Evropský trh s novými automobily vykazuje oproti prvnímu měsíci loňského roku pozitivní nárůst. Situace však není tak růžová, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Koho zajímá změna stavu?
Nejprodávanější na evropském trhu je VW. Golf je poměrně velké auto mezi těma malýma prckama, snaží se mu se***vat až na osmém místě Focus, nebo na desátém místě Megan.
Hlavně je to jako s.r.át si do vlastního hnízda. Pokud to Škodovce nepůjde, tak to ještě jenik1 obrečí, ať už dělá jako vedoucí úseku uzenin v Tescu nebo koloťuk na Masaryčce. A ani Jirka Bradavička mu nepomůže... :-!
POLOvičné auto to "úspešne" nandáva Fieste a dokonca aj Cliu! A čo na to miestny KLAMÁR a DEMAGÓG GTI????
PS
Pre tých čo by si to náhodou nevšimli, konečne priznal že jazdí na olietanom Volve... Proti samotnému faktu sa nedá nič namietať, ALE, vzhľadom na jeho elaboráty "ako kupovať auto"... 8-s
Samozřejmě, že je Clio lepší auto než Polo. Prodeje to také potvrzují. Renault se tímto tempem brzy stane nejprodávanější značkou v Evropě. Výborně :yes: . Kvalitní auta za dobré ceny – to je to co lidé chtějí a kupují. Nikdo nebude kupovat průměrná auta za přemrštěné ceny.
Problem je ten ze polo a golf sa navzajom pozieraju aj ked to znie neuveritelne je to tak. Nejeden znamy ked zvazoval golfa a prislo nove polo si povedal ze to auto mu uz bohate staci a lepsie silnejsie a dobre vybavene polo ako 1.4 59kw golf ze? Proste ked chce VW tak zoberie polo a nie golfa lebo je priserne drahy. Ide to sice stejne do jednej kapsy ale pocty sa delia cize mozno tretina majitelov co by volila golfa zvoli polo a potom kukame ake ma polo super vysledky :-)
A nech mi nikto nevravi ze kto si chce kupit golfa si ho aj vzdy kupi lebo nie je to vzdy tak, poznam pripady ze chlapik siel kupit fiat brava a nakoniec mal punto :-) predsa len je to ine na obrazku a ked clovek ma cennik v ruke a v predajni si sadne do auta
Píšeš to jako by šlo o propadáky a v globále s oběma VW vévodí Evropě. Navíc pozapomínáte na důležitý fakt, že nejprodávanějším vozem je pouhý facelift starého modelu, který se prodává za více než novinky...
Co to ve finále způsobí? Že si VW uštří na nákladech s vývojem a vydělá na půlgenerační obměně víc než kdokoliv jiný.
To máš naprostou pravdu.
Na druhou stranu.
ty by ses s tím jako zákazník srovnal?
Já ne.
Na druhou stranu, je tady spousta zastánců, co budou tvrdit, že to auto je etalon..., takže možná nakonec to s tím výdělkem nebude tak žhavé... on ten marketing taky něco stojí... ;-)
nezmysel to nie je, pozri si cenovy aj rozmerovy rozdiel napr medzi cliom a meganom a medzi polom a golfom. Golf je zvnutra snad o vlas vacsi nez polo. Ja v starom pole z roku 96 mam vacsie sedadla ako novy golf , je to tak meter este mam ;-)
Panda snad nestarne a to auto je hit storocia, sused ho ma a mozem povedat ze pri parkovani je radost sa pozerat ako s tym lahucko manevruje ako stuka vo vode :yes:
Punto je pravy taliansky autiacik :-) s perfektnymi motormi a mimoriadne vydarenym vnutornym priestorom :yes:
Clio - nie je mi jasne z coho zrazu taky uspech ale auto je to sikovne a velmi vsestranne a sympaticke :yes:
Megane - pekne velke rodinne auto za slusne peniaze s kvalitnymi motormi, interierom a vybavou, dizajn je sice subjektivna vec ale vyzera famozne to sa musi nechat :yes:
no, zjavne strýčka Boba velmi dobre nepoznáš, ale si už len zober tie tabulky - nikde žiadna Korea, a on napíše že Korea válcuje Evropu - necítiš tam trošku irónie a sarkazmu?
a mozog asi mám (nevidel som zatial >:-[] ), otázka je či funkčný >:D
Tak nediv sa, je tu dosť takých, čo lezú do diskusie bez toho, aby si vôbec prečítali článok...
