Dnešný prehľad bude venovaný značke Porsche. Značke, ktorá ešte pred niekoľkými rokmi ponúkala svojim zákazníkom (iba) dva modelové rady a pak prišiel kontroverzný vstup Porsche do kategórie SUV...
No neviem, čo by povedal tatko Porsche... Možno by bol nadšený a možno krútil hlavou. Ale každému podľa jeho chute, kto chce klasiku (a má na ňu), kúpi si klasiku, kto chce niečo iné, kúpi iné. Som veľmi zvedavý najmä na to, ako sa uvedie Panamera, resp. aký bude o ňu záujem. Ak sa nemýlim, podobné autá robí len Maserati, a priznám sa, to som na ceste ešte nevidel.
--celkom fajn článok-- :yes:
S tym SUV mas sakra pravdu. Pomaly kazde 3 auto je SUV. A vacsina z nich aj tak jazdi len po meste. ;-\ Marko ty mas za 1 daj index. :-):yes::yes::yes:
Aston Martin a Ferrari su v bezpeci. Jaguar - tam sa dozvies co pripravuju o 4 tyzdne. :-) (Ale SUV sa bat nemusis...;-) ). Bentley a Rolls-Royce tiez nic take nepripravuju... Vsetci ostatni maju, alebo pripravuju SUV.
Porsche je Porsche je Porsche. Porsche je budoucnost. Budoucnost dokonalých sportovních aut s hlubokou duší. Kdo tohle neví, snad alespoň tuší... P.S. 911 krát - BRAVO MARKO :yes:
Mobil asi budes musiet pred tym odovzdat, ze?! >:D Nechcem Ta navadzat na nic zle, takze teraz vazne: Ja sem obrazky nebudem moct linknut (tie z autobildu / AMS /atd...) ale budes nam moct aspon ramcovo opisat co si videl...(?) :-)
Jozki, bravo :yes: Pokud nefotíš, maluj, pokud nemaluješ, mluv, a pokud nemluvíš, piš. jo, budeš to tu muset sakra vypsat... do posledního škroubku. A to bude horká diskuze. Možná se tu nebude mluvit, možná se tu nebude malovat, možná se tu nebode fotit... ale třetí světová to bude určitě... to tuším. Tak se těším na tvá slova. A svou klávesnici už mám přepnutou na seriovou palbu ;-):-):yes::yes:
Já tedy se musím přiznat, že jedno Porsche už na baterky mám... :-) Je to 911 Carrera (co taky jiného) a jsem s ním poměrně spokojenej. Nestačí mu na rovinkách ani cyklisti. Převážím ho v kufru mý káry v přepravce... Takže já jdu s dobou. P.S. Pokud tam dá Porsche hybrid, pak stačí napsat - nikdo tomu neuteče... Ale... přečti si Marka pozorně, vždyť to není najisto.
:-) no, doufejme, doufejme..hybrid bych do ryzího sportátku nechtěl a nepřál bych ho snad ani Porschi ;-) (můj vztah k "dokonalýmu autu" znáš). BTW - v pondělí jsem si prohlížel caymana a nový TT a musím uznat že to tomu malýmu poršátku velice sluší a TT...dospělo :yes:
Nenašel jsem tam info o DSG v 997..Informace doposud hovořily o tom, že to chtějí zavést už v průběhu 997. Pochybuju, že s tím přijdou až s 998, to by bylo dost velký zpoždění, ne?
A taky kacířská myšlenka - bude vůbec další Cayenne?? Oni se vždy chovali celkem oportunisticky a teď když trh SUV půjde do kytek, přepnou logicky na Panameru. >:-[]
Tie clanky su neni primarne zamerane na technicke detaily... (to by som sa u kazdej znacky upisal "na smrt"), ale ked chces vediet nieco u DSG v 997 tak potom existuje tato informacia: DSG by malo byt dostupne v modelovom rade 997 po jeho facelifte (premieru by mal mat takto o rok vo Frankfurte).
/// Cayenne bude pokracovat. II. gen. je uz vo vyvoji. Btw. s tym zanikom SUV by som to az tak dramaticky nevidel. ;-)
Cau Marko, vim, ze je to od tematu, ale stejne se chci zeptat, jestli nahodou nevis neco o planu Skody na vstup na australsky trh? Myslis, ze je to nekdy mozne? Diky!
