Chrysler 300C SRT8 je konečně tady a s ním přichází také první úpravy nabízené největším evropským úpravcem „amerik“. GeigerCars připravil decentní optiku a masivní posilování pod kapotou.
micu, honda, alfa - taky hodně dobré atmosféráky(ve své třídě) a vlastně micu=král
A soutěž s těmi motory je jako miss world nebo universe- každý rok dostává přednost nejaká finalistka z jiné (velké nebo vplyvné) země jako v loni, aby se diplomacie žádné z těch krajin neurážela.
Dnes je to taky celé dosti o vyladění toho-kterého motoru podle účelu užití, na který se klade důraz.
Podle Top Gear je M5 The Best po zapnutí tlačítka M a zvýšení výkonu na 505 koní.Jinak na ten 400 hp základ nepěli žádnou velkou ódu.Pro mne docela překvápko.
Chrysler 300 není fotogenickej. Na silnici je s ním setkání o moc příjemnější. Je to jiné auto... Je ovšem kvalitně jiné. Na můj vkus je příliš drzé, příliš namyšlené... ale své kouzlo má. Ovšem to, na co koukám nahoře... to s mým předznačeným soudem tedy neharmonizuje ani v jednom písmenu. Možná to má hodně koní... ale je to především neskutečnej kýč... není ani o čem psát... ježišmarja... M5... mě se rosej oči... a tady koukám na chromový kola... P.S. Slušelo by mu to... vedle maringotky na Matějský pouti...
>:D >:D Místopředsedo, to fakt nemá cenu :-) Starýho psa novým kouskům nenaučíš. Jedno ti ale řeknu... v tom NORMÁLNÍM provozu, resp. na normální silnici bych daleko raději seděl v M5 než v SRT. A sám to mari přiznává v textu, že bude chladič HEMI za zadním nárazníkem M5 ;-) On tu prohru ví, jen ji teď nemůže přiznat. Něco jako chlapská ješitnost >:-[]
Netvrdim, ze kdyz je postavim vedle sebe, tak M5 nema SRT sanci ujet. I kdyz ta cisla hovori jinak. Jenze tady prece nejde jen o zrychleni v primce. Ja nevim jak ty, ale ja si jizdu uzivam na zatackovitych drahach a ne nekde na dalnici. Nemyslim tim okruh, ale okresky s kvalitnim asfaltem. (ty u nas bych spocital na prstech jedne ruky :-( ). A tam se SRT chytat nebude. Ale o tom asi nema cenu prit se. Jo a jen tak na okraj. Ta tva teze o jednoduchosti SRT neni az tak pravdiva. Schvalne si dej praci a zjisti si kolik elektronickych "blbovinek", ktere u M5 odsuzujes, ma SRT pod kapotou taky. Nejspis ne v takove mire, ale zas az tak natura to zcela urcite neni. A s tou snidani .... :-) musim se smat pred tou zaslepenosti :-) Nenapada me nic jinyho nez ......sjed si s ni. Sjed a uvidis :-)
Ach jo. Vis kdyz si spatne prectes muj prispevek, potom je jasny, ze se budes nesmyslne rozcilovat. Ja pisu o srovnani E55AMG s predchozi verzi M5. A ta mela petilitrovej osmivalec a 400 koni. Jel jsem s ni a vim to naprosto presne. Takze nejprve si precti celej muj prispevek, nevytrhavej z kontextu jen to, co se ti hodi, no a pak na to reaguj.
No neviem, mozem sa spytat ako dlho si v kazdom jazdil? Navyse, ktoru rs6 myslis ked ju hned zatracujes - este stary model (tusim 2002) alebo novu S6 (5.2l, 435k)? Nova RS6 este nieje, ale pravdepodobne bude mat vyladeni 5.2 FSI na 520 koni, alebo 4.2 TFSI (okolo 600k) - to myslim bude dostojny konkurent M6. ;-\
Jardo :-):-) ... Je sice krásné, jak urputně bojuješ za M5, ovšem tohle se nedá ustát :-) . M5 byla ikona hošanů, kteří si v peněžence stále ještě nosili obrázky ze žvýkaček Bajo... Jenže tohle už je pryč :-) . Ty v M5 věříš, protože tomu prostě věřit chceš. Je to přesně auto ze kterýho si sednou na zadek všichni co uznávají čtyři výfuky, motocyklové otáčky a potlesk od fronty před pracákem... Jenže život může být i zajímavější než jednoduché dělení na to nejlepší a to ostatní :-) . M5 pro mě nemá ten správný náboj. Ale to ostatně už žádné BMW. Dávám přednost opravdovému -neprotláčenému charismatu, se kterým se auto už musí zrodit, což je dnes sice velmi vzácné, ovšem stál ještě taková auta jsou. M5 je ve třídě na kterou by měly být kladeny vysoké nároky nejen v oblasti čísel. Čísla samotná jsou jenom černobílým faktorem. Ano, Chrysler Hemi SRT8 je OSOBNOST. Když jej postavíš vedle M5 tak si uvědomíš, že je dobré ho mít na své straně barikády ;-) . Nesnaží se zapůsobit kolotočovým nasupeným výzorem , on prostě jenom pevně stojí se stoickým klidem. On je opravdová osobnost protože razí tu nejpřímější cestu rovnou k cíli: Má jednoduchý tvar a obrovský motor- kterému nemůže M5 s charakterem Hondy VTEC konkurovat... To je bez diskuze :-) Považ jeho potenciál: má o dost vyšší hmotnost než BMW a klasickou pětistupňovou automatiku... M5 má sedmistupňovou SMG, osmitisícové otáčky a zrychlení lepší o pár desetin :-) . Pokud je postavíš vedle sebe na obyčejnou silnici (nemyslím okruh ;-) ) tak BMW nemá šanci Chrysleru odjet. Jeho motor si totiž svou charakteristikou může dát M5 k snídani: Má totiž výkon lokomotivy v jakýchkoliv otáčkách a to je to- co v běžném provozu rozhoduje. V M5 můžeš bouchat pádlama pod volantem jak na pinballu, ovšem stále za zadním nárazníkem bude ten obrovský chladič HEMI připraven sežrat ty tvoje čtyři výfuky ;-) ...
tiez som to niekde cital a tusim tretina vyleti vyfukom tretina su nejake mechanicke straty trenie a pod a tretina - tych 1001 sa prenasa cez kolesa na cestu.
