersport, aby v rychlostech nad 150 km/h pořád využívala plnou akceleraci
To máš naprostou pravdu, jenže tím taky přiznáváš, že pouze pojedeš, nic víc. Baterky prázdné, přijde kopec... No to si nechci ani představit... motor generátor řve na maximální otáčky a stejně to nejede a při nejhorším scénáři dojížníš na dálniční kopec na D1 90 km rychlostí v pruhu pro kamiony.
Druhý scénář: jedeš 130 po dálnici a chceš předjet pomalejší vozidlo. Dupneš na plyn... a NIC, v lepším případě akcelerace jako u HTP. Já se bojím že to jsou možné scénáře, u Priusu i Lexusu se to plně projevilo - jenže Lexus má silný benzínový motor tak jde spotřeba nahoru ale u Priusu a bojím se i u Ampery-Voltu to prostě nepojede, žádná výkonová rezerva tam prostě nebude - a vybít baterie je skutečně snadné - skutečný dojezd pouze na baterie bude tak 40 km, ne více a potom to začne být zajímavé - hlavně v režimech, kdy se nedá dobíjet - jízda po dálnici, do dlouhých kopců atd.
No, necháme se překvapit, má to být kladivo na Prius, ale bojím se že je to z 60% marketing a ze 40% to bude reálně fungovat. Vidím to podobně jako u stanovování spotřeby nových vozidel - k papírově udaným spotřebám je velmi těžké se jen přiblížit.
A mimochodem, kapacita baterií klesá s teplotou - tento problém ještě nikdo nevyřešil - to znamená že v zimě je tento systém vcelku k ničemu, pokud nemáš vyhřívanou garáž. V severských zemích to bude problém také.
baterie sa nemaju vyprazdnit na NULU, podla info - zdroj si napamatam sa generator zapne pri cca 30% baterie, co nie je zanedbatelne...neviem si predstavit ako dlhe by bolo stupanie, ktore by baterie + generator nedokazali prekonat. Toto iste plati aj pre predbiehanie
Já tomu systému taky věřím, přece jen do toho GM neinvestuje tolik peněz, aby to nakonec vůbec nefungovalo. Jinak nesmíme zapomínat, že jde o kompaktní auto hlavně do města a okolí, takový Fisker Karma, který se pro dálniční divočení hodí víc, má jako generátor 2,0 Turbo se 191 kW.
Jasně že se baterie nevyprázdní na nulu, ale budou mít nulovou rezervu a potom potěš pánbu, v tomto jsem těžký skeptik. Kdyby to již měli vyřešené, bylo by to v prodeji, takto je to jako koncept snad na pátém Autosalonu a reálný výstup nic.
takže zatím alespoń vymývají mozky, jak to dělá Toyota s Priusem.
ach boze, ty si mi uz poriadny blb... Neboi tvoji rodicia surodenci? Skus to po sebe este raz precitat a uprimne si sa seba spytaj ci si zdravy?? ty si asi mudrejsi ako vsetci inziniery v GM a opli ze?
ja tu aspon nevypisujem take sprostosti o veciach ktore este neboli uvedene na trh. Prd o tom vies a uz tu vypisujes sprostosti ako to bude blbe a podobne. Si v tom sedel? Viezol si sa v tom? Podielal si sa na vyvoji? AK si teraz 3 krat povedal nie tak ako mozes vediet to co si napisal? Jedina odpoved je ze tu trepes chujoviny..
Ale ved jasne ze ano. Al na taketo nezmysly sa uz neda inak reagovat. To auto ani neodbehlo tych prvych par km do zenevy a tuto Ada uz velky prorok tara sprostosti. Sak si precitaj tie chujoviny este raz.
No tak Áda a WinD mají naprostou pravdu, zavádí se něco co se v lepším případě hodí do města, ale dělá se tomu reklama jako by se vyřešil gordický uzel mobility (netýká se jen Ampéru). A pak se najdou jedinci kteří všechny tyhle kraviny bezmezně žerou.
poda mna sa tomu robi primerana rekama a dokonca chcu teraz ukazat ako to v reale bude jazdit a idu predviest test. Mne je to velmi sympaticke a paci sa mi ze GM sa snazi ist takouto cestou. ROzumiem vsetkym nevyhodam hybridov a najvacsia su prave baterky. Lenze nejako sa zacat musi. Tento system ak sa osvedci a bude dobry tak nakopne mozno dalsich vyrobcov. Keby to vedelo dosiahnut spotrebu dajme tomu 3 litre tak uz to ma zmysel rozvijat dalej.. Ja tymto veciam rozumiem, zaoberam sa tym trochu.. len nemozem nereagovat na tychto skeptikov ktori to este ani nevideli a z uvedenych info uz niekto hore napisal ze to bude stat 1,5 mega alebo ze je to hovadina..Asi by len tak nenalievali do toho tolko prachov. A druha vec je este ze mat ako hlavny elektromotor ktory ma krasne krivky vykonu a tocaku, povedal by som ze priam idealne je celkom mila predstava do buducnosti.
