Novinky
0
Male auto s pohonem 4x4 je jiste krok spravnym smerem, ale proc proboha neni v nabidce diesel? Do kazdeho oaobniho auta pro bezne uzivani prece patri diesel!
0
Kupodivu v prospektech nabidka dieselu je. Snad udajne se diesel objevi v nabidce Fiatu Sedici, ktery je dvojcetem SX4. ALe to je jen spekulace. Urcite bude diesel v nabidce na jinych trzich v Evrope.
0
Diesel príde, bude 1,9 DDIS, len ti presne neviem povedat kedy.
0
Nafta bude se zpožděním, má to bejt 88kW od Fiatu.
0
Jestli se dobre pamatuju, diesel (a 1,6 benzin) prijde pouze do 4WD, ktera dorazi na cesky trh nekdy na podzim. Do 2WD prijde pouze 1,5 benzin.
0
Diesel? k čemu? Diesel je na pole! kupte si traktory, kdyz chcete diesely! dyt to nejede!
0
jasny ma pravdu! naco do tak maleho auta dusel??? kcemu vam to bude? zase budete zavazet na cestach abyste se dostali na reklamovanou spotrebu 5 - 6 l/100km ??? dyt uz se proberte! uzitecna hodnota u duslu jsou dodavky a vejs .... >😒]
je to moc zajimava nabidka, specialne u Sedici mne zajima jestli bude krast klienty GP, nebo pribudou novi zakaznici.
Přibudou noví, je to takový nádstavba nad GP, je vlastně i o něco málo držší...
Mrzí mě ta vyšší cena u té 4-kolky. Nevyjde ta 4kolka na SLovensku krapet levněji? Počítal sem se 420 000 Kč. Takhle nevím. Jako jenom předokolku bych to asi nechtěl a těch cca 460 000 mi přijde už dost... No jediné auto, které ybch byl vzhledem k ceně v současné době schopen vyměnit za Fiat. Možná to i udělám... Uvidíme... Moc se mi líbí...
Mrzí mě ta vyšší cena u té 4-kolky. Nevyjde ta 4kolka na SLovensku krapet levněji? Počítal sem se 420 000 Kč. Takhle nevím. Jako jenom předokolku bych to asi nechtěl a těch cca 460 000 mi přijde už dost... No jediné auto, které ybch byl vzhledem k ceně v současné době schopen vyměnit za Fiat. Možná to i udělám... Uvidíme... Moc se mi líbí...
Bohužel zase není ESP, je to škoda. Možná bude jen u SEDICI.
Na Slovensku stojí štvorkolka 564 000, v "plnej" výbave (samozrejme nie je plná výbava ako plná výbava😄 Myslím, že za takú cenu je to super auto, cena zodpovedá štvorkolke aj výbave, nie je vôbec drahé.
Mal som tú česť si SX4 dôkladne poobzerať. Verzie s predným náhonom sú bez plastových okrás a trošku to mení vízor auta, ale chcel som o inom. To auto má hrozne malý batožinový priestor a čo mňa dorazilo najviac je kvalita použitých materiálov. :no: Je to vo vnútri fakt hrôza, neviem či Daewoo alias Chevy nemá tie plasty lepšie ako SX4. Ale autá predáva design a ten je :yes: viď 206... ;-\
Včera jsem v Auto motor sportu zahlédl nového focuse, vycházejícího z Iosisu. Nemáš nějaké odkazy ? Díky 😉
Patrne se stanu tercem nevybiravych reakci ale nemuzu si odpustit jedno srovnani. Roomster - SX4 - rozmerove podobne +- par centimetru na kazde strane. Cenove Roomster 1.6/77kW 395 tis. Kc, SX4 1.5/73kW 300 tis. Kc. Vidim dobre 400 tis Roomster 300 tis SX4 za srovnatelne auto. Rozdil 1/3!! No to je narez. Skoda uspesne prebira cenovou politiku VW.