Ano, mozne to je. Vsetko bude jasne do 40 dni od tejto chvile. ;-) Sefovia australskeho importera VW na autosalone v Parizi povedali, ze do konca nov./ listopadu pride oznamenie na zaklade detailneho marketingoveho planu, ktory sa posudzuje. Vseobecne sa caka kladna sprava a predaj by mal zacat od buduceho roku. ;-)
Nekamenujte me, ale: domnivam se, ze Porsche by melo sebrat odvahu a poslat 911 na zaslouzeny odpocinek... a vymyslet neco jinyho. Ford taky odpiskal uspesnyho escorta a zalozil dalsi uspesnou sagu - focuse (vim, ze je to neporovnatelny s 911, ale jako priklad snad staci). ;-)
Ukoncit vyrobu 911 uplne by asi neslo. A urcite by to bolo chybou - na to je to prilis velka legenda. Ja by som ale postupoval inak. Skusil by som 911 nechat vo vyrobe pre skalnych fanuusikov, a popri nom ponuknut nieco moderne tvarovane (pre novu skupinu zakaznikov). Nieco co by bolo postavene podla myslienky 911, ale na cistom archu papiera, a v liniach 21. storocia. ;-)
Hmm..ja by som asi u 911 pokracoval v nastupenej ceste. Teda, inovoval by som ju v nejakych generacnych cykloch tak ako sa to deje doteraz. Ono totiz v pripade 911 uz ani v sucasnosti nejde o plnohodnotne generacne obmeny (tak ako ich chapeme u inych aut)- ale skor prave iba o "up-to-date upgrade". 911 sa dostala do stadia v ktorom ide na karoseri urobit po rokoch zas iba detailne zmeny (pretoze akekolvek vacsie sa kvoli naruseniu charkteristickeho designu nedaju urobit). Technika auta je dovedena tiez k dokonalosti a medzigeneracna zmena sa prejavi v zlepseni vykonu /jazdnych parametrov uz tiez iba radovo v precentach. Rozdiel medzi generaciami je tak iba minimalny a moze to vyvolavat pocit, ktory si popisal vyssie slovom "unavujuci", alebo to moze aj vyvolavat otazku, preco si kupit dalsi generaciu 911 ak ta doterajsia je iba o kusok horsia (...nehovoriac uz o tom, ze vela fanusikov 911 sniva / sa vracia k povodnym seriam, ktore legendu zalozili). To, ze taka situacia nastava sa ukazalo ku koncu zivotneho cyklu predchadzajucej generacie 911, ktora vtedy mala odbytovy problem (...co sa btw. stalo 1x v jej historii). Obavam sa, ze tento problem sa bude znova opakovat (a vo vacsej miere). Prave preto by som nasadil aj nieco podobne, ale moderne tvarovane. 911 pi som ale urcite nechalzit. Je to jedna z ikon automobiloveho sveta, a bude pre nu existovat trh aj nadalej - aj ked sa bude asi postupne zmensovat (otazkou zostava, akym tempom). ;-)
Víš... problém je v... našich srdcích a očích a v... dokonalosti tvaru 911. Nelze, prostě nelze udělat jinou ikonu, která nabude mít ty tolik milé tvary... v tom je mimo jiné síla 911 - je milá, a pod kabátem peklo. Světla - nic lepšího nikdo neudělal. Linie střechy a bočních okének - nic lepšího nikdy nikdo neudělal. Přechod střechy do zádi, zadní blinkry - nikdy nikdo nic lepšího neudělal. Vytaženost blatníků (ten erotický motiv), celá silueta vozidla... to je prostě linka absolutna. Jo, můžou udělat žraloka 2007... tak jako byl žralok 928... dokonalej, ostrej, ovšem, postrádal tu milost... Vždiť 911 to je 911 našich životů, to je 911 našich lásek, to je 911 našich maskotů, to je... 911 našich vrásek...
A tvuj napad? Vyrabet variace na 911 do nekonecna? Uz to zacina bejt mlaceni prazdny slamy. Ani Brouk nevydrzel na veky. :-) P.S.: To, ze to auto je vynikajici, je bez debat... ale chce to zmenu. Marko to rek docela dobre.