A kolik jsi jich mel uz ty, ze jsi tak chytrej, panacku? M5 jsem ridil E-39, v novy jsem sedel, neridil, ridil jsem 330d, 330xd Touring, 530dA Touring, 530xd, 550i, 630i, 730d, 740d(model 2001), 745d, 750iL, Z4 M Roadster a mam pres 70 tis. km v M3 E-46. Klicek to nema, vrazi se tam jenom dalkac jako napr. u novyho Passata, ten v tom ale skripe, praska a samotny klicek je ze 3 kusu tvrdyho plastu, ktery se klepe a skripe. Plasty kolem kaplicky na navi a na stredovym panelu jsou z tvrdych plastu, ktery jsou hodne neprijemny. Je ale fakt, ze kdo v tom ani nesedel, natoz aby to ridil, tak to vedet nemuze....
"Co zbude z charakteru M5 když si odmyslíš všechny ty jeho technologické vymoženosti???"
No v mych ocich zbyde prave neco jako Hemi.
Sorry :-)
Ja vychazim z toho, ze vsechny ty elektronicky veci jsou jen jakymsi logickym vyustenim technologickeho pokroku. Dneska uz vlastne ani nenajdes karu orezanou o vsechny ty "ptakoviny". To je proste dan. Dan za pokrok. I ten nejsurovejsi supersport musi splnovat bezpecnostni, emisni, hlukovy a buhvijaky limity. Videls treba "hrbitov Ferrari" ??? Zoufalej pohled :-( .Je to dan za to, aby ta auta mohla prezit. Prezit v dnesni dzungli. I proto nemohou mit tu surovost svych predchudcu. Proto je ve tvych ocich starsi M5 lepsi nez ta nova. I kdyz ve skutecnosti neni. Neni ani rychlejsi, ani ovladatelnejsi, ani ekologictejsi a pri dnesnich bezpecnostnich normach by nejspis vubec neprosla, ale asi te chapu. Nejsem zadnej puritan, jen jsem schopnej a hlavne ochotnej prijmout pokrok. Viz tema hybridu na jinech diskusich.A muzes se k tomu stavet se sebevetsim odporem - ale je to proste tak. Co ale ve tvem prispevku nezkousnu - 1."V podstatě je to jenom pětkový bavor s motorem z F1" - Mari - NENI to JENOM petkovej bavor.
2.M5 nema charakter - Mari !!!! neni na svete moc aut, ktera by se mu charakterem rovnala. A to neni vyplod me empetkove predpojatosti. M5 je ....... je jedina :-)
Tak tady se shodnem jen napul. Mustang ci Aston beru jako klasiku, ale napr. F430 jako neco fantastickyho :-) A to jsem ho neridil :-( Co se tyka M5, ridil jsem 3 posledni (340,400 a 507 koni) - s obrovskym casovym odstupem a velice - velice kratce :-( . Nenecham si ujit jakoukoli prilezitost (asi jako vetsina z nas) svezt se s podobnymi klenoty. Z AMG jsme zkouseli akorat E55, ale prave v porovnani s M5. Proto pisu to co pisu. Mam proste vytesanou ikonu a myslim, ze ji hned tak neco neodtesa. A neni to jen o vykonu ci o objemu. Neni to tak davno, co na miste M5 byla S2000. A drzela se tam hooooooooooodne dlouho :-)
A co se tyka toho modleni. Ma predstava superkary je F430 - nezkousel jsem :-( , a 911 Turbo - zkousel jsem :-) . A jestli se mi postesti nove Turbo, asi se mi predstava superkary opet trosku posune. Ale o tom to asi cele je, ne?
A k ropakovi - pokud zvazis vsechny aspekty, pak je volba mezi naduplym supersportem a ropasem jasna. Ale priznej si - kdybys nemusel (opakuji KDYBYS NEMUSEL) resit takovy "malickosti" jako spotreba, vsechny mozny i nemozny poplatky, pokuty, stav silnic, gumy a blbce na silnici ..... opravdu bys dal prednost tomu ropakovi ???
Neverim, ze ano a asi nikdo tady :-)
zmiňuješ "srdeční záležitost" :-) ... Není to právě ona-která rozhoduje o králi této třídy? Ovšem jak vidno u každého jinak. A tak to má být... ;-) Jardo: čísla nejsou všechno... Ani prodejní a ani jakákoliv jiná :-) . Nejdůležitější je charakter- neboli osobnost... A tu M5 nemá :-) . Na tohle je potřeba o něco málo víc než jen natáčení vačkových hřídelů a SMG převodovka. Ale tomu Ty těžko porozumíš... :-) . Co zbude z charakteru M5 když si odmyslíš všechny ty jeho technologické vymoženosti...? Nic... V podstatě je to jenom pětkový bavor s motorem z F1. Ale Když si to samé odmyslíš u SRT 8 HEMI, tak zjistíš že vlastně o nic nepřišlo...I tak by poskytlo zážitek jaký nemá obdoby. Tohle je opravdová síla osobnosti: nikoliv pomocí desítek mikroprocesorů, ale díky obrovským pístům... Je to jako souboj svalů z posilovny proti svalům z práce v kamenolomu ;-) Teda jestli jsi schopen to pochopit... ;-)
Proti gustu zadnej disputat, ale v tomhle se neshodnem. Od doby kdy jsem si s M5 sjel, nemam jinou ikonu :-)
Hemi se mi nelibi. Dokazu si predstavit, jak bych s nim strasil maly deti u skoly a stary babky u supermarketu. Jinak mi nic nerika. Ikonu mam jinde :-)