Čo sa týka Kórey, je fakt, že Hyundai/Kia sa počíta medzi najväčších svetových výrobcov, aktuálne je asi na 4 mieste (?)... Samozrejme, prím hrá niekde inde ako v Európe...
Plody byly osvícené až v ´84 ;-) ale v každém případě bylo Slovensko docela hodně zasaženo tím svinstvem a bylo to všude - v luftu, v půdě, v jídle, v slivovici...
Včera jsme akorát u nás pojídali nakládané houby ze Slovenska, a sousedi se moc divili, jak velké a "zdravé" kousky tam byly. Taky jsem se shodli, že ten Černobyl prostě působí ještě i teď progresivně co se týče rozměrů fauny a flory :-|
už vím co za tragédii si v 82 udála, a proč se mi to slilo z Černobylem! V Grónsku bylo referendum o vystoupení z Evropského společenství! A to je přeci tragédie no ni?! >:-[]
>:-[]:yes:
Ale osobně myslím, že mnohem důležitější zprávou bylo, že se Maavíja uld Sídí Ahmed Tajá stal prezidentem Mauritánie. A v kinech začal úřadovat John Rambo. >:-[]
pôvodne som nechcel rýpať, ale tuším sa vám to nejako ťažko pregĺga... Aj Jardu vám zostrelili, aj pekne naložili a tuším sa už aj váš generálny stihol vyplakať novinárom na plecia... [odkaz]
Že jste jasně lepší jste nám dokázali hned v úvodním zápase, rýpat a dávát sem odkazy klidně můžeš dál, hlavně pokud ti to pomůže, lépe se s tím vyrovnat... :*) >:-[] >:D
a kde si prosím ťa v mojom príspevku našiel, že sme lepší???? >:D Hokej si síce pozriem, ale že by som to nejako extra žral, tak to sa nedá povedať. :-!
Jediný kto tu vytiahol SVK si ty! >:-[]
Tak ma tu teraz neobviňuj z toho že určujem kto je lepší a kto horší... To sa zatiaľ úspešne darí iba tebe. >:-[]
>:D >:D >:D ty si mi ale dobrý bavič!!! >:D >:D >:D
nasleduje úryvok z citátu(mimochodom tvojho...): "Že jste jasně lepší jste nám dokázali hned v úvodním zápase..." ;-) treba dodávať, že to bolo myslené ironicky? >:D
To sice bylo, ale to jen fakticky popírá případné tvrzení, že jste lepší než my (viz vaše výhra s rusy po prodl. a naše prohra s nimi), ale rozhodně tím nikdo zároveň netvrdí, že jsme naopak (momentálně) lepší než vy... ;-) >:-[]
a kto tvrdil, že SVK je lepší ako CZ team????? hádam len nechceš povedať že ja?! ak áno, tak mi to prosím ťa nájdi, pretože ja si na takú vec vôbec nepamätám. Pokiaľ ma pamäť neklame, a mám tušenie hraničiace s istotou že ma neklame, tak som len vypísal holé fakty o zápase a o tom že sa váš generálny musel posťažovať ako vašim chlapcom všetci krivdia... >:D a aj to len ako reakciu na keci o Slovinsku a Slovensku... a "prípadné tvrdenie" si strč za klobúk :-!
Tak pokiaľ ti vadili najmä tie "kecy" čo vypustil nejaký Černík, tak nechápem prečo si ich neriešil hneď a motal si tu stále niečo o tom, kto je lepší a kto nie je a "prípadné tvrdenie" (to je bomba spojenie!!! >:D )
P.S.
a klobúky sa u vás nosia. Minule som dvoch obiehal u "vás na vsi" a obaja mali klobúky. Síce neviem na čo im boli v aute, ale mali ich na hlave - asi mali deravé strechy... >:-[]
S těmi klobouky to byli určitě hosté z východu, bydlím totiž, jak sám víš, jen cca 30 km od slovenských hranic... >:D
P.S. Nemůžeš přece hledat nějakou intelektuální hloubku ve vlákně, které začíná příspěvkem:
"ej ale vam rusaci dali......este ze my sme ich vycvicili"
>:-[]
No já dnes v noci/ráno viděl jakou hrou porazily USA Kanadu a Ameriku za slabšího soupeře, než Švédsko, je tentokrát v žádném případě nepovažuju, spíš naopak... ;-)
Amíci prekvapujú. Ja osobne prajem našim na olympiáde úspech, môže byť nadlho z tých posledných. Káder je plný veteránov, ktorí budú čoskoro končiť a mladá generácia sa moc čím chváliť nemá. Slovenský hokej totálne zaspal, pre budúce roky už nebudeme mať takých výrazných ťahúňov ako sú mnohí súčasní hráči. Nahradiť Pálffyho, Šatana, Demitru, Handzuša a im podobných nebude jednoduché - aj vzhľadom na veľkosť krajiny a počet obyvateľov - proste niet z čoho vyberať, výchova mladých talentov sa zanedbala a z klobúka ako kúzelník Alexander ich teda nenavyťahajú...
