Novinky

Zpět na článek

Diskuse: SOVA varuje před uvolněním podmínek pro dovoz ojetin. Co vy na to?

67 komentářů

Není mi jasná 1 věc: pokud nemám od dovezeného auta originální techničák, ale pouze jeho kopii (auto je koupené na vrakovišti) a fakturu o prodeji, mám šanci to auto taky přihlásit? Docela se toho obávám. Nenašel jsem nic konkrétnějšího než: [odkaz] Jedná se o fiata z roku 1992, ale nebojte se že jde o nějaký vrak-auto má najeto necelých 20 tisíc km a je jako nové.
Panove a damy,
do ted se auta dovazela za pomoci nahlaseni prestavby, cimz se zmenilo cisko karoserie. Registrace noveh👋stareho vozidla se dala zaplatit (10K). Takhle se doveze auto nejcasteji z Nemecka. Pravidelne technicke kontroly tam znaji stejne dobre, jako cesi pristup "az se to rozbije, tak to vymenim; dokud to jezdi, tak to jezdi" a jine. Nemecka TUV je jedna z nejlepsich technickych kontrol. Je tam moznost si auto dle libosti upravit, ale pouze urcitymi doplnky (o homologaci vyrobku se staraji vyrobci, protoze by je jinak neprodali). U nas to neni tak pristupne, proto si tam kazdy namontuje rovnou to co chce a STK podplati, nebo proste tu(z,n)ingove kousky sunda a da tam seriove. Jelikoz jsem nadsenec a klasicke Mini zboznuji vitam upravu a rozhodne budu premyslet jestli koupit starou audinu A6 Avant s dobrou vybavou v suprovym stavu a dovez si ji, nebo za stejny peniz koupit "upravenou" audinu a tezko ji davat do puvodniho stavu, protoze neplanuji byt staven policii CR kazdych 10km. Myslim, ze se nam po silnicich pohybuji takove vraky, ze nova/stara dovezena vozidla situaci zhorsit nemohou. Jsou tu podobne uvahy jako pred vstupem CR do EU. Lide kupovali nemovitosti, protoze si vsichni mysleli, ze je pak s velkym ziskem prodaji. Nezapomente, ze se sem do ted auta starsi 8mi let dovazela, takze nejaky extremni narust nebude. Kamarad rozsrotoval favorita a ma stesti, ze ji nedostal do dveri. On stal a escort (ne o moc mladsi nez ono favo) jel 40-50km/h a mel ruply blatnik. Co je tedy drazsi opravit?
Pekáče nechci taky, Kadety a Citrony BX ať si nechají. To by tu skutečně zaclánělo. Nicméně já chci právě raritku, tak proto mě ten r.v dráždí 8-s Mno jenže vykládej proč mi mají povolit V12 s hvězdou na kapotě a jim Kadeta na denní lítačku ne.
Já osobně nevím, ale spousta majitelů starých škodovek bude možná při koupi cca 10-12 let staré ojetiny brzo velmi nemile překvapena, jak drahý je servis na západní vozidla. Omezení dovozu určitě nic neřeší, ale v téhle republice už nyní stojí spousta nekvalitních vraků, které byly již dříve dovezeny z ciziny a nikdo o ně nestojí. Hlavní problém je u nás jednoznačně v "kultuře prodeje" dovezených vozidel a ta se určitě se změnou zákona nezlepší. Kolik z takto dovezených vozidel má servisní knížku a odpovídající počet km? Já mám osobně zkušenost z cca 5 dovezenými vozidly. Žádné z nich nikdy nemělo servisní knížku, výmluvy byly pořád stejné a počet km také nikdy nesouhlasil. Z toho plyne jednoduché ponaučení - opatrnosti při koupi ojetého vozidla není nikdy dost. SOVA se aspoň trošku snaží zájemce o koupi ojetého vozidla na tyto úskalí informovat a nevidím v tom nic špatného. Konec citátu...!
presne tak, byla to jen buzerace, kdyz jsi chtel ojete auto, napr. ameriku, ktere neni na trhu bezne, tak si mel smulu s papiry. Jeste ze to konecne zrusili...
