Technika
K tomu už snad není třeba nic dodávat...Zakažte tyhle pochybné dovozy, zpřesněte STKčka, nechte ty lidi prostě jezdit MHD...potom umírají, v tom je příčina, ne kvůli rychlosti atd...pasivní bezpečnost je základ, na tom už se dá stavět, pak se nebudeme bavit o poklesu mrtvých o 40 % první měsíc, ale celoročně! Jenže socanská vláda tohle nikomu do očí neřekne - chcete žít? Budete muset víc zainvestovat! Stejně jako kupujete lepší potraviny, nebydlíte vedle továrny...tak si koupíte i lepší auto! Nemáte? Jezděte autobusem nebo vlakem! A ne buzerovat překročení 8 km...v tom to opravdu není.
Až zavedete hromadnou dopravu na úrovni socialistických dob a ještě ji posílíte, aby se každý dostal tam, kam potřebuje, můžete psát takovéhle příspěvky. Do té doby nechte lidi jezdit tím, co mají.
>😁 >😁 >😁 tys mě pobavil - prý na úrovni socialistických dob!!! Dobře si je pamatuju - přecpaný autobusy a podělaný vlaky - po tom se ti stýská? Mě ne. :-!
P.S. auto teď nemám, ale až ho budu chtít, koupím si funglovku, do háje se starým šrotem, toho už jsem si užil dost. 8-s
P.S. auto teď nemám, ale až ho budu chtít, koupím si funglovku, do háje se starým šrotem, toho už jsem si užil dost. 8-s
Vlaky byly možná podělaný a plný, ale spojů bylo dost. O víkendu se z vesnice, kde žijí moji rodiče nedostanu nikam jinak, než autem. Dřív tam i o víkendu byly čtyři busy v obou směrech. V týdnu tři linky tam, tři zpět, to není ani polovina dřívějších stavů. A není to jen případ malé vesničky v jižních Čechách, takových míst je daleko, daleko víc. I větší obce s tím mají problémy. Zajístíte stejnou kvantitu spojů?
Je to zkreslující statistika. Nebylo by od věci dodat, že mizivé procento oněch 41% starých se dostane do běžného provozu. Že jsou registrovaná ještě neznamená, že zaplavují zdejší silnice. Lepší by bylo, porovnat to s dynamickou statistikou, která sleduje auta po silnicích opravdu jezdícich. Nejvíce používaná jsou auta s rokem výroby kolem 2000 +/-. Klid.
cože..?? 😲 jaká dynamická statistika... to existuje..?? Neznamená, že když ti pod okny na Vinohradské projede jedna 120ka za den, že tu žádné nejsou... Ono asi normálně ti finančně slabší, co si nemohou dovolit nové auto a ti co nemohou dát 2000Kč měsíčně bokem.. tak ti každopádně mají svoji 120ku běžně doma pod plachtou a jen tak pro zábavu si platí pov. ručení... :no: to je blbost.. nemyslíš..?!
Jasně, teď když to čtu, tak to vyznělo dost jednostranně. Samozřejmě, že tady auta starší třinacti let jezdí, ale není jich 41%, je jich podstatně míň. Dynamická statistika vyznívá mnohem lépe pro nová auta, takhle jsem to myslel, starší auta taky jezdí, ale mnohem míň, než kolik jich je registrovaných, a už vůbec jsem nechtěl nijak poukazovat na to, že finančně slabší by neměli jezdit starším autem...to ne..rozumíme si?
Jo a ta dynamická statistika existuje, sleduje auta, která po silnicích jezdí, v čele je samozřejmě Škoda a vesměs to kopíruje tabulky prodejnosti, z toho se pak usuzuje, jaké je staří zdejšího pužívaného vozového parku. Starších registrovaných aut je více, než mladších, ale mladší jsou zase více používaná, proto statistika z registru je poměrně hrozivá, ale ta dynamická je ve prospěch nových aut. 😄
tomu rozumím... pač.. třeba takovej ZZmije jezzdí mnohem častěji novým autem, než sociálně slabej Mates tou svou plečkou... takže si do dynamické statistiky napíšeš 4 noje vágn.. (ale se stejnou značkou - pač to už u té dynamické neumíš podchytit) ale jen jednou Matesův Vintage car... >😒] >😒] >😁 a to už je 80% novejch na úkor 20% starejch.. ale fakticky si stojíme voe fifty-fifty... kapyšy..?!? >😁
>😁 Takže tím vlastně chci říct, že nevím co ta dynamická statistika chce vlastně říct... Jestli tak náhodu není na mě až příliš dynamická..
