Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Land Rover LR2: Freelander dostal nástupce

62 komentářů

Pěkný. Předchozí generace mě tenkrát celkem chytla, bylo to v té době jedno z mála pěkných aut v téhle kategorii. Po faceliftu mu to seklo ještě víc, tohle je ale přesně ono, jak si nejmenší Land Rover představuji.
podla mna aj toto je len taky facelift, nic dramatickeho sa neudialo...aspon nie s exterierom...
hmmm , velmi pekne , az na tu mriezku na boku... ...nevie niekto predbeznu cenu? Pre frajerku jeden-krat v tej veselej farbe 😄
Mladší brat sa výzorovo priblížil starším. 😉 :yes: Pekná práca. :yes:
Jedinou důležitou otázkou bude cena, jestli se Freelander bude moct pasovat s RAVkou, budou mít u Toyoty těžké spaní a Santa Fe vystojí v showroomech důlky.
K designu, až budete mít někdo zase chuť pokřikovat na audi, že jsou jedno jak druhé, připomeňte si jak se vám líbí tento mix Range a Disca.
Vzhledem k cenám Freelanderu a sebevědomým prohlášením o kompaktním prémiovém SUV bych se přesně tohohle nebál. Tipl bych si, že při dovybavení na úroveň Santy se LR2 dostane někam blízko dvojnásobku jeho ceny.
Tak to určitě ne, protože Discovery stojí v základu cca 1,2 mil. Kč, tohle tipuju v základu kolem 850 tis. Kč, samozřejmě ne s tím šestiválcem - ale další motory teprve přijdou.
Před zahájením současných výprodejů Freelanderů neležely základní ceny příliš hluboko pod milionem s tím, seznam příplatků byl dlouhý a jejich ceny vysoké. Šestiválcový Freelander, který se tu taky chvíli prodával, stál - jestli se dobře pamatuju - nějakých 1,2 mio v základní výbavě. Myslím, že ceny se přizpůsobí spíš X3 než RAV4, která se ostatně neprohlašuje za prémiové SUV. Takže základ tipuju kousek pod milionem, šestiválec s trochou výbavy milion a půl. Ale v tomhle případě se rád spletu a nechám příjemně překvapit.
ten milion a půl mi přijde sakra hodně, když za stejnou cenu lze pořídit o třídu vyšší Discovery se vznětovým šestiválcem ve výbavě HSE a osmiválcová Discovery SE stojí 1,6 mil.
Podle Toyoty RAV4 pravě že útočí i na BMW X3- myslím že tenhle Land je rozválcuje všechny svými schopnostmi.. :yes:
Porad nepochopim, proc je predni cast vozu v pomeru ke zbytku ztvarnena jako hroch...Bratri z rodiny prece take museli projit bezpecnostnimi testy a jsou vyvazenejsi...
mas pravdu, predek je takovej baculatejsi, ale rozhodujici bude pohled z boku...pohled zepredu klame, jak vsichni vime, jinak je to velmi prijemne omlazeni, pusobi hodne sveze, mlade pusobici protiklad Santa Fe, doufejme v dobrou cenu
Tento prispevok bude o LR, rovnako ako o sefovi ich design-oddelenia Garry McGovernovi. Ale nebude o tych LR, ake pozname dnes. Ani o tych z nasledujucej generacie. Garry McGovern na malom briefengu pre vybranych hosti predstavil vizie, tak ako ich budeme v koncepciach LR poznat o 15-20 rokov. V casoch, kedy asi nastane zaciatok konca fosilnych paliv, klimaticke zmeny budu rychlejsie a dramatickejsie ako dnes, a vlastnictvo velkeho SUV-cka bude vazna socialna a politicka tema. Teda vsetko body, ktore su pre prezitie znacky LR klucove. Tento projekt bol spusteny pred 2 rokmi, kratko po tom, ako McGovern prisiel k LR. A o jeho dolezitosti hovori aj to, ze na nom pracuje stala pracovna skupina v ramci LR advanced design department. Prvym vytvorom ktory sme mohli vidiet na zenevskom autosalone bol „concept“ Land-e / [odkaz] ). Na aute je pouzitych niekolko zaujimavych technickych rieseni (na samostatny clanok), kt znizuju spotrebu na uroven dnesnej Fiesty. Druhe auto, kt nesie oznacenie „auto zo zeleneho skla“ je nositelom technologii hlinikovej struktury (od Jaguaru) a polykarbonatovej jednodielnej kapsule. Tretim autom je modularny a funkcionalisticky off-road resp. [odkaz] resp. [odkaz] resp. [odkaz] ), ktory sa inspiroval zaroven systematickym designom aj estetikou, aka je mozne vidiet napr. na lyziarskych botach. Nijaky z troch uvedenych „conceptov“ nema byt priamym nastupcom existujucich modelov, aj ked Land-e je zhruba vo velkosti Freelanderu, druhe auto je velke ako Discovery, a modularny LR je nieco ako Defender. Komu sa nepaci odklon od tradicnych tvarov, ktore sa pouzivali poslednych 50 rokov, tomu McGovern vysvetluje, ze sa im zamerne snazili vyhnut. Novy designovy smer pouzity na LR buducnosti nazval „Premium Utility“, a bez toho aby povedal nejake detaily, spomenul, ze samostatny designovy smer vytvara aj pre rad vozidiel s obchodnym nazvom Range Rover. Takze zaver: v pripade tychto aut ani tak nejde o presne tvary nastupcov, ale skor o smer, akym sa ubera myslenie ludi v LR. Je velmi pravdepodobne, ze mnohe z technickych rieseni, ako aj celkovy charakter buducich aut (a mozno aj niektore tvary) uvidime na LR o dve generacie.