hele Jardo, každej to holt vidíme jinak. Tak předně aby jsi mě trochu pochopil: Nemodlím se k Ferrari ani k Porschi... Sportovní vůz má v mých představách podobu spíše Mustangu Shellby nebo Astonu Vantage- tedy poněkud méně obratnosti a více přiložení pod kotlem... Odtud tedy pak pochází i náhled na rodinu supervýkonných sedanů. Nevím v kolika BMW M5 jsi jel, ovšem já s nimi zkušenost mám -sice velice krátkodobou, ale intenzivní. AMG neznám-tak o něm nepíši... V mém světě ( :-) ) má výkonný sedan podobu spíše " muscle car" tedy auta jehož výkon stojí na vyšším stupínku než vynikající jízdní vlastnosti. Jeho výkon musí být naprosto ohromující a musí být k dispozici bez přepínání tlačítek "normal" nebo "power"... K charakteru motoru: přiznám se že mám raději benzín, ovšem motory typu Honda Vtec mi nic neříkají. Velkoobjemové pokud možno dvouventilové motory mají vynikající charakteristiku a je velká škoda, že je kromě HEMI téměř nikdo nepoužívá... O ropákovi nepíšu nic, jenom to-že jeho charakter bych bral spíše než motor ječící v deseti tisících... Tak to vidím já :-)
ano, na mysli jsem měl třídu vysokovýkonných sedanů ála M5... Dal bych přednost Chrysleru z důvodů kteréjsem již uvedl: M5 je svou technologií více blízký formuli 1 než stroji typu " muscle car"-tedy stroji, který bych preferoval. Měl jsem vzácnou možnost vyzkoušet dokonce dvě posobějdoucí generace M5 (viz výše)a směr kterým se M modely ubírají mi nic neříká. Už jsem to psal: Je to sofistikovaný velmi rychlý vůz, který v souhrnu svých vlastností je sice lepší než všichni ostatní- ovšem ta "dokonalost" ho v mých očích učinila nezajímavým. Prostě nemá tu potřebnou jiskru(tedy pro mě...). Tváří se jako třídní " šprt", který umí všechno nejlíp... A takovým jsem já nikdy poklony neuděloval :-) . M5 prodělala ve svých čtyřech generacích opravdu charakterový obrat o 180 stupňu- pro mě k horšímu. Chrysler Hemi považuju za návrat ke kořenům "přemotorovaného" stroje a má takovou sílu osobnosti, že mu žádné M ani AMG nemůže konkurovat. BMW vsadilo na technickou dokonalost do posledního šroubku- naproti tomu HEMI vypadá jako by byl z pravěku a svou gigantickou sílu produkuje z motoru, který by posloužil i náklaďáku... Je to jako souboj vesmírné technologie proti zvířecí živočišnosti. Proto u mě vyhrává Chrysler na plné čáře...
Mari Mari - ja uz bych neprovokoval, ale ty si vzdycky tak rejpnes -"M Power a AMG nejspíše budou svému segmentu dominovat i dál(prodejně), ovšem to neznamená že nemají alternativu... Chrysler HEMI, Jaguar XJR atd... ". Jednak se pred to sluvko "prodejne" zaslouzi pripsat "nejen" :-) a druhak - kdyz zminujes konkurenty - XJR nedokazal konkurovat ani minule M5 - natoz te soucasne :-)
Ale souhlasim s tim, ze problemem tohoto snu zustavaji penize :-( .Diskutabilni uz je volba "nejvhodnejsi" investice. Tady nejde o odvahu, tady jde o srdecni zalezitost. Odvahu bych zminil u nekoho, kdo si jako pracovni auto zvoli treba Hyundai misto Passata, ale v tehle tride??? Bud ti kral k srdci priroste a pak neni co resit :-) , a nebo ti kral k srdci nepriroste a potom.....potom vlastne taky neni co resit :-(
Mimochodem: a o co jde u výkonného sedanu-když ne o výkon?
Mari - sjed si nekde v klidu na okruhu s M5 a treba s E55AMG a poznas, ze nejde jen o vykon. Jde o celkovou vyvazenost. Ne jen o premotorovani za kazdou cenu. A co se tyka vyhovovani ci nevyhovovani - je mi naprosto jasny, ze nejsi sam, komu bude ropak vyhovovat. Jede to, skoro to nezere a puchy cucha ten za tebou.Ale o tom to neni. Pokud se preneses z nudnosti vsedniho dne a trochu se zasnis, pak (pokud nejsi dusevne nemocny) se ti bude zdat neco ve stylu M5 a ji podobnych :-) Netvrdim, ze je clovek nejaky zavodnik s otackama v cervenem poli, ale tady nesrovnavame praktickou stranku auta. Tady se sni o M5. A pokud sis s ni sjel, pak nas chapes. Predpokladam, ze nikdo z nas, jak tu pisem, ji nevlastni a nejspis ani vlastnit nebude, ale kazit nam sny prispevkem o charakteru ropaka - to je na ukrizovani :-(
Jo mimochodem - ropak charakter nema - ma jen malou spotrebu :-)
Ve tvem prispevku se objevilo toto : Něco jsem tady četl o M5... Ta už ovšem není co bávala... Dnešní M5 je vysoce sofistikovaný rychlý sedan a přes ohromný výkon začíná postrádat neurvalost předchozích verzí: jestli to dělá ta SMG převodovka nebo ruce svazující emisní norma-těžko říct. Podle mě je mnohem blíže dokonalosti právě klasické sériové SRT 8, které není potřeba točit jak Hondu VTEC a navíc se mi víc líbí i po designové stránce(samozřejmě jako sedan).
Souhlasim s tim, ze dnesni M5 neni uz co byvala - je o svetelny roky dal. Ale to jsou skoro vsechna auta. Kdyz vezmeme v potaz, ze dnesni nabuseny sedany (M5,63AMG apod.) jsou vykonem za hranici temer vsech supersportu vyrabenych pred nekolilka malo lety (kolik ma legendarni F40 ??? Neco kolem 480 koni pokud se nemylim), tak snad ani nemuze byt jina. Konkurence nuti vyrobce k vyssim a vyssim vykonum - mnohdy nesmyslnym. Kdyz se opet vratim k Ferrari. Jeho dnesni zakladni (opakuji ZAKLADNI) model ma vyssi vykon nez jeho nesmrtelna legenda!!! To uz o necem svedci. Kam se to posune? Kde to skonci ??? Souhlasim s tebou v limitu adheze. Tam je asi urcita hranice.