>😁 Takže tím vlastně chci říct, že nevím co ta dynamická statistika chce vlastně říct... Jestli tak náhodu není na mě až příliš dynamická..
Také bych si rád nechal vysvětlit pojem dynamická statistika, děkuji.
I když to není žádná nová informace, tak je to opravdu úděs!!! Já bych se v tom bál jezdit, ale chápu, že lidi nemají na nový auta - já bych v tom případě asi radši jezdil "mastnou tyčí". Ale bolelo by to, bolelo! Ale jestli tady bude pořád vládnout pan Paroubek, tak se s tím zadlužováním státu rozhodně vozový park nezlepší!!!
Takže až ODSka zruší i tu minimální mzdu, zavede výpověď bez udání důvodu, to bude něco pro chudé jo?? :no: :no: Vzpamatuj se. Akorát by se ještě více vytratila minimální mzda. Tos těžce nedal. :no:
místo té minimální mzdy v druhém řádku tam patří střední vrtsva..
Paule, o tomhle čirou náhodou něco vím. Taky vím, kolik přibližně lidí dělá za minimální mzdu. Víš to ty? Myslím, že kdybys to věděl, tak takovou kravinu nenapíšeš. A můžeš mi vysvětlit, jak souvisí minimální mzda se střední vrstvou? V Ostravě střední vrstva bere minimální mzdu?
Chceš snad říct, že za minimální mzdu dělá málo lidí???
Přesně tak. Za minimální mzdu dělají ccca 2 % zaměstnanců, tzn. nějakých 80.000 lidí. Kdybys mi nevěřil, tak tady to máš přímo od Zdendy [odkaz]
myslím, že jsem ho pochopil...myslel statistika REÁLNĚ jezdících aut, dělat na křižovatce čárky, třeba...ne?
Vybere se asi 10 úseků nejrůznějších typů silnic v republice, silnice první, druhý třídy, dálnice, atd. Aby byl vzorek co nejreprezentativnější. No a ty úseky se po nějakou dobu sledujou a zapisujou se auta, co tam projela, počítá se kolik a jak starých škodovek, fordů, mazd atd. Pak se to sesumíruje a získá se přehled o tom, jaká a jak stará auta po českých silnicích jezdí. No a naposled se došlo k tomu, že auta jezdící po českých silnicích jsou stará v průmeru 5-6 let a jsou to nejvíce škodovky, přislo se taky na to, že nejstarší registrovaná auta, co tak moc snižují průměrné stáří všech registrovaných vozidel, po českých silnicích jezdí velmi málo, takže výsledné stáří používaných vozů není těmito nejstaršími kusy ovlivněno.
Jeniku, mohl by jsi mi dát link? Dopravní průzkum je totiž přímo předmětem mého studia a hodně by mě zajímalo, jak tazatelé zastavovali auta na dálnici a ptali se majitele, jak je auto staré, děkuji.
Kdyby všechny stanice pracovaly bezúplatně, tak věřím, že by tolik starejch aut u nás nejezdilo. Jenže mnohdy auto projde STK a ani ho tam neviděli. Samozřejmě bych zakázal dvoutakty a auta jako starý avie.
Stacilo by zakazat provoz aut starsich dvaceti let stejne je s takovyma autama sebevrazda jezdit a kdo chce a ma auto v super stavu tak si ho muze prihlasit jako veterana
Super nápad. Takže letos můžeme začít zakazovat Mercedesy W124, protože se vyráběly už od roku 1984 a od příštího roku BMW 7 E32 a Omegy A. Naopak poslední stodvacítky, maluchy, žigulíky, Favority a Felicie si mohou ještě užít pár let spokojeného života. Tomu říkám nápadíček >😒]
kde se ve vas bere arogance narizovat kdo v jaky plecce bude jezdit. Dobre opecovanana 15 leta Schade bude minimalne srovnatelna jako nejaka privezena ruina svarovana ze trech kusu. nekdy se podivejte az pojedete po Nemecku na dodavky s privesama s ceskou nebo polskou SPZ co tahnou za vraky na prodej.
