Tak tenhle Focus toho taky moc nevzbudí. Jízdně je určitě špička, hold těžký motor se projevuje, ale o emocích vzbuzující exteriér bych tady moc nepsal. To je u ST asi největší zklamání.
Co se tyce hothatch, tak nejvyraznejsimi vozy jsou zrejme Astra OPC, spolu s Meganem, ale u mne vzbuzuje nejvetsi sympatie prave ST. Navic oproti Astre ho muzes mit jako petidver.
KUPIT A ZIVIT RS (poistky,spotreba)JE NA ROVNAKEJ UROVNI AKO U BMW touring 318i,PO SKONCENI ZARUKY JE SAMOZREJME DRAHSIE BMW (nahradne dieli,servis)ALE STAVIM SA ZE KAZDY TU 1:1OOO BY URCITE ISJEL DO BMW,A JAZDIL NA PLECHOVEJCH 16kach...
TAKE AUTO SA OPLATI KUPIT KED ZIJES V NEMECKU. U NAS JE MAX 130 km/h A TO DOKAZE V POHODE AJ HTP... >:D JAZDIT 250 km/h U NAS JE RUSKA RULETA O VODICAK.MOJE VOZIDLO DA MAX 210 km/h A TO TAKMER NIKDY NEVYUZIJEM. PRETO ROZMISLAM ZE DELSIE MOJE AUTO BUDE MAT 1,2 HTP :-) ASI roomster ;-) RADSIEJ INVESTUJEM DO MAX POHODLIA ,MAX VYBAVA AKO DO MOTORA. :yes:
No pokud budeš chtít u Roomstera investovat do maximální výbavy a pohodlí, lehce se může stát že se vším, co k tomu budeš potřebovat bude dražší než Superb... ;-) Silný motor není jenom o maximální rychlosti, ale hlavně o akceleraci- a tu v hustém provozu využíváš celkem často. Takový motor taky jede v běžných rychlostech nenuceně a uvolněně a nabízí velké rezervy "pro všechny případy". Velký motor má stále kouzlo :-):yes:
Focus je uhlazený drsňák, OPC to je to, na co tady netrpělivě čekám. Nějak nejsem moc na kompromisy typu Focus, Megan sport nebo GTI. Opravdu se těším jak malej jarda. Nejvíc na podvozek. to jsem opravdu zvědavej. Je to totiž dle mého jediný nekompromisní HH s 2litrovým turbem a předním náhonem. :-);-):yes:
Cele dopoludnie cakam na test ORS II Combi a stale nic!!! >:D No snad sa popoludni dockam >:-[] Ak som to spravne pochopil, nebude to porovnavaci test, ale "len" tri samostatne testiky...:-))) skoda :-( V kazdom pripade by som uvital aspon nejake postrehy / porovnania tykajuce sa komfortu a pocitu z jazdy... / aj ked testov uz bolo vela, ide mi najma o porovnanie podvozkov na nasich (CR a SR) rozbitych cestach...
Bacha na šotolinu, protože jak podhrábneš, v tu ránu se válíš i se svou koloběžkou na zemi... Tak až tě jednou někdo zkušenej bude uvádět do života, ne abys přišel na schůzku v triku s nápisem HOT-HATCH. Je dobře vědět, že se napřed musíš vyjezdit... no, tak přesedlej na umírněný 4 kola a trénuj rovinky... aby ti při řazení nezatáčela kára do prava... pak zkus bez asistence pohřední služby vykroužit v zatáčce elegantní oblouk... ujišťuju tě, že na Matěji ti to půjde líp. A až jednou... po nějakejch sto tisíci kilometrech... když zabereš povzbudivý premie... vlez do krále silnic - HOT-HATCH v nižší střední. Tyhle naduplý koníky dělá v Evropě kde kdo, mimo Evropu se o ně kde kdo snaží... ale ty snad víš, co to chce. Měl by sis ho koupit v době, kdy si ho kupovat nemusíš... prostě jen z rozmaru... jen pro pocit - mít ho. Udělá ti radost. A aby ta radost byla násobná, sedni napřed do běžný konfekce identického modelu... Zažiješ šok... pochopíš, že teprve naduplý dělo je to pravý... Protože v autě musíš mít především motor. Všechno oželíš... Elektrický okna, duální klima... navigaci... všechno začněš nenávidět... pokud tě v dlouhým táhlým sejme řízek s převahou patnácti koní těsně pod horizontem... Tak v tomhle buď neoblomnej - kára... to je motor. Těším se na ten souboj OPC, ST... jo to bude počteníčko :yes: A až si budeš vybírat... nezapomeň na dokonalého GURU... nezapomeň na GOLF GTI :yes::yes:
Běž na návštěvu k BMW... oni ti vysvětlí, jak se tam tvořej ceny... Zatím seš první, kterej považuje BMW za výrobce levných aut >:D Realita... ta je důležitá...
