Situace se stává neudržitelnou. Z každých 18 prodaných Chryslerů/Jeepů už není 12 od oficiálního importéra. Dolar jde koupit za 22,3. Voyager za 800kilo zní pěkně, ale pokud chceš benzín a beraní hlavu na kapotě, koupíš Dodge Caravan za $18,630 v USA, zaplatíš clo a DPH a seš na 415 kilo. Přeprava stojí tisíc dolarů a homologace...ehm ehm, víme jak to tu chodí. Žádná není ve skutečnosti potřeba. No a Grand Cherokee pak není za 1,5melounu ale za 790kilo. No a ten klenot jménem Chrysler 300 takhle seženeš za 684 kilo. :-) Nemluvím o šedých importérech, ti si taky něco přirazí, mluvím o vlastnoručním dovozu. Už se těším, až bude dolar za 19. :-)
Bez daně. Je to tzv. MSRP cena. Doporučená cena pro dealery. Ale u většiny modelů (kromě žhavých novinek) dávají pobídky a cena je pak ve skutečnosti ještě nižší.
Rodiče před časem kupovali do naší flotilky i jedno auto přes šedého importéra (konkrétní model sdělím jen na email, tady cokoliv o sobě prozradíš, tak do měsíce použijou gentlemani diskutující třicetkrát proti tobě, i kdyby to byl Viper, tak se ti aspoň budou posmívat, že máš malý zavazadlový prostor a ničíš deštné pralesy >:D )....šedí dovozci (Impexta, Simix, Denker, ...) tenkrát jsme do toho ještě tak neviděli. Je to levnější než ofic. dealer ale dražší než když si to zařídíš všechno sám. Dneska už bychom vždy jen osobně, i když je to hodně zařizování navíc a přijdeš o záruku (šedý dovozce záruku dává). Takže konkrétní zkušenost: Cesta do Brna za šedým dovozcem, chtěli jsme auto hned k odvozu, tam jsme si nevybrali, pak cesta ještě do Ostravy, tam pár testovacích jízd a nakonec jsme pořídili. Jednání moc slušné. Nečekané komplikace žádné. Nepříjemnosti se odehrávali časem v importérem nasmlouvaném servisu. Nicméně obdobné zážitky máme i se značkovýma servisama s tím samým autem i s jinýma než americkýma autama. Takže v téhle zemi to považuju za folklor - mám na mysli například: na prohlídku jede auto OK a ze servisu si odváží poruchu.... ;-\ Ale reklamace vždy uznána. Pokud máš model, který má evropské oficiální dvojče, čekání na díly = 0. Pokud auto nemá žádný ekvivalent prodávaný v Evropě a součástka není na skladě, čekáš tak týden. Popravdě neznám nikoho, kdo by si začal něco s amerikama a pak od nich utek. Já byl z ameriky odvařenej hned po prvním svezení. A budoucí obměny rodinného vozového parku budou směřovat tímto směrem. K 300C Hemi: v USA neseženeš kombík, tam od toho mají Dodge Magnum.
:yes: Jen dovětek k nezvřejňování aut na diskuzi - všiml jsem si, že je tu pár šašků, kteří píší snad jen proto, aby mohli napsat jaké auto vlastní... :-) taková podivná motivace... Jinak... jo, tohle je cesta, jak se dostat k parádní káře... za dobrej peníz :yes:
ja som kupoval davnejsie stratus na slovensku cez impextu a nebol problem nikde. ci uz v servise alebo v dieloch. tie som potreboval, ked mi ho jeden dobrak nacal. diely boli dokonca lacnejsie ako v rakusku, a pritom to bol od toho isteho doadavatela (mopar). napr. predna kapota ma vysla cez impextu na nejakych 8 litrov aj s dovozom domov a z rakusak by ma vysla nejakych 16 litrov. tak mi to vysvetlite. vlastne uz nemusite, uz to nepotrebujem vediet. bolo to davno. ide len o skusenosti, a ja mam len dobre. netreba sa bat a treba mat pri kupe tvrde lakte ...
i impextou v ziline mam aj ja dobre skusenosti, pred casom som vlastnil chrysler lhs, na parkovisku mi do dveri nacuvala zenska, bolo menit cele dvere, material (plechove dvere nove) stali 11 000 SKK, co sa mi vidi ako slusna cena...vpodstate plati, ze na chryslera su nahr. diely na urovni skodovky, niektore aj lacnejsie este.
V tom je nejakej hacek. Nejni mozny. Jsem si namatkou v USA postavil Passata 2,0TFSI DSG za 600 trubek. Tady stoji mega. To si ho tam jako objednam a oni mi ho za 1000USD privezou? Nejni mozny 8-s
Lonesi, jak je možný si v USA objednat auto bez šedýho importéra a vyřešit si sám dopravu ?? Jde to i bez nějakých kontaktů za oceánem ? Takže MSRP + 1000USD + clo a český DPH a hotovo ? (když vynechám to překopávání atd.) Hmmm, to zní zajímavě - Mustang od 27240 USD > 604 762 CZK. A to jen za cenu ztráty záruky a vyššího úsilí při řešení ?
