Jak sem se tak koukal na video - vsiml sem si typickeho rachtani dieselu u vw vidií sem to slysel uz podruhý za krátkej cas. Poprví to bylo při prezentaci cinskeho passatu. Divim se ze vw ten zvuk nechava tak na hlas. jinak to auto je celkem pekny ale jelikoz nemusim SUV tak bych ho moc nechtel:-)
Souhlas, Vitara jde na to z druhého konce, tedy zcivilněný offroad, ne zoffroudovatělé kombi, a to je znát, v této generaci už je ale slušná i na silnici, takže označení SUV si zaslouží, i když v dieselu není zrovna vzorem kultury. Freelander je příkladem moderního řešení, tj. nezávislé zavěšení, přitom slušné křížení, velká světlá výška a chytrá elektronika, Terrain Response, výsledek bude velmi podobný jako u Vitary, na silnici lepší. To by měla být cesta pro Tiguan, uvidíme. ;-)
Psal jsem o konkurenci Range, ML, Touaregu, tj. masírkami jsem měl na mysli "lifestylová jakože terénní auta" ve třídě velkých SUV, vitaru naopak považuju spolu s novým freelanderem (i když jsem jej zatím nejel, tradice jistě LR nedovolí ošidit terénní schopnosti) za jediná malá SUV hodná toho názvu.
Myslis, ze dospeli ke zmensenemu Touaregu tim, ze okopirovali RDX? :-) To je zajimava uvaha :yes: Ja bych spis rekl, ze okopirovali Touareg, a ono je to akonec takhle :-):yes:
Vidím to optimističtěji, Tiguan nevypadá jako zdvižené kombi (třeba Octavia Scout nebo C-RV), krátké převisy na konci zdvižené + odhaduju alespoň 20 cm světlá výška, dávají naději na lepší terénní schopnosti, o.k. nečekám redukci nebo TR freelanderu, ale i tak by se např. schopnostem Vitary přiblížit mohl, to by v téhle třídě mohlo stačit. ;-)
automobilky chrlí, co trh žádá.. někdo protože neumí udělat pořádnej tereňák a někdo proto, aby prodal.. aby prodal auto, který má na ksichtě výraz drsňáka, ale ve skutečnosti to je posera... u Tiguana nečekám nic převratnýho... spíš tu druhou variantu. Vyší auto s 4x4. ;-\
Už bylo na čase aby i VW zaplnil kráter v modelové řadě. Za ním už jsou snad jen frantíci a i ti už vystrkují růžky. Evropa konečně pochopila, že SUV jsou na vzestupu a že procenta jejich prodejů stále stoupají. Ovšem takový desetiletý náskok např. RAVky se jen tak smazat či snad dokonce přeskočit nedá a tak budu zvědavý, jak se s tím Tigi popasuje. Až vyjede (asi nemá cenu psát - zda vůbec), bude to mít ohromě těžký. Necháme se překVWapit a uVWidíme. ;-)
Mě ten design ani tak netrápí, každému se líbí něco jiného, ale u SUV obecně se mi tendence odklonu od terénních schopností nelíbí. Výsledkem bude, že všichni budeme jezdit nakonec v nějakých crossoverech různých tříd, které budou v podstatě mírně zdvihnuté kombíky se 4x4. Rezignace na terénní schopnosti není bohužel trendem jen u menších SUV, v neděli jsem se projel mimo C-RV i novou X5 a tam je orientace na silnici hlavním mottem. Maximální terén je lesní cesta, X5 je velký kombík s vysokým posazem, výborné auto, ale SUV?... tedy, na silnici schopný off-road, to není. Dostát tomuto původnímu smyslu SUV dnes umí jen Range Rover, ML s offroad packetem a Touareg na vzduchovém podvozku. Zbytek je masírka.
Jo s tou Hondou si se trefil. Na její předek jsem si ještě nezvyk, uvidím jak to "ladí" naživo. Ale že postaví takový kus auta a zavrhnou ho v terénu, je zarážející. Dobrý info :yes:
Saab TURBO uznávám-měl jsem tu čest... >:-[] Je škoda ,že právě tato značka,k¨terá měla v konstrukci aut dost vlastní invence je z r°uzných důvodů nucena přebírat komponenty od ostatních značek...Saabu určitě držím palce...