Díval jsem se na stránky Fiat.it je tam sedici už dávno v nabídce.Sedidi se narozdíl od SX4 nabízí jenom s pohonem 4x4 a základní verze s 1.6vvt začíná na nějakejch 18000 eur. Jinak je u něj v nabídce diesel 1.9 JTD a do SX4 by měl přijít taky, ale cena bude asi dost vysoká. Jinak ta cena SX4 je velmi příjemná :yes:
OMG, a proč se nestydí třeba C-MAx za 500 tis. a další a další modely různých značek? Nestydí se, protože vědí co dělají. Musíš se smířit s tím, že BMW o velikosti loganu nebude stát jako logan. ROFL >😁
Skodovka neni BMW a Suzuki neni Logan. Nedavno tu byl rozhovor s hlavou vecek a ten tvrdil, ze Skoda musi byt zbrani koncernu na levnejsi vozy jako Fiat nebo korejci. Tak to se zjevne nepovedlo. Nedokaze cenove konkurovat ani Japoncum. A to hrube.
No porovnavat roomstera a sx4 mi pride tiez dost nelogicke, obe maju totiz uplne ine urcenie ... a taktiez skoda nie je BMW a suzuki nie je dacia 😉 ... neviem neviem ake by boli diskusie v japonsku, keby porovnavali skodu a suzuki >😁 >😁 >😁 , ale jedno viem urcite ... porovnaj si predajnost skody v japonsku a suzuki v europe 😉
Srovnani je plne na miste. To, ze se marketing automobilek snazi natlacit auta do nejakych segmentu, aby vice "vyluxoval" trh, bych nebral do uvahy. SX4 neni ciste SUV spise crossover mezi SUV a miniMPV. Kdyz si jdu koupit auto tak mam predstavu o rozmerech, o cene, o vybave a z toho mi vjde nekolik kandidatu. Jestli tomu autu budou vyrobci rikat MPV nebo SUV mne je srdecne jedno. SX4, predokolka, je pro mne z hlediska mojich pozadavku srovnatelne auto s Roomsterem. Ve vsech parametrech az na cenu. Tam Roomster prohrava na cele care.
No Fiat je dražší značka... Bohužel si budeme muset s posledními úspěchy značky na to zvyknout.
Já osobně ač fanda Fiatu ybch šel do SX 4. přeci ejnom to s Fiatem má něco společného.. A nebo pak pořádně nadupané Sedici dovezené z Itálie s 50 000 km na kontě. To by šlo... :yes: >😒]
P.S. Roomster je jiná kategorie auta. Bude ve vnitř prostoprnější,a le za jízdy zase připosranější, přičemž je ošklivější. Každopádně cena roomstru je out... Ale zase je to první škodovka, která nevypadá jako levný VW... 😒
Já osobně ač fanda Fiatu ybch šel do SX 4. přeci ejnom to s Fiatem má něco společného.. A nebo pak pořádně nadupané Sedici dovezené z Itálie s 50 000 km na kontě. To by šlo... :yes: >😒]
P.S. Roomster je jiná kategorie auta. Bude ve vnitř prostoprnější,a le za jízdy zase připosranější, přičemž je ošklivější. Každopádně cena roomstru je out... Ale zase je to první škodovka, která nevypadá jako levný VW... 😒
Porovnávať Roomster a SX4 a hovoriť o "srovnatelných" autách ??? Bože, to je teda úplný nezmysel.Tu netreba nič vysvetľovať pozri na jednu fotku, druhú a máš to človeče >😁 /aj Ford Transit má podobné rozmery ako Mercedes S/. Ceny škodoviek a dokonca aj "vraj" rast predaja v každej kateg. je však pre mňa aj tak záhada. Fabia v súč. konkurencii GP, Clio, 207, Fiesta atď. , pričom cena stále neskutočná , Octavia o desiatky tisíc drahšia ako Focus a pod. no ja neviem kto to kupuje. No a ináč SX4 tak to je :yes: :yes: :yes: . A čo sa týka Fiat Sedici, kto vie či sa bude vôbec u nás predávať, je možné že si s SX4 rozdelili trhy a určite by u nás v rovnakej výbave Fiat nemohol byť drahší, lebo by bol nepredajný.
Auto super,cena super, ale ještě mě zajímá, jaké budou jízdní vlastnosti?