Ale abych se vratil k tvemu prispevku. Reagoval jsem na tu cast, ze k dokonalosti ma spis to SRT. To se mi nejak nepozdava. A ta posledni veta - "Moje volba by v této třídě patřila rozhodně Chrysleru". Tomu uz vubec nerozumim. Jakou tridu myslis? Empetkovou??? V ni bys dal opravdu prednost Chrysleru ??? Zajimalo by me proc, kdyz Chrysler v te tride urcite nebude hrat prvni ligu ? M5 je nedotknutelna :-)
Nekde jsem ty ztratovy vypocty u Veyronu videl tady na netu. Nevim, zda to bylo ofiko ci zda to nekdo jen tak zkousel, ale delilo se to tam zhruba na tretiny. teoreticky by takovy motor mel 3x takovy vykon, ale tretina se spotrebuje na tohle a tretina na tamto a vysledek je "jen" :-) 1001 kobylek. Nevim to presne co vsechno tam figurovalo, ale zas tak moc mi to zily netrha. Veyrona si nekoupim (kor ted po jeho zdrazeni :-( ), a ani se s nim nejspis ani nesvezu - coz bych docela chtel. A co se tyka toho porovnani - s turbem a bez turba - tezko rict.
To jsem ani nenaznacil. Jen to proste neni prvni liga :-) A co se tyka Mercedesu - u AMG konecne pochopili o cem to je a vysledkem je 63AMG :-)
Jinak otackam zdar :-) (Honda S2000 vede) :-)
Ano ano, úsměvný titulek, úsměvný můj příspěvek a usmívající se mari :-) Jsem rád, že se můj příspěvek neminul účinkem ;-) A nevím, jak mě čteš, ale mohl bys vědět, že německá věhlasná jména nejsou na špici mých žebříčků ;-) S druhou částí příspěvku souhlasím :yes:
S tema dvema turbama s postupnym zapinanim v ruznych otackach to znam. Jen si nejsem jisty, jestli to pojmenovani je takhle spravny - bi-turbo a twin-turbo. Hele s tema zatackama - ty jsou hodne nahore a mely souvislost s premotorovanym sedanem :-)
to je úsměvné, co píšeš :-) . M Power a AMG nejspíše budou svému segmentu dominovat i dál(prodejně), ovšem to neznamená že nemají alternativu... Chrysler HEMI, Jaguar XJR atd... Problémem zůstávají peníze... Pokud už někdo naškrábe onen obnos, tak se snaží aby je co možná "nejvhodněji" investoval... A vidí pevný bod v německých věhlasných jménech :-) . Ovšem je tu i jiná cesta: cesta méně obvyklá, lemovaná méně obdivnýmy pohledy okolí, ovšem v konečném důsledku stejně účinná... Tedy pokud jde o výkony. Vyžaduje pouze větší odvahu v rozhodování- což pro submisivní týpky-vláčené okolnostmi a sousedovým míněním může být problém... Je to o uvolněnosti vlastního bytí... :-);-)
No, tak to nám to tu pěkně redakce rozprudila. Už jen tím titulkem. Prý kladivo. >:D Tak já vám řeknu, jak to je. Kladivo je z Kindervajíčka, kdežto "hřebíčky" M Power a AMG jsou asi tak dvoustovky >:-[];-) Tolik se toho KLADIVA asi všichni bojíme ;-)
ano- vyhovuje mě charakter jaký má buď velkoobjemový benzínový motor s maximem otáček do 6ti tisíc, nebo turbodiesel. Upřednostňuji důraz před splašeností :-) . Mimochodem: a o co jde u výkonného sedanu-když ne o výkon? :-)
:-) Ty jsi kontroverzní, ať bys hýkal u M5 nebo u C6 ;-) Ovšem u auta vážně nejde jen o brutal pawa v podobě HEMI (nic proti němu). Když to dotáhneš do konce, tak tobě vlastně vyhovuje diesel >:-[]
pokud by sis to přečetl- zjistil bys že to může být i sedan. Ale já se tady vyjadřuji spíše k Chrysleru Hemi jako takovému, než ke Geigeru. Kombi neuznávám a nelíbí se mi
jaký kontroverzní názory? :-O . To, že tady nehýkám nad M5 znamená že jsem kontroverzní? Hele: já náhodou mám vlastní představu o silném sedanu- ovšem BMW ani Mercedes v ní nehrajou zvláštní roli. M5 jde cestou formule ve čtyřech dveřích: deset válců v osmi tisících... Já preferuji jednodušší a " důraznější" projev: HEMI... Jeho hlavní znaky sice zavánějí technickým muzeem, ale ten výsledek :-) . Žádná " anabolika" v podobě Vanos, sedmistupňové sekvence a desetitisícových otáček... Pouze hrubá síla z obrovského osmiválce OHV... Tahle si já představuji výkonný sedan v nejryzejším provedení ;-)
to je preávě ono: vypadá jako lokomotiva! :-) . Když s ní někomu " dýchneš" na záda tak uhne raději do příkopu >:-[]:yes: . Každopádně takhle si představuju silný sedan.
Kéž by to šlo brát tak jednoduše. Zajímalo by mě, jak by na tom byl bez přeplňování. Teď úplně přesně nevím, jak to u Veyronu je, ale myslím, že jedno turbo je pro 4 válce. Takže by se dalo říct, že jde o 4 válcový motor s turbem, objemem 2 litry a výkonem 250 koní, což opravdu není špička. Ale takhle to brát nejde. Nedá se to jednoduše sčítat a to hlavně proto, že ztráty u motorů jsou obrovské. U formule 1 jsou ztráty 70%, to je šílené číslo (u běžných vozů je to víc). Opravdu by mě zajímalo, kolik koní by měl Veyron bez turba :-)
Pro M5 se mi to zdá ideální... ;-) Spíše mi jde o to, že obecně motor s nižším litrovým výkonem nemusí být nutně horším motorem - jde o to, co zákazníci očekávají a požadují...Myslím, že i u Mercedesu mají dostatečně schopné inženýry, kteří by bez problémů dokázali postavit atmosférický motor s řekněme 100k/l - jenže jejich zákazníci netouží po tom jezdit pilu a točit motor do nebes, proto ani Mercedes takový motor nestaví...Toť můj názor... ;-) Ale jen tak mezi náma na závěr - není nad pořádný otáčky!!! :yes::yes::-)
no bi-turbo a twin turbo je rozdíl. Bi-turbo jsou dvě turba, každé zvlášť pro polovinu válců. Twin turbo je, že to jde do prvního turba a pak z prvního do druhého (zjednodušeně řečeno) pro všechny válce. Ale problém je, že u benzínu to není tak jednoduché udělat proměnnou geometrii lopatek. Pokud tam budou dvě turba, tak bez proměnné geometrie. U dieselů je to jednodušší a tak už se to dlouho používá. Já jsem psal o twin turbu, kdy bude malá turbínka, která to bude dopovat při nízkých otáčkách motoru a velká, která to bude přeplňovat při vysokých otáčkách. Chod výborný. Potom to bude šlapat i v těch zatáčkách :-)
U BMW uz to perou do 335i. Mela by tam byt dve turba, ale nevim, jestli jako bi-turbo. Nejsem si jist, ale melo by jit o jedno turbo na 1/2 valcu a druhe turbo pro 2/2. Ale nejsem si jisty, jestli to je presne tak jak to tu pisu.