Bravo, bravo, bravo. Čtu to s velkou pokorou :yes: Dokonalý vnitřek, dokanalá sedadla :yes: a hlavně - dokonalej motor :yes::yes: Tak to si přečti... abys pochopil, jak se má dělat auto. Řazení... jo, jo. Člověk může být hrdý na výsledky práce ve Škodě. Tak, brácho, až budeš mít cukání... napiš si na papír svůj život... jak žiješ, jestli lítáš z pangejtu do pangejtu... nebo jestli chceš mít za nemnoho tisíc elegantní káru, s kterou strčíš do kapsy kdejakýho Chirona. Mondeo 220ST?... to ti bude muset udělat v dlouhým táhlým místo... protože ho sejmeš jak šťouchanej brambor. P.S. BRAVO TEST, BRAVO RS :yes: Velmi oceňuji test... přínosné věty... :yes::yes:
:-)klid. RS možná při sprintu na křižovatce ukáže zpočátku Mondeu boční dveře, jenže za městem si třílitrový šestiválec sjedná přirozený respekt. Mondeo má 166 kW z atmosferického motoru :-).PS: ať nás rozsoudí redakce :-) >:D
No GTI, teďka jses předemnou dost shodil. Porovnávat dynamiku auta dle údaje zrychlení, uznej, že si to přehnal. A ta jedna sekunda, tak ta nic neřeší. Důležítější je pružné zrychlení na jednotlivé rychlostní stupně, a mimochodem hodně více se dovíš o vozech porovnáním akcelerace z 0-200 neko 1km s pevným startem. Nechci tě taty ztrapnit tím, že tady napíšu tyto ůdaje. Srovnávat totiž Mondeo St a ORS2 nejde. Ale tím vůbec netvrdím, že ORS2 šlape podobným autům na paty, ale právě náběh turba je to, co skýtá výhody i nevýhody. A pro razantní akcelertaci je lepší atmosférický motor, ten předčí turbomotor rychlým nástupem. :yes:
Ono hlavně srovnávat auto, které má základ v šest let starém modelu a fungl novej stroj od Škody... Na mě to dělá dojem, že Škoda POUZE dotahuje. Neříkám, že dotahuje špatně. Na špici jsou však ZATÍM jiní ;-) Jo, šestiválec :yes: Dobrá volba :-);-)
Lobbysto! >:D Nicmene, nevim jak realne jezdi TFSi, ale stara dobra 1,8t byla pro mne kdysi famozni. Tehdy jsme delali soukromy srovnavaci test Celica 96 GT 175HP vs. OI RS a co se tyce zrychleni a reakci motoru, tak to bylo neporovnatelne ve prospech Octavie. Podvozek bohuzel pokulhaval a i pres oznaceni RS byl jednoznacne prilis mekky.