Samozřejmě že to Ženevy dostrkají ta vzdálenost není nijak ohromující. Určitě i dojede i kdyby se to mělo doploužit krokem. Občas se stačí koukat na Top Gear tam taky vždy dostanou auto které potřebuje vyhrát do cíle. Takže tavýhle test ja akorát sprostá reklama. Zdůrazňuji sprostá. :no:
Dobře, tak jinak:
co myslíš že se stane, až se elektromobily a hybridy budou vyrábět masověji? Strategickou surovinou se stane MĚĎ a velmi podraží. A zatraceně nebude to jenom MĚĎ, bude to LITHIUM, NIKL, VÁPNÍK a všechny další materiály související s výrobou baterií a neuvěřitelné kabeláže.
Dalším problémem je dobíjecí infrastruktura, black-outy a podobné šílenosti.
Na toto všechno málokdo myslí. A je to chyba.
Ale ja s tym suhlasim, nehovoriac o pretazeni elektrickej siete pri domacom nabijani auta. Ja vravim teraz ze netreba hodnotit konkretne amperu stupidnymi naozrmi ktore sa nezakladaju na nicom inom len na stupidnej demencii tuto Adu alebo inym magorkov ktori uz vsetko vedia a este to ani nevideli poriadne.
hodnotis inteligenciu na zaklade toho akym autom kto jazdi? Tak toto teda naozaj hovori o tvojej inteligencii.. Ty vseved ktory vsetko vie aj ked to este nevidel.. A este si mi nepovedal tie zajtrajsie cisla co mam stavit v lote.. Aj to by si mal vediet vyvestit..
Ja si zas myslím, že tento typ má šancu stať sa najrozšírenejším hybridným pohonom - elektromotor poháňa kolesá a nabíja sa buď zo zásuvky, a keď nie je čas tak z pomocného spaľovacieho motora.
Je síce pravda, že hmotnosť zvýšia akumulátory, ale na druhej strane sa ušetrí hmotnosť na prevodovke (elektromotor ju nepotrebuje)i na samotnom spaľovacom motore, ktorý nemusí byť taký veľký. Na jazdu ustálenou rýchlosťou sa bude používať spaľovací motor, prípadne elektromotor (podľa rýchlosti), pri potrebe vyššieho výkonu (pri zrýchľovaní, jazde do kopca) sa zapojí elektromotor.
Je dokonca možné, že kombinácia spaľovací motor vyrábajúci elektrinu, ktorá poháňa kolesá, je energeticky účinnejšia ako len spaľovací motor. Pri prvej možnosti motor beží v optimálnych a konštantných otáčkach a nedochádza k mechanickým stratám pri prevode na kolesá.
To, že uvedená koncepcia má niečo do seba, svedčí jej úspešné používanie v diesel-elektrických lokomotívach alebo v ťažkých nákladných autách (s nosnosťou 100 -350 ton), kde dieslový motor vyrába elektrinu a tá poháňa kolesá.
Uz jen ta hovadina, ze tohle auto pojede na spalovaci motor, je demence a ignorace sama o sobe, spalovaci motor nebude pohanet nic jineho, nez generator proudu, ktery bude nabijet baterie. Spalovaci motor NEBUDE POHANET AUTO! OMG.
Já bych řekl že vystihl největší problém hybridů všech typů. To že to nejsou auta velikosti odpovídající technologii. Podobný systém by slušel smartu, ale do toho se to nevejde a tak se to dává do velkých aut kde je to zas k ničemu.
K pohybu auta je potřeba nějaká energie která se prostě někde musí vzít. Pokavaď se bude brát zase ze spalovacího motoru tak to má jisté výhody, ale bude ta výhoda taková aby se to ekonomicky vyplatilo?
PS: Jak je to s ekologičností těžby materiál pro baterie?