Hele, vezmi si třeba trojkový bávo z 97...řekneš si, zápaďácký auto..bezpečný.. [odkaz] A4 totéž, 406 taky žádná sláva (ať kopnu do vlastních řad 😄 ) Pak něco vykládejte že tyhle auta ze západu jsou bezpečný. Nejsou. Jsou starý a když to v nich někam napálíš, tak se zbortěj. A to je crashtest NOVÉHO VOZU, upozorňuju. Bez koroze, 0 nalítáno, všechny sváry úplně nové. Oproti stodváce je tu rozdíl, pravda. Možná tě vystříhají a když to dobře dopadne, naučíš se dělat všechno jednou rukou a časem možná i budeš chodit o francouzských holích. Proboha nikomu to nepřeju, jen uvažujte! Není to jenom lobby výrobců nových aut, myslete hlavně na sebe...
Ja sem to puvodne chtel napsat, ze kdyz si chces dotahnout raritu, tak to je tak jediny ospravedlneni a pak sem se na to vykaslal 😄 Ja nechci nikomu branit (nemam ani moc, ani pravo), jenom sem se snazil vymyslet jak eliminovat dovoz tech pekacu, co nic dobryho neprinesou. Mit na auto pro vikendovy jezdeni (a mit na nej garaz) tak po tom treba taky zacnu posilhavat.
Chci si koupit BMW 850Ci. Chci si koupit Maserati Ghibli. Chci si koupit Rolls Royce Phantom III. A chci s nima jezdit po silnici. A zadnej blbecek mi v tom branit nebude. Takovejch bolseviku typu Paroubka a podobne bylo dost. (kde je v tech emotikonech vztycenej prostrednik???)
Pořád se řeší auta-nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale mělo by to platit i pro motorky, nebo ne? To je přece taky komodita >😁
Nevím o co jde, auta starší osmi let se stejně vozila. Jenomže pak se prostě koupil vrak (většinou stejně jen papíry), požádalo se importéra o povolení přestavby (anebo se jen přebouchal VIN) a vesele se jezdilo. teď by tenhle pitomý systém mohl konečně skončit. Proč kupovat papíry a vyvádět cosi polo anebo ilegálního, když si můžu auto dovézt a přihlásit rovnou. Krom toho si myslím, že nás žádný boom dovozu už nečeká. Bazyry jsou plné, nová auta se dají pořídit relativně výhodně (vezměte Logan a spoustu slevových akcí jiných výrobců) a pro spoustu lidí jsou starosti spojené s dovozem natolik nepředstavitelné, že si radši koupí něco co už je tady. A že by bazaristi začali vozit ve velkém 10 a víc let stará auta? Nevím jestli by se to ještě vyplatilo. Podle mně nás zrušení osmiletého omezení konečně přiřadí do civilizovaného světa.
No ja bych to jako pokrok videl. kdyz uz nic jineho tak posledni roky (nektere motorizace dokonce davno pred rokem 1990) vyroby Una mely rizeny katalyzator a plnily euro 2 😉 a o to ze se sem budou vozit treba starsi kousky co to nemely bych se nebal protoze ty posledni rocniky se pohybuji cenove v prepoctu kolem 10 000,- a kdyz si clovek pripocita dopravu tak se mu rozhodne nevyplati dovezt nejaky levnejsi vrak jen proto aby tam musel jezdit co 2 roky pro novy 😉
Jdi někam :no: Auta za 200 euro nemají smysl, souhlasím. Ale když si budu chtít koupit na nedělní ježdění nějaké legendární M-B kabrio r.v. cca 1988 tak jako budu dělat co????????

Omezit věk je blbost, o věk nejde. Nebo tvá přítelkyně už je taky stará šunka??? >😒]

ZAVEĎTE PŘÍSNĚJŠÍ DOVOZOVOU STK, ALE DO R.V. NEKEFREJTE O NĚM TO NENÍ.
Dnešní auta foukají z výfuku lepší splodiny. I dobře seřízený karburátor super truper auta v ok stavu je řádově někde jinde než dnešní auto. Potom pasivní bezpečnost.