Před pár týdny se objevil nový freelander, čekal snad před jeho uvedením někdo, že se bude designem zcela vymykat tvarům Land Roverů? X3 je podobná X5 malý MB bude mít společné rysy s ML, Tiguan má společné rysy, tj. proporce karoserie, postoj na silnici, s Touaregem a s ostatními volkswageny jej spojují společné prvky, světlomety, maska. Překvapující?... ne, ve smyslu výše zmíněného, zcela logické, takže moc nechápu opětovné výkřiky o tom jak VW recykluje, nic nového apod. Jsou značky, které svou designovou linii stále hledají, chybí jim nějaká kotva společného stylu a výsledkem je pak designový paskvil typu C-RV, u nějž jsem dokonce četl, že oblouk zadní horní linie oken má navozovat zdání kupé. :-O ..., myslel bych, že chtěli udělat SUV, v tomto směru bych použil oblíbený "argument" odpůrců VW, ale naopak, tedy VW udělalo malé SUV, které vypadá jako malé SUV a na nic si nehraje. A proto také doufám, bude mít Tiguan pro SUV dostatečnou světlou výšku a nějaké schopnosti v terénu, zmíněné C-RV jsem zkoušel, je to fajn auto, ale mělo by se jmenovat Honda kombi, protože zcela rezignovalo na původní SUV požadavek na průchodnost terénem, takže tohle auto je konkurentem kobmíků 4x4 nižší střední nebo střední třídy, ale není to SUV, a já jen doufám, že Tiguan bude skutečné SUV a ne jen golf plus 4x4.
Velmi pěkně polopaticky to vysvětluješ, :yes: ale někteří se stejně budou tvářit, že to nechápou nebo to skutečně nechápou, protože o motorech toho moc neví a my tu pořád budeme číst, že turbo na motor umí dát každý a podobné plky většinou ze strany japanomilů. :-(
Zakladni tvary Tiguanu asi nikoho neprekvapily. Jsou presnym odrazem toho, co bylo mozne spatrovat na mnohych snimcich zamaskovanych vozu. Vyrobce navazal na uspesny koncept Touaregu, ktery ze tri bratri (Cayenne a Q7) vypada jednoznacne nejlepe a jeho tvary nestarnou. Diky sikovne politice strategu jsme byli castecne klamani spionaznimi snimky G+ Cross, nastesi ten zustal pouze "oplastovanym" Golfem a Tiguan pusobim tim padem jako samostatna rada (specialne diky zvyraznene dvouprostorove koncepci s dlouhou predni kapotou. Nesedi mi pouze jaksi komplikovana a nesouroda s tremi za sebou jdoucimi sloupky strechy C,D a E. Myslim, ze stacily pouze dva a zad by byla opticky lehci, avsak diky silnemu poslednimu sloupku stale dostatecne robustni. Vnitrni cast sazi na usporu nakladu v podobe zapujcene palubni desky od G+. Ani tam mne palubni deska neuchvatila. Ten, kdo spatruje vice invence ve stribrnych cingrlatkach si mozna libuje, ja radsi cistotu... Cena bude zacinat na urovni 750-800k, takze bude konkurenceschopna, ale necekejme premiru mista na zadnich sedadlech a spise prumerny zavazadlovy prostor ve srovnani s CR-V a RAV4, Santa Fe je jiz o tridu vys a ten, kdo preferuje vetsi SUV po Tiguanu koukat nebude.
Tak Tak, mam 93 LPT Turbo rv 2000 naj 127000 TURBO puvodni, je to nadhera ten prival tocivyho momentu uz od 1500, to prave sice nastava az od 3500 ale uz od tech 1500 to jede jhak nafta (vzdty jsem byl pritelem dieselu prave kvuli tocivymu momentu). Jo moji pritelklyni se s tim jezdi podstatne lip nez s 1.8 Astrou, prave kvuli "TORQUE" doporucuji vyzkouset.
AD. zivotnost. zalezi hodne na majiteli - pravidelna vymena oleje (kriticka pro TURBO, tak pro dieselovej motor) anohnit auto studeny. Pevne doufam, z emen vydrzi dlouho, na netu najdes spoustu lidi co maj v SAABu vic jak 300.000 na puvodnim TURBU.....