Je to tak...stejně je obdivuhodné, že se relativně malé (bývalé) Československo i po rozdělení na dva ještě menší celky drží tak dlouho na světové špičce, a to v obou případech...
Tak, tak, Banjo to ako prirovnanie slušne trafil...problém osobne nevidím v počte obyvateľov krajiny, problém je v prístupe k výchove nových generácií (a nielen hokejových)...ak rozhodujú o tom, či chlapec dostáva v juniorke šance, iba sponzorské príspevky jeho rodičov, tak je to dosti smutné, pretože sa zbytočne pripravujeme o množstvo talentov a vychovávame omladinu, ktorá hrá hokej iba "strojovo" a nie srdcom... ;-\
Jo, stejně to funguje i tady. Rozhodujou prachy. Když je přineseš, tak hraješ. Nebo musíš mít extra talent, ale ty se témeř nevyskytují. Je to zdeformované penězma. ;-\
Extra talentov je skutočne málo, talenty by sa našli, ale prístup klubov ich "zabíja", a keď mladí chalani nedostanú príležitosť rozvíjať svoj talent len preto, že ich rodičia nemôžu financovať klub, či skôr ľudí, ktorí ho riadia, tak budeme o pár rokov na hokejovom chvoste. Nám nezostáva nič iné, len dúfať, že zodpovední za tento stav si to raz uvedomia...
Ono je to jedno s druhým - myslel som to tak, že napríklad Američania to majú iné, aj keby sa starali o talenty tak ako my na Slovensku, vzhľadom na počet obyvateľov by dobrých hokejistov tak či tak našli, alebo aspoň oveľa ľahšie.
U nás je problém ten, že pokiaľ v minulosti dostávali šancu hrať skutočné talenty, a výstroj a mnoho ostatného platili kluby a štát, dnes majú šancu len tí, čo na to majú - pretože si prakticky všetko platíš sám. A tak hrajú aj slabší chlapci namiesto tých talentovaných, ktorí na to proste iba nemajú. Smutné.
Každopádne to nie je len o tom, že je to relatívne nákladný šport na výstroj či časové nároky (zo začiatku i na rodičov, ktorí decká vozia na tréningy)...je to i o tom, o čom sme sa bavili s jossalitom. Syn známych je v juniorke Slovana a na ľad ho tréner posiela minimálne len preto, že rodičia neprinášajú klubu sponzorské dary, akokoľvek je talentovanejší od tých, ktorých rodičia klub sponzorujú...to vieš, počas zápasov sedia v hľadisku práve i tí rodičia a tí, ktorí tie peniažky klubu dávajú chcú vidieť svoje deti na ľade a aj ich vidia, pretože tréner si ich nedovolí na ľad neposlať, klub sa o sponzorské príspevky pripraviť nechce...
Chtěl bych být prodejcem Renaultu a jet na provize ... :yes: Takový prodavač jen slušně pozdraví, ukáže soupis výbavy, posadí zákazníka do auta, ukáže ceník a je prodáno ... ;-)
Onehdy se mi něco podobného stalo v u Fordu. Prodavač slušně pozdravil, ukázal soupis výbavy, posadil mě do auta, ukázal ceník.... a už sem byl u Renaultu..
tak jeď ;-) , ale podle těch lednových čísel by sis víc vydělal v prodejně >:-[] ... už vím odkud pramení ty narážky na kvalitu Renaultů... je to holt největší konkurent VW. A stejně tak je to jediný „argument“, který může prodejce VW použít, když chce prodat. Teda abych nekřivdil, setkal jsem se s tím i u Fordu. Holt když docházejí argumenty ...
Největší konkurent? Ale jdi ty brepto. Renault se stahuje z půlky segmentů. Není to již plnoformátová značka. Ten bude bojovat teď a v budoucnu nejvíce s Korejcema a Italama. ;-)
ano máš pravdu, VW zase boduje tím "cokoliv větším", ostatní je pro něho tragédie ;-) Ale pozor, časy se mnění, Renaul má velmi dobře našlápnuto... jestli to půjde tímto tempem dál, máme tady brzy nového krále v prodejích.