Jinak tím rozdíl mezi auty končí, zbytek je marketing a udání spousty nepotřebných ko*otin -abs, posilovač, stabi ...

Sám mám Moskvič r.v. 89 a pak Oktávku r.v. 00 a krom velikosti kufru na Moskviči hendikep necítím. Byť uznám, že je to garážované auto na neděli a podle toho taky vypadá. Kde zastavím, tak cedulka za stěračem, že někdo koupí 😉
Jasne, a slevy 20% dotuji ze sve kapsy. Chudacci dealeri, nemel by jim stat zacit garantovat minimalni zisk?
jo to si pamatuju, dovezls prostě auto a zadek z jinýho, předek z jinýho, zůstali akorát VIN kódy......
Myslím, že díky našim špičkovým zákonům a ještě lepšímu systému STK tu už dnes máme vrakoviště střední Evropy (a je jedno jestli je povoleno dovážet 8 nebo 15 let staré auta). V chudších oblastech (bydlím v Trutnově) je nutné často jezdit s vnitřní cirkulací vzduchu :😉, protože co se line z výfuku "auta" před Vámi je odstrašující. Na SPZ takovéhoto vraku se samozřejmě skví zelená i červená známka, ale za ním je černý, šedý, modrý a neskutečně smradlavý kouř... Zde drtivá většina lidí vůbec nekouká po kvalitě, ale především po ceně. Stačí se podívat na stále přeplněné parkoviště u Kauflandu nebo Lidlu. Málokoho zajímá nějaká ekologie. Jsem tu přeci já a moje potřeby a ostatní mě absolutně n....e. Bohužel..... 😒
Tohle naprosto není pravda, ba naopak - u Němců jsem např. viděl zcela běžně používat mobilní telefony, které by se u nás styděl vytáhnout teenager, ne-li dítě na ZŠ. A v autobazarech? Ročníky pod 2000 zcela běžně.
Kdo musí mít nové auto jen kvůli tomu, aby měl nové auto, a zvýšil si tak "společenskou prestiž", je u mě trouba a rádoby-snob.
Chápu, po projížďce Wartburgem by mi také chyběla slova >😁 , my se známe?
Jenže vyměnit Žigula za Uno podle mě není žádnej pokrok ;-\
V Německu na to sice hleděj, ale mě se líbí francouzskej přístup. Jejich auta sou taky pěkný vraky, ty francouzský i zahraniční, co tam jezděj. Dost francouzů jezdí svym Peugeotem, dokud se jim nerozpadne. Prostě je to pro ně jenom auto, nic víc. Když to srovnám s Německem, kde svý auta tuningujou a zvelebujou, ve Francii končí tuning většiny aut liťákama od výrobce.
Dealeři to taky uvítají, protože menší než prakticky nulovou marži, co maj dneska, už stejně mít nemůžou, a budou víc prodávat 😉
Sova si může houkat já chce ale já si svýho SAABa nio-tre stejně přivezu!
Máš pravdu, já tu kritiku taky nechápu, já si sice kupuju vždycky cca 3 až 4 roky stará auta, ale třeba dědovi jeho známý přivezl Fiata Uno z roku 86 ped dvěma lety a bez problémů to přihlásil, takže i když byl zákaz dovážet starší auta osmi let tak nebyl problém dovézt starší a byla tam jen podmínka, že aby ho mohl přihlásit tak musí mít homolagaci v zemích EU (a nejlépe i u nás). Spíš je otázka, jestli se vyplatí třeba u patnáct let starýho auta ho tahat z ciziny (náklady na dopravu) a pak ještě ho tady přihlašovat (další náklady) než ho sehnat tady v bazaru. Já si třeba nechávám ty 3 až 4 roky starý kousky dovézt a přihlásit, ale je to spíš proto, že mnohdy tady nenacházím vůz vybavený tak jak bych chtěl (naposledy jsem v celý republice našel 8 aut a ani jedno mi nevyhovělo, protože byly buď bouraný a nebo tam byli manipulace s najetými kilometry a nebo jsem měl podezření na zanedbaný servis).