A az nekdy vyrazite na venkov treba ve Francii nebo chudsich castech Nemecka, tak zjistite, ze je to tam stejne velky rozdil oproti mestu jako u nas.
A az nekdy vyrazite na venkov treba ve Francii nebo chudsich castech Nemecka, tak zjistite, ze je to tam stejne velky rozdil oproti mestu jako u nas.
Pročetl jsem si tu celou diskuzi a některé příspěvky mě docela rozesmály. Pokud bydlím v Praze, logicky nenarazím na Škodu 120, protože tamní průměrný plat mi bez problému dovolí pořídit si slušné auto. Systém STK tu nemůžu fungovat, jestliže mezi nimi bude konkurence. Přeci jako majitel STK nebudu "vyhazovat" řidiče za špatný stav jejich auta? Přeci se nebudu obírat o peníze, to bych musel být hlupák!! :😉 Když jim neprodloužím technickou já, mají bezpočet dalších možností... :no: Několikrát jsem tu již říkal, že bydlím blízko Krkonoš, kde je automobilový park absolutně neporovnatelný s většími městy natož s Prahou. Ono ani není divu. Vlastnictví starého krámu v ČR je nejvýhodnější (např. Škoda 105-130, Trabant, Wartburg): pořizovací cena - minimální, povinné ručení - minimální, pojištění - nemusí být žádné (nikdo neukradne, když to nabourám, tak skoro žádná škoda), jede to na všechno - technický benzín, různé směsky (xylen....), opravím si všechno sám, případně Franta odvedle skoro zdarma, ekologická daň - žádná (v autobazarech musí být pod každým autem "vanička" na kapající olej!!! 8-s). To že se nedá jít po ulici, když kolem projede nějaká podobná plečka a v autech si člověk ani nemůže otevřít okénko je už druhá věc :no: :no:
Jednak, pořád se někdo na auto webech a v časopisech zastává majitelů "městských džípů" přesně SUV atd., se slovy, že je přece svoboda, to že SUVéčka jsou v naprosté většině případů používaná jako městské autíčko manželek podnikatelů to nikomu nevadí, ale to, že někdo jezdí Š 120 nebo žigulem, to nemůže spousta lidí rozdýchat. Sakra dejme jim stejnou šanci, ať si všichni jezdí v čem chtějí, pokud ta auta projdou legálně STK, já osobně nemám problém. A projít třeba Š 100 technickou legálně není vůbec žádný problém - pokud v ní není díra, světla svítí, brzdy brzdí, emise se vždycky nejak doladí a jede se. Spíš bych to viděl jako problém kolemjdoucích, kteří jsou zhnuseni tím odporným vrakem jenž jim kazí pohled na krásné okolí sídliště popř jejich naleštěnou Oktávku v tédéí... . Taky by mě zajímala statistika řešící v jakých autech povětšinou umírají lidi, já bych si tipnul, že to Š 120 nebude. Pokud sledujete zprávy a často jezdíte, vydíte těch bouraček hodně a tahle stará auta tam věru moc často nefigurují, ti lidi si uvědomují co řídí a co se jim může stát... . A co se týče těch smradů, mně osobně lezou nejvíce na nervy takzvané "moderní" diesely, v dnešní době bez filtrů pevných částic a věčně vadnými váhami vzduchu a turby, že?! Poznámečka na závěr: to kolik se tady provozuje např. Žigulů, může být taky důkaz jak kvalitní byl Fiat 124 předlohou. Mimochodem v řecku, turecku a egyptě jich pořád jezdí tuny... .
Já si naopak právě myslím, že ve starejch autech umírá nejvíc lidí. šanec na přežití je minimální i při poměrně směšné rychlosti, často nemají ani opěrky hlavy = rozmenej vaz i při směšnym drcnutí třeba u přechodu, kde by tě s normálním novým autem leda bolelo za krkem...ano, máš pravdu, ať si každý jezdí s tím co má, z dekoratického hlediska s tím taky nemám problém. Ale ty lidi by si měli uvědomit, že to dělají pro svoji bezpečnost, ne proto, aby zamachrovali před sousedama, že maj nový auto. Jde i o STK, ale každopádně hlavně o tu bezpečnost, jak pasivní, tak aktivní, která je u těchhle aut otřesná. Často koukám na různé nehody, většinou ať je to cokoliv západního vs. Š120, Favorit, Žigul atd...tak ty starý auta jsou na hadry, i když tomu druhýmu kolikrát skoro nic není, přitom to taky nemusí být zrovna nejnovější kus... :no:
Nejedno auto který zhoršuje tuhle statistiku je lepší a nápaditější než dnešní korejčátka a podobný auta - CITROEN DS, CITROEN CX,CITROEN XM, SAAB 99, SIMCA ELYSSE,...
