Největší česká ocelářská společnost Mittal Steel Ostrava vyvinula nový typ silničního svodidla pro zahraniční trhy a s úspěchem jej podrobila náročným bariérovým zkouškám.
no jo, ale to bylo prvního ledna,ne? >:D . K těm lanům: počet mrtvých se na úsecích,co jsou, snížil, takže nevidím problém (dost možná to pomohlo zachránit i pár motorkářů)
Ta ocelová lana jsou pro motorkáře jistý trest smrti, prostě tě to naporcuje. To samé klasická ocelová svodila, pod kterými sice projedeš, ale hlava zůstane na druhé straně. Ale už mě to přestává překvapovat, stejně většina lidí na motorkáře kouká jako na lidi, kteří si to zaslouží. Taky se mi už stalo, že jsem se válel uprostřed silnice a auta mě akkorát objížděla a troubila...
Vzhledem k tomu, že i tyto svodidla nepočítají s motorkáři, jde opět o životunebezpečný nesmysl. Dokud si někdo neuvědomí, že všechna svodidla musí mít plastovou deformační zónu, či alespoň pogumování, bez spodních nekrytých částí a jiných solitérních výstupků a šroubů, bude umírat zbytečně mnoho lidí.
jakožto student, který sem tam k opatřnením na silnici přičichne (sám dělám na jiných věcech) bych zase beton používal s rozvahou (u škol,na mostech...). Jinak viděl jsem studie, kde ty "lana" zachránily dost lidí právě na dálnicích...pořád hledám video,možná něco najdu
Jakožto neodborník (ne, opravdu nemám Fiata >:D ) se přesto přikláním spíš k betonu. Osobnímu autu to oškube bok (jeho smůla, měl jet rovně) a kamion to snad zastaví ;-\
ne, to jsme si nerozuměli-od betonu se odrazí, přičemž beton se nedeformuje (jak známo) a tak jde veškerá kin. energie na vrub automobilu - což asi není ve 140 km/h dobrý nápad. Naproti tomu ta lana se "vyrvou" (ono je to docela složité,ten mechanismus,ale pro pochopení stačí asi to, že se trochu povytáhnou ze závěsů a ty nožičky se ohnou) a tak pohltí energii - a vrátí auto do pruhu - což je výborné třeba při mikrospánku...zkusím najít nějaké video,ono se to strašně blbně popisuje
lana se dají v případě nutnosti (nehody) lehce "vyndat" a umožnit variabilní trasování pruhů. A ty betonové bloky...nejsou mými favority, jsou to pevné, nehybné objekty na silnici a to není nikdy nejlepší cesta. Lana tu energii pohltí,svodidla také,o beton se zabiješ. Jen tam, kde je absolutně nežádoucí jakékoliv vybočení z pruhu bych je umistoval.
nechci tady vyvolávat diskusi auta-motorky, ale:
a) motorkářů je daleko méně, co na to třeba srnky ?
b) to jak jsi to napsal vypadá, že auta "natláčí" motorky na svodila schválně
c) motorkáři se pozabíjejí sami navzájem, stačí stromy, svodidla je nezachrání ( viz 2 mrtví včera, po předjíždění v pravotočivé zatáčce na plnou čáru v protisměru) :no:
to je výborná věc...deformují se a auto vrátí do jízdního pruhu zpět...vypruží, pohltí dost energie a auto relativně nepoškozené nevletí do protisměru - ve švédsku je jich dost, vynalezlo to volvo. PS: na některých úsecích jsou tato svodidla i přes svojí vyšší fin. náročnost - jedná se totiž o záložní přist. plochy letectva.
Co umi svodidla, ktery jsou treba na dalnici do Lovosic? Takovy tlusty lana, ne klasicky svodidla... ma to nejakou vyhodu, nebo chtel nekdo usetrit prachy?
lépe tlumí nárazy...zřejmě nová technologie...
Také nevím nic bližšího, i když na fakultě to kdosi řešil, ale šlo to mimo mě. Ale snad bys nechtěl po redakci příčný řez,že ne... ;-)