Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Diskuse: jak budou vypadat auta za 20 let?

Sobotní diskuse pro fajnšmekry. Jakým směrem se ubírá vývoj automobilů? Jak budou vypadat auta za 20 let? Co nás čeká v budoucnosti? Budeme ještě řídit, nebo to automobily zvládnou samy?
Zpět na článek
20. 5. 2006 10:41
neregistrovaný "Lokar"
20. 5. 2006 20:15
neregistrovaný "Jyrki"
20. 5. 2006 10:54
neregistrovaný "MAR"
20. 5. 2006 12:51
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 11:15
neregistrovaný "Peytl"
20. 5. 2006 13:52
neregistrovaný "Róbert Ord"
20. 5. 2006 15:05
neregistrovaný "Novi"
21. 5. 2006 12:08
neregistrovaný "Honzisko"
22. 5. 2006 12:34
neregistrovaný "Diamant"
20. 5. 2006 11:20
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 5. 2006 12:52
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 22:32
neregistrovaný "bassman"
22. 5. 2006 10:43
neregistrovaný "Leftie"
20. 5. 2006 11:49
neregistrovaný "Homer"
20. 5. 2006 11:50
neregistrovaný "martin pravda"
20. 5. 2006 11:51
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:10
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:26
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 5. 2006 12:32
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:45
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 5. 2006 15:20
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 15:21
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 17:13
neregistrovaný "Bárt"
21. 5. 2006 22:18
neregistrovaný "anonym"
20. 5. 2006 12:33
neregistrovaný "Feniks"
20. 5. 2006 12:36
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:44
neregistrovaný "Feniks"
20. 5. 2006 15:15
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 13:02
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 15:17
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:57
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 12:57
neregistrovaný "gpfrana"
20. 5. 2006 13:27
neregistrovaný "boss"
20. 5. 2006 13:37
neregistrovaný "David"
20. 5. 2006 14:09
neregistrovaný "Edy"
20. 5. 2006 15:31
neregistrovaný "Novi"
20. 5. 2006 15:35
neregistrovaný "Novi"
22. 5. 2006 12:48
neregistrovaný "Diamant"
20. 5. 2006 14:32
neregistrovaný "PesVseved"
20. 5. 2006 15:34
neregistrovaný "anonym"
20. 5. 2006 20:10
neregistrovaný "Peytl"
20. 5. 2006 16:12
neregistrovaný "Paul"
20. 5. 2006 18:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
20. 5. 2006 19:01
neregistrovaný "Lukas"
20. 5. 2006 19:46
neregistrovaný "DVD"
22. 5. 2006 14:38
neregistrovaný "Diamant"
20. 5. 2006 22:05
neregistrovaný "Elpepe"
20. 5. 2006 22:14
neregistrovaný "Elpepe"
20. 5. 2006 23:36
neregistrovaný "Tomas"
22. 5. 2006 14:46
neregistrovaný "Diamant"
21. 5. 2006 01:07
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 10:06
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 08:38
neregistrovaný "mari"
21. 5. 2006 09:50
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 10:03
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 5. 2006 11:38
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2006 01:56
neregistrovaný "Wartburg 353W"
22. 5. 2006 12:07
neregistrovaný "Leftie"
22. 5. 2006 12:36
neregistrovaný "GTI"
22. 5. 2006 15:27
neregistrovaný "Leftie"
22. 5. 2006 16:28
neregistrovaný "GTI"
23. 5. 2006 08:41
neregistrovaný "Leftie"
23. 5. 2006 08:42
neregistrovaný "Leftie"
21. 5. 2006 07:19
neregistrovaný "Jakub Calabro"
21. 5. 2006 08:46
neregistrovaný "mari"
22. 5. 2006 01:06
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 09:56
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 10:37
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 11:39
neregistrovaný "Marko"
21. 5. 2006 10:08
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 10:33
21. 5. 2006 11:48
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:16
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:19
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:24
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:42
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:45
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 10:10
neregistrovaný "skejpa"
21. 5. 2006 11:52
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:22
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 11:54
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:19
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:23
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:40
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:44
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
22. 5. 2006 12:13
neregistrovaný "Leftie"
21. 5. 2006 21:11
neregistrovaný "zden"
21. 5. 2006 22:04
neregistrovaný "Honza"
21. 5. 2006 22:17
neregistrovaný "anonym"
21. 5. 2006 22:21
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
22. 5. 2006 14:27
neregistrovaný "Arnošt"
22. 5. 2006 11:37
neregistrovaný "Honza"
22. 5. 2006 10:05
neregistrovaný "Alessio"
22. 5. 2006 10:19
neregistrovaný "TomasG"
22. 5. 2006 14:01
neregistrovaný "mirek"
22. 5. 2006 20:35
neregistrovaný "Jettameister"
22. 5. 2006 10:31
neregistrovaný "Kedyson"
22. 5. 2006 15:10
neregistrovaný "Santa"
22. 5. 2006 20:25
neregistrovaný "Jettameister"
22. 5. 2006 20:52
neregistrovaný "Jettameister"
23. 5. 2006 23:42
neregistrovaný "Biker"
25. 5. 2006 19:32
neregistrovaný "anonym"
neregistrovaný "Lokar"
20. 5. 2006 10:41
řízení
Rozhodně bych nechtěl auto které mě samo odveze. Chyběl by mi požitek z jízdy. A dívat se na nějakej film za jízdy by asi nebylo ono.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jyrki"
20. 5. 2006 20:15
Re: řízení
Obavam se ze auta uz ridit vetsinou nebudeme, pro pozitek z jizdy budeme cas od casu sahat po nejakem "veteranovi". Sam mam velmi rad jizdu autem a rad si ji uzivam, na druhou stranu kdyz jedu po meste, kazdych 100 m zasatvuju na cervenou, brzdi me kazdou chvili cepicar co jede 30 km/h ve meste, 60 km/h mimo mesto a mozna 80 km/h na dalnici, rikam si, ze je lepsi byt pasazer nez ridic, vzdyt je to o rozum!
neregistrovaný "MAR"
20. 5. 2006 10:54
stejně jako dnes
Obávám se (nebo spíš doufám), že za 20 let to bude skoro stejné jako dnes. Jistě budou existovat technologicky špičková auta schopná skoro samostatné jízdy, ale 90% vozového parku bude jen o něco lepší než dnes. Souvisí to s ekonomickou nedostupností moderních technologií pro široké masy. V roce 1980 jsme si taky mysleli, že v roce 2006 budeme lítat komerčně do vesmíru, sice lítáme, ale stojí to 20 mio. $. Tak to si myslím já. Lepší horizont pro debatu je tak 2040, to fakt nevím...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 12:51
Re: stejně jako dnes
hm .. mozno ze dojde ropa .. a auta budu na el. .. alebo vznikne 3 svetova {kvoli rope} a nebudu auta vobec >:D :-!
neregistrovaný "Peytl"
20. 5. 2006 11:15
Budoucnost? Rozhodně ne růžová.