Tak tak, 1.8T lítala jako ďas. Proháněl jsem jí v obyčejný O (ještě než bylo RS) :yes: Ono mi do hlavy vůbec nejde to opěvování podvozků škodovky. Octavia celkem ujde (na svou třídu, na své určení). Fabia je ovšem velkej HNUS >:-[] Tam nevíš, kdy půjdeš na budku. V tom autě jsem se vyloženě bál jezdit. Oproti tomu je konkurence daleko lepší. Jistě, Fabia je čitelná - vždycky si můžeš být jistej, že tě vynese do pangejtu. Možná jsem moc náročnej, ale mě Fabia nikdy mile nepotěšila. Teda jednou ano. Když jsem do ní přesedl ze Š105 ;-) Jinak je to lehkej podprůměr třídy. Na kvrdlání městem ujde, ale jinak špatný ;-\ A ještě jednou podotýkám. Rozhodně bude RS dobrá volba. Své kupce si určitě najde (a že jich bude... viz. diskuze ORS ceny a výbava) :-)
Měl by si dělat někde v auto-vw group-marketingu - Fabia je čitelná - vždycky si můžeš být jistej, že tě vynese do pangejtu. - >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:-[] >:-[] >:-[]:-! >:D >:D:yes::yes::yes:
No vážně, jel jsi s tím někdy? To je jeden z nejhorších podvozků, jaký jsem v autě zažil. Horší byl jen Hyundai Accent. Tam to bylo ve větru na dálnici o život :-)
Jako fanda Toyoty se musim ohradit, srovnani podle meho nazoru trochu mimo misu. 1) Ten dvoulitr od Toyoty se vyrabel uz v dobe, kdy vrcholem nabidky Skody byl Favorit se 47kW karburatorovym motorem. Takze Octavia I vRS teprve v roce 1999 (pokud jsem ten rok prestrelil, tak mne opravte) dohanela ztracena leta. 2) Srovnavas preplnovany a nepreplnovany motor (kteremu nahrava vyssi tocivy moment), takze pokud by srovnani melo byt objektivni mel bys srovnat, preplnovanou verzi toho toyotackeho motoru, ktery se montoval do GT4, tam bys uz asi se svym testem neobstal, protoze ten daval 240k (coz nema ani O II vRS). A dovoluji si tvrdit, ze by prave GT4 na silnici ve vsech situacich na Octavii mela.
Dekuji za ozrejmeni, pouze jsem popisoval vykonove temer shodne motory...Navic nikdo nerekl, ze atmosfericka Celica na OI RS nemela, viz. podvozek. ;-) Octavia nic nedohanela, pouze na to sla koncernovou cestou s uzivatelsky prijemnejsi jednotkou. Jinak zakladem motoru v OI RS byl tehdy jiz zaslouzily mazak predstaveny v roce 1994 jako prvni petiventil v seriovych evropskych vozech (tenkrat uvedeny v A4). Nejsem uplne mimo. ;-)
Tu konfrontaci jsem sem vhodil já, jen pro ilustraci, jak to na silnicích RS rozhejbe. Rozumíš... Mondeo ST... to je nepsanej král kopců střední třídy... a teď ho prožene "nějaká" o řád menší OCTAVIA II ;-) Jinak jasně, šestiválec je milej... ale tenhle je prostě poměrně slabej..
Porovnavame vsak odchazejici generaci, ktera je za zenitem (relativne, co by nekteri z konkurentu za podvozek Mondea dali) a konkurenty hleda mezi Passatem 3.2 V6, P407 3.0V6, Vectrou OPC apod. I kdyz je pravda, ze OII je temto nekdy zahranicnim tiskem podsouvana coby konkurence a jako rychly sedan je presvedciva, nicmene sestivalcova image chybi. ;-)
A to tu někdo onehdá psal, že je ORS hot hatch >:D Za chvíli ji budou srovnávat i s Pendolinem >:-[];-) Škoda RS je v Čechách fenomén. Za chvíli ji bude kupovat NASA pro cesty na orbit >:-[]
tak jsem to našel. Toto je rozhodně zajímavý údaj: 0-200km/h 29,9 (ST220), a 35,6 (OII RS). Jinak snaha Octavie je hezká a rozhodně zaslouží pochvalu ;-):yes:
Mondeo má vyšší maximální rychlost, na ten dlouhej táhlej ti to bude stačit ovšem tak kolem 180... dále ten v Mondeu nepůjde :-) ale i tak... představ si - na silnici, že jezdíš vysněný Mondeo ST... to už teda jako něco je :-) a zatápí ti Octavia... Jo, souhlas, tohle se cení :yes:
:-) O to nejde... jde o ty v Mondeu... RSku jim teda nezávidím :-) Pravda ale je, že v tom kopci zatneš v RS trojku a ten nástup nemůže Mondeo ustát... to je můj tip. P.S. My tu regulérně diskutujem o tom, jestli má Škodovka na Mondeo ST... dokonalý výsledek ;-):yes:
Octavia a Mondeo jsou od sebe vzdáleny míň než by kdo čekal. To jsou body pro Škodovku. Citelně chybí šestiválec (body pro Mondeo- ten má tři!!!). To by bylo něco. Octavia 3.2FSI: nejlevnější šestiválec na trhu (po Kie Magentis :-) ).