Pokud dobré,věřím, že se Suzuki a Fiat budou dobře prodávat.Dostupné auto pro širokou věřejnost a navíc SUV je modní trend a nemají přímého konkurenta.Ledatak z vlastních řad Ignese a Pandu, ale ty jsou o poznání menší a né tak pohledný. >😒]
Pokud dobré,věřím, že se Suzuki a Fiat budou dobře prodávat.Dostupné auto pro širokou věřejnost a navíc SUV je modní trend a nemají přímého konkurenta.Ledatak z vlastních řad Ignese a Pandu, ale ty jsou o poznání menší a né tak pohledný. >😒]
Nevite jaka je svetla vyska, kdyz tomu rikaji SUV?
kdyby čtyřkolce přidali ještě 30cm a zvětšili tak kufr tak by to bylo super ideální autíčko ...
Včera jsem si přivezl SX4 GL/AC a už jsem stačil najet 300 km a je naprosto super. Sedí se příjemně vysoko, interiér je bez chyby a motor pěkně šlape.A ty 16´ kola nemají chybu. Opravdu zatím mohu jen doporučit !!
Gratuluju :yes: Byl jsem to zatím obhlédnout a je to opravdu chutný kousek auta. Napiš sem prosím příležitostně, jak je to s hlukem od motoru, to bývá slabina Suzuki, případně další první poznatky. Díky předem.
Jednak chci znova napsat, že jsem fakt nadšenej, na volnoběh ten motor není slyšet vůbec, až jsem z toho někdy nervozní a koukám na otáčkoměr.Při akceleraci se motor ozve, ale každý má jinou představu o hluku v autě a je to velice subjektivní hodnocení. Měl jsem R Megane 1.6 a rozhodně ta Suzuki hlučnější není. Po přejíždění nerovností na silnici se zatím plasty neozývají, vypadá to, že je to dobře namontované. Poslech rádia a CD je myslím dostačující, nečekal jsem žádnou bombu a tak nejsem zklamaný. Pro nějakého sluchově nadaného odborníka na poslech vážné hudby to asi není.Nemá to palubní počítač, jen měření celkově ujetých kilometrů a 2 x měření vzdáleností, u hodin je pak ukazatel teploty venku a aktuální spotřeby, což při jízdě dost ruší, neustále jsem se koukal,za kolik jedu.Ale dá se to úplně vypnout, což jsem již udělal. Okénka a vůbec elektické ovládání funguje bez chyby, klimatizace a topení funguje takřka okamžitě. Sezení je perfektní, i vzadu, místa je dost. Milé je speciální plastové odkádací místo na levou nohu, která tak neleží mezi pedály.Kufr asi není žádná pecka, každý by asi rád co největší, ale je to slušný kompromis a navíc se dají zadní sedačky dobře sklopit.Čalounění je velmi příjemné, decentní a rozhodně nikoho neurazí.Zadní dveře se velmi příjemně otevírají, je tam jen takový plastový dotykový spínač, zavírání kufru se mi však často nepodaří na první pokus, dveře odskočí a zůstanou v mezipoloze. Ale kontrolka na hlavním panelu svítí a tak už tuším, že nejsou dovřené. Kola jsou bezvadný, jsou to 16´ 205/60 a seděj jak přibitý.
Volant se mi moc líbí, je trojramený a má ovládání audia na levém ramenu, ještě často však nevím kam sáhnout. Stěrače stírají velkou plochu,navíc jsou zde asi 3 rychlosti + cyklovač, což jsem ocenil při mírném dešti, kdy to stíralo tak po 8 sekundách. Brzdy jsou excelentní, už jsem je několikrát ocenil, protože pořád čumím po okolí jestli se všichni povinně koukají a obdivují můj nový vůz a pak nečumím na silnici 😃)) Ale fak super je vysoký posed, řidič i posádka sedí tak o 10-15 cm výš nad vozovkou ,než je u aut obvyklé a tak si člověk připadá bezpečněji, jakoby seděl v džípu. Spotřebu napíšu až vyjedu nádrž, naplnil jsem jí po hrdlo a teď jezdím, celkově mám najeto tak před 350 km a s tou plnou nádrží asi 250 km, nádrž je na 50 litrů a ukazovatel objemu nádrže je rozdělen na 10 dílků, takže asi co dílek to 5 litrů a už jsem najel 3 dílky což je asi tedy 15 litrů na 250 km což je spotřeba si 6 litrů na 100km, dílem na dálníci a dílem po Praze.No kdyby to vydrželo, bylo by to fajn, je fakt ale , že mám snad lehkou nohu a zatím to moc nehoním. Ale napíšu, kolik na celou nádrž najedu !! Mějte se fajn.