Tak předně doprava nestojí 1000$,ale kolem $1250 k tomu je potřeba připočítat transport do přístavu od přístavu, přístavní poplatky a poplatky za celní deklaraci a jiné s tím služby spojené což celkem vyjde na cca $2200 . BTW jenom doprava z německého přístavu do Prahy stojí to samé jako doprava z USA do Německa. K ceně auta v USA je třeba připočítat státní daň, která se liší stát od státu a poplatek za dovezení auta z fabriky do autosalonu což je cca $500 k nákupní ceně auta + ta daň. Takže ano auto se dá pořídit o něco levněji v USA i s dovozem, ale auto bude v EU bez záruky, bude mít americké modifikace, což v případě Passata znamená jíné víko kufru, jiný palubní počítač a přístrojový štít, světla atd... No a samozřejmě až to auto budeš chtít prodat, tak ho v ČR budeš prodávat značně problematicky. Tj zjistíš že jsi při nákupu Passata mohla ušetřit tak 200 kKč, ale bude bez záruky, trochu jiné a jako ojeté ho prodáš podstatně levněji. Tj konečný výsledek klidně může být jen ušetřených 50kKč. Re-import se vyplatí je u drahých DE aut, které jsou v USA špatně prodávány a tedy jsou tam prodávány se slevou, tj třeba Phaeton, pak drahé SUV které jsou levnější kvůli tradiční konkurenci v USA tj Cayenne, Touareg. Jinak se to zase až tak nevyplatí. Import US aut a Japonských aut z USA (třeba Infiniti) vychází už velmi zajímavě a cabrio od Mustangu za 1.2 v plné polní je to čemu se říká good deal.
pokial viem, hlavne sa z USA oplati doviezt lahko burane, alebo vytopene pojazdne auta, tie lepsie tam vychadzaju naozaj za smiesne sumy (nissan 350Z od 6 000 USD do 12 000 USD). s palubnym pocitacom by nemal byt problem, pokial viem, da sa v tom prepalit firmware asi za 1500 CZK.
Aha, no vzdyt jsem rikal, ze v tom musi byt hacek ;-)
A navic to ukazuje v milich. Passat byl jen priklad, abych si porovnal ceny USA/CZ. Zaujal me treba i Voyager za 450t Kc.
To Miso: Vytopeny auto bych nebral ani v cesku, natoz z USA, kde se ta kara prolitla vzduchem pri Katrine >:D
Proto pokud se jedná o zcela nové auto je lepší to auto kupovat v Kanadě a ne v USA. Kanadské modifikace jsou blíže podobné k EU. Minimálně mají budíky v KM a palubní počítač v l/100.
V USA se dají koupit bouraná auta s tzv "vrakovištním certifikátem" to jest auta, které pojištovna vyplatila jako totálku a odprodala na vrakoviště. Totálka to bezpodmínečně být ale nemusí jen si pojištovna spočítala že se nevyplatí financovat opravu. Takové auto je v USA samozřejmě neprodejné protože tuto skutečnost má už navždy zapsanou v techničáku a tak pokud se podaří sehnat šíkovně plesknuté auto tak to taky může být dobrý deal. Nicméně to znamená tam odcestovat osobně si to prohlédnout a koupit atd atd.. že by se na to šlověk nevysral že jo :-)
Muj byvaly zamestnavatel- namorni spedice- se nejakym individualnim dovozum aut striktne vyhybal. Jednou udelal vyjimku v pripade Touarega znameho/obchodniho partnera a bylo s tim s..ni jak s peti normalnimi kontejnery. Je treba mit na druhe strane kompetentniho partnera zajistujiciho dotazeni do pristavu a nalozeni do kontejneru.
Ano, ono to neni jen tak, ze ti nejaky Rodrigez v Jersey zacouva s karou do dvacky kontejneru, poplaca ji po zadi na stastnou cestu a je hotovo ;-) Konkretne ten Tuareg dorazil poskozeny a bylo velmi nelehke nekoho pohnat k odpovednosti. Tusim, ze byl v tom kontejneru spatne zafixovany. Napr. kdyz nekdo necha plnou nadrz jedna se o nebezpecny naklad, tzn. dalsi komplikace.
tak zase nieje vytopene ako vytopene...agentury ktore sa zaoberaju drazbami a dovozmi tychto aut ale vacsinou vedia, ci sa da konkretne auto nastartovat alebo nie.
tak pánové poprvé v USA dosáhla v dubnu 2006 Toyota na třetíí místo v prodejích a dostala se tak na místo CHRYSLERA ve Velké trojce... tak už se ani nemůže říkat Emerická velká trojka >:D >:D >:D Go TTT GO
Tak se podívejte i jinam třeba do Spoj. Arabských Emirátů
ceny jako v USA,a třeba Volvo 90 má dle zdejšího dealera záruku i v EU.
Trochu jenom problém, že vše bezín, ale dodají Vám nový i diesela.Cena konečná, žádná státní tax...
Dirham fixně přivázaný na USD, např. Hummer 3 cca 600 tis., Volvo 90-780 tis., apod./bohužel Volva nevozí diesely/ tedy v Dubaji.
Re: Tak se podívejte i jinam třeba do Spoj. Arabských Emirát
dokonce prý Volvo se dá zařídit, že to tady zaplatíte a dodají Vám ho v Evropě. Tedy rozuměj, auto nikdy Evropu neopustí, jen papírově.To zařizuje oficiální dealer, prý žádný problém.