Já se nechci přít o to, na čem kdo začínal, je jasný že se utopíš i v kýblu s vodou...každopádně když vezmu tvojí poslední větu, o co víc by nám mělo jít než o vlastní bezpečnost? Jasně, pro mě je potenciálně lepší, když si půlka lidí zase koupí malá a v rámci pasivní bezpečnosti nebezpečná auta, protože když se s nima srazim, tak sem ve výhodě. Ale to potom ty auta nemusíme vyvíjet a vyrábět, když to většině lidí stačí...ano, aktivní bezpečnost bude určitě lepší, ale nebude toho moc (airbag u řidiče a u těch lepších ABS...). Jde především o tu bezpečnost, +bla bla nějaké konstrukční prvky náprav atd, ale v zasade o moc pohodlnejsi uz treba ani nebudou. Ale kdyz te nekdo stouchne na svetlech, tak treba neuhoris, protoze to ma lip resenou nadrz, pujdou otevrit dvere atd...jestli je ti tohle malo, ok pak jezdi v cem chces.
staci, kdyz budou mit zahranicni technickou kontrolu
To je blbost, auta ze zapadu budou rozhodne bezpecnejsi nez stodvaca. A jestli si nekdo mysli, ze by si jinak koupil novou fabii, tak asi nema realnou predstavu o financni situaci nekterych lidi.
Vrakoviste Evropy uz jsme, prave kvuli tomu, ze platila omezeni. Auta se pokoutne opravovala, vozily se predevsim bouracky a jeste porad mame v provozu hromady skodovek typu 120 nebo Favorit/Forman. Zruseni nesmyslneho lobbistickeho zakona je jen dobre a kdo nema v hlave seno, musi se tem kecum o tom, jak z nas bude vrakoviste Evropy, jen smat. Zkousel se nekdo z vas panikaru zamyslet nad tim, kolik aut jezdi v EU a kolik se jich tady ma sanci rocne prodat? A pokud to povede ke zlevneni novych aut, jen dobre. Holt predrazene skodifky budou muset zlevnit, no a co? Kdo ze skodofkaru to neuvita? Myslim samozrejme kroem dealeru >😁
tak s nazorem, ze se budou dovazet pouze "lepsi" vozy nejde souhlasit, staci se podivat po inzeratech a je jasne, ze se dovazeji hlavne auta tipu Uno, Golf...
Sem si jisty, ze tato novela prispeje naopak ke zlepseni technickeho stavu vozidel.
Tak to pak nechapu, proc kritizuji novou vyhlasku, kdyz je pro vlastniky automobilu vyhodna (a to beru jako fakt!!!)
Jenom technická připomínka. Nenapsal jsem poslepovat z několika. To se dělalo tak ještě možná před osmi lety. Vozit až takové rány, to se už dneska nevyplatí. 😄
Pro lidi jako jsi ty nemam slov ... :no:
Nemáš pravdu, od 1.7.06 nebudeš muset na STK, pouze na evidenčí kontrolu.
i kdyby přibylo spoustu vraků ---je to železo - a to je surovina jen nedělat problémy s vrakováním
Kazdy auto dovezeny do CR, ktere chcete prihlasit musi projit STK pri prvni registraci! SOVA vali kliny do hlavy! O polacich bych se nezminoval, to sou smelinari. Necekam, ze se u nas cokoliv dramaticky zmeni. Dovoz stejne budou zajistovat uz vetsinou zavedeny firmy, a lidi u nas chteji cim dal tim vic predevsim kvalitu!! Jinymi slovy nemam strach. Naopak to mnoha lidem pomuze dovezt historicke a vzacnejsi vozy, kteer se u nas nedaji sehnat!
no jo, ale spousta lidí si mylsí, že většina aut z venku sou prostě šmeliny, to znamá bouračky, kradený atd........ale není to tak i když já sem z venku dovezl spousty bouranejch aut a spousty sem jich prodal,ale ne tak jak říkáš, poslepovat z několika aut a hurá do světa.Já sám mám auto z Rakouska starý už deset let a dřív bylo bouraný, díly co sem na to použili byli buď repas, neoriginál a něco málo originál, ale sem spokojenej......
přesně tak,ale to lidi jako je GTI nepochopí.Ti nás nazývaj bazarovejma kovbojema a podobný sraČky jen proto, že si nekoupíš nový auto, jak tady mockrát psal.....já se taky chystám na auto, který tady je v minimálním počtu, za maximální prachy, ale v Německu je za dobrou cenu a je z čeho vybírat, ale problém je jen v tom, že je starší 8 let......
