Tuším že výfuková brzdě se říká v ČR retardér. Má to třeba každý autobus, řidič zmáčkne pod volantem páčku, zavře se přepážka ve výfukovém potrubí a přetlak začne brzdit motor, motor začne brzdit převodovku a auto snižuje, nebo si drží rychlost i v klesání bez nutnosti šahat na provozní brzdy. Nákladní auta to mají všechny bez vyjimky.
nemyslim si, ze by to 3L TDI odtahl.
Americani jsou padli na hlavu, vzdyt vzhledem k objemu ten motor nic moc. Mozna jasaji,ze tam vubec maji common rail, zatimco v Evrope se montuje jeho treti generace. Vzdyz si jen spocitejte, ze kdyby tento motor mel (vzhledem k objemu) parametry prave jako 3L TDI, mel by pres neco kolem 380 kW a 1040 Nm.
Je to opravdu jine mysleni. My si cenime techniky, a oni - no mozna te predpotopni.
Jenom že ty tady mluvíš o předymenzovaných dieselech, ale tenhle pikap najede klidně 1 000 000 km (možná i víc) a hlavně chce pružnost motoru a ne se prohánět po dálnici dvěstěpadesátkou. Podle tvý telorie jsou 16litrový tahače jenom se 600koňmi předpotopní...
Jenže tyhle motory točíš tak na 2000 otáček při normálnim provozu...když udržuješ rychlost tak cca 1500 víc nepotřebuješ, takže se spotřebou se dá udrže tak u 14-16 litrů, což vzhledem k tomu co to je za auto je dost zázrak..oproti třeba VW Touareg 5.0 tdi..zaprvý to žere skoro stejně, zadruhý to proti tomuhle nic neodtáhne a za třetí se to rozsype po 100 na součástky...
tenhle Tank..najede daleko přes milion při standartní údržbě právě proto, že je tak předimentzovanej a v podstatě nezná námahu...
Je tam úplně jinej trh, jiný silnice a jiný potřeby...tobě je to auto třeba k ničemu, ale i v naší zemičce se jich začíná hodně vyskytovat...protože to auto udělá dost práce a dá se s nim do ní i jezdit...pořizovací náklady+provozní jsou proti Evropský konkurenci k smíchu...
Ty si spadl z jahody na znak!3L TDI neni spatny motor, ale v severni americe - respektive v Kanade by tenhle motor nenajel ani 500 000km. Cummins najizdi bezne kolem milionu a vice km, po ne vzdy kvalitnich silnicich a ne zrovna kvalitni nafte.Momentalne jsem v Kanade a pouzivam Dodge Ram 3500 - 5,9 Cummins se sprtovnim vzduchovim filtrem a cipem Bully Dog cca 450 koni, prumerna spotreba bez traileru (pojizdna dilna) 11,5L, s trai. 15,5 (je dost tezkej). 250 000km bez poruchy!!!
Hm, zajímací. Takový motor bych čekal spíš u autobusu... Ale to je jedno. Víc mě "překvapila" věc, že tendle motor jen s filtrem částic splní limity v 50ti státech. A slavný Bluetec je splní snad jen v 47... Že by dvojí metr? Protože se mi nechce věřit, že takovýdle motor, který má původ asi v tanku, bude čistší, než současný vrchol vývoje MB... ;-\ A k těm limitům v Kalifornii - furt si myslím, že je to dost nefér. Sice je pravda, že by měl platit stejný metr pro všechny motory, takže třeba u částic a NOx nemaj diesly proti benzínu šanci. Ale kdyby se daly stejný limity pro benzín třeba u HC myslím, že i u CO2, který zvládnou diesly, tak tam budou všichni muset chodit pěšky, protože by žádný motor neprošel... Neboli generalizovat a tvrdit, že jen benzínový motor je ten čistý, mi příjde přinejmenším trochu ujetý, když ne rovnou "falešný a prázdný" :no:
Ujetý to moc není, když jsem jezdil v USA v kabrioletu v zácpách tak jsem dýchal čistý vzduch a nikde nebyl cítit smrad. V Praze stačí když předmnou podřadí dieselová limuzína a mrak sazí rovnou nasaje moje auto. To se ti v USA nikdy nestane a i staré trucky nekouří jen je vidět jak se kolem výfuku tetelí horký vzduch. Oni, stejně tak Japonci vědí proč se brání dieselům bez patřičných technologických řešení. Ke všemu CA má obecně nejpřísnější emisní limity takže skutečně vědí co dělají a výrobky pokud tam chtějí prodávat tak se musjí snažit, vesměs veškeré USA automobilky rovnou dělají motory pro CA a zbytek USA pak splní bez potíží. Kdežto MB prodá v CA své 4 kusy MB E320CDI což asi vývojové centrum DaimlerChrysler příliš nemotivuje.
No jo, ale furt mi nějak není jasný, že MB to se svou dieslovou tradicí a tedy i asi pořádným vývojem a zkušenostmi není schopno splnit, zatímco u Dodge to splní hned a navíc s takovýmdle tankem? To je to, co se mi na tom nezdá. Není náhodou ten Dodge s tímdle motorem už mezi náklaďáky s jinými limity? Tak to na mě totiž působí...
Jasne. Nerozumim tomu, americane maji nejcistci motory na svete, takze rozvod OHV, objem 5 litru, a co ze je to to variabilni casovani - ventilu? (o dalsich technickych vychytavkach nemluve)
Jaky je vlastne vztah mezi emisemi a spotrebou? Nevyprodukuje ve vysledku (v realnem provozu) nakonec stejne zmineny VW 1.8T mene skodlivin nez klasicky 5L V8?