Tak a je to definitivně potvrzeno. Ken už si objednal nového Leguána a Barbie nový chic oranžový lesk do vlasů. Bude jim to hezky ladit >:-[] Nic pro heterosxuály, díky Ádo, ne ;-\
Kdo nevidí, že Tn je auto mezi Golfem + a Tuaregem, nekouká na věc objektivně. Jinak vzato. Koncept je pouze konceptem a až se vyklube konečná verze, vzpomeňte na tyto má slova.
Exteriér na VW mírně svižný, ale ten interiér. To je tedy děs a běs. Asi tak 15 let zpět. Tak se nechme překvapit, čím bude konečný produkt. :-(:-O
No... je to studie, ale myslím, že opravdu nebude daleko (jásejme) od sérového modelu. Čistý profil, částá záď. Přechod boku do zádi bez chyby. Má postoj (byť na fotce jsou značně přerostlá kola) svalovce, a srovnáš-li s aktuálním (cenovým) evergreenem českých silnic, totiž se Santa-Fe... vidíš, že u Tigiho to prostě uměli celé sladit do kompozice, která má velký šmrnc... vše opět, jak má být... starý dobrý VW. Ty vytažené výkroje blatníků chválím. Pokud se tu někdo domnívá, že do toho bude VW dávat motorky ze šicích strojů... velmi se mýlí. P.S. TIGI pojede... to je dnešní závěr. Neboť první pohled je na jedničku (vyjma těch hroznejch kol, pneumatiky ovšem... to je parádička). BRAVO TIGI :yes:
Jo legendární Saab 900 Turbo, BMW 2002 Turbo, nebo Porsche Turbo 3.0 (930). Jedny z prvních kdo uvedli přeplňované motory do série. Dneska maji zkušeností na rozdávání. Je to i vidět BMW 535d, 335i, 911 Turbo (997) nebo motor z Astry OPC by Saab.
Ano motory Honda a Toyota jsou proslavené svou točivou charakteristikou a velkým litrovým výkonem. Jenže jde o jeden z mnoha přístupu k problému. Druhá strana mince je jejich až motorkářský průběh točivého momentu. V běžných otáčkách (do 4000min-1) ho mají nedostatek. To je jeden z důvodu proč se naftové motory jeví jako silnější a na běžné svezení mnohem příjemnější než atmosférické motory-dostatek toč. momentu v nízkých otáčkách. Jenže jim zase chybí linearita a výraznější výkonová špička. Jak tedy jinak docílit nárůstu výkonových charakteristik, bez zvětšování objemu, ale i bez ztráty linearity a kultivovanosti? Jediné přijatelné řešení-přeplňování. A pokud si dobře pomatuješ i Honda u své S2000 zvětšila objem z 2.0 na 2.2 při zachování výkonu, ale kvůli lepšímu průběhu momentu. Toyota u Corolly TS přidala kompresor (z 180Nm na 250Nm). Ale přidala „jen“ kompresor, protože přidání turbodmychadla je mnohem větší zásah do motoru, vyžadující další čas na správné ladění. Kompresor přidává i mnoho tuningových firem, ale turbo ti nabídne jen málokdo. Co se týče životnosti, záleží spíš na uživateli, ale 100tis km pro turbo není problém. Jednu věc ale pust z hlavy-není to JEN PŘIDAT TURBO K AMTMOSFÉŘE, motor dostane dobrých 50% nových komponentů a projde mnohaměsíčním testování. Už jsem to tu jednou psal- ne každá automobilka si na to troufne.
P/řidat k motoru Turbo dokáže každý-atmsferický motor např.Honda 2000 nebo Toyota 1.8 VVTL-i 141atm kW jen tak někdo ne...Jestli jo tak kdo? A co se týká které turbomotory přežily 100000 v kondici...a s původním turbem...Většinou Made by Japan...Pamatuji dobu,kdy VW přišlo se spirálním dmychadlem G a jak to přišlo tak to zhaslo... jelo to fajn,ale jak dlouho... :no::no:
To, že přijde menší nafta je otázkou času. Parametry 2.0 TDI (103kw a 125kw) jsou plně konkurenceschopné. Větší motory už používají C-R. Přímý vstřikování byl jen mezistupeň, teď je na řadě přeplňování. Dobré atmosférické motory musí mít větší objem, takže se opravdu vyplatí až tak od třílitrů (slušnej motor 3.6FSI 220kw). Menší motory 1.6 nebo 2.0 se dneska už bez přeplňování neobejdou. Prostě jim chybí točivý moment. Motor 1.4TSI je momentálně jedním z nejmodernějších motorů. Je čas si na takové motory zvyknout, protože jich bude přibývat. Když někdo tvrdí, že přeplňování je náplast na nepovedený atmosférický motor, tak toho o problému moc neví. Přeplňovaný benzinový motor byl vždy vrcholem inženýrského umu (Porsche Turbo 997), ale ne každá automobilka si na něj troufne.