Jde vidět na čem ses vyučil, je to člověk od člověka, chápu, já když jsem začínal, vládly tady škodovky, žiguly, trabanty a wartburgy, byla jiná doba a kluci se zabíjeli na fichtlech, na auta neměli. Jde o to, že vytuněnou 325i nebo 205gti tady seženeš za ty samé prachy jako v za hranicema, jenže tam ve stavu slučitelném s bezpečným provozováním na veřejných komunikacích. Tzn. slušná GTi v německu 500-1000 eur + 10000 dovoz + registrace je dokonce více než tady. Tím obavy o životy mladých kluků končí, jestli si rozumíme. Tady stačí na rozbití držky i méně kapříků... . A co se týče šádovosti starších aut, znovu podotýkám, 10 let staré auto v bezvadným stavu se liší jen tím, že je méně bezpečné pro osádku. A to že je brzdou provozu jak někteří prohlašují je nebetyčná kravina, chápeš, Š Fabia HTP versus F Punto 75 (zůstal jsem záměrně ve třídě supermini). Je tady totiž i faktor aktívní bezpečnosti... .V čem, kromě bezpečnosti a komfortu jsou proboha současné samohyby podle tebe lepší?
Jasně, v zásadě tě chápu, ale stejně s tim nesouhlasim. Skoro by bylo i lepší, kdyby ty 120 dosloužily a lidi už přesedli na autobusy než kupovali za 200 EUR tyhle skvělý šunky, jestli mi rozumíš. Podle mě to nic dobrého nepřinese, ty auta jsou prostě starý a jedno jestli jezdily 15 let v Německu nebo tady, takový auto je po několikátým majiteli a bude zhuntovaný. Nehledě na to, kolik tady čeká předků s motorem a VIN na zadek ve správný barvě atd...Polo 94 stejně neobstojí, říkej si co chceš, OK airbagy, ale takoý auto zas jede líp než šáde...děsí mě i jiná věc, 18letý kluci s BMW 525i z r. 93, kolik tak může stát? 50? kdoví jestli...a jak to jede? Jako málo aut co tady jezdí... :no: Jasně, nikomu do toho nic není, co si kdo koupí, ani mě, ale zavedení bodovýho systému mi přijde trošku kontraproduktivní s timhle krokem. Stejně tak všechny 3kový Golfy GTI, 205GTI a podobný šílenosti, co si koupí hlavně mladý kluci... :no: vim, co sem dělal já v 18ti a to sem se učil na blbý 106ce 1.0...já bych dal hranici r.v.97, to mi přijde jako rozumný. Starší auta nemá smysl sem tahat, vždyť za půl roku jim i tak bude 10 let...!
Jasně, ale o mne nejde, nebo si myslíš, že státu jde o nás? ee! Prostě mám na výběr, buď budu jezdit v něčem co nehuntuje naše společné životní prostředí, nikomu na silnici nepřekáží a nezruinuje můj rozpočet, s tím, že větší kolizi nepřežiju, nebo nebudu jezdit vůbec, neboť na dnešní "tanky" nemám. S dnešními auty není ani taková zábava(teď ale nemyslím, že s Unem kdovíjaká je) jako s některými staršími, P 205/306 atd. Myslím si, že bezpečnostní kritérium je jen jedno z mnoha, je jasné že až budu mít potomstvo, tak se je budu snažit zachovat, že. Taky je tu ještě jedna věc, spolehlivé auto za pár desítek tisíc jednak ztrácí jen procenta své hodnoty druhak jeho údržba je velmi levná (pokud se pose*e něco zásadnějšího, prostě ho vyhodím a za další výplatu koupím jiné) Mám několik přátel s auty od rv 00, kteří pravidelně utrácejí desítky tisíc za servisování, tu váha vzduchu, tam zase turbo atd. Problém není v tom, že bych neměl, třeba i na nové Grande, jde o sekundární investice. Celý můj příspěvek byl ale o tom, že né všechny auta po osmi letech jsou vraky, podle mě je daleko lepší vyměnit kouřící Š 120 za udržované Clio,Punto,Polo, nebo né ;-\
No až se to tvoje Uno 92 v super stavu za 30tis. potká s čímkoliv od r. 2001 nahoru, tak o tom snad ani nechci číst...to si potom prd pomůžeme, místo 30 let starých šáde dovezeme auta s lepší antikorozní ochranou, co vydrží zase 30 let, ale budou na tom bezpečnostně pořád dost špatně...o super Corsách 1.2 z 88 radši nemluvit...takhle se to mohlo postupně zlepšovat... :no:
JJ...tak nějak bych to napsal i já.....