To s tim Veyronem teda nebyl dobrej primer :-( . Je jasny, ze vrchol soudoby preplnovany techniky je u benzinu nejakych 1300-1500 koni/litr. Je to extrem, ktery je u normalnich aut, ktera maji vydrzet i nekolik set tisic km, nedosazitelny. Ale pokud z nej vezmu real - rekneme 10-15%, coz dela cca 130-200 koni/litr, nevychazi ten Veyron jako nejaky king. Pokud vezmu v potaz jeho 8 litru objemu, tak s jednim turbem by mel mit podle tohoto primeru vykon cca 1000-1600 koniku. A to neuvazuju ta 4 turba, kterymi se chlubi. I kdyby ta 4 turba dohromady ten vykon pouze zdvojnasobila, vychazi mi silenych 3000 kobylek. Takze tech jeho 1000 koniku z osmilitrovyho ctyrmi turby dopovanyho sestnactivalce mi neprijdou jako nejaky obrovsky motorarsky zazrak.
Turbo dává motoru lepší charakteristiku, tím myslím průběh kroutícího momentu v závislosti na otáčkách. Jediný problém turba je, že se musí roztočit. Čím větší turbo, tím větší moment setrvačnosti, který se musí překonat, to znamená větší turbo prodleva. U menšího turba jsou zase problémy při vyšších otáčkách motoru - proto se dělá proměnná geometrie lopatek (ani nevím, proč se tomu tak říká, když se ve zkutečnosti geometri lopatek turbínky ani trochu nemění). Ale dělá se to proto, že se udělá malá turbínka, která zabírá už při nízkých otáčkách motoru a při vyšších otáčkách se spaliny přepouští do druhého turba. Proto Twinturbo :yes: věřím tomu, že za chvíli to začnou používat i u benzínových BMW a to pak uvidíme ty krouťáky a koníky.
Jeste k motorum - Porsche a Ferrari = cca 115 koni/litr :-) a hohohohondicka S2000 = 120 koni/litr :-):-):-) OT:mily Paule - k tomu tvemu medvedimu motoru by se muselo prihodit 44% jeho umeni navic, aby se hondicce vyrovnalo :-):-)
Delal jsem si s tou Koreou srandu - proto taky :-) . Ale pouzivat M5 nebo E63AMG na cestu z Prahy do Bratislavy mi prijde jako uchylka. Kdyz uz nekdo ty prachy ma a za takovy auto je da, tak predpokladam, ze je to fanda a nadsenec, kterej jednak ma to stesti, ze si muze za 3 mega koupit strojovnu svejch snu a jednak k tomu ma i ten spravnej vztah. A to dalnice - a uz vubec ne D1 - podle me neni. Jak jsem psal vyse - dovedu si predstavit lepsi a levnejsi kary na cestovani - popravde na tu nasi D1 je skoda i Octavie 1,9 TDI :-)
Jiste :-) Ja preplnovani nezatracuju. Jen si myslim, ze vrchol motorarskyho umeni je v atmosfere. Jak se tu pise - neni problem ziskat z litrovyho benzinu diky preplnovani i 1500 koniku, ale to je samozrejme extrem. Ale pokud vezmu tento extrem jako vrchol, potom mi nejakych 500-600 koni z 5litrovych objemu tak zavratnych neprijde. Myslim tim v porovnani s vrcholem moznosti - ne s absolutnim vykonem - tam samozrejme 500-600 koni znamena absolutni spicku :-)
Jeste k tomu Porsche - to je sice kapitola sama pro sebe a osobne urbo radim na vrchol automobilovy produkce, ale ze by turbo davalo motoru lepsi charakteristiku ??? Lepsi vykonovy potencial - to jiste, ale charakteristiku ??? Minula 911 Turbo byla opevovana pro sve jizdni vlastnosti - jak by take ne - je to prece Porsche :-) . Jediny co ji vytykali ti, co s ni meli tu cest jezdit, byla ta skutecnost, ze i kdyz motor tahne s buldoci a neutuchajici silou, neco mu proste chybi. A to neco ma napr. GT3 :-)
s manuálem by se mohlo leccos zlepšit, ovšem suchá čísla vypovídající o akceleraci jsou někdy ošidná. Motor v M5 má svým charakterem blíže spíš k Ferrari než k HEMI. A právě to HEMI bych já preferoval. Jednoznačně. Mimochodem dřívější BMW M5 (e34) mělo výkon 250 kW- ovšem subjektivně mělo větší nasazení než pozdější osmiválec M5 (e 39) se 300 kW...
já se nechci hádat o tom, které z německých aut je lepší. Obě značky jsou cenově naprosto mimo mé možnosti. Jenom se snažím vysvětlit, proč si myslím, že je přeplňovaný motor dobrý. Turba u benzínu mají problém s tím, že jsou tam vyšší teploty než u dieselů, a tom jim samozřejmě nedělá dobře. Ale jak ukázalo Porsche i proměnlivá geometrie u benzínového turba je možná, tím motor dostává lepší charakteristiku ;-) ale to určitě víš :yes:
... kilowaty a newtonmetry :-) . Něco jsem tady četl o M5... Ta už ovšem není co bávala... Dnešní M5 je vysoce sofistikovaný rychlý sedan a přes ohromný výkon začíná postrádat neurvalost předchozích verzí: jestli to dělá ta SMG převodovka nebo ruce svazující emisní norma-těžko říct. Podle mě je mnohem blíže dokonalosti právě klasické sériové SRT 8, které není potřeba točit jak Hondu VTEC a navíc se mi víc líbí i po designové stránce(samozřejmě jako sedan). U tak velkého motoru je mechanické dmychadlo nejlepším řešením přeplňování a tak Geiger může být docela slušně účinný (na silnici) :-) . Je zajímavé, že přes nárust výkonu o téměř 100kW je zrychlení 0-100 lepší pouze asi o 3 desetiny- holt adheze má své limity. Myslím, že pocit z akcelerace a rychlosti celkově by měl být subjektivně nejlepší právě u těchto Chryslerů. V Audi, Bmw či Mercedesu sice pojedeš rychleji než kdykoliv předtím, ovšem uvnitř to vypadá poněkud jinak... Je zajímavé, že i " běžný" 5,7 HEMI subjektivně výrazně překonává například dvanáctiválce BMW. Moje volba by v této třídě patřila rozhodně Chrysleru ;-):yes:
V žádném případě, nemožné, nesmysl, blbost, kravina, hovadina, střela mimo, asi v opilosti, ve zfetovanosti, není možné, prostě pi*ovina. Jako kladivo se v žádném případě neprosadí, a to se vsaďte klidně i o 100 000 000 EURO. Nazdar.