Tedy alespoň ne pro ty, co rádi drží otěže. Už dneska můžeme vytušit směr, kterým se ubírá vývoj. Legislativa si žádá po výrobcích nový a nový řešení, který zajišťují maximální bezpečnost za všech okolností. Elektroničtí hlídací psi pronikaj i tam, kde bychom to před pár lety považovali za nesmysl. Je jen otázkou času, kdy se z poměrně "pasivních" hlídačů, kteří se snaží zabránit nejhoršímu, když už k to přeťápnete, stanou velmi aktivní strážci, kteří prostě nedovolí, abyste bezpečný limit překročili. Nedivil bych se, kdyby za pár let někdo přišel se systémem, který vyhodnotí, že prší, a nebezpečí smyku je tudíž o 83,2% větší a brzdná dráha se z dané rychlosti prodlužuje o 17,34m. Přesně. A bez vašeho přičinění upraví vaši rychlost na přijatelnou v rámci okolností na základě bezchybného algoritmu danýho výrobcem. A vy si můžete jít pískat. A to je jen jeden příklad... A buďte si jistí, že spousta lidí bude tleskat - už budou mít jistotu, že se jejich manželka s dětmi vrátí bezpečně z nákupu. Nedivte se jim. Už dneska jsou auta nacpaná podobnými systémy - dělá to z nich bezpečný otylý hrochy s vahou drobnější planetky. Abychom pak tu masu rozhejbali, potřebujem menší nukleární reaktor - jen si uvědomte, jaký výkon měli supersporty před deseti dvaceti lety. A můžete si být jisti, že v jednoduchým sprintu to pořád nápráskají leckterýmu současníkovi... Točíme se v kruhu. Děláme auta bezpečnější, což zvyšuje jejich hmotnost. Proto potřebujeme obrovský výkony, abychom dosáhli požadovaný dynamiky. Jenže to je zase vykoupeno spotřebou, kterou se snažíme stáhnout na minimum. A to se dá jen úsporou hmotnosti. A jsme zase na začátku. Takže jak já vidím budoucnost? Nová technická řešení, která nás zase budou vzdalovat od ideálu. Ideálu jednoduchosti. Totiž faktu, že auto není nic jinýho, než motor, čtyři kola a volant. A za tím volantem srdce člověka...
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Róbert Ord"
20. 5. 2006 13:52
Re: Budoucnost? Rozhodně ne růžová.
Pekne si to napísal.Klobúk dolu. :yes: :yes: :yes:
A možno sa jedno veľké srdce sa vyrovná šiestim erbegom a všetkým tým veciam.
neregistrovaný "Novi"
20. 5. 2006 15:05
Re: Budoucnost? Rozhodně ne růžová.
Musim souhlasit. Fakt velmi pěkně napsané a nezbývá než souhlasit...
neregistrovaný "Honzisko"
21. 5. 2006 12:08
Re: Budoucnost? Rozhodně ne růžová.
Nejvyssi cas koupit jeste jednoho zachovalyho Rapida a schovat ho k babicce do stodoly. Treba jednou prijde cas, kdy se clovek bude chtit projet a RIDIT bez systemu jez mu nedovoli si jizdu uzit.... :yes: :-!
neregistrovaný "Diamant"
22. 5. 2006 12:34
Re: Budoucnost? Rozhodně ne růžová.
je to síce pekné, že vám sa to nepáči, ak auto kafre do riadenia a zvyšuje bezpečnosť. Ale ak by vám niekto umrel v dôsledku chyby niekoho druhého na ceste, tak by ste hovorili inak. Mne sa to našťastie nestalo, ale minulý týždeň som bol svedkom toho, ako vďaka nezodpovenosti mladíka temer prišli o život ostatní mladíci v jeho aute a optoriidúci manželský pár v Škodovke.
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 5. 2006 11:20
Návrat do budoucnosti..
Je to jasné, mnohem větší podíl vozů na alternativní paliva, elektromobily. Implementace technologií co dnes ještě neexistují. Dnešní technologie, např. GPS jako součást základní výbavy, stále větší důraz na bezpečnost, nové bezpečnostní prvky, ochrana chodců samozřejmostí. Stále méně osobitý design. Možná výskyt "světoauta", tzn. auta (nižší) střední třídy, které bude mít stejný základ a bude se pod různými značkami s mírnými modifikacemi prodávat a vyrábět po celém světě. Zánik některých automobilek - značek. Podle vývoje trhu možná i vstup nových "hráčů" z oblasti elektronického průmyslu. Silnice se nezmění až tolik, na evropsky důležitých komunikacích elektronické systémy pro sledování/řízení provozu. Nutnost velkých olejářských firem orientovat se na výrobu ekopaliv, případně úplná změna druhu podnikání.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 12:52
Re: Návrat do budoucnosti..
... velmi vystizne .. je to asi najblizsie k mojej predstave .. teda nazoru ... ale ci je to dobre .. to neviem ;-\
neregistrovaný "bassman"
20. 5. 2006 22:32
Re: Návrat do budoucnosti..
no takto nejak to bude aj podla mna
neregistrovaný "Leftie"
22. 5. 2006 10:43
Re: elektronický výrobcovia...
SONY Rideman, IGo od Apple... :-)
neregistrovaný "Homer"
20. 5. 2006 11:49
Doufám...
že jako auta a ne nějaký sr**ky ze sci-fi
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "martin pravda"
20. 5. 2006 11:50
bez titulku
Bude záležet na vkusu každého. Vše bude možné. Fantazii designeru se dnes meze nekladou na jen papíru. V budoucnu bude možné vyrobit cokoliv, co si najde kupce.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 11:51
Dni po zajtrajskoch
Vela z toho, co si o autach za 20 rokov myslim, napisal uz Peytl. :yes: Ano, bohuzial bude v autach v tom case uz niekolko elektronickych systemov, kt. degraduju vodica na pasaziera. A to hlavne s dovodov bezpecnostnych. V Nemecku uz napr. par dni plati predpis, kt. stanovuje, ze vzdialenost v metroch od auta pred vami musi byt polovica vasej rychlosti. A porusenie je sankcionovatelne pokutou. Takyto predpis je nielen tazko realizovatelny u vodicov, ale hlavne otvara dvere vynutenym aplikaciam, ktore to budu robit kvalitne miesto nas. (Ale o tom pise uz Peytl.) Dalsie systemi, a zrejme aj ekologicke restrikcie, obmedzujuce jazdenie ako take mozno ocakavat tiez do 20 rokov (Uz teraz je napr. jasne, ze eko-predpisy EU znemoznia po roku 2015 vyvoj a predaj aut ako je Enzo, Veyron, Murcielago, atd...). Dalsou vecou bude design. Tu za 20 rokov mozme ocakavat skor pozvolnu evoluciu, nez nejaky vyrazny revolucny skok k superfuturistickym tvarom. To co bude design (negativne) najviac ovplyvnovat, budu standardy pasivnej bezpecnosti: velkost deformacnych zon, tvar nabehovych hran, a hlavne velkost a tvar plochy pre stret s chodcom. Koncepcie karoserii sa za 20 rokov posunu inam (...to uz mozme vidiet teraz). U mainstreamovych znaciek zacnu vitazit rozne prakticke crossovery, a dnes bezne klasicke hatchbacky a sedany so svojou mensou prakticnostou budu skor castou ponuky (tou klasickou) premiovych znaciek (kde az tak nezalezi na prakticnosti). No a potom tu mame technologie. Tie mozu zamiesat karty rovnako, ako Peytlove elektronicke psy. Aplikacia novych materialov, a vyrobnych postupov mozno najvyraznejsie zmeni tvar automobilov v nasledujucich 20. rokoch. Btw. na tuto temu chystam velmi, velmi zujimavy prispevok o tom ako tvrdo pracuju na viziach buducnosti u LR (a to najma vo vztahu k socialnej, ekologickej, a ekonomickej prijatelnosti SUV). A to je stale tazke odhadnut, co nam v tomto smere prinesie R&D v oblasti nanotechnologii (minimalne sa zda, ze nanolaky budu za 20 rokov velkou temou). No a poslednou castou skladacky je pohon aut. Svedsko a Isand sa zaviazali ze do r. 2020 sa zbavia v motorizme (resp na Islande) uplne zavislosti na fosilnych palivach. V zbytku rozvynuteho sveta som miernym optimistom, a tiez tvrdim, ze budeme mat k dispozici vodikovu technologiu, kt. svojou ucinnostou bude prevysovat technologiu spalovacieho motora. Samozrejme, aj za 20 rokov (co je relativne kratka doba) to bude stale pohon, urceny svojou cenou iba do spickovych aut. Na masove rozsirenie bude treba dasich 30-50 rokov.