Pokud hodnotíš evropské prodeje Ford vs Renault jen podle jednoho měsíce, pak ti argumenty skutečně docházejí... ;-)
Co zkusit aspoň celé období roku (02/09 - 01/10)? :-O
Ale tys měl tenkrát pravdu, protože jsi tvrdil, že má Renault sice nejvyšší ceny v Evropě, ale především vzhledem k tomu, co za ně nabízí... :-O:*)8-s >:D
Taky by jsme to mohli porovnat se Škodovkou v UK
Focus je tam teď se slevou za 13 500,-
Octavia - 12 240 GPD
Megane - 14 290
Superb - 16 670
Laguna - 18 070
Fabia - 9 130
Clio - 11 320
Do konce března je 5. dv. za 15 000,-. a v Německu je za 16 000,- Eur. Stejné ceny jako Megane. Německo a Británie jsou přitom pro Ford v podstatě domácí trhy.
Kapesníky se fasujou v přízemí. ARO je v prvním patře. A koreafans mají přednost.
Nejprodávanější (z třídního pohledu) jsou subkompakty. Potvrzuje se, že aktuální slušně dimenzované vnitřky subkompaktů jsou dnes vskutku příjemným prostředím pro jízdu (srovnej například z před více jak dvaceti lety Uno nebo Renault5).
Absolutním králem ovšem byl, je a nadále i bude ten ve všem nejlepší - GOLF, Volkswagen GOLF :yes: Ano, ano, auto, to není jen hmota, auto, to jsou i emoce. Myslím tedy ty opravdové řidičské emoce, nikoliv plakátové hledání pravdy o sobě samém...
Ve vztahu k prodejním proporcím skončili na posledních mnístech mégane a panda. U mégane je to trochu překvapivé, nový model, mutační úchylky (kombi) neznají estetických mezí a... ono desáté, poslední místo. Možná právě proto.
Ovšem nejsmutnějším pacientem je panda. Totiž v evropském kontextu, byť s nejsilnějším tabulkovým potenciálem (cena za babku, minivůz) skončila na předposledním, devátém místě. Není výmluvnější pravdy.
Z hlediska výrobců je věc jasná, Volkswagen je neotřesitelná jednička Evropy, jednička tvé... garáže. Tedy doufej.
Zemský pohled je taktéž výmluvný. V zemi, kde se prodá nejvíce aut se jich nepochybně nejvíce prodá jako... import. Třeba Golf je v Itálii nejprodávanějším kompaktem. Je to vůbec možné?
S tím Golfem a Bravem máš bohužel pravdu, byť Golf nemá ten náskok moc velký a o svou pozici bojuje s Focusem a právě Bravem a Deltou. Přiznám se, že to sám nechápu. Golf má v Itálii prostě tradici a je tam hodně oblíbený. Tady Golfu :yes:
Jinak, VW jako takový je v Itálii trojkou (takže nic moc), na plné čáře prohrává s Fordem a k tomu mu těsně na paty šlape i Renault. Krom Golfu a Pola nemá VW v Itálii moc co nabídnout...
Je potřeba se ptát, zda-li je to úspěch být až třetí na největším evropském trhu. O tom, kdo je první víš a taky víš, že propadáku F 500 se tam prodalo jen za leden o 2000 víc ks než toho Golfu... :yes:
Nárůst Fiatu na italském trhu krásných 30% :yes:
Podíl celé skupiny fiat na domácím trhu krásných 32,08 % (40% by bylo ideální,ale už se to pomalu blíží)
Jen tak pro zajímavost. Nejhůře se asi vedlo těmto hráčům:
BMW -10% podílu
Mercedes -17%
Koukám, že ty taky neřekneš všechno, ale jen to, co se ti hodí do krámu.
Itálie rozhodně není největší "evropský trh" jak píšeš. Tím je pořád Německo s více jak 80 miliony obyvatel. Akorát minulý rok se v Itálii prodalo nejvíc aut hlavně díky masivní podpoře na šrotovném a tamní vysoké oblibě malých a levných aut.
Teď Fiat hlásí, že na dva týdny zavře 6 svých fabrik, protože nemá odbyt. A jelikož italská vláda prohlásila, že o dalším šrotovném neuvažuje, stejně jako ostatní evropské státy, tak to vypadá, že se Fiatu čísla prodejů začnou propadat.