Vy pane jste přesně ten člověk, který v půlročních intervelech mění mobil, že? Podstatně největší ekologickou zátěží pro tuto planetu jsou lidé, kteří takovou nadspotřebu vyvolávají. Posuzovat někoho podle toho v jak novém autě přijede je ubohost a tupost, naopak vážit si lze věci, která ač ne nová stále bezvadně slouží svému účelu. Zvláštní je, že konkrétně ty nejdražší a nejnamakanější mobily vidím obvykle u socek. No nic, to jenom tak
A ještě něco, jestli si skutečně myslíte, že novější auto je opravdu mnohem lepší, asi nebudete mít příliš mnoho řidičských skušeností, například takový elektrický posilovač řízení je nebetyčná kravina. A to je jen jedna z mnoha věcí... .
ono totiž moc nezáleží na tom co je to za auto, ale jak se o něj staráte, mám více aut a mezi nimi je i kolegou jmenované Uno, je super stavu z 92 roku, spotřebuje 6l,jede velmi svižně (má 75HP a 830kg), stálo 30tis. a investice jsou nulové, tedy pokud nepočítám brzdové destičky a další spotřební věci.Nechápu jaký kdo vidí problém přivézt si dvanáct let staré auto, které díky tomu, že je lehké moc nežere a pokud má funkční kat,což je otázka emisní kontroly, jeho CO2 je na stejné úrovni jako u moderních supermini (dáno jest o 200kg menší hmotností a o 2L nižší spotřebou). Ano, bezpečnost je horší, ale to může každý posoudit sám, co je pro něj prioritní, navíc tím že mám méně pevné auto rozhodně nikomu neubližuju.Ať mi někdo vyvrátí,že to není lepší varianta, než auta z dob socializmu. Teď k Unu přibude ještě Fiat Coupé Turbo, které bych nemohl bez novely dovézt taktéž. To auto má 220HP,šestikvalt,Brembo brzdy s ABS a 4x airbag, co je na tom vrakoidního, skutečně nechápu. Je to celé lobbing jako Brno. Nazdar!
Asi zná jen doktora z hor 😄
Přesně tak. Řada zákonů je jen výsledkem přetlačování lobbujících skupinek a když nás EU konečně donutila k uplatňování principů svobodného volného trhu, tak budou nejvíc prskat velcí "liberálové", co měli vždycky plnou hubu byrokratizace evropy, strašení před nesmyslnými předpisy, které budou omezovat podnikání, atd. Samozřejmě, že výrobci automobilů budou vždycky proti tomu, aby si někdo koupil dostupnou ojetinu než jejich skvělý výrobek. Kdyby bylo po jejich, tak by lidi donutili, aby si kupovali nové auto každý měsíc!!! Komu to asi nejvíc prospěje? Nejvíc mě může dojmout, když si navíc berou do huby zájmy občanů a ***ské strašení smetištěm evropy. Každý přece musí vidět rozdíl kultury provozování auta u nás a třeba v Německu - značkový servis místo slepováním v garáži, silnice místo tankodromu, dokumentace o provozu (servisní knížky, atd), systém technických kontrol, atd. Někomu asi uniklo, že nejde o dovoz vraků, ale aut, které mají platnou registraci a technickou kontrolu!!!A asi nebude koupená za pár korun jako u nás. Zkrátka obavy před smetištěm Evropy za situace, kdy nejfrekventovanější auta u nás jsou stodvacítky a favority, jejichž technická úroveň nedosahuje ani úrovně západních aut šedesátých a sedmdesátých let, jsou komické >😁
je to jen lobbing prodejcu novych aut. nechápu, jak proti tomu muze nekdo soudny protestovat. Vzhledem k tomu, ze na "omlazování" maji dovezené ojetiny asi 5x vetsi podíl nez nova auta. Rozhodne je lepsi kdyz si nekdo, kdo nema dost penez na nove, koupi golfa z 93, nez aby zustal u sve 120ky. pasivni i aktivni bezpecnost takovych aut je nesrovnatelna. Staci jen aby STK fungovali jak maji a zadny problem nemuze nastat.
