Renault Clio letos oslaví 20 let výroby. Připomínkou dvou dekád působení na evropských trzích je edice 20th Anniversary, která bude dostupná i na českém trhu za ceny od 274.900,- Kč.
Potkávám Clio po F/L docela často, ale ne a ne pochopit, proč mu tohle udělali... Jedině v RS vypadá snesitelně. Jak u druhé generace F/L oživil Clio, u třetí F/L zabil...
Obšití interiéru kůží je hezký a určitě to bude příjemný, ale interiér jako takový se mi vůbec nelíbí. Působí až příliš jednoduše, subtilně a neútulně... mně naopak vyhovují lehce přetlačítkováné interiéry >:D
Vím, že Clio před faceliftem bylo elegantnější, tak nějak byl ten předek uhlazenější, ale už jsem si na nový předek zvykl. Je takový jednoduší. Zvlášť pak na ten přední spojler u sportu - ten je fakt nádherný! A ten interiér je taky super, palubovka jednoduchá a pěkná, tak se mi to líbí, ne když je přetlačítkováno jak u Opelu...
To bílo-černé Clio RS v galerii vypadá vážně skvěle, hlavně z bočního profilu a zezadu (výfuky a difuzor jsou na jedničku!), ztraceného předku před face je velká škoda, ale aspoň s tou (opticky snižující) černou střechou dává ten přední černý "knír" větší smysl. Předek evokující MeganIII je na Clio napasován zbytečně násilně... Přitom MeganIII designových kvalit Clia, zejména jeho přirozenou lehkost, jednoduchost a nadčasovost, ani zdaleky nedosahuje. Ten se měl raději naopak učit od menšího a designově povedenějšího sourozence...
Tohle Clio je opravdu důstojným "potomkem" automobilové legendy
R5... :yes:;-)
Víceméně souhlas, respektive je malinkata skupina lidí, do které patřím i já, a té se Clio po faceliftu líbí více jak před faceliftem. Je to zvláštní, ale Clio před faceliftem mi nesedělo díky těm dvoum "ledvinkám", které dostala i Laguna II faceliftem a tím celou příď zabili (i když zbytek auto předělali tak, že patří k nejspolehlivějším ve střední třídě), nebo byly i na Meganu II, ale tam byly tak nějak přirozené, proto ten nový "čumák" na Cliu jsem uvítal a nutno říci, že je osobitý.
Důstojný nástupce R5 to jistě je, včetně sportovních verzí :yes:
Proč jsou zde fotky RS a GT, to zas někdo nafintil, aby nalákal do prodejen na nový exteriér Clia a tam teprve potenciální zákazník zjistí, že na původním přibylo pár emblémů a lišt. Vůbec bych se nedivil, že to tak bude!!
A to tě tak strašně irituje? Viděl jsi někdy nějaký reklamní leták na jakýkoliv automobil, kde byla opravdová fotka auta za udávanou cenu? Tzn. na plechových kolech, (u VW s černými zrcátky dokonce), bez lišt, v bílé základní...? Zbytečně zde vyléváš svůj vztek bez rozmyslu ;-)
>:D Pokud nemáš něco s očima tak sis mohl všimnout, že převážně jsou přikládány fotografie daného modelu, nebo třeba ve vyšší výbavě... Nikdo neřeší nějaké kola, ale v tomto článku je vyobrazeno úplně jiné auto. :-!
V podstatě máš pravdu, ale podle textu v článku bude tato edice jen v běžných, slabších motorizacích, což je v rozporu s touto fotogalerií. Otázka je proč tam nezmiňují např. i model RS, případně motorizaci s odpovídajícím výkonem k němu...? Že by se 20th ve vrcholných provedeních nedováželo do ČR..., podobně jako např. dříve některé top varianty MégIIRS? :-O8-s
Že se to k nám nebude dovážet, klidně bych se nedivil, těch variant, které se k nám nedováželo je více...
Ale k fotogalerii. Jsou tam v podstatě 2 auta.
1. Černé Clio, běžná "neostrá" verze, ale 20th Anniversary, je to poznat podle loga na B sloupku a patří k nim interiéry, protože volant není z RS stejně tak pouze pětikvaltová převodovka. Takže jde jednoznačně o tu zmiňovanou výroční verzi. Interiér v kůži, pokud je ta palubka obšitá dle stehů kůží, by byla pecka. A ty prahy jsou taky na černém autě.
2. Bílé Clio je podle mě "normální" Clio RS, nenese na sobě stopy verze 20th Anniversary a je tam jen "do počtu" v té galerii.
Takže podle mě to chce hlavně důkladně procházet galerii a článek, který je zároveň o výročí Clia a o výroční verzi a pak vykřikovat (netýká se tebe) ;-)
Škoda, že jsi se té rady, důkladně procházet galerii, nedržel taky. To bílé (podle některých fotek pravděpodobně perleťově bílé) Clio RS je viditelně 20th. Jednak jsou na B sloupcích také "plaketky" (20TH), jako u tmavého Clia 20th a i nápis na zadních dveřích má jiné provedení než u současného Clia RS.
Navíc současné ClioRS zatím nemá z výroby ke světlejšímu (nečernému) laku černou střechu a pokud má tzv. přední "knír" (masku) v černém provedení, jsou černé i kryty zpětných zrcátek a "vlnovka pod "knírem". Tady je ale k "bílému" laku, černá maska a k ní tmavokovově šedo-stříbrné kryty zrcátek a "vlnovka"...
Tohle Clio RS prostě vypadá na první pohled o poznání lépe, než současné (bílé) CRS, které je shodou okolností i na MACZ...
Je to první CRS po face, které (u mě) dokonce může směle konkurovat (designově) i červenému CRS Co-pilota před face... ;-)
To ale nemění nic na faktu, že to černé Clio je běžné Clio v provedení 20 th Anniversary a to bílé, jak jsi ty správně rozlišil a mě unikl ten nápis na bočním sloupku RS verze, čili nejde o nějakou reklamní lež, ale 20 th Anniversary asi bude dostupná jak pro "civilní", tak pro RS verzi Clia.
Ta bílá pofeceliftové vyloženě sekne, černá střecha jej sympaticky snižuje, jen ta zrcátka bych nechal asi černá, jinak se mi líbí stále více než Co-pilotova, ale to neznamená, že jeho verzi bych nebral ;-)
Zrcátka bych také (i tady) nechal k černé střeše a masce raději černě lakovaná.
Já přece nic o reklamní lži nepsal, psal jsem jen o rozporu uvedených motorizací v textu se samotnou galerií k němu a za možné/logické vysvětlení vysvětlení považoval fakt, že se k nám silnější výroční verze nebudou vůbec dovážet, což by byla opět zbytečná škoda.
Podle toho, ale i relativně nízkých cen na českém trhu, zřejmě náš trh Renault považuje za poněkud "sociálně" slabší...
Já taky primárně ale nereagoval na tebe, ale na master-stroka, který měl zcela jiný problém než ty. Mimochodem jsem to v té reakci na tebe taky napsal, že třeba číst a pořádně se dívat, což se tebe netýká ;-)