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:10
Re: Dni po zajtrajskoch
Aha...a este som zabudol (aj s ohladom na to co pise Pekela Micinka): cast zakznikov (hlavne na slabsich trhoch) moze akcentovat na svetove auta, ktore zrejme budu vznikat v spolupraci viacerych automobiliek (hlavne cinskych). Tam bude klucova predajna cena. Inak si ale myslim, ze design sa bude zlepsovat. Tradicne znacky sa budu stale viac individualizovat, tak aby sa v ich autach odrazala nejake myslienka (aj designova). To utvara nielen charakter znacky, ale umoznuje tiez individualizaciu aut pre specificke cielove skupiny (bohatsieho sveta). Tento trend je podla mna nevyhnutny, pretoze kvalitne a pekne auto uz ide vyrobyt aj teraz (technologie aj peniaze na to su). Ta odlisnost bude v charaktere znacky a sitrke pridanej hodnoty (sluzby, marketing, kluby, atd...na samostatny clanok). A este jedna vec ma napada: automobilky sa zacnu menit. Ponechaju si postupne iba vyvoj, marketing, a klucovu cast predaja. Vyrobu outsourcuju na firmy ako je dnes napr. Magna (a tie budu zabezpecovat vyrobu postupne aj pre viac koncernov).
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 5. 2006 12:26
Re: Dni po zajtrajskoch
Co dodat?? Markózní >:D :-) ;-) :yes: :yes: BTW. Nanolaky? Někde asi rok zpátky jsem zaslechl, že BMW bude dávat do laků jakousi mikroidentifikaci.. Nějaký číselný kód, který půjde (nevzpomínám si na jakém principu) přečíst. Výrazně by to prý mělo snížit krádeže vozidel. Ty víš určitě víc... ;-)
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:32
Re: Dni po zajtrajskoch
Ano, ale to je len jedna aplikacia....aj ked neviem, ci prave tato je na bazi nanotechnologii. Nanolaky ale umoznuju hlavne samocistenie, samoopravy skrabancov, alebo jemnu zmenu odtiena pri zmenenych svetelnych podmienkach. ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 5. 2006 12:45
Re: Dni po zajtrajskoch
Takže budou "živé"? O samočištění jsem slyšel ve spojitosti okenní výplní, ale nezdá se mi to jako příliš ekologické. Jednalo se myslím o vrstvičku oxidu titaničitého.
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 15:20
Re: Dni po zajtrajskoch
Uh...to uz neviem ako presne pracuje ten nanolak. Myslim, ze tam je ale nejaka vrstva na baze organickej latky, ktora funguje podobnym sposobom ako vrchne vrstvy ludskych tkaniv. Takze to bude "zive".. ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 5. 2006 15:21
Re: Dni po zajtrajskoch
Týýjo :-) :yes:
neregistrovaný "Bárt"
21. 5. 2006 17:13
Re: Dni po zajtrajskoch
Tak to už se fakt moc těším na den, kdy mě auto pekelně seřve, protože ta myčka, ze který jsem právě vyjel, měla moc drsný kartáče >:D 8-s >:-[]
neregistrovaný "anonym"
21. 5. 2006 22:18
Re: Dni po zajtrajskoch
Si piš ;-)
neregistrovaný "Feniks"
20. 5. 2006 12:33
Re: Dni po zajtrajskoch
EU chce zakazat supersporty? To mě zajímá, víš o tom nějaké podrobnosti?
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 12:36
Re: Dni po zajtrajskoch
Nechce zakazat. Ale predpisuje ekologicke normy (Euro), ktore su nastavene tak, ze tie po r. 2015 znemoznia vyrobu spickovych supersportov v podobe, na aku sme boli zvyknuty doteraz. Vseobecne sa ma zato, ze auto, kt. vyvija Ferrari ako "Super Enzo" (po 2010) bude jedno z poslednych svojho druhu.
neregistrovaný "Feniks"
20. 5. 2006 12:44
Re: Dni po zajtrajskoch
Aha, dík. No, je to rozumné, ale je to škoda. A týká se to jen těch nejvýkonnějších? Takže třeba auta na úrovni F430 budou dál vznikat?
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 15:15
Re: Dni po zajtrajskoch
F430 asi ano....to sa zrejme tyka iba tych supervykonnych bestii
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 13:02
Re: Dni po zajtrajskoch
hm. to sice ano ale mozno je cesta z tejto slamastiky .. napr CAparo [ten superlahky supersport ktory sa vyvija] je lahky 450 kg tak nepotrebuje tak silny motor a ma tym padom aj celkom malu [na supersporty a silne auta .. tvrdia tusim nieco o 10 l ] spotrebu .. no uvidime .. inak odlahcovanim aut [napr pouzitim kompozitov aj ked su zatial drahe ] by sa dala riesit stale vecsia svetova spotreba fos. paliv
neregistrovaný "Marko"
20. 5. 2006 15:17
Re: Dni po zajtrajskoch
Ono sa to da riesit vselijak. Ferrari to napr. bude riesit tzv. aktivnou aerodynamikou (casti karoserie sa budu prisposobovat rychlosti). Vyvoj tychto prvkov je vlastne teraz aj dovod, preco ma Ferrari problem s prekracovanim pravidiel v F1. Tam sa to pokusaju aplikovat...
neregistrovaný "sepo"
20. 5. 2006 12:57
Re: Dni po zajtrajskoch
... asi tak .. ale to ja si teraz kupim EVO 9 .. a odstahujem sa do niakej menej vyspelej krajiny .... mimo EU ... a budem si uzivat poslednej vysokooktanovej zabavy .... Inac tie vodikove auta vyzeraju celkom slusne .. no uvidime ci to nen iba slpa ulicka
neregistrovaný "gpfrana"
20. 5. 2006 12:57
Velký rozdíl nebude
Největší problém bude v palivech... za těch 20 nejvíce prošly vývojem motory... však teprve dneska si někteří řidiči dopřávají komfort nejlepších aut 80 let ;-) a mnoho ani to ne. Co se týče designu.. pravda je že prototypy které byly na přelomu 80 a 90 let moc neodpovídají dnešním autům, tak si nemyslím že i dnešní prototypy ukazují jak budou vypadat auta za 10 nebo 20 let. Největší změny už má světza sebou. KDyž srovnáme auta 30 a 50 let je tady obrovský rozdíl nebo počátek století a 20 léta... Vývoj ve světě je převratný v maličkostech ale díky glogalizaci, tedy myslím šíření informací i produktů, je ten posun stejně veliký. Myslím si že by se automobilky měly více zaměřovat na to aby se do oběhu těch méně bohatých dostala auta minimálně s hybridním pohonem. Světovou budoucnost nevidím nijak růžově takže si myslím že na auta která nás samy povezou si počkáme mnohem déle nebu se jich vůbec nedočkáme... ani já bych si ten požitek z jízdy nenechal vzít :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "boss"
20. 5. 2006 13:27
výtah
za dvacet let so toho na samotném tvaru a koncepci (4kola), myslím, tolik nezmění. Jenom budou z Číny a budou se prodívat v tescu. Myslím, že v vše ale směřuje k takovým vertikálním výtahům. Sednete, výtah se zeptá, kam jedeme. No a pak řekne, že se nikam nejede, protože tam už není místo na zaparkování nebo vás bez ptaní zaveze někam úplně, kam vůbec nechcete, jinam protože MicrosoftDrive2028 dovede předpokládat vaše záměry.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "David"
20. 5. 2006 13:37
Ukecaná auta ?
Hybridní Octavie 4 se spotřbou 0,8L na 100km? Fábie 5 na vodík s emisema E 9.Né, to si nemyslím.Na to je 20let málo.Hlavní rozíl bude v komunikaci.Auto nám vše poví předvoleným hlasem, aby nám to bylo přijemné.Dá nám vědět možné nebezopečí před námi a když už se stane nehoda a vylítne všech 20 aribagů,tak nám auto samo zavolá záchranku,atd. No a možná přijde modní retro vlna z dob před 20,30 lety.