Díky, Mistře, zase víme něco, co někteří ani netuší 😉 :yes:
Zaplaťpánbůh za lidi, kteří se snaží koukat dál, než k horizontu příští generační obměny současných modelů... Díky Marko!
:yes: :yes:
Kradeš nick :no: :no: :no:
zabudol som tam dat jeho obrazok, tak tu je: [odkaz]
Ad. "auto ze zeleného skla" - zde více obrázků a trocha čtení. [odkaz]
To je ten prvy Land-e zo Zenevy. Green-glass-car ma jedinu zelenu polykarbonatovu "kapsulu". 😉
Aha, tak pardon.. 😄 Upřímně řečeno se mi na první pohled zdáli stejné...
Skvele! A co takhle cisla nedelni sportky??? Tve predpovedi vychazeji, nemas insidera i v Sazce??? >😁 Je fajn vedet, ze zrovna automobilka, kterou bych povazoval za zkostnatelou uvazuje takto!
LR slape na plne obratky. A to, ze si uvedomuje mozne rizika vyplyvajuce z ich zamerania za 15-20 rokov a uz dnes zacina makat na preventivnych programoch ukazuje na kreativnu inteligenciu ludi vo vedeni. Robit s teamom, ktory dnes maka u LR by stalo za to! Btw. prave kvoli super ludom je na LR posledne roky radost pozerat: nove Disco, RR Sport, Freelander, ockavany facelift Defenderu, a po nom nastupca RR a subkompaktne SUV ako zaklad ponuky. :yes: K tomu perfektny marketingovo-sutazny format G4 Challenge (tie auta v oranzovej a v plnej polnej su parada)...a teraz tento program vizii buducnosti....proste ukazka znalostnej firmy. :yes: :yes:
Neznáš náhodou kódové označení předchozí a současné XK? 😉
Vyvojovy kod sucasneho je urcite X-150, a minula gen je myslim X-100. 😉
Děkuji mnohokrát. Jen se snažím najít nějakou logiku - XK teda X150, XJ X350, S-Type X200, X-Type X400 😒 Moc to nedává smysl.
Ona v tom nejaka vnutorna logika bude: bud casova, alebo modelova, alebo kombinovana, ..... alebo tam zohrava ulohu nieco o com nevieme. Ale silne pochybujem, ze by niekto "hazdal" trojmiestne cisla len tak "z brucha". 😉
Každopádně díky :yes: . Už musím pryč, tak tady držte hrdě prapor britských vozů beze mě 😉
Mrkol som na to lepsie a hned som to "dekodoval": vsetky kodove oznacenia vznikli po prevzati Jaguaru Fordom. V jeho ere bol ako prvy spusteny vyvoj XK minulej gen. Preto je za pismenkom X (eXperimental) hned jednotka a dve nuly znacia "bazalnu generaciu". V druhej generacii je to X150. 😉 Druhou spustenou vyvojovou radou bol S-Type (X-200). Jeho nastupca pre buduci rok ma skutocne kod X-250. Tretiu vyvoju skupinu /rad zalozil pre XJ (X-300) - a to aj napriek tomu, ze XJ nakoniec prislo skor ako S-type (u XJ bolo z coho vychadzat, kdezto S-Type bol od zakladu novy projekt - preto jeho vyvoj a uvedenie trvalo dlhsie). Aktualna gen. XJ preto logicky nesie v oznaceni o 50 viac ako ta bazalna (X-350). No a ostava posledny, stvrty, vyvojovy projekt: X-Type. Jeho "bazalna gen." je X-400. A hadaj aky kod ma rodina nastupcov X-Type? 😉
Sím, sím, já se hlásím!!!! Já vííííím, pančelko jáááá, tadýýýýýý!!!!