:-) Jo... je z toho znát, že Škoda ví, kam cílit. Myslím, že na velikost auta má výbornej motor... Ale posuzujme posuzovatelné... Octavia x Focus sedan... tam je ta převaha Octavie na silnici zcela zřejmá.
mrkni na to s odstupem a sundej ty černý brejle :-) . Focus ST není cenově zase tak vzdálen, abychom ho vyřadili ze srovnání... Jasně, je míň pro rodinu a víc pro adrenalin. Situace na českém Focusotrhu je taková, že 99% tu jezdí Focus TDCI kombi s pletivem, takže ho trumfne každý dvoulitr z okruhu dvou světelných let. Pokud by jsi ho osadil motorem přímo srovnatelným s RS, tak by Octavia mu mohla akorát zamávat šátečkem :-) . ST vůbec nepočítám- to by byla jatka >:-[]
Fakt vyuzivame, to za a) a za b) i kdyby ne, tak odecet DPH je u ceny cca 700k KC bez DPH celkem vyznamna polozka. Nebudu si na nic hrat, jsou to slusny penize.
Zakopat ne. Podvozek Focusu je opravdu vrcholem své třídy... To ale neznamená, že Octavia nějak výrazně ztrácí... Jel jsem Focus... moc pěkné to bylo... když holt ta kastle...
No GTI, teďka jses předemnou dost shodil. Porovnávat dynamiku auta dle údaje zrychlení, uznej, že si to přehnal. A ta jedna sekunda, tak ta nic neřeší. Důležítější je pružné zrychlení na jednotlivé rychlostní stupně, a mimochodem hodně více se dovíš o vozech porovnáním akcelerace z 0-200 neko 1km s pevným startem. Nechci tě taty ztrapnit tím, že tady napíšu tyto ůdaje. Srovnávat totiž Mondeo St a ORS2 nejde. Ale tím vůbec netvrdím, že ORS2 šlape podobným autům na paty, ale právě náběh turba je to, co skýtá výhody i nevýhody. A pro razantní akcelertaci je lepší atmosférický motor, ten předčí turbomotor rychlým nástupem. :yes:
KUPIT A ZIVIT RS (poistky,spotreba)JE NA ROVNAKEJ UROVNI AKO U BMW touring 318i,PO SKONCENI ZARUKY JE SAMOZREJME DRAHSIE BMW (nahradne dieli,servis)ALE STAVIM SA ZE KAZDY TU 1:1OOO BY URCITE ISJEL DO BMW,A JAZDIL NA PLECHOVEJCH 16kach...