Taková Škoda Superb 4 v podobě Tatry 700 >:-[] Já jsem zvědav, co se bude prohánět po 5proudové ucpané D1 až budu mít 50, ale stejně si koupím Harleje....samo že s ABS,EBD a aribagem v řidítkách :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Edy"
20. 5. 2006 14:09
Co by to bylo za auto co nemuzu ridit
Nejvetsi zazitek u auta neni jen vzhled ale moznost ho ridit ... ovladat ho a ten pocit z rizeni je skvelej ... proc se toho vzdavat nejakym automatickym rizenim ... to muzem jezdit taxikem
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Novi"
20. 5. 2006 15:31
Re: Co by to bylo za auto co nemuzu ridit
Nejde o to, co Ty by si chtěl, ale co nám dovolí zákony a elektronika, co bude v autě namontovaná. Je to dobře napsané v příspěvku od Peytla. Viděl jsi film Já robot? Tak nějak se bojim, že to tady taky tak dopadne. Nemyslim ty auta, ale ta logika toho superpočítače. Prostě i přesto, že budeš mít velmi výkonné a bezpenčé auto, super silnici a výborný rozhled, stejně se povlečeš, pro nás co jezdíme i kvůli tomu požitku z jízdy a ne jen kvůli tomu, že se chci někam dostat, nudnou pomalou rychlostí, protože počítač Tě bude chránit a do tvých pocitů a tužeb mu bude velký kulový... :-(
Taky si nejsem až tak jistý tím, že auta budou jezdit na vodík. Všichni o tom mluví, ale kdo s těch, co se tim chlubí mluví o tom, že výroba vodíku je tak energeticky náročná, že se to v podstatě nevyplatí? A znamenalo by to kompletně vynbudovat novou síť čerpacích stanic, který by byli o mnoho dražší než ty dnešní, páč musí být mnohonásobně bezbečnější kvuli velmi výbušné náladě vodíku na vzduchu. To už mi příde lepší jezdit na bioethanol nebo co to je. Motory zůstanou stejný, pumpy taky a nejsem si jiistý, ale myslim, že i k tomu prostředí je to šetrnější...
neregistrovaný "Novi"
20. 5. 2006 15:35
Re: Co by to bylo za auto co nemuzu ridit
Ještě sem zapoměl, že někdo v televizi říkal, že ty krabičky, co se dávaj do kamionů v německu, jsou schopný přesně určovat polohu vozu, čehož by se dalo využít i k monitororvání dodržování předpisů. Takže jakmile překročíš rychlost, pošlou Ti domu pokutu. Bez keců. To bude teprv ježdění. A jak to tak vidim, kam te svět spěje, vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo za pět let povinou výbavou každého vozu...
neregistrovaný "Diamant"
22. 5. 2006 12:48
Re: Co by to bylo za auto co nemuzu ridit
Myslím, že automatizovaná alebo plne automatická prevodovka už bude u všetkých áut štandardom, lebo moderné prevodovky vedia znížiť spotrebu. A taktiež radarový tempomat bude štandardom (v prípade nebezpečia vodiča bude varovať a v krajnej núdzi zasiahne), autá budú medzi sebou komunikovať. Myslím, že toto vodičovi zase až tak výrazne neohrozí pôžitok z jazdy.
neregistrovaný "PesVseved"
20. 5. 2006 14:32
Moc to nehecujte.....
Budou vypadat skoro stejne jako ted.........Maly auta budou mit ve standardu 8 airbagu. Satelitni navigace bude taky standart. Asi bude v autech taky treba PC s bezdratovym netem. Jinak to bude uplne to samy. Jo a Golf bude vetsi nez dnesni passat a polo bude velky jak golf. a fox velkej jak polo, takze prijde jeste mensi malej vw.....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "anonym"
20. 5. 2006 15:34
Re: Vsecko bude jinak
Einstein kdysi prohlasil: "Nevim, jakymi zbranemi se bude bojovat ve treti svetove valce, ale ve ctvrte to budou klacky a kameny."

Souhlasim s nim... Proste dojde ropa a jine nerostne suroviny a bude se o ne bojovat. No bude....dyt USA uz zaclo...

Tak mozna ne za dvacet, ale za 40 let budou auta ala Flinstones >:D
neregistrovaný "Peytl"
20. 5. 2006 20:10
Re: Vsecko bude jinak
:yes: >:D A možná je to dobře. začali bychom pěkně zase od začátku... :yes:
neregistrovaný "Paul"
20. 5. 2006 16:12
Pohoda
Jo, toť otázka. V prvé řadě pochvala redakci za Mercedes S-klasse a Octavii :yes:, vybrala ta správná auta, auta která určují (v případě eSka) nebo budou určovat (Octavia) směr, jakým se budou oni ostatní ubírat. Neboť to jsou opravdová Auta, co nikdy nezklamou :yes:... Myslím si, že vývoj nechytne nějak závratnou rychlost, stejněn tak výbavy... V 80. letech měl každý Mercedes S-klasse el. ovl oken, klimu apod., zaznívaly tehdy hlasy, že el. okna bude mít do pár let každé auto... A není tomu tak dodnes, pořád musíte připlácet. Tedy za těch 20 let, doufám, budeme pořád kočírovat ty naše kočáry my sami, sice už budy vše drive-by-wire, ale pořád jak tomu šlápnem, tak to pojede... Shrnul-li bych to, bude se dařit, ale nesmí nás zasypat číňani jejich levnými šroty... Je to tedy částěčně i na nás... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lonestarstate"
20. 5. 2006 18:25
Všechno se pořád zmenšuje
ale něco vypadá vážně podivně. :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lukas"
20. 5. 2006 19:01
Re: Všechno se pořád zmenšuje
Podle mě se toho vážně až tak moc nezmění budou se stavět pumpy na alternativní paliva a automobilky budou vyrábět více druhů motorů. Co sem slyšel tak podle EU má každá automobilka do roku 2012 nabízet aspoň jeden model na alternativní pohon. Jinak auta sama o sobě se moc asi nezmění vemte si modelovou řadu Škoda 1000MB až Fabia se skoro stejnym motorem kterej byl jen modifikovanej (Fabii myslim 1,4MPI). A ta Octáva jestli to bude jako teď tak za 20 let bude teprve asi čtyrková Octávka a to asi taková designová revoluce nebude i když možná jo je to jen můj názor uvidíme. A jen na konec, dnes mezináma jezdí spousty 20 letých aut a aš tak odlišný nejsou.
neregistrovaný "DVD"
20. 5. 2006 19:46
Strach
Nevim jak ostatní, ale já mám z budoucnosti, potažmo z vývoje aut strach... nejlepší auta pro řidiče vznikali podle mě koncem 20stol. Až na pár vyjímek už to dneska stojí za prd (Když už i z mojí milovaný Alfi se stala těžkopádná obluda, tak to je konec). To že budou auta bezpečnější či mdá ltim ví je ejn dobře, ale doufám že se taky najdou automobilky co budou myslet na nás, na lidi co chtěj autem s >JEZDIT< a ne jenom jezdit. Při nejhoršim je tu ještě možnost sáhnout do minulosti a koupit si nějakou ojetou krásku bez elektroniky.
Už teď je tu doba který sem se bál.. diesely začínaj mít lepší litrový výkony než atmosfŕický benzíny a z toho plyne jediný, za pár let se budem na benzínovej motor chodit dívat tak leda do bazaru nebo muzea.
Ten den kdy dojde benzín a kolem nás budou jen jezdit elektromobili mi nahání hrůzu, ten den moje automobilové srdce umře :-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Diamant"
22. 5. 2006 14:38
Re: Strach
Nemyslím si, že by mali nafťáky lepšie litrové výkony. Teba totiž porovnávať porovnateľné a pte turbodiesel je porovnateľný turbobenzín. Nikto predsa nebude zrovnávať trebárs 2,0 TFSI s motorom 2,0 SDI. Tak ty nezrovnávaj 2,0 MPI s 2,0 TDI. Myslím, že vývoj benzínových motorov trochu stagnoval, ale vidím náznaky správnej cesty (napr 1,4 TSI).
neregistrovaný "Elpepe"
20. 5. 2006 22:05
Václav Král
Pral bych si aby se obevil novej Václav Král. Jednoduchost, funkcnost, zadny elektronicky blustky navic... Fakt bych si pral aby to takhle bylo, soucasny designovy smer povazuju za slepou ulicku
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Elpepe"
20. 5. 2006 22:14
Re: Václav Král
jinak jsem optimista, pote co nastoupi lih mozna v kombinaci s vodikem, vsechno se stabilizuje, emisni normy prestanou z pochopitelnych duvodu existovat a ty dnesni obludy zmizi ze sveta.
neregistrovaný "Tomas"
20. 5. 2006 23:36
Len sen...