Volant se mi moc líbí, je trojramený a má ovládání audia na levém ramenu, ještě často však nevím kam sáhnout. Stěrače stírají velkou plochu,navíc jsou zde asi 3 rychlosti + cyklovač, což jsem ocenil při mírném dešti, kdy to stíralo tak po 8 sekundách. Brzdy jsou excelentní, už jsem je několikrát ocenil, protože pořád čumím po okolí jestli se všichni povinně koukají a obdivují můj nový vůz a pak nečumím na silnici 😃)) Ale fak super je vysoký posed, řidič i posádka sedí tak o 10-15 cm výš nad vozovkou ,než je u aut obvyklé a tak si člověk připadá bezpečněji, jakoby seděl v džípu. Spotřebu napíšu až vyjedu nádrž, naplnil jsem jí po hrdlo a teď jezdím, celkově mám najeto tak před 350 km a s tou plnou nádrží asi 250 km, nádrž je na 50 litrů a ukazovatel objemu nádrže je rozdělen na 10 dílků, takže asi co dílek to 5 litrů a už jsem najel 3 dílky což je asi tedy 15 litrů na 250 km což je spotřeba si 6 litrů na 100km, dílem na dálníci a dílem po Praze.No kdyby to vydrželo, bylo by to fajn, je fakt ale , že mám snad lehkou nohu a zatím to moc nehoním. Ale napíšu, kolik na celou nádrž najedu !! Mějte se fajn.
Díky :yes: moc ti tu radost přeju. Zatím to tedy vypadá velmi slušně za ty peníze. tak ať to vydrží. Až budeš mít spotřebu plus nějaké další jezdecké zážitky, rád si to tady přečtu, opravdu vážně o téhle mršce uvažuju. + 2 dotazy: dá se úplně sklopit spolujezdec, abychom mohli vozit "koberce"? co červené budíky, nevadí v noci? (btw: do kufru se dá dokoupit originál dvojité dno s úložným prostorem, pak po sklopení opěráků vzadu vznikne rovná ložná plocha ca 135 cm dlouhá s rovnou hranou - něco jako u Nissanu Note - při tom menším kufru se mi to zdá jako příjemná kompenzace)
Tak už mám najeto přes 1000 km a zatím jsem stále spokojen. Jen ještě pořád nejsem moudrý z té spotřeby. Jezdil jsem od naplnění plné nádrže až po okraj až do chvíle, než začala svítit kontrolka rezervy, pak asi ještě 20 km a pak jsem natankoval 15 litrů, jelikož jsem nevěděl kolik ta rezerva má. Po natankování těch 15 litrů se ale ručička dostala přesně na půlku, což by znamenalo, že v nádrži při jízdě na rezervu je ještě asi 10 litrů. Pak by ovšem má kombinovaná spotřeba byla asi 6,7 litrů na 100 km. No to není špatné, ale napíšu ještě snad brzo další měření. A k tvým otázkám "patriku" , červené podsvícení nijak nevadí, navíc se dá intenzita podsvícení budíků regulovat. Při nezapnutých světlech je i intenzita informačního displeje a displeje rádia velmi dobrá, ale při zapnutí světel se zeslabí, aby to jaksi při jízdě v noci moc neoslňovalo. Teď se ale bude svítit i ve dne a jak se pustí světla, intenzita podsvícení klesne a pak jsou oba displeje hůře čitelné. Ale naštěstí je vlevo od volantu tlačitko ILUMINI CANCEL a po jeho stlačení se intenzita zvýší do původní intenzity a vše je rázem O.K. To sklopení sedadla spolujezdce jsem ještě nezkoušel , ale zítra to provedu a napíšu. Zatím čao J.
Dík, to podsvětlení je pro mě důležité, mám choulostivé oči a intenzivní červená mi ve tmě vysloveně vadí. S tou spotřebou bych taky neviděl problém, líp se stejně ukáže dlouhodobě a navíc si motor ještě bude chvíli sedat. Zvu tě do debaty k prvním jízdním dojmům, dnes to tu uveřejnili. Zdravím + ať to sviští! :yes:
Pár praktických postřehů: brzdy jsou opravdu zostra, třeba v porovnání s novou Grand Vitarou je rozdíl zásadní, zadní dveře se lí zavírají když zatlačíš až u stěrače nebo necháš otevřené další dveře, startování a odemykání bez klíčků je fakt dobrá lahůdka.
