Koncept Jaguar C-XF se veřejnosti představí na autosalonu v Detroitu, která začne začátkem roku 2007. C-XF bude mít pod kapotou přeplňovaný V8 s výkonem 420 k.
Nesouhlasím. Tohle auto prostě postrádá eleganci, za což v největší míře může maska. Všechna auta co Jag udělal, měla jistou eleganci, některá větší, jiná více skrytou. Tady se příliš dere ven snaha po agresivně sportovním voze. Osobně se mi Callumův design líbí čím dál míň, s každým novým konceptem jakoby namíle utíkal od všeho čím mě Jaguar imponuje. Kdyby byl nástupce S-typu v duchu R-D6 vůbec bych se nezlobil. To auto je povedené, nese trend doby, ale zároveň pořád uchovává prvky Jaguaru. Třeba zadní část [odkaz] vypadá i líp než u dnešního XK, potažmo tedy u ALC abych srovnával koncepty. Zejména je mnohem "čistější". Jediné co nemůžu Callumovi upřít jsou interiéry. U všech konceptů se mi opravdu moc líbí, škoda, že se je nepodaří dát i do sériové výroby (to se týká zatím jen XK). Zajímavé je, že ačkoliv se jedná o R Coupe, které je z mého pohledu naprosto úžasné, tak v rozhovoru o jeho designu Callum zmiňuje jak statečnost přicházet s novými věcmi, tak nezbytnost zachovávat a vycházet z tradic. Myslím, že u C-XF tedy statečností nešetřil, nicméně už se mu ji příliš dobře nepodařilo naroubovat na tradice (což u předchozích "cvičení" víceméně ano). Rozhovor zde. [odkaz]
Mě se tento směr Jaguaru moc líbí. Ian C. není žádný ignorant co si plete automobilový design s pizzou. Jeho výtvory mají smysluplnou hloubku a sebevědomí, které budeme možná chápat až za čas. Můžete se mnou nesouhlasit, ale tohle je přesně to co odlišovalo Jaguar od ostatních značek na začátku jeho existence a během let(po E-Type)nám vnutili vzhled konzervativních limunzín. Tohle by se Siru Lyonsovi moc líbilo, věřte mi.
V prípade JAGu som naozaj zástanca tradícií, ale ostatné správy vo mne zanechávajú dobrý pocit. Okrem toho, že sa (navnadený nedávnou diskusiou) moc teším na nový XJ, z tohoto auta mám pocit, že LEX sa u mňa ocitne na druhom mieste. Viem, znie to zvláštne, dokonca tu padali narážky na ázijský look tohto dizajnu, mne sa však páči a dávam :yes: !
Je to pravdivý koncept , reálný .Když se podíváš do předních nebo zadních očí , musíš to vidět , vidět šelmu , kočku , Velkého jaguára .Řešený jako sedan , dáš něco asi i do kufru a na zadní sedadla tchýni .Přitom nadstandard jaguáru je jasný, kdo nezkusil toto kouzlo není o čem .A v Evropě , za moc peněz , tak už to bývá.
Nemuzu rict, ze koncept je z meho prosteho pohledu nepovedeny. Jen tak trochu... nesourody. Cim bych si predstavoval, ze Jag bude okouzlovat (a presvedcovat ke koupi) bude elegance se sportovnim svihem, ktere vsak v tomto pripade postradam. Kde je ten napad, ktery chyti, ktery uz si navzdycky zafixujeme a kdyz ho nekdo znovu pouzije, rekneme si, jo, to mel Jag na svym konceptu?
Typickym prikladem nesourodosti je podle meho disharmonie mezi tvarem svetel (uzke, zvlnena horni krivka, zesikmene) a tvarem mrizky chladice (sam o sobe ok, ale ke svetlum svoji mohutnosti jednoznacne nesedi, rozbiji pocit prikrcene rychlosti a sily s primhourenyma ocima (proste takovy cenich zadna kockovita selma nefasuje). Naraznik se spodnim spoilerem je mozna prisne ucelny, ale musi to tak u konceptu (nebo i serioveho elegantniho vozu) byt? Zadek s SUV naraznikem a vickem kufru... verim ze dojde zasadniho prepracovani.