Dalo by sa povedat ze automaticke riadenie uz funguje ( verejna doprava ) Stojim alebo sedim a divam sa von oknom.. >:D No ja by som si zaobstaral take auto, kde by som si mohol zapnut manualne riadenie. A presne tak ako povedal kolega-fanusik. V 80-tych rokoch sme snivali ze v roku 2000 budeme cestovat MHP ( medziplanetarna hromadna preprava ) do zamestnania. A pozrime sa na nase cesty. Chodia po nich take vraky, ktore uz 10 rokov mali byt v muzeach. A to nehovoriac o MHD. Keby ludia vedeli v akom autobuse sedia, tak by radsej cestu Bratislava - Praha absolvovali pesky !!!! ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Diamant"
22. 5. 2006 14:46
Re: Len sen...
Presne tak, ten vývoj nebude až taký dramatický, ako sa očakávalo. Najviac by ma potešilo zvedenie nových materiálov, ktoré by mohli zvýšiť bezpečnosť (tej nie je nikdy dosť). Napríklad hliník a hlavne kompozity. Potom by potešila nižšia spotreba (trend je dobrý) a nech sa presadí aj ten lieh. Ak by sa vyrábal z rastlín, tak sa jednak oživí NAŠE poľnohospodárstvo (a nebudú sa podporovať CUDZÍ pri ťažbe ropy) a zároveň tie rastliny budú produkovať kyslík. A pár technických vymožeností, ktoré som spomínal už vyššie predsa nepokazia radosť z jazdy natoľko, ako sa tu píše. Napr. inteligentné automatizované prevodovky s možnosťou manuálneho radenia, radarový tempomat, ktorý by vedel aj varovať pri nedostatočnom odstupe pri danej rýchlosti, prípadne nejaký elektronický pomocník, ktorý by vedel varovať o nehode na ceste prípadne ak by som predbiehal a prehliadnem protivoz, tak ma tiež bude varovať, alebo ak sa porútim do zákruty prirýchlo, tak ma to dôrazne upozorní, ak napríklad pôjde do zákruty iné auto).
21. 5. 2006 00:49
ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Nesnáším zpěv ptáků. Těch plastovejch, co je správa každý
ráno vypouští na střeše týhle třistametrový prosecký trubky,
a oni spirálou krouží kolem jak podzimní listí až jim dojde šťáva
a dole u paty se rozplácnou jak vajíčo na pánvi. Sbíraj je tam
do plastovejch pytů replikanti. Mám tvář přitisknutou na skle
a čekám až ta každodenní seance mezi osmou a devátou skončí. Za zrcadlo i za magnet je pět let natvrdo. Propadlej kredit
na plastkartě je za deset, to už víte. Včera, když jsem se vracel z vrakoviště, mě na chodbě natrefil kyborg, co mu dodělávaly baterky. Evidentně zmatenej těkal zprava doleva a hledal zásuvku.
Tohle ti nebaštim, žabáku. Dostal ji rovnou mezi ty jeho dalekohledy, schytal to za všechny pohledy, kterejm sem se denně musel
vyhejbat. Asi se tu zakoukal do nějaký replikantky, cha cha, taky
se mi to stává, jenže já nejsem na baterky. Nesnáším tyhle jejich
studený rybí voči. Šel po tý pecce do kolen, zůstal ležet na zádech, neměl už dost šťávy na to, aby vstal, máchal jen rukama, jako by chytal mouchy. Ráno ho tu seberou androidi totálně vybitýho. Máš smůlu brácho.
Dveře za mnou zapadly. Můj svět. Deset čtverečních metrů. Jo, ještě stále čtverečních. Všude teplo, jen na duši chlad. Pod postelí plastová krabice od keksů a v ní tři kovový autíčka. Na stole zmuchlanej katalog aut po dědovi. Ten jedinej mě zevnitř zahřejvá. Sedím za stolem a listuju. Představuju si tu krásnou dobu o kterě mi vyprávěl můj
děda. Představuju si ty prázdné silnice, vlásenky a horizonty,
a na nich auto, co s tebou jede kam chceš. Sundáš střechu, vítr
ti čechrá vlasy a tam v dáli vidíš pumpu. Čerpáš benzín, prej
krásně voněl, nevím. A jedeš dál, kam chceš. To tady můžu svobodně
taky kam chci, nahoru nebo dolu. Nahoře, ve třista metrech rozhledna, dole kotelna, vyber si. Mám po dědovi zrcátko co používal, když se holil. Sedával
jsem naproti a pozoroval mu ruce, jak s lehkostí vánku střídá pohyby zprava a zleva. Voněl po bylinkách. Někdy si spařim mátovej
čaj a vzpomínám na dědu, 100 procent bio... však víte.
To vrakoviště je vzadu za kopcem. Hlídá ho člověk. Androidům
by tam asi bylo smutno. Jemu ne. Známe se dobře, často se stavím
jen tak. Odtáhli jsme až nakonec k plotu pár pěknejch kousků.
Přikrejvám je plastkrámama. Zatím je androidi nevyčmuchali. Včera
jsem odházel ty krámy z Alfy 159 a seděl vevnitř asi hodinu.
Plech je rezavej, místama jsou díry, u prahu v rohu zůstalo
trochu barvy, kdysi byla tahle Alfa stříbrná jak ledová kra. Sedačky zpuchřelý, ale ten duch, ten zvířenej prach všech cest tam
je pořád. Samo, že jsou vytlučený okna, co na tom. Na zpětný zrcátko jsem pověsil medvídka. Vždycky ho rozhoupu, a periferně
vnímám jeho pohyb. Ruce mám na volantu a cejtim, že jedu. Muselo
to bejt tehdy moc krásný... Odlepil jsem tvář od skla. Napočítal jsem 135 ptáků. Jsou
padlý na hlavu, myslím Správu. Mám dnes schůzku s jednim maníkem,
co je ve velkym průšvihu. Dostal se v procentech skoro na půlku a hrozí
mu přeindexování na bio 49%, což je problém. Mít na plastkartě
bio pod 50, tak seš vodkecanej. Ani ryba ani rak, jak říkal děda.
Kyborgům a androidům jsi k smíchu. Na ně v tu chvíli nemáš, to
bys musel mít bio pod 10%. Replikanti jsou velkorysí, nevšímaj si
tě, což považuješ za úspěch. Je to na draka. Nejhorší je bejt mezi 10ti a padesáti. Když máš pod pět, tak seš mezi androidama ceněnej jak obraz od van Gogha, jenže to už na tebe zas kašlou lidi. Děda věděl, proč si svý procenta hlídal. Přitom stačej
tři čtyři pořádný operace a suneš se nezadržitelně k padesátce.
Jako ten maník. Vod mámy mu v pajšlu zbyl už jen žaludek. Byl teď
na 60 bio. Problém byl, že kouřil. Jo blb. Za kouření jsou dva
roky natvrdo. Pokud tě načapou. Jeho nenačapali a tak se prokouřil až k operaci. Diagnostikovanej vřed. Takovejch bylo.