Takže abych to shrnul, bud tomu co píšeš absolutně nerozumíš, nebo sem máš potřebu psát polopravdy. :-!
nemám absolutně chuť chytat tady diskutující za slovíčka a hledat nelogičnosti v jejich tvrzeních, to bych nedělal nic jiného (největší chujovinu má tady ostatně na svědomí GTI, který 9 místo v prodejích v Evropě označuje za "předposlední"). Akorát mě fascinuje, jak mu tady děláš bodyguarda.... 8-s
Jinak jakékoliv plky o té tabulce nahoře jsou zcela zbytečné, ten trh je tak zdeformovaný šrotovným, že vypovídací schopnost těch čísel je skoro nulová....
Když nemáš chuť, tak co sem píšeš? Já tady zase nepotřebuju číst nesmysly, který zde produkuje Vlček. Na jednom serveru ho zabanovali, tak leze sem.
PS: Nikomu badygárda nedělám, akorát sem alergickej na osobní debilitu některých diskutujících. A ano, GTI píše v kontextu tabulky, a tam je deváté předposlední místo. K ničemu jinému se ani vyjadřovat nedá, páč ta tabulka má jen deset míst. ?áš li jinou s dvaceti či padesáti místy, hoď ji sem, pobavíme se dále. :-!
Wollf píše v kontextu tabulek z italského trhu a GTI píše v kontextu tabulek tady v článku. Oba to píšou účelově, akorát že GTIho máš rád a Wollfa ne. Takže taky nejsi objektivní a účelově reaguješ jenom na ty blbosti, které se ti hodí do krámu. (hlavně že vyčítáš Wollfovi polopravdy.... 8-s )
To nespochybňujem, ale považovať 9. a 10. umiestnenie v rámci európskeho trhu za umiestnenie, za ktoré je potrebné sa hanbiť, je skôr hanbou toho, kto sa tieto fakty snaží zvýrazniť...je to obyčajný zvratok, tak nechápem, prečo sa ho snažiš obhajovať. To by mal robiť leda tak sám autor, či už to za potrebné považuje alebo nie.
Nikoho neobhajuju. Kdyby pánove dovedli uvažovat, tak je jim nad slunce jasné, že to GTI napsal tak jen proto, aby to vyvolalo nějakou odezvu. A helemese, opět se mu to povedlo.
On nepotřebuje lhát, on jen uvádí a komentuje to, co je k dispozici. Nemusí přece říkat vše. Pak by se tu totiž o tom nediskutovalo. A o to jde. ;-)
V kontextu tabulky a lednu je největší evropský trh italský (rozhodně to není první a ani poslední měsíc, kdy to tak bylo a je).
Možná sis nevšiml, ale diskuze a článek je o lednu, nikoliv o minulém roce (jak chybně uvádíš).
Takže... měl by sis než něco napíšeš protřít oči (vdíš zbytečně rudě), protože pak tady mezi normálními diskutéry vypadáš za píp (nemusíš si ještě víc škodit asi tak).
Všechny čísla co sem uvedl jsou dohledatelná na internetu. Takže ani špetka demagogie, jen pravda. Demagogii tady bohužel předvádí jen jeden.
Jinak to omezení výroby Fiat chystá snad ze všech automobilek nejmenší. >:-[] Takže tady se jedná spíše o úspěch. I v tom článku samozřejmě uvádějí, že taková škodovka k podobnému kroku přikročila mnohem dřív. A jen pro tvou info. Šrotovné v Itálii pravděpodobně bude. >:D
v autobilde sa vsetko pocita inac, a z vysledkov sa jasne docitas, ze ziadne vykyvy v kvalite sa nekonaju a na chvoste sa vytvorila silna skupina, ktora medziseba nikoho nepusti 8-s8-s
A zase len klameš a zavádzaš. Už sme si zvykli, ale je potrebné to stále pripomínať. Tak ako si klamal a zavádzal o Volve, Alfe, Foxe, tak teraz klameš a zavádzaš o Pande a Megane.
Toto je už diagnóza!!!! 8-s
Dá sa s tým normálne žiť, keď stále klameš? Čo tvoje najbližšie okolie? Zvyklo si, alebo ťa proste ignoruje?
Takže tým, že spomedzi diskutujúcich tu oplývaš najväčším počtom príspevkov si jasná jednička, si "Golf" medzi prispievateľmi. Škoda len, že výpovedná hodnota i tohto posledného zvratku nedosahuje aspoň kvality tvojho sna, ba práve naopak, je rovná práve obrázku, ktorý si si (zrejme tiež ako prvý) všimol v profile jedného z tiežprispievateľov... :no: