Víš, tohle je fakt diskuse o *. Na vyblbnutí je totiž 100x lepší nějaká dobrá mašina. Třeba teď jsem si koupil Daytonu 675 od Triumphu. V současnosti prý nejlepší a nejvšestanější supersport (podle testů, já to nepoznám).
123PS, 165kg a ne 255PS a 1380kg, přes to nemám pocit, že je přemotorovaná ;-)
Záleží na tom, na čem nebo v čem jezdí ten který diskutující. Já teda raději jezdím než diskutuji :-!
Ehm, kdo je tady zaslepenec je videt docela dobre - me by treba nenapadlo srovnavat Civic s autem o tridu vetsim. Ja resim velikost kufru? Muzes citovat? Ten tvuj prispevek mi pripada uplne mimo misu, mozna ale jen nechapes, co jsem chtel rict.
Leon 2.0 TFSI (sice jen 136kW) stoji o 100 litru mene.
Dale si z nej bez problemu odectu 19% DPH, takze vlastne stoji o 200 litru mene.
A to je to vetsi auto s kvalitnejsim podvozkem (viceprvek).
A motor? Je tam elektronicky uskrcene 2.0TFSI. Cili jde "odskrtit" a stejne jako neskrcena verze povysit na cca 180kW. Naopak s tim Cliem uz se jednoduchym a levnym zpusobem (chip) moc delat neda. Takze koupit si prtave Clio, nebo si o cca 170.000Kc levneji poridit vykonnejsi a vetsi Leon? Pro me jednoducha volba...
Presne tank, nechutny francouz. Az ked clovek ochuna ine auto, francuza uz nechce. Osobna skusenost + kopec znamych to potrvdzuje tiez. Navyse Ford Focus je o triedu vacsie auto ako Clio. Co tu vlastne porovnavate. Pisu tu soplaci, co maju doma moped.
>:D Tak ted si to dokončil.. :no: Nejen že máš přemotorovanou bestii která je absolutně nevyvážená, ale ještě napíšeš takové žvásty..proč by v tom majitel měl vypadat jak buzík?? To buzíci mají jedny z nejlepších hothatchů?? Já myslel že spíš jezdí v Audi TT či něčem takovém. :no:
Mám starší Clio 1.8 16V a kdo si myslí,že mě s Octavií "přeskočí",bude nemile překvapenej.Je to spolehlivé a dost rychlé auto.Zrychlení 8,3 sek. a maximálka 220 km/h!A už v roce 1995 stálo 500 000,-,takže 700 000,- není za 200 koní vysoká cena.
Těžko říct, 255PS, 400NM, pozvozek KW a 19 OZ vícedílné to lehce zlepšují. Ale je to otázka priorit. Když člověku nevadí, že vypadá jako buzík, může být to Clio fajn svezení, pokud odmyslíme, že je to francouz, o to hůř, že Rencek. Pár nových mi prošlo rukama a nic horšího jsem nezažil.. :no:
No vidis a Tvoje preplnovane GTI si zase k snidani da nepreplnovana jednaosmicka v Lotusu Elise >:D >:-[] , as ty budes mit 0-100 za necelich 5 sekund, tak to bude ve chvili kdy s GTI vypadnes z leticiho Boiengu >:-[] .
Predchozi generace Clia Sport a Clio Cup sou oznacovana za nejzabavnejsi HotHatche ;-) , predchozi generace byla priblizne stejne draha a pritom ho nestacili vyrabet, pac se delalo v tovarne Alpine a montovane bylo rucne, jen 12 kusu denne. Fakt nevim odkdy je PoloGTI ikonou >:D , to asi zijes nekde na jiny planete ne, ze tam mas jako ikonu Polo GTI :no: .
GTI je dobré auto, až bych řekl že hodně dobré, ale mám takové neblahé tušení že tohle Clio by ho nehorázně podrtilo.. ;-) (teda alespon to minulé to zvládlo bez problémů.. ;-)
Magor ses leda tak ty,protoze kdyby jsi si obe auta vyzkousel,tak tohle nemuzes nikdy rict....Clio Williams,Clio sport byly nejlepsi hot-hatche ve sve dobe a nove Clio sport na tom nebude urcite o moc hur,ale tyhle informace se k magorum,ktery placaj nesmyly o vecech,o kterych nic nevedi,asi nedostaly......
Čus - nemyslím, že by 500 tis. za Fabii RS byly tak astronomická cena, 96kW a 310Nm, 5l/100, prima 16" kola, anatom. sedačky, xenony... Když uvážíš, že každý úchylný Korejec s 1,6 benzín a pomalu bez volantu stojí 350K, pak to myslím není špatná cena. Navíc Fabia RS skutečně skvěle jede, měl jsem hodněkrát tu čest. Přesto s Tebou souhlasím, že Cliu RS je protihráčem Polo GTI nebo Fiesta ST. I tak se mi ale zdá, že 705 tis Kč za Clio RS je dost šílený peníz, za necelých 200 koní a (hlavně) 215 Nm, byť se "šestkou". Myslím, že i kdybych volil úplný základ Golfa GTI, tak těch sedmdesát "tyček" (GTI díky:-) nebude hrát roli, navíc se schopností "ukecat" slevu u prodejců máme zkušenosti všichni >:D Ale to už je NAPROSTO jiný vůz, jak tady kdosi přesně popsal. Interiérem, jízdou, zátahem motoru (což mi u právě Clia RS bude chybět, 215Nm tě prostě do sedačky nezamáčkne, chtě nechtě:-) - nemluvě o image, kamkoli s nablejskaným rudým GTI přijedeš, tam sklidíš pochvalné pokývání, což se u Clia RS asi nikdy nestane. Kdyby stálo tak o "kilo" mén (kolem 600tis), přišlo by mi jako velmi OK, takhle je nebezpečně blízko etalonům hot hatch - GTI a Focusu ST.
Já se musím pousmát nad Tebou...Myslel jsem, že máš rád auta, Skyline, ale projevil jsi se jako zaslepenec - kdo skutečně má rád CTR, ten dle mého názoru musí umět ocenit i Clio RS, jehož charakter je jednoznačně nejbližší právě CTR (váha, agilita, otáčky - zaměření na řidiče)... :yes: Náhle řešíš pár korun v ceně, 3 koně a velikost kufru - vskutku podstatné věci v případě hodnocení hot hatche... :no: I kdybychom připustili, že CTR byl králem hot hatchů (Tvá slova), tak vlastností králů by zároveň měla být pokora - např. respekt k soupeřům...Třeba i proto, že praví králové vědí, že na trůnu nebudou věčně...Tvé pokusy o zesměšňování Clia RS řečmi o akčních slevách proto působí jen jako trapný pokus o vtip... :no:
Je to na zaplakanie. maly drahy francuz. a porovnavat to s focusom je hriech. doprial by som kazdemu skosit obe auta a francuza by si nikto nekupil ani za 1Kc. Sice su aj magori, tak kupil :-)
To zase jo, ale evropský podmotorovaný seriový dvoulitry to tam bily jak statický překážky. Vážně se to chovalo zoufale. Známej v 156 2.0 nadělil Mustangu 10 sekund a narozdíl od něj vydržel jezdit celou půlhodinu.
FSI? Tak to ses vyznamenal. Renault nikdy nebylo moje kafe, ale psát o Polu GTI jako o ostrém autě a o Renaultu jako o ***, tak to nevím. A napřiklad napsat o brzdách BREMBO, že brzdí jak v žigulu, tak to může napsat jen totální idiot. >:D:yes:
Vezmu-li v uvahu, ze kral hothatchu Civic Type-R stal v minule generaci 699k (pravda, klima byla za 50k k tomu) a mel o tri kone vic, umel stovku za 6,6 a precejen je to o tridu vetsi auto, musim se pokusum Rencka smat. Na druhou stranu, je to dobrej zaklad pro akce "letni ceny Renault -30%" a pak uz to bude celkem slusny.
Výhodou je, že GTI je zcela jiné auto. Sice cena při normální výbavě vyleze na cca 900tKč po slevě, ale stojí to za to. Je to auto, se kterým se (pokud zvolíte správnou barvu) nemusíte bát jet na jednání a přitom ani na okruh. Clio je prckolet. Btw, 250PS v GTI po úpravě je fajn a průběh výkonu u turbomotoru s přímým vstřikem ve srovnání s obyčejným vysokotáčkovým dvoulitrem v Cliu je taky jiná liga. Koho napadlo to srovnávat? Proč nesrovnáváme GTI s M3? >:D
Ale no tak - s tim Viperem se mi to nezda a s tim brzdeni by stejny problem melo mozna kazdy seriovy auto (Mustang nic jinyho neni). Jinak s tim Pontiacem co jsem jezdil, tak motor perfektne tahnul asi tak do 6200 otacek, pak zvadnul a omezovac byl v 6600. A co se tyce brzdeni - pomerne solidni kotouce na vsech 4 kolech a z praxe - plne nalozeny auto ktery v pohode zvladne ubrzdit prevyseni pres 1500 m na 15 kilometrech nemuze bejt tak blby ... Je mi ale jasny ze na okruhu to muze bejt jinak.
A zas na uplne druhou stranu - 1000x radsi budu jezdit s tim Mustangem nez s Fabii RS :-).
Uznávám, že ceny u nás jsou postavené na hlavu. Ale když vidím, jak na brněnským okruhu při jízdách veřejnosti občas dojede nějakej ten Viper nebo Mustang, tak se musím smát >:D Po dvou kolech Mustang přestane brzdit a Viper není schopnej roztočit motor nad 2500rpm, protože pak jde do kačírku. Zajížděné časy na kolo odpovídaly opravdu nějaké Fabii RS. :no:
Ano, Cliu je konkurencí Polo, Fiesta a Fabia. Cliu RS však Polo GTI, Fiesta ST a Fabia RS nikoliv. Tyhle vozy si jednoduše kupují jiní lidé. Ač je cena za Clio RS astronomická, myslím že se dá ospravedlnit snadněji, než 499 tisíc za Fabii RS.
Neblázni, Clio RS se s Fiestou a Polem dá srovnat akorát tak velikostí. Nemyslím si, že je marketingově namířeno přímo proti nim. Clio RS je kapitola sama o sobě. Věřím, že je rychlejší než Mégane RS, který je zase rychlejší než GTI a ST. Fiesta a Polo je pro mladíky, Clio RS pro nadšence. Auto, které se dá s Cliem rovnat je Integra, či Civic Type-R.
Jen tak pro doplneni dodam, ze zakladni verze Ford Mustang (ma jen 3.5V6), stoji v USA bez dane jen 20 tisic dolaru. To je pri lurzu 23kc za dolar a 19% DPH cca 550 tisic korun. Neni to nespravedlivy?
Jiny auto, Pontiac G6 ve verzi GTP (coz je ta nejnabusenejsi verze), se kterym jsem mel cest jezdit stoji s motorem 3.9V6 o vykonu 240 koniku (zrchleni 0-100 za 6.6 sekundy) a s vybavou obsahujici prakticky vsecko co muze clovek potrebovat (mimo jine i stresni okno nebo sound system s 8 repro + subwooferem nebo 18 palcovy litaky) stoji 24 tisic - takze cca 650 tisic. Ta G6 je normalni stredni trida postavena na prodlouzenym podvozku z vektry (rozvor ma pres 2.8 metru) - osobne jsem to zhodnotil jako takovy idealni rodinny vuz :-). Jo a zakladni verze s 2.4 ctryvalcem stoji 16 tisic, takze cca 430 na koruny (opet vcetne DPH). A vsechny ceny co jsem uvadel jsou zakdni MSRP - takze cenikovy, s prodejcem lze dohodnout jeste ruzne individualni slevy ...
Nepride vam divny ze my v Evrope slintame nad prtavym Cliem Sport nebo nedomrlou Octavii RS, ktera stoji vic nez obe dve varianty vyse? Pripadne nad Raumsterem kterej jakstakz pouzitelnej zacina na 450 tisicich? Cim to muze bejt? Ze by nas tady ty vyrobci pekne oj***vali?
Jenže tady ten "malý sportovní kompakt" má samostatně navrženou přední nápravu a difuzor, nehledě na to že ti jeho údajní konkurenti vedle něj vypadají jak hračky. Toto auto nemá přímé konkurenty. A co se týkče toho užívání- všechny předchozí rychlé clia (clio Williams, clio Sport, cloi cup, clio trophy) byly nejzábavnější (relativně) mezi malými hothatchi..nevidím důvod proč by tady to clio nemělo být zábavné.. ;-)
Nejde přece jenom o těch 200... jde o to, aby sis to na silnici také užíval... A ctěme třídy. Clio je malý vůz a jeho konkurencí je POLO GTI, FIESTA ST, FABIA RS... to je jeho pole. Byť by trochu narostlo, je to prostě kategorie - malý vůz. Koresponduje s tím také cena kolem 700 (G GTI - 775). V tom bude ovšem problém... přeci jen... na tak malé auto je to dost velká investice... Vnímal bych to tak, že malej sportovní kompakt má stát kolem 500 - perfektně nastavila cenu Škoda za Fabii RS - 499.
No, s tím co píšeš nemůžu tak úplně souhlasit. Minulému Cliu sport byl naopak vyčítán malý výkon (182 koní) protože jeho podvozek působil tak rychlým dojmem. A že by tohle auto bylo nesrovnatelné s GTI a ST?? Pokud vím tak u hothatchů rozhodně není prostor to hlavní a právě v prostoru vidím jedinou výhodu GTI a ST oproti této střele.. ;-)
O tom není sporu, stačí si pořádně prostudovat specifikaci šperku, nabitého špičkovou technikou, zásadně odlišnou od sériového clia (například nová, principielně odlišná přední náprava). Srovnání s rychlými pohodlnými limuzínami bez větších sportovních ambicí typu Octavia II RS je scestné. Otázkou je, jestli to bude fungovat. První zkušenosti s kvalitou většího Mégane Sport jsou doslova otřesné, doufejme, že clia se to týkat nebude.
Dobrej koník... nesrovnatelnej s o třídu větším GTI a ST... ovšem ve své třídě, nepochybně štika. 200 koní... to v té třídě bere dech... Mám trochu obavu, aby ta eskalace výkonu neubírala na radosti z jízdy... Fiesta a POLO jedou na 150 koních...
Tys s nim jel ze ho takhle soudis??? Me rendlik taky neprirost k srdci, ale rovnou ho takhle zaracovat??? Uvedomujes si vubec ty automobilovy znalce, ze ten tebou hanenej rencek dosahuje stejnejch vykonu jako preplnovany GTI ??? I to je hodne slusna vizitka rendlikatejch motoraru. Takze az si sundas ty svoje germansky brejle, vyzkousis tenhle "pos..nej krap", tak nejspis budes mluvit jinak.
Souhlasím, takovejhle pos..nej křáp bych vůbec zakázal prodávat, škaredej, katastrofální podvozek, řízení a brzdy jak ze žigulu, převodovku měl lepší i golf I., tenhle sráč by měli přidávat zdarma k ikoně polo GTI, to je ostrý auto, špičková technika, vytříbený dyzajn, nedostižnej motor...klio je dobrý ta k pro bezpohlavní *, co absolutně nerozumí autům >:-[]:yes:
Jo, 705 není zrovna málo...Ovšem, podívej se na to trochu jinak - kolik aut za 700 tis. Ti nabídne to, co tohle Clio? Je to jednoduché - žádné jiné... :-) Tohle Clio v sobě jednoznačně nese odkaz na všechna fantastická auta, které tuhle třídu utvářely - na původní GTI, na francouzské hatche z 80. a 90. let atd... :yes: Je stavěno podle těch nejlepších receptů - lehké, hbité, točivé, přímočaré...Z toho auta doslova čiší mládí, dravost, drzost (prostě život!) - a to se mi neskutečně líbí... :yes::yes::yes::-)
Renault je mi hrozne nesympatickej. Vetsina modelu vypada jak ze startreku. Tahle cenovka je dalsi znamka ztraty soudnosti. Clio neni GTI. GTI je legenda. Tohle Clio si koupi pouze francouz nebo milovnik francouzskych vozu.
Jejich taktika snazit se zamerit na drazsi vozy je usmevna. Mozna se jim to podari ve Francii.
tak to je docela rána pod pás >:-[] Tohle clio určitě bude špica.. :yes: tak jako všechny clia před ním, které se zařadily na vrchol mezi Hothatchama..už se těším na test..
Jako mnohem rozumnější volba přichází v úvahu OII RS, ikdyž trochu dražší. Toto auto je jen na sport, nic víc. Jako takto: Prostě sedmset táců za takového prcka, to je maras. Ale jinak, líbilo by se mi to v garáži, to jo.