V kazdem pripade preji Jagu uspech, at uz vyjede s cimkoliv.
;-\ Neviem ci je to vobec spravne aby znacka kt. sa drzi tradicii a konzervativnosti takto rozhupla... len aby to neskoncilo uplnym zdeformovanim ponimania znacky :-!
Každému to připomína něco jiného. Mě na první pohled ta přední maska připoměla masku Škodovky, prostě si nemůžu pomoct. Z boku je to klasický AM. Celkově se mě to auto líbí. Kdyby tak vypadal nový sportovní model Škodovky, vůbec bych se nezlobil :-)
Panove, predni cast je jako nastupce posledni Lagondy!...ale trvalo mi to nez se mi rozbresklo! Treba to bude tak, ze bude AM pred pripadnym prodejem dukladne stylisticky znasilnen a odkaz predan Jaguaru. ;-)
Unifikace a la VW take u PAG a Fordu??? Tak trochu mi to pripada jako Seat Cordoba a Polo Classic, ovsem ve vyssim segmentu! Ano, ten profil je pekny, ale presne jak pises "astonoidni" a "iosisoidni". Zadni lampy jsou pekne, predni cast je takova nevyvazena. Vnitrek je famozni, uz zadne retro!
Jak jsem už psal, když to zde 23. fláknul Tom: Vypadá to nadějně - pěkné auto. Ovšem není to Jag. Působí to na mě jako fakt moc pěkný Holden. Navíc v tom dost vidím nové Mondeo. Další věcí, která mě zarazila, že tvarem to je liftback. Z fotek se sice zdá, že se nebude zadní sklo otevírat, nicměné splývavá záď mi k Jagu téhle kategorie nejde. Klasický sedan by byl lepší, než tenhle podlézavý styl... :-!
No tak to vezmu stručněji. Přední část - maska je lecos jiné, jen ne Jag. Při pohledu na titulní fotku jsem, díky opětovně vylízanému použití stříbrné barvy, nejprve dostal pocit, že koukám na nějaký upravený koncept od Audi. Nemůžu to nezmínit, ale aspoň na této jediné fotce mi ten bok prostě okamžitě připoměl Nuvolari. Přímo z boku pak, na té jediné nepříliš zřetelné fotce, mi příď po přední kolo přijde jako snaha se vyrovnat modelům 5er a 3er. Zadní část se mi z boku líbí, je v ní cítit AM, ale to, svým způsobem není na škodu. Naopak obrovskou rezervu vidím v provedení ze zadního pohledu. Příliš tenká světla v kombinaci se snahou zvednout záď posunula zadní nárazník příliš vysoko. Tomu ještě nepomáhá ten hodně hluboký prostor pro registrační značku. Záď se snad ale dočká změn, protože si neumím představit, i přes mnohem sportovnější střih než současný S-Type, že by zákazníci neměli problém s tak vysoko posazenou hranou kufru. Tenké zadní lampy a ještě k tomu spojené na mě působí hodně japanofilně, resp. evokují ve mě pocit japonského auta pro americký trh z osmdesátých let. Také se mi nelíbí poloplastická soška, či snad reliéf leapera na víku kufru, zde bych prosil klasický badge, nebo případně vlisovaný nápis. Největší problém vozidla tedy vidím v masce a celkovém řešení zádě. Naopak, pozitivně vnímám interiér. Ten je podle mě hodně nejaguarovský, protože působí příliš studeným, chvílemi až sterilně předvídatelným dojmem. Nicméně je to takový umírněný Star Trek a to mám rád. Volant je hezký, i když pochybuji, že se toto jednoramené řešení dostane do sériového vozidla. Příjemným detailem je leaper naznačený jen linií hřbetu a předních končetin, vlisovaný do polstrování středu volantu. To je zatím vše.