Nemocnice je ve vnitřní zóně. Na přijmu nás kyborg vyexpedoval k prohlídce před operací. Buďto to klapne, nebo jsme v tom oba po uši. Přijal nás replikant, ti jediní mohou provádět lékařské zákroky na lidech. Identifikoval toho maníka podle plastkarty. Měli jsme dvě vteřiny na to se prohodit. Vrazil jsem replikovi před
čumec to dědovo zrcátko. Znám to, a vím taky proč je za držení
zrcadla pět let natvrdo. Replik na vteřinu strnul a pak začal horečně filtrovat, co to vlastně vidí. Nám lidem je to k smíchu. Jim ne. Akce se zdařila, replik se restartoval a kdyby nám nešlo o kejhák tak se směju. Tu jeho grimasu bych vám přál vidět. Sjel mi rentgenem břicho, žaludek, vše OK. Vrátil mi maníkovu plastkartu
a to, co nám v tý chvíli teklo po zádech, to nebyla nebeská mana,
byl to ledovej pot. Jen tak tak. Vy bastardi, nás nikdy nedostanete. Nás tedy ne. Dostal jsem za tuhle službičku 4 hliníkově disky na Alfu.
Bůh ví, kde je ten maník vyšmejdil. Zejtra ji na ně na vrakovišti postavíme. Jo, i muži
maj své dny... říkal děda. Ani nevím, co tím vlastně myslel.
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 01:07
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Tak tomu říkám apokalyptická vize... :yes: Věřmě, že se ničeho podobnýho nedožijem ani my, ani naše děti. Ale abych to odlehčil - víš, co mě na tom pobavilo? Že ze všech aut, který by se teoreticky mohly dochovat, jsi zvolil Alfu Romeo. Alfa Romeo, která se začíná rozpadat ve chvíli, kdy její kola sjedou z montážní linky a poprvý se dotknou asfaltu... >:D Bejt to filmovej scénář, experti, co se bavěj hledáním filmových chyb, zaslintaj blahem. >:D :yes:
21. 5. 2006 09:47
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
:-) P.S. S Moskvičem by to nebylo vono ;-) :yes:
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 10:06
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Je mi to jasný :yes:.
neregistrovaný "mari"
21. 5. 2006 08:38
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
8-s >:D ;-) tohle je R.U.R v podání GTIho ;-) . Zavřu oči, a představuju si jaké auto by se v té budoucnosti "vyjímalo" nejvíc ze současné produkce. Přemýšlel jsem dlouho, ale našel jsem ho: Lexus LS 600h 8-s >:D :no:
21. 5. 2006 09:49
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
>:D I jako vrak... >:D
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 09:50
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
:-) >:D je mi z toho smutno, ale to z kvalitního čtení bývá ;-) :yes: :yes: :yes:
21. 5. 2006 10:32
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
:-) :yes:
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 5. 2006 10:03
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
:-) :yes:
21. 5. 2006 10:32
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
;-) :yes:
neregistrovaný "Marko"
21. 5. 2006 11:38
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Literarne to je krasny pribeh :yes: Obsahovo brr....ide z toho mraz po chrbte. 8-s ;-) :yes:
21. 5. 2006 11:54
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
;-) :yes:
neregistrovaný "Wartburg 353W"
22. 5. 2006 01:56
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Pred 20 lety byl rok 1986 a spousta aut, co dnes jezdi, byla uz v tom roce ojeta. Takze bych to nevidel tak futuristicky. Ale s jednim to vidim zle, s ropou. A 20 let je na vyvoj uplne nove technologie od zakladu sibenicni termin.
neregistrovaný "Leftie"
22. 5. 2006 12:07
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Niekde som niečo podobné videl... Animatrix ;-)

Len jedna otázočka... toho medvedíka si zavesil na stredný späťák?
Lebo ked mala Alfa vytlučené okná tak neviem, neviem - možno na bočný späťák by to šlo... ;-)
neregistrovaný "GTI"
22. 5. 2006 12:36
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
:-) Jsi pozorný :yes: Řekněme... vytlučený boční okénka... ;-) :yes:
neregistrovaný "Leftie"
22. 5. 2006 15:27
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Díky...Všímavosť je jedna z mojich vlastností. ;-)
BTW poklona, že stále čítaš príspevky...síce to som spravil aj ja...inak by som si tú drobnosť nevšimol. :-)
Príjemný deň a veľa tvorivých nápadov prajem.
:yes:
neregistrovaný "GTI"
22. 5. 2006 16:28
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
Tobě též :yes:
neregistrovaný "Leftie"
23. 5. 2006 08:41
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
neregistrovaný "Leftie"
23. 5. 2006 08:42
Re: ZA 20 LET? (PROSEK 2)
;-)
neregistrovaný "Jakub Calabro"
21. 5. 2006 07:19
Auta a vše kolem roku 2020
Dobrý den já si myslím že auta budou pořád lepší a lepší.Bude vše kvalitnejší,auta možná budou jezdit na vodík nebo na sluneční pohon ale bude muset mít záložní motor.Cesty to nevím jestli bude pořád někdo jak pan Šimonovský tak to bude asi vypadat stejně ale jestli bude někdo lepší tak se možna můžeme tešit onečně na cesty jak jsou ve vyspělých státech.No auta budou možná kvalitnější v konstrukci vozu a možná bude stačí říct kam chceme a auto pojede samo jen budeme muset přidávat a ubírat plyn ale to není ono protože v autě se většina lidí odrwaguje a co myslíte vy? ;-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mari"
21. 5. 2006 08:46
Re: Auta a vše kolem roku 2020
jsou lidé, kterým přes vizionářský pohled na "dokonalou" budoucnost uniká možná nejkrásnější období jejich života... Asi to bude i Tvůj případ...
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
22. 5. 2006 01:06
Re: Auta a vše kolem roku 2020
:yes:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 09:56
Co jsem zapoměl...
Myslím, že za 20 let to bude asi tak jak jsem psal nahoře. Ale zapoměl jsem dodat, že Marko bude pořád mít skvělé postřehy a zaručené informace, Mates pořád bude říkat, že se z toho Jag dostane a GTI bude všechny přesvědčovat, že nejlepší motorizací je jejich elektromotor koncernový 19 CDC čiliže Condensator - Direct Current s průměrem 19 cm.
Zatímco celý svět bude jezdit na střídavý >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 10:37
Re: Co jsem zapoměl...
>:D >:D >:D :yes:
21. 5. 2006 11:16
Re: Co jsem zapoměl...
>:D >:D :yes:
neregistrovaný "Marko"
21. 5. 2006 11:39
Re: Co jsem zapoměl...
>:D
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 10:08
Za 20 let?
Tak za dvacet let by GTI by mohl bejt pomalu na vrcholku toho dlouhýho táhlýho, co říkáte..? >:D
Rozbalit vlákno
7
21. 5. 2006 10:33
Re: Za 20 let?
>:D >:D :yes:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 11:48
Re: Za 20 let?
>:D >:D
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:16
Re: Za 20 let?
To ale nevíš to, že na tom kopci stojí showroom VW-Porsche Audi, takže GTI přezbrojí a jede dál..... >:D ;-)
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:19
Re: Za 20 let?
Aby tam nebyl showroom Kia Motors... To by byl poslední kopeček v jeho životě... >:D :yes:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:24
Re: Za 20 let?
No, ale nejen jeho. To by jsme tu šli skoro všichni ;-)
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:42
Re: Za 20 let?
Byl jednou jeden kopeček a na kopečku hrobeček... >:D :yes:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:45
Re: Za 20 let?
Brrr :-( :-| :-) >:-[]
neregistrovaný "skejpa"
21. 5. 2006 10:10
změna ?
Rad bych veril tomu ze se nic nezmeni. ale zmeni... Dojde ropa takze s jeji rostouci cenou se budou uprednostnovat alternativni zdroje jako vodik a elektrika. Design bude urcite zasvecen malemu odporu a peknemu oblemu designu. Spotreba paliva pujde dolu protoze mame este tech 20 let abysme nasli zpusob jak na to :-)... proste jen doufam ze to uz nebude nuda na silnicich rizena pocitacem
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 11:52
Pára a daně...