Marko ví, že v tomhle se spolu neshodneme. Já tvrdím, že 911ku lze jen lehce posouvat... ovšem 99,99% vizuality musí zůstat. Je to silueta, kterou by načrtl i Michelangelo... už jsem to tu jednou psal. Dej pětiletýmu klukovi pastelku a řekni - namaluj fáro - namaluje silutetu PORSCE 911. Buďme stále těmi pětiletými kluky, to je naše naděje. A co si o 911ce myslí u PORSCHE? to vyjádřili v Caymanovi... Jen variace. Jistě. Variace absolutna, variace dokonalosti.
A neni to je tim, ze jsi na to zvyklej? Kdyby Ford chrlil padesat let ruzny generace GT40, tak v tom taky budou lidi videt ikonu, ktera prece NESMI skoncit... a GT(40) JE tvarove genialni.
GT 40 je dokonalej žralok... ovšem na cestu do práce bys ho asi neužíval. 911 jo. Nejsem ovlivněn, abych neuměl vidět krásy i jinde (E-Type)... leč, někdo to prostě musel vystihnout. A ten někdo byl Porsche. Podívej se za 911, tedy na 356... poznáš, že v padesátých létech všichni obdobně laborovali, ale jen ten Porsche uměl vystihnout to nejdůležitější. Je to jako píseň Yesterday od Beatles... i kdyby se Oasis snažili skládat tisíc let... McCartney jednou ráno sedl ke klavíru a zahrál tenhle neskutečnej flák... je tak...
Myslím, že je zbytočné sa o tom hádať. Ty máš zmýšľanie modernejšie, smerom vpred, GTI je založený konzervatívne. Takže spoločnú reč nájdete asi ťažko. Z určitých pohľadov máte obaja v niečom pravdu (osobne sa viac prikláňam k názoru GTI), každopádne je to na samotnej firme, či 911 zachová alebo nie.
Hmm... ja netvrdim, ze 911 by nemala pokracovat. To urcite ano. Jej tvary aj historia su neopakovatelne. A urcite to je ikona. Len by som chcel aj nieco nove, modernejsie - ako subeznu alternativu. Naznaky z nedavnej minulosti 911, a napr. aj skusenost s Jaguarom XJ (ktoreho klasicke tvary su uz dalej neudrzatelne), naznacuju, ze podobny krok by mohol stat za to. 911 sa nepochybne raz dostane do situacie Jaguaru XJ (otazkou je kedy to bude) a potom moze paralelny model udrzat pri zivote aj 911 pre skalnych fans (aj keby mala byt vyrabana v mensich seriach ako imageovy model). ;-)
hmmm, pro mě jedinej skutečnej sporák bylo vždycky jen a jen Ferrari. Takže dej pastelku pětiletýmu zbynkovi do ruky a namaluje něco co má z boku dvě křivý kola, jakousi linii vzdáleně připomínací auto, výfuk chrlící černý dým, ale rozhodně to bude červený a nad tím bude "FERARY" - některý R bude asi ještě navopak ;-) P.S. silueta sportáku nesmí mít tak "těžkej" zadek - to je můj největší problém s vnímáním Porsche - a ted všichni do mě ! ;-):yes:
Těžiště vozidla, myslím těžiště optické, musí být v zadní partii... Ta "usazuje" vozidlo na silnici, ta předurčuje tu připravenost šelmy ke skoku... v tomhle problém nemám. U 911 nemám problém s ničím. Ferrari je trochu jiná ikona... až příliš nekompromisní sporťáky... neumím si vůbec představit, že bych si to pořídil. Přitom 599 GTB je milé... ale postrádá prostě tu kompaktnost Porsche.
souhlas, já netvrdím že je problém u Porsche, tady je problém u mě a mého vnímání sportáku. Pěkně jsi to napsal o Ferrari - v pár větách perfektně vystiženo a to je ovšem taky to co miluju na Ferrari a nemám rád u Porsche (myslím tím jakoby "vyměklost" i když to není to pravé slovo). Vím že Porsche perfektně jede, ovšem právě to že je i pro každodenní ježdění mi právě víc sedí k GT než sportáku. Přece zrychleni za 4,5s má dnes i eskový MB, takže sporák musí nabídnout i něco jiného...živočišného..proto nějak moc neberu Porsche jako konkurenci k Ferrari i když se to tak všeobecně bere..a 599 GTB..to je přece velké GT, nic pro 911 ;-):yes:
Jistě. je to velké GT... Carrera je také velké GT... Když jsi zmínil MB...nezapomínejme, že já se tu vyznávám ke kastli 911... ale ona (i Ferr) má nedostižné jízdní vlastnosti. A na rozdíl od Ferrari je prostě i k ježdění do práce milá.