Dobre, tak ZZ.... >😁 >😁
X-450
😄 :yes: (....a jak vies?! >😁 )
Ještě by bylo dobré dodat, že XJS bylo XJ27 a X300 mělo původně být jako nástupce XJ40 označno XJ90
Ty brďo, tak to je hustý... Jsem asi zaspal dobu >😒]
😄 😉
Svuj nazor uz jsem napsal do jine diskuse kam dal Marko odkaz na stejne fotky - ten nador na cumaku proste fuj. Celkove je to takova hranata krabice, pro me krok z5. Tohle ma byt stylove auticko, ne dvojce Defenderu. Predni svetla navic vyrazne pripominaji pick-up Nissan Titan, ani se mi nechce verit, ze jsou tohle ofiko fotky...
Věděl jsem, že to zmáknou. Tohle si kup... a až v tom pojedeš, sleduj co to dělá s těma kolem tebe... budeš králem. Pokud je RR možná až moc dominantní... tohle je kára pro citlivého jedince... kterej cení zároveň klasu. BRAVO :yes:
je to krasavec inteligentní...myslim LR 😉
GTI
8-s 😉 😄 :yes:
Kradeš nick :no: :no: :no:
Kradeš nick :no: :no: :no:
Cekal bych sice trochu odvaznejsi design, ale i tak to je jedne z nejsympatictejsich SUV. Skoda ze asi nebude ten softtop... na leto jak stvoreny 😉
Můj názor? Povedená evoluce minulé generace. LR2 se za svého předchůdce nestydí a to je dobře. Hezky se nám do toho promítl novodobý styling Land Roverů, Ford Escape se v tom dá najít taky. Pozitivně hodnotím ten řadový šestiválec. Jen by mě zajímalo jestli je napříč? Asi ano, že? Panoramatická střecha v základu - to je bomba. Vždycky mě prosklená střecha u auta fascinuje. Do zavazadlovýho prostoru se vejde snad i mrtvá tchýně. Náš předchozí vůz měl 900/1600 litrů a do toho se dalo naložit opravdu cokoliv. Barva taky dobrá. Prostě asi deset vztyčených palců :yes: :yes: :yes: ... Ještě by mě zajímalo jak dospěli k té extrémní tuhosti. Použili zabudovaný rám nebo nýtování z Jagu?
"Do zavazadlovýho prostoru se vejde snad i mrtvá tchýně. Náš předchozí vůz měl 900/1600 litrů a do toho se dalo naložit opravdu cokoliv."

Zkousels to? :-!
tak tohle je beze slov..!! :yes: 😉 já bych ani na sira Land Rovera neřek křivého slova... i když... kritickým pohledem.. ho stejně miluju..!! >😁 :yes: >😒] Jestli něco angláni uměj.. tak tohle se dá počítat mezi ty klenoty.. a terrain response v tomto prckovi... vážení kua to bude nářez..!!!!!! >😒] >😒] >😁 :yes: a ta 3.2 ouúúúú >😒]
😄 ...my vieme.... 😉 :yes: (Inak, vitaj!!! 😉 :yes: )
>😁 :yes: :yes: souhlasím :yes: :yes:
neměl bys chvilku a nenapsal bys něco o budoucnosti Volva?? Teda jestli něco víš.. 😉 😄
U Volva sa pripravuje najvacsia zmena v tom, ze sucasny design, ktory aj vedenie znacky povazuje za prilis konzervativny sa bude posuvat smerom k emotivnosti. Zmena ale bude iba pozvolna, takze nijaky radikalny rez nemozno ocakavat. Prvym modelom, na ktorom by sa mali uplatnit zmeny bude vraj kompaktne SUV Volvo XC50. Inak, modelovy rad Volva pre najblizsie 4 roky by mal/ mohol vyzerat takto: /// C30 - seriova verzia conceptu bude predstavena v 10/06 na parizskom autosalone. V ponuke bude iba 3dv. model. /// S40/V50 - nastupcovia by sa mali predstavit niekedy v horizonte 2010-2011. Bude sa ich zrejme tykat druha velka zmena u Volva, ktoru popisujem detailnejsie dalej. /// S60/V70 (XC70) - nastupca sucasneho sedanu a kombi je ocakavany v r. 2007, SAV-verzia