:*):*) Tak ... a teraz, ako hovori moj kamarat, by som mal zobrat handru utriet usta a .... napr. ist na obed. >:D >:D >:D Ale s tym preplnanim som mal pravdu. ;-) >:D
ja som hovoril o filme, nie o lodi. A ked tu je debata o M5 a MB, tak preco sa tu este horlivo diskutuje o rs4 a rs6 a riesi sa, ci maju turbo alebo nie. Nebudem tu predsa vynasat m5 do nebies ked viem, ze su aj lepsi borci.
Zajímavá debata. Sice se to trochu stočilo, ale aspoň je vidět, že Chrysler to tu moc nerozbalí ;-) Slušnej výkon, to jo, ale chtěl bych vidět (raději ani ne) tohle auto v rychlosti 300 km/h. Sice to tuněj v De, já vím, ale přesně dle amerického receptu. Nadopuj motor, aby měl koně, dej na to největší nerez kola a pak se s tím rozjížděj po rovině. Pánové, tohle je k smíchu... Tedy.. nejvíc k smíchu je Paul >:D:yes:
Turbo + kompresor bude nejspis hodne dobra vec. Nejspis narazis na 1,4 TFSI od VW. Ale dost dobre si nedovedu predstavit takhle vylepseny V10 v M5. Mazec by to nejspis byl - otazkou zustava, zda by ji to spis neuskodilo. Ohledne toho preplnovani - podivej se treba na minulou 55AMG nebo treba na B5. Premotorovany sedany. Nic vic. Skvele to vystihli v jednom britskem testu, kde napsali - E55AMG je stejne jako Alpina B5 vysledek zaslepeni vykonem, ktre dnes nici rychle sportovni sedany. Takze jak vidis - preplnovani neni vsechno. A uz vubec ne turbem. Turbo ti sice zvedne vykon i Nm :-) , ale za jakou cenu :-(
Porsche motor je super. O tom nikto nepochybuje. Ale debata tu bola o M5 a MB. ;-) To ze Titanic isiel ku dne predsa neznamena ze to bola zla lod. Na nete najdes kopu fotiek havarovanych Porsche. Znamena to ze je to zle auto ?
507 koní za 2,6 mio se Ti zdá drahé? V době nedávné (před začátkem zběsilé honby německých výrobců za výkonem) byly takové výkony vyhrazeny jen pro supersporty s cenami vysoko nad 5 mio - dnes Ti podobný výkon nebídne "kdejaká" limuzína za zlomek ceny supersportu, což osobně za menší zázrak považuji... ;-)
Ked uz sa tu ohanate s Jardom nejakou kvalitou motorarov tak mi neda nespomenut novy boxer od porsche v gt3 ktory produkuje z 3,6 litra 415 koni a 405 Nm. A co sa tyka sutaze motor roka, tak tomu by som velku vahu neprikladal. Titanic ziskal oscarov po milu... a jaka to bola sprostost. Cim nechcem spochybnovat kvality M5.
Je fakt, že BMW i MB (bavoři teda o něco víc) jsou na skvělé technologické úrovni, ale přijde mi, že nemají ničím vyjímečný styl (no, vlastně bmw tím svým ee designem možná jo). Takovej bavorák nebo meďour jsou na našich (děravých) silnicích takřka již všední auta... Skoro jako Passat ve střední třídě...;-) A k těm verzím M či AMG: když vezmete v potaz, kolik stojí (M5 od 2,6) tak to zase teda takovej zázrak není... Dneska není problém vyrobit ještě daleko lepší auto než M5 (těžké k představě, že?) ovšem problém je financování vývoje (mise na Mars hadr >:D ). BMW má výhodu v tom, že si to může (vzhledem k prodejům bmw /viz. výše/) dovolit. A ještě si rejpnu: k čemu vám jsou atmosférický či přeplňovaný osmiválce, když za chvíli stejně dojde ropa >:-[]
tady se dá jednoduše oponovat tím, že závodní Audi pro Le Mans má turbo, formule jedna měly taky turbo, než jim ho zakázali, protože s ní už v 90sátém roce dosahovaly kolem 1300 koní. Že Veyron má turba hned 4 (myslím). Souhlasím jen s tím, že je umění sladit auto v celek. Takže je potřeba ho sladit tak, aby bylo vyladěné i přeplňování. Viz nové Porsche, pro které KKK udělali turbo s proměnnou geometrií lopatek (u dieselů už dávno, u benzínu poprvé u Porsche). A kvůli té proměnlivé geometrii lopatek se nedávaly turba do benzínových sporťáků. Ale teď, když už to umí někdo udělat, není důvod, proč je tam nedávat.
jsem spíš reagoval na víc příspěvků, než pouze na jeden, ten tvůj, ale víceméně i na ty nad tebou. Pořád si stojím za tím, že motor bez přeplňování nevyužívá zcela svého potenciálu a dochází akorát k plýtvání energií, která se dá využít ke zvýšení výkonu. Takže jakékoli obhajování motoru bez turba u mě neuspěje (výborná kombinace mi přijde turbo + kompersor). Asi dávají výrobci prostor tuningovým firmám, aby měly jak vylepšovat motory :-) je lepší prohnat spaliny přes turbo a pak je ještě vrátit zpátky do motoru pomocí egr, namísto toho aby šly z motoru pryč.
:yes: este by som ( Paulovi ) odporucil pozriet [odkaz] BMW M5 motor dvakrat motor roku + vyhry vo svojej kategorii a MB kde nic tu nic - napr. 65AMG az treti (BMW 310 bodov MB 108) a 63AMG tohto roku az 4 ( VW 250 bodov MB 117 bodov ).