VED RS MUSIS TIEZ ESTE DOPLNIT VYBAVOU O NEJAKYCH =150 000,-KED TO NECHCES V ZAKLADE AKO BMW.CHCES POVEDAT ZE bavorak JE V ZAKLADE *? POZRI SI TOTO- [odkaz]
Hezky se to zvrhlo na srovnání s ST220 :-) Tohle je sice test Combi RS, ale nedá mi to. Konečně tenhle měsíc bude RS v prodeji Yellow Sprint (čekám na to od Frankfurtu) samozřejmě v liftbacku. Byl jsem se už svézt a musím říct, že to vůbec není špatný! Chtěl bych si RS prosadit jako služebáčka a jelikož se mi blíží 31, tak mi prostě OII RS připadá jako nejlepší volba!!! Najel jsem s ní sice jen cca 25km, ale opravdu dobře sedí, je prostorná (rodina se v mých letech může již vyskytnout :-) , zrychlení na pětku ze 170 je pořád velmi velmi příjemný (přistihnul jsem se jak se u toho usmívám), nástup turba je opravdu plynulý (to neznamená, že tu sílu necítíte při akceleraci), zpracování interiéru na vysoké úrovni, sedačky - jedním slovem paráda, spotřeba - co jsem pátral a pátral tak se dá i svižným ježdím dostat na 10l (klidnou jízdou i na 8l), samozřejmě i na 14l když budete "závodit", co se týká N98, našel jsem i lidi co do toho lijí v podstatě jen N95 a nepříjde jim, že by spotřeba šla nahoru a výkon subjektivně dolů. Já bych preferoval 3xN95 a poté jednou propláchnout N98 a tak pořád dokola. Vždy jsem preferoval, aby auto bylo rychlé a svižné, ale nikdy jsem se neztotožnil, že to musí být i slyšet a zase vítězí OII RS - motor je krásně tichý, až když opravdu přišlápnete pedál, příjemně zaduní. Kufr je samozřejmě bez konkurence! Pak cena 755tis.Kč a vlastně tam je všechno, přídal bych akorát hlavové airbagy 9.900,- a možná muziku za 10.000,-. Stejně vybavený Focus ST vyjde na cca 810tis. (to do toho nepočítám neskutečnou cenu 25tis.Kč za tu oranžovou (bez ní si toho auta vlastně na ulici taky nevšimnete), Golf GTI o něco lepší jízdní vlastnosti (ne moc), ale když skončíme zase u ceny tak jsem znova na ceně přes 800tis.Kč. Srovnání s Astrou OPC je už myslím úplně někde jinde. Shrnutí: pokud máte jen na jedno auto a chcete si v případě potřeby trochu užít, jděte do RS (nebo vlastně ne, ať nás moc nepotkávám na silnicích :-):-):-) P.S.: zapomněl jsem, momentálně jezdím Mazdou 3sedan 2.0Sport (150PS) a rozhodně si nestěžuji.
Já si myslím, že je škoda to schovávat, ale samozřejmě že každý na to má jiný názor. Někdo chce být schovaný a pak nečekaně vystrčit "růžky", někdo to chce dát najevo a vytahovat se a pak jsem já, teda někde mezi - nemusím si nic dokazovat (nejezdím jako blázen, ale svižně a plynule), ale zase schovávat mi to příjde škoda :-) Já Focus ST absolutně uznávám, určitě má lepší jízdní vlastnosti, ale to ostatní (kromě designu - to je jen a jen subjektivní pohled každého z nás - a mně se v té oranžové líbí, bez ní se prostě ne)jasně vítězí podle mě OII RS (budu se opakovat - spotřeba, užitná hodnota, cena, zůstatková hodnota, pokud samozřejmě nemáš na to mít doma více aut)
Ja s tebou taky temer na 100% souhlasim. Jen tam vidim trochu ten rozpor v tom pozadavku na nenapadnost. POdle me je ST v oranzovy naprosto skvely, ale stejne tak jsem presvedceny, ze se nestrati ani bily;-)
Tak nejak jsem vyrozumnel, ze te na RS, mimo jine, laka to, ze je to navenek vlastne civilni verze a nikdo moc nepozna co je pod kabatem. Ale neresme to;-)
jen malou poznámku k tomu palivu: když utrtím 800 klacků, tak už mě halířový rozdíl mezi N95 a N98 nemusí vůbec provokovat k trapárnám typu 3x nádrž s 95kou a 1x s 98kou :-). Prostě tam leju to co tam patří a jsem v klidu...