XC70 by mala nasledovat zaciatkom 2008. Bude sa ich zrejme tykat druha velka zmena u Volva, ktoru popisujem detailnejsie dalej. /// S80 - novinka /// V90 - velke luxusne kombi stale nebolo oficialne potvrdene, ale je velmi pravdepodobne ze sa okolo roku 2008/09 dostane na trh. Projekt V90 sa v mediach zamiena za udajne pripravovane MPV Volvo, ktore ale podla vyjadrenia vedenia znacky nie je vobec temou. Ak Volvo skutocne testuje mule-car s kastlou Fordu S-Max, je to prave kvoli podobnej hmotnosti pripravovaneho V90. /// S100 - zatial je to stale iba dohad, ale Volvo udajne skuma moznost vstupit do 5m. triedy sedanov a konkurovat nemeckym znackam. Tento krok moze byt vyvolany prepozicionovanim Jaguaru z premioveho segmentu na nieco ako nad-premiovy. Do vzniknuteho priestoru v plnohodnotnom premiovom segmente by sa malo posunut Volvo prave s modelom S100. Ak sa tak stane, nebude to ale skor ako v r.2010. /// XC50 - kompaktne SUV na platforme noveho LR Freelandera mozme cakat uz v r.2007. /// XC90 - nastupca sucasneho auta bude predstaveny v rokoch 2008/09. /// No, a teraz k tej zmene ohladom S40/V50 a S60/V70. Druhy menovany rad bude na buduci rok predstaveny v novej generacii, ale zaroven zrejme aj poslednej. Volvo totiz vazne rozmysla nad tym, ze v buducnosti by novu generaciu S40/V50 zvacsilo cca. o pol triedy, a tym by zaroven nahradilo aj S60/V50. Ide tu totiz o to, ze S40/V50 je velkostne pod standardom strednej triedy, a S60/V70 je rozmerovo zas nad tymto standardom (a blizko S80). Podla marketingovych prieskumov tak mozu oba rady prichadzat o zakaznikov. Jeden preto, ze je v porovnani s konkurenciou mensi, a druhy preto, ze je o nieco vacsi a drahsi. Tento plan zrejme spada do strategie utoku na plnohodnotny premiovy segment, v ktorom kvoli uspechu bude musiet Volvo ponuknut standardnu rozmerovu alternativu v jednotlivych triedach k nemeckemu triu. Nasvedcuje tomu aj prichod zvacsenych nastupcov S40/V50 okolo roku 2010-11, co sa + - prekryva s moznym prichodom velkeho sedanu S100. 😉
Díky mistře :yes: :yes: 😉 :yes: Docela se o Volvo zajímám a tak moc děkuju že sis našel čas :yes: :yes:
😉
Nová M6 by měla být podstatně rozměrnější než současná verze.. mám tomu tedy rozumět tak, že se dočkáme situace, kdy budou existovat tyto kombinace víceméně identických aut: M3/Focus/C30 a M6/Monde👋model vzniklý z S40+S60?
Ano, je to dost pravdepodobny scenar...
Potom bych rád do Detroitu zaslal tuto výzvu: "Forde, konečně se úrobuď a okamžitě zaveď AWD pro dieselové Mazdy!!!" 😉
GTI
Velké bravo. A velké díky 😉 :yes:
😄 😉 ...neni zac. 😉
Tak za to Volvo taky děkuji, Marko. 😉
😉
jj land rover umí a opět to dokázal ... tohle půjde na odbyt jak housky na krámě ... třida luxusních malých suv má nového krále který ne nebojí ani do terénu 😉 :yes:
Aspoň,že se LR drží zásady..že dokonalé už je lepší nevylepšovat...a jakýkoliv pokus o to by byl v případě LR krok nejspíše špatným směrem :yes:
MYslím,že redukční převodovka v tomto modelu nebude- stačí se podívat na detaily z interiéru- ovládání TR systému a po přepínači nikde ani památky/jen pro sjíždění svahů vlevo a vpravo pak DSC/, takže soudruzi z Anglie to jěště nedotáhli do konce 😉