V souvislosti s vodíkovým pohonem, potažmo alkoholovým. Mluví se o nich jako o ekologických, ale nebude náhodou problém s velkým místním nárůstem vlhkosti?? A taky z čeho se budou platit daně u elektromotoru? Z kapacity baterek? Z průměru rotoru nebo statoru? Je hodně otázek v souvislosti s novými pohony a je třeba si uvědomit, že nejde vlastně jen o technickou věc, i když o tu především. ;-) :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:22
Re: Pára a daně...
Konkrétně třeba ve městech by mohl být problém. Ano, elektrárny a jiné průmyslové zdroje sice vypouští hodně páry, ale A) je to většinou jeden bod a za B) to je ještě důležitější - mají věže. Nemyslím, že by jakékoliv vozidlo vozilo vysokou věž jak z Temelína. Ve městech by to mohlo způsobovat třeba i zvýšené riziko plísní na (v) budovách, nebo si představte, jak by to asi změnilo podmínky třeba v trans-alpských tunelech. Podle mě to není až takové "zlato" jak se třpití. Prostě pára bude problém - jedině odlučovače vlhkosti a zpětná kondenzace.
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 11:54
Levné plasty v interiéru...
...NEBUDOU. Dojde ropa - nebudou plasty. Všude jen poctivá kůže, bavlna, dřevo, bambus a u levných vozidel papírové kompozity ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:19
Re: Levné plasty v interiéru...
>:D :no:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:23
Re: Levné plasty v interiéru...
Spletl sis prst. Bylo by přece dobře, kdyby některé plasty nahradil třeba bambus. Je ho dost, roste rychle a číňani ho nemají daleko, navíc vzhledem k tomu, kde se bude asi hodně aut vyrábět... ;-)
neregistrovaný "Peytl"
21. 5. 2006 12:40
Re: Levné plasty v interiéru...
Máš pravdu, spletl. Už se vážně těším, až se po dálnicích budem honit v lepenkových krabicích... >:D :yes:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 12:44
Re: Levné plasty v interiéru...
No, je papír a je papír. Podle mě se některý věci budou v budoucnu dělat z "jako" papíru, samozřejmě že to bude úplně jiný materiál, ale třeba bude na rostlinné bázi.
neregistrovaný "Leftie"
22. 5. 2006 12:13
Re: Levné plasty v interiéru...
Konečne niekto kto im dal vedieť že dojde ropa dojdú plasty...
kůže, bavlna, dřevo, bambus - znie to pekne ale
izolácia káblov?
pneumatiky?
počítače ?!? :-)
.... si myslím, že svet bude mať oveľa oveľa väčší problém ako "kůže, bavlna, dřevo, bambus"
Vitaj stredovek :-)
neregistrovaný "zden"
21. 5. 2006 21:11
elektrika
auta v roce 2026 budou jezdit prevazne na elektrinu (ulozenou v palivovych clancich), prestoze na naftu/benzin se bude jezdit taky, ale bude to pekne drahy, spis pro majitele veteranu sportaku... jinak rizeni na soucasnych silnicich nebude me nikdy svereno plne automatice, protoze by pri pripadne srazce chodce nemel kdo nest vinu, budou ale existovat specialni komunikace jako ty z minority reportu, kde budou auta prihakla a nebude se tam moc nikdo vplest... na takovych bude rizeni skutecne plne automaticke, zaroven se auto diky stalemu kontaktu s komunikaci nikoli pneumatikou bude stale nabijet... v pripade delsiho pobytu mimo tyto komunikace samozrejme bude mozne navstivit nekterou z vymennych stanici, kde se normalizovany clanek ci spise soubor clanku bude dat za uplatu vymenit za novy, nabijeni na komunikaci bude zdarma diky dostupnosti energie (hlavne diky efektivnim elektrarnam), porizovaci cena vozidla bude diky obrovske poptavce a hlavne diky temer 100% automatizaci vyroby takova, ze si ho bude moci bez problemu dovolit kazdy zamestnany... ja si tenhle prispevek neukladam, tak koukejte vydrzet do roku 2026, at si to muzu pripomenout
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Honza"
21. 5. 2006 22:04
bez titulku
Určitě se zlepší víroba, takže na autech budou proti dnešku minimálně vidět přechody. Mam na mysli, třeba u voken to nebude plech, PVC a sklo, ale spíš kov a sklo(plexi-, nebo jiný). Na dnešek perfektně zpracovanej přechod, jako třeba(a líp) u CSL. Myslim si taky, že na úkor vypouklejch tvarů budou auta stilizovaný do ostrejch přechodů(Lamborghiny Galardo aj). Stejně tak světla nebudou mít "veselý" drážky ale budou jednolitý(mam namysli jejich plastovou kritku). V interijéru snad začnou bejt používaný displeje ve větší míře(v nejlepším případě úplně - myslim za 20let). Řekl bych, že ta přístrojovka toho Sábu, kterej je vyfocenej na úvodní stránce tak nejak by mohla odpovídat standardu, ale asi budou použitý spíš displeje, než světlovodná umělotina a diody. No a elektriku bych viděl jako nejperspektivnější pohon. Jo a kastle asi bude nosná a vystužená jako u F1 a jinejch. Kždopádně to asi nebude zas tak horký jako, že by už neexistovaly normální benzíňáky.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "anonym"
21. 5. 2006 22:17
Re: bez titulku
Možna se zlepší výroba, ale každopádně ty by si měl chlapče zlepšit pravopis, protože jinak nevím, co s tebou za těch 20 bude.. ;-) Protože to je tragedie a ne náhoda, nebo omyl....
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
21. 5. 2006 22:21
Re: bez titulku
Jo sorry, to jsem byl já, píšu od jinud.
neregistrovaný "Arnošt"
22. 5. 2006 14:27
Re: bez titulku
No jeho pravopis opravdu tragédie, ale že na to upozorníš zrovna ty, kterej o kousek nahoře na píš "zapoměl" a zapomene tam na N, no tak to mě pobavilo, ale jinak ten příspěvek super :yes:
neregistrovaný "Honza"
22. 5. 2006 11:37
Re: bez titulku
hm
neregistrovaný "Alessio"
22. 5. 2006 10:05
bez titulku
Až se mozkovým jumperem spojím za 20 let s počítačem implementovaným v mém břiše, určitě si popovídám s GTIjuniorem na auto.cz o tom, jak jsou VW příšerná auta a jak mé staré benzínové STI už jen stojí v garáži, protože nemám na benzín , jehož cena prudce stoupla až na 59 kreditů za deci, protože Bursík těsně před odchodem do důchodu jako premiér stanovil opět vyšší daně....už abych byl na chatě. Koupil jsem si novou, stojí na Mare Lagonis a mám z ní na zem krásný výhled. Měsíc je Měsíc... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomasG"
22. 5. 2006 10:19
Na pohled High-Tech, ve skutečnosti levná, nekvalitní.