myslis to dobre, ale cele to zase vede k diskuzi, kdy (jak zde uvadis Honda) ukazala poprve tento model a kolik casu by meli dani designeri od VW toto zapracovat...(model od VW je de fakto pred nabehe do serie, uvadim jen pro uplnost)...pripad Fabky a Swifta je to same, ale nechci se hadat, nekdo si tohle nenecha vymluvit...
Motory... A také spolehlivé-myslím spolehlivé elektronické systémy....Hodně dlouho VW žil z v 80-90 let úspěšnejch TDíček,a zapoměl na vývoj a na to že všichni naftu nemusej,,, :'-( A to co teď zkouší s FSI je tak trochu křeč,jeden z mála motorů co musí papat 98Nat ,aby měl parametry srovnatelný s moderními motory od konkurence...Jak se mu dá 95,jak radí prodejci je to slabota a žere to jak protržený...S přímovstřik.benzíny to zkoušel i Mitsu a pohořel-prý je to složením benzínu v Evropě.jinde jim GDI fungovalo...Teď přišli s "Bombou" v podobě dvou turbodmychadel a myslí si že v jejich podání ten systém nebude dlouho a spolehlivě fungovat...Je to můj názor.Ale jedno je jisté-VW nedokáže udělat normální atmosférický benzínový motor,tak aby byl konkurenceschopný-musej tam dát turbo jinak je to :no: >:-[]Oni tam pro jistotu daj dvě >:D
Takže sme sa dočkali trochu sviežeho vetru od VW? Konečne, lebo už to bol dosť stereotyp. Škoda, že zadok je typicky volkswagenovsky nudný, s tým sa mohli pohrať viac, ale inak je to cool. Fanúšikom zvyknutým na strohý nemecký dizajn interiéru sa asi naznačená živosť veľmi páčiť nebude, ale koľko ľudí, toľko chutí. Predpokladám, že budúci sériový model bude mať za úlohu osloviť hlavne mladých. Farebné pnumatiky je bezva nápad, len škoda, že sériovo také gumy asi nebudú. ;-)
Az z toho sundaji exhibicni opticky paket, tak jsme na presne zmensenine Tuaregu, cimz jsme se ocitli dizajnove radove o 10 let nazpet. To se nam ten zlenively koncern pekne odvazal. To je tedy jizda.
Doba,kdy se Japonci a Korejci designem o***li po Evropě se obrací... Je na tom vidět jasná Japonská designová linka-viz ta Acura nebo New RAV... Ale GTI nám to vysvětlí >:D >:D >:D . Ale je to od WV jedno z nejhezčích aut... Sehr gut :yes: Ale ,když do něj nebudou mít odpovídající moderní techniku,bude jim to asi prd platný-a v současné době ji opravdu nemají... :no::no::no:
tak v třídě alých suv začíná být velmi nabito. tiguan bude mít samozřejmě úspěch jako každý vw. známá technika obutá už po mnohokráte nového kabátu. uvidí se jaká bude seriová verze která nebude tak vypiplaná. středová konzola mi trochu připomíná ford edge. ještě si počkat až přijde mercedes s svým polínkem do ohně a parta bude kompletní :-) ..zatím u mě vede freelander
Tak tomuto sa hovori pekne auto v poslednom case ide volswagen na vlne sviezejsieho designu pocinajuc Pasatom myslim ze ta jednotna maska a nove reflektory posobia pekne. :yes:
To jsou věci. Iroc, Tiguan... :-! Zdá se, že se VW odklání od nudy a šedi. Jasně, obojí je ještě koncept, ale naznačuje mnohé. :-) Ovšem nelze si nevšimnout, že jde v případě Tiguanu základní současná stylistika VW "spousta plechu, žádná okna" do kopru a tohle auto má celkem nízký ponton a slušné prosklení. Kdepak se asi VW inspiroval [odkaz] ? I když Tiguan bude konkurovat spíš CR-V. ;-)