GTI
:yes:
GTI
:yes:
Zcela souhlasím,je to jen a jen lobing automobilek(hlavně Škoda,proto také vznikl zakon na dovoz stáří 8let a myslím si ,že pár pánu na ministerstvu a poslanců si tímto zákonem zvýšilo životní úroveň.a ten šroťák tady máme spíše ze škodovek a žiguli a pod.krámy.
Každý dovozce ví kolik financi vrazí do DI,STK a jiným istitucím,než vůbec uvede auto do provozu.
Přijímáme někdy nesmyslné směrnice a zákony Unie a když mámé přijmout tuto novelu(zcela normální,protože auto je komodita jako káždá jiná),tak se ozve pár nenažranců s kravatou kteří samožrejmně nesouhlasí.
Jezdím také do Reichu kupovat ale nikdy mě nenapadlo abych koupil šrot a pak ho nemohl prodat.Děkuji
...viz nový silniční zákon :no:
Kdyby fungovalo STK jak má, tak není pro tohle buzerování důvod. Stejně tak jako se ptám proč si mám ničit auto na zpomalovacích prazích, tak se ptám, proč mi někdo zakazuje dovézt si auto na základě stáří a ne na základě emisí! Takový místní zvyk: represe proti hajzlíkům se nedodržují, takže budeme tak trochu trestat paušálně všechny?! :no: :no: :no:
Ve vasem prispevku vidim jeden faktor, ktery zpochybnuje srovnani se situaci v Polsku, a tim jsou automobily Skoda. Je jich u nas velke mnozstvi a jejich udrzba a oprava je opravdu levna, takova auta v Polsku nemaji, pro ne neni takovy rozdil mezi Fiatem a Fordem nebo ja nevim cim. Ekonomicky uvazujici cech s omezenym rozpoctem stejne koupi ojedou Skodovku nez neco zahranicniho.
Ty neznas doktora Sovu?
Ve vší úctě k Vám, ale snad jste už stačil zaregistrovat, že jsem Vás již jednou upozornil, na shodu našich jmen. Očekával jsem, že si to vyřešíte sám. Nemám z toho sice radost, ale žádám o odpověď, zda tak hodláte učinit, či nikoliv?
Plný souhlas s tímto příspěvkem. Já osobně dávám přednost autům současných modelových řad než něčemu o několik generací zpátky 2-4 leté auta jsou mími favority. Ono asi se špatně dívám po zahraničních autobazarech ale kategorie 5 a více let starších vozidel je na prodejních plochách zastoupena méně než v 15 %. Slušnost třeba němcům říká chceš být moderní a vážený ve společnosti neměj auto starší 3 let.
Bude-li každé auto procházet přes přísnou a rozsáhlou technickou kontrolu a ne přes úplatnou šaškárnu, nevznikne problém. V našem korupčním prostředí, kdy všichni vidíme jaké vraky se pohybují po silnici, je na pěkný problém zaděláno. O ještě více ucpaných silnicích ani nemluvím.
nějaké kecy o vrakovišti,když nás lákali do EU ,tak nikdo nic neříkal o všemožnejch omezeních,jenom nás oblbujete páni LOBISTI.