Paule ty me neprestanes svejma znalostma udivovat. Podle tvych starsich prispevku bych si tipnul, ze jsi fanda MB, ale ted vidim, ze ti asi MB nic nerika. Takze znovu. 63AMG je ATMOSFERICKY osmivalcovy motor o objemu 6208 ccm, s vykonem 378 kW a toc. momentem 630 Nm. Puvodni 55AMG mel pod kapotou preplnovany osmivalec o objemu 5439 ccm a vykonem 350 kW. Inzenyri AMG museli (opakuji MUSELI)udelat neco, co by Ecko posunulo do sfer, ktere s prehledem opanovala M5. Cas ukazal, ze E55 na ni proste a jednoduse nemela. A proto vznikla E63. A znovu opakuju - jsem presvedcen, ze toto jiz bude rovnocennym souperem pro M5, i kdyz si neodpustim poznamku, ze technologocky je na tom M5 motor o neco vyse. Koukni se treba na litrovy vykon, litrovy kroutak i treba max. otacky a zjistis, ze ve vsem ma motor BMW navrch. Dal jsem si tu pracicku a spocital jsem to. Litrovy vykon ma BMW 104,5 koni/litr a MB "pouhych" 82,8 koni/litr - tedy zadny motorarsky zazrak. V kroutaku je litrovy vysledek u BMW 104 Nm/litr a u MB 101,5 Nm/litr. Tedy opet zadne prvenstvi. A kdyz budeme u tech otacek, tak BMW deklaruje vrchol nekde u 8250 (coz je mimochodem parada), zatimco MB je ma nekde u 6800 - coz je lepsi prumer. Jo a s tou hmotnosti mas pravdu. BMW udava 1735 kg a MB 1840. Z toho vseho si troufam usuzovat, ze i pres vsechny zmeny, ktere AMG udelalo, bude porad stejny kral v teto automobilove tride. Kral, ktery se uz leta nemeni a ke kteremu vsichni vzhlizi s uctou a bazni :-) Ale abych nebyl osocen za predpojatost - znovu opakuju, ze jsem presvedcen, ze E63AMG bude rovnocennym souperem M5 :-)
Ok..sice to není přesně dvakrát, ale ten cenový rozdíl je velký...přesto kdybys měl tak 4 miliony...koupil bys M5 a zbylo by ti 1,2mil, nebo bys koupil SRT8 a zbylo by ti 2,4?? Já mít ty peníze tak bych šel rozhodně do M5... ;-)
Chrysler 300C SRT8: 1.600.000 u Denkera: [odkaz] BMW M5: 2.655.000 u Autecu: [odkaz] Dodge Charger SRT8: 1.368.000 u Denkera (ale nevim, jak to DPH udelaj) [odkaz]
Chrysler 300C SRT8: 1.600.000 u Denkera: [odkaz] :yes:
BMW M5: 2.655.000 u Charger SRT8: 1.368.000 u Denkeru (ale nevim, jak to DPH udelaj) :yes::yes::yes:
Jo, CLS dává podobné věci jako E63 AMG a navíc skvěle vypadá...Taky slušná alternativa k M5. Jinak myslím že BMW pořádá pro majitele M5 výlety na okruh a školu řízení, takže myslím že majitelé možná zakusili genialitu M5 ;-)
Zapomnel jsi na CLS, ktere dodava neodolatelny styl, ktery muze byt pro nektere spotrebitele dulezitejsi nez rozdil jedne destiny g, ve prospech M5. Myslim, ze 90% zakazniku nikdy nedosahne na hranice geniality "emka"
Jo je to rovnocenný soupeř, protože nabízí trochu něco jiného než M5... ;-) No prostě taková pila jako je M5 to nebude, ale zase na delší vzdálenosti bude daleko lepší...
Ja si prave myslim, ze pokud se chce nekdo (at uz byznysmen ci kdokoli jiny) pouze rychle prepravit po dalnici z bodu A do bodu B, nejspis uprednostni komfort pred sportovnima choutkama. A pokud je zavisly na hvezde, pak mu klidne staci "S" s ropakem pod kapotou (no fuj :-( ). Jenjsem chtel napsat, ze E63AMG bude superkara se sportovnima genama a bude skoda jezdit s nim jen po dalnici. Ale troufam si tvrdit, ze je to rovnocenny souper pro M5. A to jsem v pripade M5 zaujatej :-)
Ta maska je k smíchu >:D, fakt humus a navíc si to klidně můžou amíci strčit do.... z 6ti litrovýho motoru není kumšt vytáhnout výkon! Moje hodnocení :no::no::no:
No tak ted uz je mi asi jasny proc pises takovy prispevky a proc mas takovy nazory jaky tu predkladas. Nova RS4 je delana jako atmosfericka. Nejspis prave proto, aby sla postavit proti ikone M3. Jenze M3 uz finisuje na nove verzi a predpokladam, ze opet ujede jak RS4, tak C-AMG. Ostatne tomu odskocila i soucasna verze.
Těžko říct...Hned bych vyloučil Audi RS6- je to netykavka. Myslím že se má cenu bavit jenom o E63 AMG a M5. Kdo je z nich teda lepší?? Tady až moc závisí na osobních preferencích..Ten kdo chce skvělé přibližovadlo na dlouhé vzdálenosti ve kterém pojede v naprostém komfortu a vždy bude mít pod pravou nohou obrovskou sílu je jeho jasná volba E63 AMG. Ten kdo spíše preferuje dravé auto s perfektním motorem jehož repertoár je obrovský a je nadšený řidič, pro toho je pravá volba M5...souhlasíte?? :-)
Neni potreba. Zapomnel jsem tam zamixovat turbo. Melo to znit takhle : Ale pokud tam nedas kompresor, ktery ti ovsem cast vykonu ubere pro vlastni pohon, ale turbo, prijdes o to nejcennejsi - charakter motoru. A to se u sportaku ceni vic nez vykon ci kroutak. A navic - k cemu ti bude obrovsky vykon ci kroutak, kdyz nebudes mit kompaktni celek a v nejblizsi zatacce bud smesne zpomalis, nebo z ni vylitnes ven.