jak jsem již psal - je to spíš ve mě než v Porsche..naprosto chápu ikonu Porsche (zejména 911), chápu i důvody lidí co ji uctívají...ovšem nechává mě chladným, pro mě je No.1 Ferrari a na ježdění do práce si Porche kupovat nebudu ;-) P.S. starší ročníky celkem beru,mají své kouzlo, nové už pro mě vůbec...možná až na "krokodýlka" :yes: Jinak - je to velké téma a nerad bych se svým "negativním" pohledem někoho dotkl
Jste mimo... Pravej sporťák není Ferari, ale ani Porsche... Prafej sporťák je třeba Wiesman, Kaipan nebo Proteus... A kamenujte si mě, stejně to nezměníte!!!
No, jeden z nás masi asi trochu pokřivené vnímání dynamiky zvířat, podle mě šelma připravená ke skoku má přední část dole a zadní nohy pokrčené, šelma, kterou ty popisuješ jako příměr k 911, spíš vypadá jako kdyby vykonávala slušně řečeno velkou potřebu >:D (celkem kolmé čelní sklo, vzpřímena, posazená na zadek). Ten tvůj popis pasuje daleko více právě na ferrari než na 911.
>:D (GTI nepochybně měl na mysli to těžiště na zadních, to je (alespoň visuálně) u sportovního auta hrozně důležité...notabene u takových nádherných klenotů, jakými jsou již desítky let 911)
Nezlob se na me, ale 911 MUSI zustat v nabidce Porsche, do doby, kdy auta budou stale auty a ne automatickymi prepravniky lidi. Proc prestat vyrabet model, ktery pres 40 let znamena definici vyrobce??? Panove, to by bylo dobrovolne harakiri po nemecku, to si nedovoli ani Wendelin, ani jeho nastupci, pokud budou mit alespon spetku zdraveho rozumu. V zasade se da rict, ze neni primeho konkurenta ke slavne 911. Je to jakasi kategorie sama pro sebe. Ano daji se srovnavat parametry, ale ne duch vozu...ten kdo touzi po Ferrari, nekoupi Porsche a naopak...jina situace je u sberatelu.
Díky Marko. Opět zasvěcený pohled do budoucnosti a dokonalé informace v souvislostech. Jen tak dál, ať zdroje nevyschnou, píle neupadá a vize nezmizí ;-) PS: už se těším na VOLVO a SAAB ;-)
Tak to jsem na to zvědavej, jak moc se odvážou při modernizaci tvarů. Chceš tím říct, že trošku opustí současný dlouholetý recept 911? A co zájemci po klasické (modernizované) 911? Ti utřou nudli? PS: Jinak jako vždy :yes:;-)
Ja mam iba take info, ze sa zvazuje aj moznost vdychnut do klasickych tvarov 911 modernu "dusu". Neviem presne, co si pod tym moze clovek predstavit. Ze by nieco taketo? [odkaz] /// Btw. ak by v buducej generacii presla myslienka nejakej "revolucnejsej" zmeny, tak zaujemcovia upgradovanej 911 by prisli skratka...
Hmmm, já osobně bych se té radikálnější změny nebál. Na mě ale asi moc nezáleží :-(;-) Dokonce bych řekl, že modernější design by přitáhl i další zákazníky, kteří prostě nechtějí "obyčejnou" a okoukanou 911. Fakt to nevypadá vůbec zle [odkaz] ;-)
Ano...ako marketingovy napad to ma hlavu aj patu. Dokazem si predstavit, ze 998 by sa na jednu generaciu pretransformovala do moderneho tvaru. S tym, ze tie prisne klasicke tvary by si dali na jednu generaciu oddych, a vratili by sa v podobe 999 nikedy okolo 2020. Ta moderna 998 by sa stala odbockou, ktora pritiahne novych zakznikov, a svojim sposobom aj niecim ako specialnou, orginalnou generaciou (ak by bola dobre spravena, v buducnosti by to bol urcite vyhldavany zberatelsky kus). Je teda dost pravdepodobne, ze ak u Porsche rozmyslaju o nejakej vyraznejsej zmene detailov, romyslaju podobne ako som nacrtol. Otazkou je ci to naozaj chcu, a ak ano, ci na to maju nervy. V konecnom dosledku by to bola dilema ja pre mna - pretoze u takej ikony by to mohlo mat nepredvidatelny komercny efekt (...teda okrem toho, ze by sa vyrazne polarizovali dva nazory na modernu 998).
Názory by se polarozovaly stejně jako to bylo v případě Cayenne... s tím rozdílem, že u 998 by to bylo lépe stravitelné. Možná že je i lepším krokem zkusit tu u jedné generace obměnit, než rovnou skočit do dvou odlišných. Ušetří to náklady. V případě velkého úspěchu by se dalo jednak pokračovat v nastoleném novém pojetí i rozběhnout paralelní výrobu ortodoxní 911. V případě neúspěchu se dá vždycky vrátit k již osvědčeného receptu. Jde o to, jestli na to má Porsche koule ;-) Asi se to také dost odrazí v úspěchu dalších modelů, které přijdou dříve...
Měl někdo s Porsche stejný problém jako já? Taky se vám zdá zpracování a ergonomie na třídu do které se řadí jen podprůměrné. Z venku huj a uvnitř fuj (možná moc drsné přirovnání, ale mě Porsche zklamalo :no: )
Porsche jsem sice neřídil,ale po "ohmatání" interiéru jsem byl trochu zklamán.Věřím,že vše funguje bezchybně,ale za ty prachy.....Každopádně třeba "vychytávky" v ergonomii může být to,čím se dá taková legenda 911 uchovat na trhu.A ONA tu bude dlouho.Jinak se moc těším na Panameru,myslím,že to je lepší směr,než "zmenšovat" Cayenne.
Ja jsem nedavno sedel v 911 Turbo (996). Zadny extra vychytavky, proste jen tak v cerne, s cernou kuzi, navic s Tiptronicem, takze uplne jina sestava, nez bych si vzal ja. Navic bylo ojety, takze interier uz trochu poznamenan. Kazdopadne ven se mi vubec nechtelo. Kazdou bunkou jsem si uvedomoval, kde to sedim, co to znamena Porsche... co to znamena 911... a co to znamena, kdyz se tahle magicka kombinace doplni jeste o "Turbo"... Kdyz si na to vzpomenu, porad mi jezdi mraz po zadech... Mozna to neni interier pro auto za 4 miliony, ale zbytek auta to vynahrazuje... :yes: Jsem sice 100%ni Ferrarista, ale na tohle stale s laskou a mirnou zavrati vzpominam... ;-):yes::yes::yes:
Turbo 997 sem mel pujcene predminuly vikend,na supersport dokonale odhlucneni z vozovky,nerovnosti jako zulove kostky jdou citit asi tak jak v 3 ci 5 BMW proste uplne v klidu...jak je znamo-auto pro kazdy den s 480 Hp:-)))
A nevim co cekate od interieru?Pises ze jsi "ferrarista"...jel sem teda jen v Modene a spideru ale nepustil bych si tam ani radio...vsude kolem ten tupy plast prahprosty...odhlucneni na nic.proste jako bych jel na motokare.Ale tohle je Ferrari jasna vec.Potom ale nechapu proc tak hatite interier 911 ci primo Turba...dokonale kozene calouneni,strohy sportovni interier,super odhlucneni,audiosystem Bosse(to ve ferrari jsi vubec rad ze ti dam daji radio z Fiata)...tak nevim v cem je problem... :yes:
Marko, myslel jsem, že porsche spolupracuje (kupuje technologie?) na hybridu s toyota group? Dokonce něco o spolupráci subaru a porsche zaznělo (nebo to byl diesel - boxer)?