Obávám se, že auta nebudou o mnoho kvalitnější než dnes. Je to vidět již dnes. Na pohled moderní, vyspělé auto plné nejmodernějších elektronických vychytávek, ale uvnitř skrývající zastaralou techniku vyrobenou z těch nejlevnějších materiálů. Životnost jednotlivých komponent bude dimenzována na maximálně 100000 km. Již dnes je tento trend vidět. Stačí vzpomenout na stále se hojně vyskytující držáky typu VW Passat B apod, které najely 500000 jako nic. To byly ještě poslední poctivá auta. Dnes auta klamou tělem. Vše je projektované tak, aby to vydrželo max. do záruční doby. Auto vydrží 3 roky a pak se kupuje nové. Většina lidí je spokojená - každé tři roky má nejmodernější technický výstřelek a raduje se z té fantastické koupě. Kde jsou ty časy, kdy pneumatiky na Renaultu 12 vydrželi 80000 km. Kde jsou ty časy, kdy se auto kupovalo jednou za život a po celou dobu věrně sloužilo. Kde jsou ty časy, kdy jízdní vlastnosti se odvíjely dle řidiče.Vzpomeňme na vozy, kde jsme každý den ráno nasedli a automobil napoprvé chytnul a odvezl nás kam chtěl. Žádné bláznivé pípání elektroniky, žádné zbytečné displeje rozmístěné nepřehledně po celém voze. Jen dokonalá souhra vychytaných mechanických komponent, které douhým a poctivým vývojem dosáhli dokonalosti. Vzpomeňme na staré poctivé Mercedesy, například W124 s dokonalou zadní nápravou, která přes svou složitost překvapovala téměř nezničitelností. Vypomeňme na geniálně jednoduchá auta typu Fiat Panda 1.generace, která překvapovala jednoduchostí, ale nic jim nechybělo. Vzpomeňme na sériová auta, která nás udivovala ladnými neuniformními tvary, jako Alfa 156, BMW 3, Renault Laguna 1.generace - na ony sériově vyráběné elegány. A připravme se na budoucnost. Za 20 let to může vypadat třeba takto: Svět ovládlo jen pár největších gigantů - Poté co koncern GM pohltil všechny malé automobilky a pozavřel mnoho továren, aby i pře svou gigantickou velikost byl v zisku, poté co BMW odkoupilo poslední britské sportovní automobilky, poté co koncern Fiat díky renesanci v první dekádě 21.století chytil dech, co Renault ovládl francouzský průmysl a spolkl několik málo neúspěšných značek a poté, co zbyly ještě Ford, který ovšem zdaleka nevyráděl toliko jako dříve a Mercedes, který se udržel díky své prestiži dosažené ve 20. století, spojili se tito giganti, aby vytvořili prototyp světového vozu, jenž se bude prodávat pod jednotlivými značkami, ale se stejnou technikou, vyprojektovaná životnost max. 100000 km, co možná nejlevnější materiály, měkčené, na pohled hezké, avšak nekvalitní plasty, nejlevnější ocel, která už při počátečním návrhu pro užití v jednotlivých komponentech byla záměrně poddimenzovaná, pneumatiky, jenž se mění 4x za rok, apod. Ale co je nejdůležitější v té době - vůz obsahuje GPS, mp3(mp9 v té době) přehrávač, osobní kartu, která obsahuje osbní údaje, auto se pak osvětlí dle nálady majitele, elektronika která nám řekne, že stěrače právě stírají, ačkoliv to vidím, která nám nedovolí jet více než stanovenou rychlostí a všelijaké elektronické zbytečnosti pouťového vzhledu s nálepkou Made in China. Vrchol všeho pak bude, když silnice budou lemovány bilboardy, protože značky již nebudou potřeba, a na silnici bude napsáno, že město TESCO má právě výprodej zboží a předá tuto zprávu operačnímu systému vozu, pravěpodobně Windows Auto-Vista, který napíše chybovou hlášku, že program dojezd do stanoveného cíle bude ukončen v důsledku neočekávané chyby a že program Obnovy systému v rámci obnovy musí bezpodmínečně předat řízení programu Hypermarket. Až poté, co nakoupíme ve stanovené výši, nás automobil pustí dovnitř a nastartuje. Po chvíli chcípne, mi zmáčkneme tlačítko Start a restartujeme ho a budeme rádi, že se na nás nenapíchl nějaký hacker, který by nás odvezl neznámo kam. Teprve pak budeme s nostalgií vzpomínat a říkat si, že Zlatý věk automobilů skončil a začneme přemýšlet o tom, co je skutečně nutné a důležité v autu mít.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mirek"
22. 5. 2006 14:01
Re: Na pohled High-Tech, ve skutečnosti levná, nekvalitní.
Ano, plně souhlasím, konečně realistický pohled. Ti technooptimisté v předcházejících příspěvcích asi žijí na nějaké jiné planetě, nebo jsou slepí/moc koukají na reklamy/jsou to zaplacení přispěvatelé do diskuzí, či co.
Za dvacet let budou normální lidi pracně shánět auto staré tak třicet, čtyřicet let, doma si ho ve stodole spravovat (servisy budou obsluhovat pouze licencovaní technici aby bylo zamezeno pirátské kopírování) a pak se na něj pyšně dívat (na silnice nebude moci, nebude splňovat nejnovější ISO/Eu normu o zamezení znečišťování životního prostředí splodinami hoření uhlíku, nebo tak něco) a za volantem tiše po večerech snít, jaké to bylo když se nastartovalo otočením klíčku a pak se jelo kam člověk chtěl, a doufat že se to snad jednou otočí. Možná po další válce.
neregistrovaný "Jettameister"
22. 5. 2006 20:35
Re: Na pohled High-Tech, ve skutečnosti levná, nekvalitní.
Chlape, za tohle Ti musim vyseknout poklonu. Na první pohled jsme si říkal "to je dlouhý, to nečtu..." a pak to zhltnul jednim dechem. Napsal jsi to PERFEKTNĚ.

Ano, kde je ta doba kdy byly auta poctivý a kdy se kupovaly na celej život....
neregistrovaný "Kedyson"
22. 5. 2006 10:31
Big Brother
Největší strach mám z neustálé kontroly. Celá silniční siť je už dávno podrobně zmapovaná, k naplnění Orwellovy vize už zbývá jen krůček. Stačí jen každé silnici podle typu přiřadit rychlostní limit, do každého auta povinně instalovat zařízení, aby bylo neustále pod dohledem družice, a pak už by se mohlo něžným, ženským hláskem ozývat:

"Jedete po komumikaci druhé třídy, rychlostní limit je 90kmh"

"Druhé varování, překračujete rychlostní limit o 30kmh"

"Z vašeho účtu bylo odečteno 50 euro"...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Santa"
22. 5. 2006 15:10
bez titulku
Si myslim ze to nebude zase tak extremní rozdíl az na to ze se bude jezdit na jina paliva(bioethanol,vodík,el. články). A budou mit aerodynamicke tvary...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jettameister"
22. 5. 2006 20:25
bez titulku
Já bych to neviděl nijak dramaticky. Když si srovnam dvacet let starý Golf II 16V s denšní třeba Fabií....

Tak mají ty samý elektrický okýnka, palubní počítač, elektrický zrcátka, elektronický nepřímý vícebodový vstřikování (byť jiným systémem, ale a změna není až tak velká)(pro hnidopichy: Oukej, GII měla KE-Jetro, teda mechanicko-elektronický)... Vlastně s výjimkou pokročilejší elektroniky se dá říct že se nic neudálo. A co se týče výkonů: Tehdejší 16V osmnáctistovka - 102kW - tolik ani leckterý dnešní nemají. SPotřeba: Tehdejší 1,6TD jezdila za pět litrů - stejně jako dnešní TDi.

Takže za nějakých dvacet let:

V první řadě u nás bude jezdit stále ještě spousty Felicií a Fabií.
No a z funglovek - budou o něco větší, těžší, dražší, nenažranější, budou mít víc elektronických zbytečností.

Já osobně jsme spokojen se svým dva a dvacetiletým stařečkem :-)

Na elektromobily nevěřim, protože nutnost tahat s sebou akumulátory je prostě příliš limitující. To už spíš palivový články, bioethanol, anebo klidně i ty rostlinný oleje.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jettameister"
22. 5. 2006 20:52
Re: bez titulku
Jo ještě bych dodal - neočekávam nijak zásadní pokrok v aerodynamice. Vzpomeňte si na auta jako Ford Probe III, Pininfarina CNR E2 - to byly dost daleko dotažený koncepty aerodynamckých aut (a velmi realistický - žádný nerealizovatelný studie) - a v sériové produkci se stále pohybujeme okolo 0,30. Dá se říct že od časů Audi 80 / 100 se na tomhle poli žádnej pokrok neudál, jen všichni dorovnali úroveň. Asi neni vůle tyhle věc řešit.
neregistrovaný "Biker"
23. 5. 2006 23:42
POVÍDKA Z BUDOUCNOSTI - tentokrát o motorkách
Jmenuje se to "Ta strašně dávná vůně benzínu..." [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
25. 5. 2006 19:32
bez titulku
budeme jazdit na bicykloch :-)
Rozbalit vlákno
0