Musel jsem odbehnout od PC a pak uz jsem nenavazal. Chtel jsem napsat, ze turbo ve sportaku je na prd, protoze ti sebere veskery ceneny charakter motoru. Kompresor ti sice bude charakteristiku motoru kopirovat ve zvysene mire, nicmene jeho narocnost a i poruchovost nekoresponduje vetsinou se zamerenim automobilu. Proto vyzdvihuju atmosfericky motory a tvrdim, ze to ukazuje opravdovou kvalitu motoraru.
>:D
Diskusi jsem preběhl, dobře jste si zapolemizovali. Pro mě je hodně důležitej fakt, že místo jednoho M5 můžu mít SRT8 dvakrát (bez úpravy Geigerem). Potom bych těch pár desetin vteřiny při 0-100 oželel... :yes:
mě to přijde stejně odporný jako ostatní počiny těchhle tuzérů, viz. třeba hummer. ukázkový příklad jak domrvit vcelku pěkný auto. kam se na ně hrabou jarda s bertoňákem. :-!
V zásadě s tebou souhlasím, jenom si nemyslím že Jag se tady nehodí- Ten je na úrovni staré M5. Pro byznysmany co jezdí po dálnici je podle mě naopak E63 AMG- je to úplně něco jiného než M5- je to spíš pro ty co se vyžívají v rychlosti, ne pro sportovce, kteří jezdí pro zábavu.. ;-)
Jardo Jardo. E63 AMG je přeplňovaný osmiválec s vyšším výkonem, kroutícím momentem a nižší spotřebou... A to má navíc vyšší hmotnost než Bavor.. Takže je jasné kdo má navrch..
Ale pokud tam nedas kompresor, ktery ti ovsem cast vykonu ubere pro vlastni pohon, prijdes o to nejcennejsi - charakter motoru. A to se u sportaku seni vic nez vykon ci kroutak. A navic - k cemu ti bude obrovsky vykon ci kroutak, kdyz nebudes mit kompaktni celek a v nejblizsi zatacce bud smesne zpomalis, nebo z ni vylitnes ven :-)
O cem to mluvim ??? Ty nectes moje prispevky ??? Pisu, a jsem o tom presvedcen, ze pro sportovni auto neni potreba turbo, pokud jsou motorari technologicky na vysi. To dokazuje moje oblibena vrcholova ctyrka - BMW, Honda, Ferrari a Porsche. BMW to jasne dokazuje napr. ve vyse zminovanem modelu M5. A pokud srovnas starsi E55AMG (ted nemam na mysli E63), tak nemela ani na puvodni a uz vubec ne na stavajici M5 sanci. Nemyslim zrychleni, ale celkove vyvazeni a charakter. Ono totiz neni problemem nadupat auto, ale celkove ho sladit v jeden celek. Podobne pohorela Alpina, ktera nadupala BMW5 natolik, az melo problemy. V primem zrychleni bylo famozni, ale jakmile prisly zatacky, bylo v *. Podobne jako E55AMG. Pric asi stavajici E63AMG, nebo treba Audi RS4 nemaj dopovany motor ??? Protoze motorari pochopili jaky motor ma byt v aute se sportovnima ambicema. Takze si myslim, a taky jsem to napsal vyse, ze E63AMG se stala rovnocennym souperem pro stavajici M5. Tedy neco, o cem si mohla puvodni E55AMG nechat jen zdat. Audi je v tomhle na jiny koleji. RS6 se mohla merit se starou M5. S novou v zadnem pripade. A Jag ??? Nenech se vysmat - ten je pro pohodove byznysmeny, kteri budou jezdit rychle po dalnici.
M5 - numero uno :-)
Tohle je nesmysl. Přeplňování vždycky zvýší účinnost motoru, dodá totiž do motoru více vzduchu - více kyslíku lépe podporuje hoření. K tomu EGR cooler, pre-cooler a podobné cerepetičky a máte technicky špičkový motor. Pak z toho budete místo 600 koní tahat koní 800 a o krouťáku ani nemluvím.
M5 - 5 liter 520 Nm, E63 - 6,3 liter 630 Nm teda u oboch cca 1 liter = 100 Nm z atmosferickeho motora. Ale 6,1 litrovy s turbom "len" 680 Nm teda cca 1 liter = 110 Nm . To chcel Jardo povedat. Ze na ten objem a turbo trosku malo. Ak sa 630 Nm da oznacit ako malo. :-)
Neni snad meritkem vyspelosti motorarskych vyvojaru schopnost dosahnout vysokeho merneho vykonu bez preplnovani? Jiste, bez preplnovani je cesta k vysokemu vykonu slozitejsi, ale vysledny efekt je prirozenejsi,nez v pripade preplnovani. M-B pokud ke kompresoru nesahne ma vzdy vetsi objem nez BMW...Proto povazuji bavoracke motory za lepsi. ;-)
Jardo, o čem to mluvíš. Podívej se na rozdíl v kroutícím momentu mezi E63 AMG a M5...je to celých 110 N.M a o 0,6 desetiny litru menší spotřeba pro MB, ikdyž ta nehraje prim. Nicméně ukazuje, že E63 AMG je "trošku" dále než rovněž skvělé, BMW M5.. Audi RS6 se blíží, Jaguar se nechytá absolutně vůbec...
Naco turbo ??? BMW ve svych sportovnich modelech nazorne dokazuje, kde je vrchol motorarskeho umeni. Neni zas az tak velky umeni narvat do motoru turbo ci kompresor a vyhnat jeho vykon do nebetycnych vysin. Dulezity je sladit vse do kompaktniho celku - a to umi BMW dokonale. podivej se napr. na E55AMG. Snazil se co mohl aby dohonil puvodni M5. A kdyz uz se mu to skoro podarilo, prisla nova M5 a zmizela v dalce. A to melo Ecko tusim 5,5 litrovy dopovany osmivalec, kdezto M5 atmosfericky 5litrovy osmivalec. Takze ted to u AMG konecne pochopili a do Ecka narvali vyladenej atmosferak 6,2 l. A i kdyz litrovym vykonem zdaleka nedosahuje spicky segmentu, myslim si, ze to bude rovny souper pro M5. Na rozdil trebas od A6 ci XJ.
6,1 litra s turbom = 556k a "len" 680 Nm? M5 ma tusim atmosfericky 5 liter s 510 konikami - radsej si ani nechcem predstavit ake parametre by u BMW mal 6,1 litrovy motor este aj s turbom.