Ako je to s ekologičnosťou ťažby ropy a výroby palív a plastov? Čo ťažba železnej rudy a spracovanie ocele? Čo ich ekonomická náročnosť? Prašť ako uhoď. Čo ušetríš na motoroch, minieš na baterky a opačne. Určite v oboch prípadoch hybridy vykazujú vyššie hodnoty, ale doba čistých elektromobilov a recyklovaných materiálov ešte neprišla. Luxus má zatiaľ prednosť.
Víš, Klaudie, zásoby železa jsou všude na světě, s hliníkem je to již horší a s mědí, stříbrem, niklem, lithiem a dalšími kovy je problém.
Takže opatrně, a pozor, žádné čisté elektromobily nejsou, musejí se vyrobit (exhalace z výroby a jsou to nejenom CO2) a berou ze sítě elektriku, která se taky musí vyrobit. Takže čisté nejsou, maximálně lokálně.
Tento termín - čisté - to je typické vymývání mozku, podobně jako u termínu "nulové emise". SKUTEČNĚ NULOVÉ EMISE MÁ POUZE PERPETUUM MOBILEEEEEEEE. >:D
Presne :yes: Myslim, ze nejvetsi budoucnost ma hybridni pohon a vubec bych nezatracoval elektricky menic vykonu. Jakmile mezi spalovaci motor a elektromotory v kolech vlozime elektricke a nikoli mechanicke spojeni, umoznuje nam to zapracovat na co nejvyssi ucinnosti spalovaciho motoru. To otevre cestu k zatim dost unikatnim konceptum, jako je napriklad linearni (bez prevodu na rotacni pohyb) diesel, pripadne mala keramicka spalovaci turbina, ktera muze bezet v otackach nad 10 tis RPM, kombinovana (drzte se) napriklad s parnim strojem, ktery muze vyuzivat vysokou teplotu vyfukovych plynu. Zkratka vyvoj mozny je a take proto do toho GM strkaji penize, i kdyz soucasny stav je zatim vicemene (v pestre realite zivota) nanic. Zatim stale energeticky vitezi dobry diesel. Nicmene nejsem natolik "mimo misu", abych si nedovedl predstavit, ze to muze byt za 15 let jinak. Pokud se toho tedy lidstvo dozije... :-O
Pletieš si pojmy a dojmy. Výraz "čistý elektromobil" znamenal a znamená automobil poháňaný iba elektrinou, bez akéhokoľvek iného zdroja energie alebo pohonu. Zjednodušene, jazdí to čiste iba na elektrinu a na nič iného.
Tak ako sa musí vyrobiť elektromobil, musí sa vyrobiť aj klasické auto. Elektromobil má navrch elektromotory a batérie, klasický zas spaľovací motor s enormným množstvom pohyblivých dielov a veľkým spektrom použitých materiálov.
Čo sa týka získavania energie, elektromobil je na tom asi lepšie. Povedzme, že ťažba ropy a povedzme uhlia pre elektrárne sú 1:1, hoci reálne bude ťažba ropy možno špinavšia. Ale výroba palív v rafinérii a výroba elektrickej energie (a nepochádza úplne všetka z tepelných elektrární), tam už bude v produkcii znečistenia rozdiel. Na vrub rafinérie treba pripočítať aj nemalú spotrebu elektriny a tým pádom aj podiel na znečistení z elektrární.
Klasický motor produkuje odpad aj pri prevádzke, spaľovaním benzínu alebo nafty zrovna kyslík nevzniká, naopak, autá ho dnes zožerú toľko, že prakticky konkurujú ľuďom. Elektromobil je naproti tomu v tejto fáze čistý a voči klasike výrazne menej hlučný.
Keď to celé spočítaš, nie je ten elektromobil v tomto smere predsa len lepší?
Znečisťuje pri výrobe ako bežné auto, znečisťuje pri výrobe elektriny ako to má na svedomí bežné auto pri výrobe palív, ale prevádzka je čistá. Väčšie nároky bude mať pri recyklácii, ale aj to sa dá zvládnuť - plyny idúce z výfukov ale do vreca neuviažeš. Bežné auto spáli počas svojej životnosti 10-15 tisíc litrov paliva, vieš si to množstvo exhalátov predstaviť?
Inak súhlas s vetou, že elektromobil je čistý maximálne lokálne. Svätá pravda. Ale nemá to zmysel, ak si budeš môcť ráno dovoliť otvoriť okno bez rizika, že sa nadýchaš karcinogénov? Nemá zmysel, že v mestách bude podstatne čistejší vzduch a o polovicu tichšie?