Tkaze aj ja sa podelim s mojimi zazitkami z jazdy. SX4 1.5 GC AC mam asi 10 dni a zatial som najazdil 1500km - 2/3 dialnica, zvysok mesto. Celkovo ma SX4 zatial milo prekvapil - jazdne vlastnosti najma v meste su super - zrychlenie na krizovatkach + zvladanie zakrut je prijemne. Brzdy su super. Na dialnici mi zatial vadi vyssi hluk, ktory vrcholi niekde pred dosiahnutim 3000 otacok - potom auto chyti lepsi tichsi zvuk aj ked sa nepreradi. Taktiez si asi budem musiet zvyknut na vacsie pohupovanie smerom nadol a hore pri vyssich rychlostiach na nerovnej dialnici v porovnani s nizsim autom. Inac je podvozok super a nemam vacsie vyhrady - auto sedi a je skor tvrdsie ladene. Auto s 205-kami je na dialnici stabilne na dialnici aj vtedy ked fuka silny bocny vietor. Co sa tyka spotreby, zatial mi vychadza okolo 7l. Uz spominane tazsie zatvaranie kufra som hned reklamoval - finta je v tom ze ked sa nahodou kufor nezavrie na prvykrat po slabsom zabuchnuti, treba pockat asi 5s ked sa zatvara znova - je tam nejaky elektromotorcek, ktory sa potrebuje odblokovat aby sa dalo znova zavriet. Je to trosku aj o zvyku - ten kufor sa zatvara fakt trosku zvlastne ale uz sa mi to uspesne dari na prvykrat. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Jsem majitelem dvou škodovek jedna octavie 1,6 benzín a druhá 1,9 diesel benzínová vydržela pouhých 63000km pak se vysipala vodní pumpa oprava za 17000,-- ta dieslová vydržela jen 25000km díra v převodovce jakýsi čep si provrtal díru vyjádření škody bylo nadměrné zatěžování zrejmě po dovolené v zimním období na horách tak tedy se škodou nejezdít na sníh >😁 :no: cena opravy 38000,- není čas nazměnu co takhle japonskou kvalitu :yes: tak proč né suzuki SX4 třeba ty ušetřené peníze za opravy budu moc utratit za dovolenou kterou podniknu se svým novým vozem suzuki SX4 UniCorn76
Teda pokud můžu ze svého hlediska říct tak u mě SUZUKI vyhrává na celé čáře. Můžu to srovnat s Dacia logan 1,6, fabia 1,2, octavia 1,6, renault meganem 1,4, a nejlepší je SUZUKI SX4!!!! to každopádně a škodovka (žádná) nemůže konkurovat. Vím o čem mluvím všechny ty auta se mi vystřídali v garáži. 😄
Nevíte jestli je nekde na skaldu SX4 ? Jinak se ceka pri objednavce az do kvetna a dyl..
Moc by mě zajímalo, jak to jezdí, spotřeba, a jak je to s hlukem v běžném provozu a na dálnici při 140 (kolik to na 6 točí) - prý ten diesel dělá dost velký rambajs.
>😁 Tak jsem si ho včera přivezla dokonce z autobazaru! Byl to děsně dobrý kauf. Nějaký rodiče ho koupili v červnu dcerušce za "maduritu" a | ta jim odcestovala do světa a autíčko jim zbylo. Je to urban dvojkolka výbava GL/AC vyšperkovaná 16ctkama v hliníku, vepředu nerez hrazda (ta se mi do městského provozu fakt hodí glG >😁 hlavně na parkovišti )>😒] ,mlhovky,najeto 7500km a to za 319000 kaček. :yes: No fakt nekecám!! :yes: Když jsem si vezla domů, jako bych ani v jiném neseděla. Musela jsem poslouchat jestli mi vůbec jde motor. Vzhledem k tomu že jsem do poslední chvíle jezdila s huyndaikou s vymlácenými tlumičema tak mi to jako skákavá koza nepřipadalo, to spíše fakt ta Fabie kterou občas také jezdím. Hodně prima km >😁 Pupilka
Jak je to s mp3? Dodávaný radio ho teda nepodporuje? Jak by se to dalo řešit a kolik by popř. odhadem stál ten výměník na CD(kterej podporuje mp3)??? To je jediný, co mi na tom autě vadí... 😲(
budu ho mít v černé metalíze 1.6 glx už se nemůžu dočkat,hlavně jsem zvědavej na tu spotřebu.Uvažuju o dokoupení krytů prahů .Nemá to někdo zajímá mě jestli to vypadá jak je to na obrázku měl jsem to u Clia a byl jsem spokojenej.
Kryty práhů jsem u něho měla hned. Dali je tam nemontovat už předchozí majitelé. Vůbec jsem nevěděla že je tam něco navíc, tudíž to neruší a vypadají velmi dobře. V úterý si jdu nechat namontovat ještě takový černý kryt dozadu do kufru a ty širší lišty na dveře a zástěrky. Uvažovala jsem ještě o okrytování celého vozu plastama (tím myslím nadkolí a práhy) ale když jsem viděla jak je to udělané tak se mi to vůbec nelíbilo. Na krajích byly skoro milimetrové mezery, tudíž kapsičky na vodu jako vyšité. Jinak jezdí perfektně, ale asi brzy vypnu sledování spotřeby protože na to pořád brejlím a snažím se jezdit úsporně >😁 Ale první si chci změřit za kolit to doopravdy jezdí.Jo a minule jsem se nepochlubila barvou což je u ženské jaksi k nepochopení. Tak já vlastním kráááásně tmavě zelenou metalízu a říkám jí "ŽABKA" Zdraví Pupilka
prosím o sdělení zkušwností jak se chová 4kolka v terénu,příp.její schopnosti v hlubším sněhu
vyzkoušel jsem jak system auto i lock a neměl jsem žádné problémy , ať už na mokrém sněhu v kombinaci s prudkým stoupáním (pozice lock ) nebo při průjezdu hlubokým sněhem (pozice auto ) , zimní obutí vzhledem k poměru cena a vlastnosti se osvědčily semperity speedgrip , ovšem při použití 4x4 se dost zvedla spotřeba , hlavně v kopcích
Prošel jsem snad veškeré značky, které jsou na našem trhu
dostupné, všude jsem si vzal katalogy a doma srovnával.
Nakonec mi jako nejlepší volba vyšla Suzuki SX4 GL/AC.
I u tohoto auta jsem však musel volit mírný kompromis - va-
dí mi umístění předních blikačů ke středu čela, dále ne-
plnohodnotná rezerva a malý kufr, jelikož teď vlastním
Daewoo Lanos, které má zavazadlový prostor ještě o 20litrů
menší, smířil jsem se i s tímto nedostatkem.
Je to jako se vším ostatním: když jsem porovnával všechna
ta auta mezi sebou, žádné nrmělo přesně všechno to, co bych
od něj chtěl a když už mělo, tak byla cena už moc vysoká.
Pozorně jsem si přečetl názory majitelů v této rubrice a
jsem rád že vesměs potvrdili moji volbu.
Auto máme obědnané na začátek března a v červené barvě.
Pak sem napíši své názory a postřehy. Jirinstal
dostupné, všude jsem si vzal katalogy a doma srovnával.
Nakonec mi jako nejlepší volba vyšla Suzuki SX4 GL/AC.
I u tohoto auta jsem však musel volit mírný kompromis - va-
dí mi umístění předních blikačů ke středu čela, dále ne-
plnohodnotná rezerva a malý kufr, jelikož teď vlastním
Daewoo Lanos, které má zavazadlový prostor ještě o 20litrů
menší, smířil jsem se i s tímto nedostatkem.
Je to jako se vším ostatním: když jsem porovnával všechna
ta auta mezi sebou, žádné nrmělo přesně všechno to, co bych
od něj chtěl a když už mělo, tak byla cena už moc vysoká.
Pozorně jsem si přečetl názory majitelů v této rubrice a
jsem rád že vesměs potvrdili moji volbu.
Auto máme obědnané na začátek března a v červené barvě.
Pak sem napíši své názory a postřehy. Jirinstal
V autosalonu jsem si nechal na SX4 namontovat zamykání zpátečky-Construkt.Nějak mi to blbne,dokonce občas nejde zařadit některý rychlostní stupeň,nejčastěji 4.Nemáte s tím taky problém?