Lidi kteří jezdí ve starých autech se dělí na dvě skupiny,ta první jsou lidi kteří jezdí ve starých autech protože na lepší nemají nebo prostě nechcou investovat a je jim jedno jak auto vypadá a v jakém je stavu,hlavně že to jede a vydrží 20 km jízdy..až se něco pokazí tak se auto nechá někde stát jako vrak - to se mi nelíbí,tato komunita vrhá špatné světlo na skupinu druhou a to jsou nadšenci - Ti jezdí ve starých autech i když třeba mají na něco novějšího-ale prostě nechcou splynout s davem Felicií a podobných aut bez ksichtu...a když si někdo myslí že si nalepí na Golfa mračítka a nápis No fear,že bude jedinečný,tak se hodně plete..myslím že staré auto,samozřejmě v dobrém stavu,se slušným lakem a v slušném technickém stavu udělá parády daleko víc než ty moderní oplastované samohyby,které degradovaly z něčeho o co se musel člověk starat a mít k tomu vztah na něco co si koupíme jak televizi nebo vysavač a nestaráme se jak to funguje... ;-\
Nepopírám že staré auta nejsou srovnatelné z hlediska bezpečnosti s moderními,ale lidé kteří mají nějakého toho veterána většinou ví kde je hranice možností vozu a dokážou se jí přizpůsobit a ne jak někteří řidiči moderních aut,kteří si myslí že když stálo auto milion že umí porušovat fyzikální zákony... A navíc - myslím,že kdo sedne na motorku nebo skútra tak je ve větším nebezpečí než člověk za volantem staršího vozu. Teď spousta lidí nemítne - když chceš mít staré auto tak si ho přihlaš jako veterána - tím se ale vůbec nic nezmění,jenom výše pojistky,auto zůstane stejné jako předtím.. 😉
Nepopírám že staré auta nejsou srovnatelné z hlediska bezpečnosti s moderními,ale lidé kteří mají nějakého toho veterána většinou ví kde je hranice možností vozu a dokážou se jí přizpůsobit a ne jak někteří řidiči moderních aut,kteří si myslí že když stálo auto milion že umí porušovat fyzikální zákony... A navíc - myslím,že kdo sedne na motorku nebo skútra tak je ve větším nebezpečí než člověk za volantem staršího vozu. Teď spousta lidí nemítne - když chceš mít staré auto tak si ho přihlaš jako veterána - tím se ale vůbec nic nezmění,jenom výše pojistky,auto zůstane stejné jako předtím.. 😉
Nenapsal bych to líp :yes: snad jen, že je tady ještě jedna skupina lidí - ta která není tak hloupá, aby vyhodila do kanálu paníze, které přeplatí na leasingu a další, o které klesne cena auta za prvních pár let. Podle mě si nové auto koupí jen úplnej trouba, kterej si nedokáže spočítat, že na novým autě se dá jen prodělat! Koupit auto za 500tis, přes leasing za 600tis, po 3 letech ho s bídou prodat za 300tis = prodělat 8300,- měsíčně + splátka leasingu. Za plastovej zdegenerovanej elektronickej pasxáč, to mi přijde fakt hloupý a proto jsou lidi v novejch autech k smíchu 😄
BTW:každý nemůže mít svoji firmu,ona ta firma potřebuje také zaměstnance,nebo ne? Naše jo a také dostávají plat vysoko nad celostátní průměr.Jistě,jsme hloupí,já vím... Touareg byl jenom příklad,nic víc,to pro GTI.To nebyl atak na auto.Je to hezké technické dílo,které se mi nelíbí.
Já radši investuji do bydlení, do dětí, zajedu si na dovolenou,než že pár kilometrů ročně najedu v novém autě.
Vydělávám 46000Kč čistého měsíčně a jezdím s Felicií. Mám již již 7let, koupil jsem ji zánovní a jsme s ní naprosto spokojen, jsem snad proto lopata? ;-\