Za odmietaním elektriny nie je v konečnom dôsledku nič než naše pohodlie a potreba luxusu - neochota veci meniť a obetovať niečo hoci nakoniec v prospech nás samých. Ak je elektromobil v niektorých(docela zásadných) parametroch lepší, treba robiť všetko pre to, aby sa uchytil a dostal šancu vyvíjať sa. Obrat o 360° môže čakať iba blázon a podporovať elektromobily len ak budú lacnejšie, s lacnejšou prevádzkou a dlhým dojazdom je iba pokrytectvo, nič viac.
Súhlasím s Ádom vyššie, že najlepšiu perspektívu majú dnes hybridy - aj v najbližšej budúcnosti, resp. do doby, než sa výroba elektriny, distribučná sieť a možnosti jej uskladnenia dostanú na vyššiu úroveň, potrebnú pre elektromobily. To môže trvať ešte aj desaťročia.
Ak hovorím o hybridoch, myslím tým pohon primárne na elektrinu a spaľovací motor na pohon dobíjania elektrickej sústavy auta. Autá, ktoré majú ku klasickému motoru iba priradený elektromotor na zvýšenie celkového výkonu považujem za nezmysly.
Ale i ten dnesni klasicky automobil s dieselem a mechanickym prenosem vykonu by mohl mit smysl jako hybrid, a to z duvodu rekuperace jinak v teplo ztraceneho vykonu pri brzdeni. Narazi to bohuzel zase na problem zivotnosti (jinak docela maleho) akumulatoru, ktery by v takovem pripade mel mit dobu zivota alespon 100 tisic cyklu. A zadnou takovou baterii zatim nikdo nevymyslel. :-(
Proto bude zatim lepsi zustat u osvedceneho dieselu.
Pracuj na tom, stary barde. A az budes hotovy a predstavis mi elektromobil, ktery na jeden zatah ujede 500km a nebude v provozu zaostavat, zuctujeme spolu ;-)
Denne jazdim autom 10km do prace, 10km domov, plus max 10km po obchodoch. Uz sa neviem dockat tychto elektromobilov. A interiery vyzeraju velmi slusne. 0,02Euro na Km je super. Dajme tomu s klimou a svetlami 0,03 Euro. To je stale 4x lacnejsie ako moj 100kW diesel. Ked pojdem domov na Slovensko dojazd 500km mi maximalne vyhovuje. Jedine co mi este brani v kupe takehoto auta su crash testy a neznama cena a fakt, ze este nie je v obchodoch.
Presne o to ide... pri takych kratkych trasach sa motor ani nezahreje na optimalnu teplotu a klima urcite vies ako funguje na studenom motore. Tie kratke trasy celkovo nerobia dobre ziadnemu motoru na kvapalne palivo. Kolko ma byt vlastne cena? Najak sa jej neviem dopatrat. A ked jazdim po europe, tak 500km v jednom kuse nikdy nechodim. Aspon 2-3 male prestavky na benzinkach spravim tak ci tak :-)
Promiň, ale teď ti vůbec nerozumím. Klimatizace funguje i při studeném motoru, jestli teda nemyslíš topení. Cena asi není známa, ale pochybuju že bude na úrovni auta pro nájezd 30km denně.
Myslel som kurenie. A to auto nema denny dojazd 30km... Ma 60km na elektrinu plus neobmedzene vela na palivovy alternator.
Odporucam liku: [odkaz]
Resume:
GM tvrdenie: pri dennom jazdeni 100km usetris oproti priemernej spotrebe 7,8L/100km 1900-2100L paliva (tj, priblizne 2200Euro rocne, pri dojazde mensom ako 60km denne este 4-5x viac, pretoze nespotrebujes ziadne kvapalne palivo).
Myslim, ze ak bude ta cena rovnaka ako ine 150kW auto (napr.Astra, Golf,...) tak to bude velmi zaujimave. Ale na testy si zato urcite pockam - nie som zabedneny. Mozno bude mat muchy o ktorych sa nam teraz ani nezda.
Píšu že ty najezdíš 30km denně jak si sám psal. Pak nemá úspora vzhledem k ceně cenu. A to je ten obecný problém.
PS: Nájezd denně 100km pro uvedený výpočet je 36500km ročně. A to neujedeš čistě na ele.