Ty jezdíš OII RS nebo jen úvaha - mám 800tis.Kč, pak mi je to jedno? Kdyby si jí měl, tak by mě zajímal názor!!! Psal jsem jako služebáčka, což znamená, že se snažím být s firmou solidární, to za prvé. Za druhé halířový rozdíl to úplně není, ale cca 2-3Kč. A za třetí i v oficiálních papírech o OII RS, je že se N95 může používat, ale dojde k mírnému snížení výkonu (cca 5-10koní). Já to samozřejmě ještě nezkoušel, ale jak jsem již psal, tak co jsem vypátral, tak do toho lidi opravdu někteří tankujou skoro jen N95 a když vyzkoušeli srovnání s N98, tak to prostě subjektivně nepoznali jak na výkonu, tak na spotřebě!!! Toť vše :-):-):-)
Tomu nevěř, Tomáši. Mari to píše správně... nakonec, kdybys měl v dlouhým táhlým selhat jen kvůlivá té 95ce... no to je na provaz :-) Téma spíše zní, zda ten benzín o Shellu... ten, co ti to zároveň čistí... Ale v RS bych pod 98 nešel nikdy... P.S. Vždyť kdyby 95 i 98 stály stejně... co bys kupoval... ;-)
ja jedine 100 klackovej od shellu !! ;-):yes: narast vykonu je asi iba subjektivno-psychologicky, ale bez debaty to slape tichsie. to ze je to dobre pre motor je jasne... radsej tych "par piv" nalejem do svojho milasika... :-)
Tomáši, co na to napsat... Vybereš ten nejvýkonnější motor a pak mu dobrovolně odebereš zbraně... Ano nouzově můžeš jezdit i s 95kou. Ale ten motor byl postaven pro 98, tak to prostě ber jako fakt. Ty od něj přece něco požaduješ také. Nebyl by na toho "služebáčka" lepší diesel? Tam to chvíli jede i na friťák... :-);-)
Jak se to veme s tím dieselem, pro firmu určitě, ale pro mě ne :-):-):-) A s těma zbraněma, vtipně napsaný! ;-) Rád bych, kdyby třeba tvůj názor (a nebo kohokoliv jiného), byl podložený osobníma zkušenostma (myslím tím N95 vs.N98)
Nadr nevypustis. To by te zeleny sezrali;-) Tu vyjezdis na parkovisti u DElvity. Rychly starty ze polivkovy do ovarovy a za pul hodky muzes jit tankovat:-) OT: Uz prestan s tema dlouhyma tahlyma, prosim. Uz to mam v sobe tak nejak zazrany, ze kdyz jsem to nedavno dal Pajovi s jeho SDI za 3 v dlouhym tahlym, tak jsem byl tak nadsenej, ze jsem na horizontu malem prehlidnul v protismeru jehouci ZZmiji v Lexu a malem me sejmul (a to svitil mlhovkama) >:-[]
osobníma zkušenostma :-):yes: myslíš že žiju na stromě? Tak si tam lej tu 95ku. Pojede to taky (o to Ti asi jde). Když se budeš živit jenom kukuřičnýma plackama a hroznovým cukrem, taky budeš žít. Asi si nebudeš bůhvíjak vyskakovat, ale dýchat a slyšet ještě budeš :-) . S těma 95 oktanama je to podobné...
každý motor stavěný původně na 98 jede i na 95: jenom spotřeba je kapku vyšší, v kopcích dřív vadne, a obzvlášť nelibě snáší jízdu v nejnižších otáčkách(rozdíl opravdu znatelný). Zdroj 2.0FSI. Startuje to stejně, hlučí to stejně. Pokud oželíš nějakých pár kilovat ve špičce jede to i tak. Já bych je neoželil. Toť vše.