Todle mi taky neni jasny. Treba normy Euro udavaj skodliviny v gramech na km, coz by teoreticky znamenalo, ze ten petilitr bude mit stejny skodliviny, jako osmistovka v Matizu. A to mi pripada padly na hlavu. Bud jsou tedy vsechny maly motory strasne odflaknuty, nebo je v tom jeste nejakej figl, ktery jsem prehlidl... ;-\ Mne ale zni logicky, ze kdyz spalis sest litru benzinu, tak musis zakonite dostat min skodlivin, nez kdyz spalis litru sestnact... Fakt nevim, az budu mit vic casu, musit se na to poradne podivat...
No ze budou jiny hodnoty pro osobaky a nakladaky, to mi je jasny. Jen mi pripada trosku nefer, kdyz pak auto, ktery tam spousta lidi jako normalni osobak pouziva, nemusi plnit tak drsny normy, jako "skutecny" osobak. A obecne bych jako lepsi povazoval, kdyby ty normy nebyly v g/km, ale spis v g/kW vykonu motoru nebo treba g/kw/km. A pak by klidne mohly platit na vsechno, co se hybe silou spalovaciho motoru a bylo by po diskuzich...
"Mámo, byl sem u toho prachatýho Pepana od vedle a představ si, co von tam má, přímo v obýváku krb na dřevo! To je ale vůl co? To my máme v naší chatce vafky už vod devětavosmdesátýho, mámo. " >:D >:D >:D
Moc se nesměj, těším se na okamžik, kdy nějaký zakomplexovaný majitel nočního podniku přiveze tuhle krasavici k nám a pořádně jí wočipuje...kam se se*e audi le-mans, tohle bude trhat na přejezdu koleje nebo odtahovat nepojízdné karosy :-)
Zakomplexovaní majitelé nočních podniků jezdí v něčem podstatně jiném....koukni u hranic.... Majitele Dodge Ram znám jen jednoho a ten rozhodně není zakomplexovaný a ani s bílým masem neobchoduje.
jak to opravdu s temi emisemi je ? Jak psano vyse, taky si nemyslim ze Bluetec od MB je horsi nez tento motor...je tu nejaky opravdovy odbornik ? ;-) diky :yes:
Přesně tak. Trucky nemusí plnit limity pro osobní auta. A za druhé (a to je také podstatné): evropské limity jsou přísnější na skleníkové plyny ale vysoce benevolentní k jedům, které škodí přímo lidem. V USA je to skoro přesně naopak. V USA zakázali kvůli emisím i 1,8T koncernu VW a to je benzíňák! Prostě jiná kritéria. Žádný dvojí metr, podplácení či co všechno tu naznačují někteří paranoidní jedinci.
to je ale taky trosku uhozeny na hlavu ne ? Proc trucky nemusi plnit stejny limity ? Prece vypousti vic skodlivin ne ? ;-\ jinak mas asi pravdu, dava to smysl, otazka je co je pro "svet" horsi, meli by si to odbornici ujednotit ;-\
ako sa da utiahnut ekonomika a priemysel ked budu mat rovnake podmienky ako osobaky - ono tie nakladaky su jednym zo zakladnych pilierov nasej spolocnosti
// tie teoreticke otazky o rovnakom metre a podobnych volovinach si nechajte - kazdy o nich vie, a kazdy vie, ze to tak nepojde...
Jeste bych k tem emisim pridal to ze nikdo nezminuje jak a kolik toho ti ridici najezdi. Pokud budu jezdit se 1l autem 60000tis a nebo s truckem 1000000 je jasne ze v souctu je truck skodlivejsi. Takze pokud budu ridci více obsazovat auta a mene jezdit 10m pro rohliky... sklodlivin ubyde:-).. Zalezi to na hodne vecech.. i na kvalite paliva jake tam davas... A co se tyce norem, jsem rad ze se nanasich silnicich vyskytuje více novych tiraku.. aspon na zastavce citim jen teplo a ne smard a cerny prach;-)....
V této diskusi se vyskytují velice úsměvné názory, pocházející z neznalosti amerického prostředí. Rád bych uvedl několik věcí na pravou míru. V USA a Kanadě si kupuje dieslové pick-upy velice specifická skupina zákázníků. Většina takovýchto zákazníků si tyto vozy kupuje k těžké práci (tahání a vození čehokoliv) a ne pro zábavu. Často se diesly prodávají ve spojení bez pick-up ložné plochy pouze s rámem pro dodatečnou montáž custom nástavby. Shodný ekvivalent těchto vozů v Evropě v podstatě neexistuje, jsou to jakési komfortní variace evropských nákladních vozidel(do 7,5t). Na mnoha místech USA a Kanady potkáte více pick-upů než osobních vozů. Nicméně bez pádného důvodu pro využití si dieslový pick-up nikdo v Severní Americe kupovat nebude, už jen pro to, že nafta se nedá koupit na všech čerpacích stanicích. Je absolutně nesmyslné porovnávat třílitrový dieslový motor od MB s Cumminsem určeným do pick-upů a jiných pracovních strojů a náklaních vozů. Jen pro zajímavost bych uvedl, že samotný MB tento motor 3l diesel ve svých nákladních vozech nepoužívá. Jak již někdo napsal, samozřejmě pro tyto pick-upy platí jiné emisní limity než pro osobní vozy. Je to asi jako by někdo srovnával, jestli do posledního Iveca dávají lepší motor než do Peugeotu 407. Říkat, že tato technika je oproti evropské dieslové produkci zastaralá také není pravda. Pro představu navštivte stránku www.cummins.com a můžete se podívat kam a kolik dieselů od tohoto předního amerického výrobce putuje.