Diesel.....boxer.....hybrid...od Subaru....a ted si predstav ze by to zamontovali do Porsche........dokazu si predstavit na tomhle foru autobus lidi, co by se z toho rovnou presypali do urny >:D
To riesenie s Toyotou malo byt bezprostredne. Ak by mali teraz niekedy ponuknut hybrid, tak uvazovali o nakupe u Toyoty. Asi to riesenie ale vzalo za svoje vo chvii, ked majetkovo vstupili do VW. Pockaju este 2-3 roky a budu mat koncernovy hybrid. ;-)
Jasně,to je rozumné (teda,pro uživatele ne, bo budou vychytávat mouchy a uvidíš to hafo svolávaček). A spolupráce se subaru frčí dál? nebo se to všechno zpřetrhalo tím vstupem do VW? (porsche a subaru jsou dneska vlastně jediní, co celosvětově dělají auta s boxery)
Myslim, ze tym ako sa Porsche zblizuje s VW, tak spolupraca s Toyota Group je mimo hru. Nepamatam si teraz presne, ale tusim na niektorej cinskej univerzite spolupracuje spolu s Toyotou bud VW, alebo Porsche, na vyskume nejakeho alternativneho pohonu. Je dost mozne, ze tento projekt pokracuje dalej. Ale to nijak zvlast nesledujem - je to univerzitna zalezitost, a takych je po svete "mraky"... :-);-)
co se stalo? zavazna mozkova operace? sok elektrickym proudem? Tobe tady naservirujou ze Porsche mozna bude jezdit na tuzkovy baterky a ty k tomu mas smirlivy postoj jako beranek??? >:D
Hore odznela debata na nove porsche (akusi nahradu za 911). Mne to pripada ako logicka vec. Nic proti 911 ale ma "konštrukcne" obmedzenia. Ten motor nad zadnym kolesami nedava vela moznosti konstrukterom. Je to dobre vidiet na caymanikovy. Porsche ma zjavne problem aby neprekonal 911. Lebo v principe je jeho konstrukcia lepsia. Uz terazvo vsetkych testoch pisu ze je v mnohom lepsi ako 911. Myslim ze pre porsche je to idealna cesta. Koniec koncov aj car GT ma motor v strede a nie na zadnej naprave. Myslis ze sa dckame niecoho medzi caymanom a gt? (ale v tom pripade nie je vela miesta pre 911)
Myslim, ze medzi Caymanom a GT ostane iba 911. Ci uz v klasickej, alebo modernej forme. Nemyslim si, ze by vedla 911 mohlo teraz realne existovat este nieco ine (Nie, ze by to neslo, ale Porsche o tom neuvazuje), alebo ze by dokonca nieco ine 911-ku nahradilo.
Mluvis mi z duse. Problem 911 neni v porad stejnem designu, ale v zastarale koncepci. Proto by to na jednu generaci melo podle me Porsche risknout, najmout poradnou designerskou kancelar a dat Caymanu "koule", aby se aspon priblizil 911. Zaroven mu dat motory stejne jako v 911, vse odladit a poslat na Nordschleife. Pokud by se ukazalo, ze je Cayman jak predpokladam rychlejsi , pritom by mel podobnou hravost a charakter 911, myslim ze by nebylo co resit. 911 by odesla treba dalsi generaci prirozenou cestou diky nizkym prodejum......Jediny hacek je v me prognoze v tom, ze by bezpodminecne MUSEL byt Cayman designove dotazeny jako 911. To je v podstate to jedine, co drzi 911 nad vodou. Pak je jeste moznost, nevim do jake miry technicky proveditelna, posunout motor v 911 vic dopredu. Jedina cesta jak 911 jeste nekam vic posunout. Nejake experimenty s designem 911 jsou cesta do pekel.
carrera=klasika,nikdo nic menit nechce,klientela tehle tridy zadne extra hrave auto nepozaduje.A kdyz bude treba ujizdet caymannum tak muze kazdy sahnout po Esku nebo Turbu
caymann=alternativa pro mlade,dle vyjadreni Porsche se bude hledat klientela zejmena ve vekove hranici kolem 30let,takze poutavy design oproti usedle carrere(mne se nelibi),teziste uprostred,hravost sama,navic ma interier z boxstera a cena je v pripade caymanna oproti carrere bez pul milionu dvojnasobna a caymanna S stale asi o pul milion vyssi.Takze myslim ze tady nikdo ani ve snu nechce dale priblizovat tyhle dva modely-ty jsou urcene pro odlisnou klientelu.To by jinak majitele Carrer vyskakovali z kuze-nemyslis?platit dvojnasobek a mit vlastne to same.Myslim ze je to takhle vyhovujici.
Jinak Porsche bude mit zrejme jine experty na analyzu trhu a prodej nez mi tady:-) takze tak
Hezky den vsem...
Když se tu oháníte správnýma jednotkama tak uvádějte velikost kol v milimetrech, aby to bylo přesné, ne? to budou mít určitě všichni radost!!! Koně patří k autům, kilowatty ke sporákům!!! To je takový problém uvést oboje??? 8-s Lenoši líní!