SOVA je Sdružení na ochranu vlastníků automobilů. Z tvého příspěvku je jasně vidět, že o nich nevíš vůbec nic. Je to nezisková organizace, která se zabývá informováním občanů, jak se zachovat např. při koupi ojetého automobilu, jaká jsou zde rizika, na co si dát pozor a to nejen z technického ale i z právního hlediska. Již několikrát jsem se setkal s informací o jejich akcích a to nejsem jejich členem a ani je nijak zvláště nevyhledávám, takže pokud jsi o nich neslyšel tak se asi nezajímáš o problematiku kolem vozidel a dopravy dostatečně. Ono někdy nestačí přečíst si pár testů a myslet si, že víš všechno. Pokud jsi někdy slyšel o Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) tak SOVA je něco podobného, jen se specializijí výhradně na obor dopravy a vozidel.
Jistě, mě by se to také líbilo. Akorát, že bude jistější, napsat si o to Ježíškovi, než to čekat od vlády. 😄
:yes: Jenže když se řekne A, musí se říct i B. Ok, ať uvolní trh, ale ať proboha zpřísní kontroly, kamže se odhlášené auto podělo (třeba vratná záloha ve výši ceny ekologické likvidace) a hlavně radikálně zvýšit pokuty za "opuštěná" auta.
Každý trochu soudný, vidí jak vypadají levnější auta po osmi letech provozu u nás. Jinde to je podobné. Dražší auta jsou na tom trochu lépe, ale mají také větší objem motoru, dražší pojistku, dražší náhradní díly a větší spotřebu. Takže hrozba masivního dovozu aut typu AX, Uno a podobně je latentní. Hrozba dovozu aut od BMW, Audi a podobných, je sice reálná, ale zájemci o ně, se budou rekrutovat z řad mladíčků, kteří je vcelku rychle sešrotují. Pokud už se mají vybourat, tak snad lépe v desetiletém BMW, než na motorce nebo ve stopětce. A jestli se někdo domnívá, že po starších velkých autech skočí majitelé stopětek a žigulíků, tak si dovolím oponovat. Těch už se zbavila i vietnamská komunita. Ti, kdo s nimi jezdí dodnes, to nedělají proto, že by snad neměli na něco lepšího, ale protože je to levné a cokoliv si spraví na koleně. Což teda v případě desetiletého mercedesu nehrozí ani náhodou. Takže radikální úbytek, zmíněných stopětek, ze silnic, nečekám. A je tu ještě jeden faktor. Kdo má skutečně málo peněz, hospodaří s nimi daleko obezřetněji, než bohatší. A velmi si rozvažuje, zda si koupí, za stejné peníze třeba stejně starého Escorta, Kadetta nebo Favorita. A co tak vidím po známých, skončí jich dost u Favorita, právě pro dostupnost a láci oprav. Takže, sice se pár kousků old timerů po 1.7. objeví, ale k vrakovišti Evropy to bude ještě dost daleko. Mimochodem, dnešní praxe je taková, že se venku kupují bouračky do osmi let, nějak se poslepují a jdou na silnici. Teda jestli si někdo myslí, že je lepší osmileté rovnané Punto než devítileté nerovnané, tak neví o čem to je. 😄
Nesouhlasim, nemělo se nic rušit!!! Jediné co přichází v úvahu je postupné prodlužování roku výroby dovozu. Nyní třeba z 8mi na 10let, ale dělat tu skládku odpadu evropy a ted ještě vrakoviště? :no: :no: :no:
Jaké auta jsou vraky jezdím do často do německa a je nesrovnatelný rozdíl mezi 15 let starým favoritem a třeba 15 let starým golfem tento článek považuji za názor automobilek
Kdo je sova? Vzdyt je to jen lobbisticka zasterka! Jste snad nekdo clenem?

Je to jen banda bezskrupulnich lobbistu, kteri si navic uzurpuji mluvit za majitele automobilu.

Jsou to proste smejdi.

Nehlede na to, ze nikdo si samozrejme nebude chtit koupit vrak, ale bude si chtit prirozene polepsit, takze zadne velke nebezpeci nehrozi. Navic jen cena dopravy auta i z blbeho nemecka bude porad vyssi, nez cena ojete Skody 120.
...co kecat, samozrejme
nema do tehle problemu lidem co nekecat