Víš co to je? Už jsi to někdy zažil... v autě velikosti nižší střední třídy? Brácho, to je sen... to si neumíš ani představit. 200 koní, to už je tolik, že nemůžeš jezdit neustále na plnej. Rozumíš... to auto jede vždycky jen, jak ty chceš... máš rezervu :yes: a to je to důležitý. Ne, jestli dokážeš jet s tím 240... jet rychle umí každej blb. Ty se nauč jezdit pružně a bezpečně... a až budeš potřebovat vytáhnout z nějaký ošemetný situace při předjíždění... postačí, když jen trochu sešlápneš u RS pedál plynu... budeš jako raketa. 99 procent řidičů tu po silnicích valí slabší motorizaci... a ty budeš tedy často předjíždět. Tak prosím, ber na vědomí, že v OCTAVIA RS 2,0 TFSI jsi zde na silnicích první liga... a ber to skromně... jsi přece šofér s velkým srdcem :yes:
:-):yes: je to dojemné, ale zvaž, že pak se najdou, a není jich málo, koncernový bratia >:D >:D , který mají ještě silnější motorizaci a kteří budou předjíždět tebe. TAKŽE bezpečnost především!! ;-):yes:
Ano, budou o třídu dvě vejš, ale prostě tam budou a taky budou mít menší srdci a nedostatečný ego... Takže až tě bude předjíždět minulá A8, tak měj nohu na plynu lehkou, zvolni a nech ho.. Možná ho budeš míjet o pár kilometrů dál ty. Ale on už bude ležet pod plachtou a ty budeš mít takový divný mrazení v zádech ;-)8-s:-)
>:D:yes::yes: Pouze ona z těch tří nabídne opravdu surový zážitek. Sportovní hatchback na dřeň ostrouhaný od nežádoucích smyslových vjemů. Ostře přeplňovaný čtyřválec. Klid: Focus ST se bude jenom dívat, nic víc ;-) RS bude stát u krajnice s brašnou červeného kříže. 177 kW na přední nápravě... Nevídaná pružnost: 80-120 na VI (opravdu šestku!!!) za 8,6 s... (Golf R32 9,0!). Bez komentáře... První testy říkají že síla motoru strhává řízení :-) >:D >:D .Král adrenalinu! Vítej OPC :yes:
jj opc je paradny zavodak, to je jasne, ale realne jedine ako druhe auto... kto chce auto aj aj, tak sa nebude trapit kazdy den, myslim ze by ma to nebavilo stale... osobne by som bral bud toho focusa, alebo oktavku... podla toho ci s rodinou, alebo bez... ;-):yes:
už jsem ho viděl a mám ho i vyfoceného a jenom nad ním slintám...je dost supr, akorát ten co jezdí po našem městě je v 5-ti dveřku....mám raději 3 dveřka...ale i tak je supr a ta oranžová mu fakt sedne... :yes::yes:
Ja jí měl vždycky rád. Sedne na to auto jak pověstnej hrnec.
Ze začátku jsem sice myslel, že by se mi víc líbila ta modrá s pruhem, ale pak jsem viděl nějaký video v televizi a oranžová zvítězila. Docela bych na ní dal i ty bílý pruhy.
Nahoře jsem dal pár linků ;-) Tak abys nehledal...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
ale rozhodně s troškou do mlejna... ;-) Nemůžu si pomoct, ale mně se tyhle srovnávací testy zdaj trochu zavádějící. Ano - jsou to všechno hot-hatche, ale charakterově jsou uplně jinde. Srovnávat OII s Focusem ST je trochu jako srovnávat hrušky s jabkama. Neříkám, že je jeden z nich horší a jeden lepší. Vůbec ne. OII je rodinný vozidlo s příjemně poladěným motorem. Rychlejší rodinnej expres, kterej neztrácí nic ze svý praktičnosti. Bravo Škodě. Focus je na druhou stranu mnohem větší sporťák, než si připouštíte. Od závodního stroje jej dělí vlastně už jeden krůček - Focus RS. OII pokoří na počkání - kdykoli a kdekoli. Ale babičku v něm pohodlně nepovozíte. Poněkud zdlouhavě se tu snažím říct, že byste měli vzít v úvahu tyhle charakterový vlastnosti a každý auto posuzovat jako osobnost. Zjistíte, že není lepší a horší. Jen pro vás víc nebo míň vyhovující. A o tom to je. PS pro GTIho: Chlapče, nějak mi tu ulítáváš. Odkdy musí člověk dozrávat na pořízení a správný ocenění hot-hatche?! Nene, naopak. Na hot-hatchi se musí vyrůstat. První volant, co v životě sevřeš, musí bejt GTI, potřebuješ auto, kterýmu se bouří hormony jako tobě... Až člověk vyroste a bude schopen ocenit automobilovou krásu, rychlost a smyslnost - jako gurmán, ne jako poživačná a nenasitná bestie - zbaví se "i". Prodá GTI a koupí si GT. A pak se vydá do dlouhýho táhlýho. Protože tam, je doma až GT. GTI je doma ve městě... ;-)
Se vším do puntíku souhlasím a proto opravím jednu drobnou nepřesnost, která vznikla zřejmě mou vinou. Srovnávací test Octavie RS a Focusu ST rozhodně nechystáme, ta auta jsou opravdu zcela jiná. Zato ST versus OPC se možná dočkáte, pokud s kolegou Zezulkou dáme dohromady dostatečně vzletné fráze ke srovnání tak silných osobností ;-) Ale psst, nic jsem neřekl.
Naopak, jsem rád že pojem "dlouhej táhlej" se tu zabydlel. Vždyť na jiném serveru by to mohlo navádět třeba k psaní o štrůdlu >:D A zde si přečtu dlouhej a táhlej a mám zamlžený oči. Jestli ho zdoláváš v Lexu nebo ve Volvu je vcelku jedno... jen to prostě musíš cejtit... :yes: A Peytl to cejtí určitě. Co ty?
:-) Za to chlapče velkou pusu ;-) Už jsi určitě lítal na rychlejch gumách... tak asi víš co v sobě musíš mít, abys je zvládnul... vyrůstat musíš na 60 koních... Jednou to přijde... A to "jednou" prostě člověk nesmí propásnout. Může to bejt i brzy... nesmí to bejt ale předčasně... ;-) Nevím, jaký máte za humny dlouhý, táhlý :-) ale věř... i tam je GTIčko jako doma...
Pokud seš nekompromisní chlap a máš rád nekompromisní auta, tak je tady OPC. Nejlepší podvozek, nejlepší 2 litrový turbomotor, nejlepší řízení. Jen dej bacha na ty koníky, není lehké je krotit. Pokud se na ně necítíš, Je tu Focus ST, GTi, nebo astra GTC. Ale pokud toužíš po nekompromisním sporťáku, se kterým chceš dráždit všechny své smysly a se kterým budeš lítat tu a tam po okruhu tu a tam po prázdné okresce, pak vsaď na OPC. OPC si na nic nehraje, pokud se na to necítíš, je tady civilnější GTC. Ale okruhový král a král okresek je OPC. To mi věř a nehrej si na tatíka. OPC je pro drsný chlapy. Už slintám po testu. :yes:
Nejlepsi rizeni strhavane vysokym vykonem a krouticim momentem??? Cim vetsi vykon u predokolky, tim zkalenejsi rizeni mas. Kvuli zpetne vazbe a bezchybnemu rizeni mel treba F RS omezeny vykon na jednicku a dvojku, tak aby bylo citit ve vraceckach co je pod koly a ne nad nimi. Vim, ze OPC ladil Lotus, motor ma urcite paradni, ale na poslusnost volantu ve spojeni s pohonnou jednotkou podobneho kalibru (co vim, podani vykonu je mene plynule nez u GTI a ST) bych nesazel prilis vysokou castku. Kral okresek s nejcistsim rizenim ve tride? Ten je jen jeden BMW 130i! ;-)
Bmw - jasně. Ale srovnávat zadokolku s předokolkou? Myslím že Bmw patří jinde. Navíc to je 5dveř a nemá 2litrový motor. Prostě okruhový král je OPC. Ale bacha na věc. Řízení také záleží na distribuci a svornosti diferenciálu. A ten u OPC bude s omezenou svorností. Proto není řečeno, že nemůže mít při nadprůměrném výkonu nejlepší řízení. Navíc hodně pomůže elektronika. ESP, IDS atd. Už aby tu byl test. Ale jinač už OPC byla proháněna jezdcem DTM na severní smyčce se skvělými výsledky. Ať žije král.
OPC na AutoPraha '06. Sorry kvalita nicmoc, je to focený jen skromným kompaktem. Btw. Všimli jste si, jak jsou si podobná kola na ST a OPC??? Skoro jako by je vzájemně od sebe obšlehli. Jo, OPC je hezká a má charakter, určitě z ní nebudou fandové zklamaní. Moje volba by však byl ST.
[odkaz]
[odkaz]
Např. 420 CDI, 450d, 4.2 TDI, 5.0 TDI, 6.6L...Co na to redakce? Uvítal bych, kdybych se dočkal nějaké odpovědi. Ale jinak moooc díky za turbobenzin dny, je to supr nápad. Takové akce velice podporuji :yes: A k těm číslům...zasvěcení jistě ví, že?