Novinky
0
...dekuji,nechci...i kdyz tohle nevypada o nic hur,nez vetsina samurajske produkce...
při prezentaci těží ze skutečnosti, že má ve Švýcarsku zastoupeného nadšence, který věří, že se to jednou v Evropě musí konečně podařit. Jestli opravdu prosadí motory EURO IV, pak snad, ale jaká bude cena?
Pokud si dobře pamatuji Tata Pick-Up Double Cab měla být v ČR za půlmilion a SUV Safari za 650 000,- ale trochu vázly už ty emise...
Pokud si dobře pamatuji Tata Pick-Up Double Cab měla být v ČR za půlmilion a SUV Safari za 650 000,- ale trochu vázly už ty emise...
Musím zajet na chatu za mojim tatu. 😉
Design se mi docela libi, ale kdyz uz je to v Zeneve, tak na to mohli nasadit nejaky vetsi a hezci kola... ale jinak dobry (na indicana).
Tak teda přátelé, máme tady další blit z asijské (rozvojové) produkce. Po čínských zázracích je tu další, tentokrát z Indie. Tedy přátelé, myslím si že nebudu daleko od pravdy, když vzkážu za většinu normálních evropských motoristů - děkujeme, nashledanou. Tuhle obludu nám sem prosím netahejte. Pro tatu raději zajedu na chatu 😉.
Pro osvěžení paměti, než se někdo zbytečně unáhlí v soudech: 1. Tata a Fiat loni v září podepsali přeběžnou smlouvu o spolupráci, podle které začala od letoška Tata v rámci své indické sítě zastupovat Fiat a dovážet ho tam a naopak má od Fiatu příslíbený přístup do jeho evropské dealerské sítě. V dalším kroku se počítá s vývojem společných osobních aut a jejich uplatnění hlavně v Asii, s perspektivou pozdějšího globálního spolupůsobení. (zdroj: ItaliaSpeed)
2. Tata je jedna z nejstarších (polovina 19.stol) a nejznámějších skupin společností v Indii, její zakladatel ostatně dostal od britské královny šlechtický titul. Tata má dnes 93 společností a působí v 7 sektorech ekonomiky (např. ocelářství, letecká doprava...). Výnosy skupiny za rok 2004-05 dosáhly 17,8 miliard USD (2,8 % HDP Indie), celkem zaměstnává 215000 lidí. Působí ve 40 zemích na 6 kontinentech. (zdroj: NationMaster) 3. Můj závěr: s tímhle potenciálem je jedno, že loni a letos neuměji dělat sami pořádná auta - pokud se rozhodli, že vážně vstoupí do automobilového průmyslu, je s nimi nutno vážně počítat. Znáte to - ty máš rozum, já mám svaly. 😉
2. Tata je jedna z nejstarších (polovina 19.stol) a nejznámějších skupin společností v Indii, její zakladatel ostatně dostal od britské královny šlechtický titul. Tata má dnes 93 společností a působí v 7 sektorech ekonomiky (např. ocelářství, letecká doprava...). Výnosy skupiny za rok 2004-05 dosáhly 17,8 miliard USD (2,8 % HDP Indie), celkem zaměstnává 215000 lidí. Působí ve 40 zemích na 6 kontinentech. (zdroj: NationMaster) 3. Můj závěr: s tímhle potenciálem je jedno, že loni a letos neuměji dělat sami pořádná auta - pokud se rozhodli, že vážně vstoupí do automobilového průmyslu, je s nimi nutno vážně počítat. Znáte to - ty máš rozum, já mám svaly. 😉
Patriku, nestraš, nebo mě bude po nocích chodit strašit tata s podvazkovým řádem od královny Viktorie 😉 😄 >😁
>😁 :yes: No, jak jsem koupil, tak prodávám. Zavírání očí a nevědomé vyšklebování už se evropským značkám vymstilo napřed s Japonci, pak s Korejci. Fiat celkem bleskurychle zúročil spolupráci se Suzuki (Sedici/SX4), má jeden a tisíc důvodů sebou rychle mrskat, tak proč by nešel střemhlav do spolupráce s Tatou? Jen počkej, až sem dorazí první Tata Tigerclaw/Fiat Furioso s JTD a karosáží Giugiari - živě vidím to zděšení :-! 😄 Škodovka holt v Indii staví vlastní fabriky a distribuci na trh dělá jak? Fiat rovnou leze do vyšlápnutých pantoflí.
Patrik.... :yes: :yes:
Jo někdo umí a druhý čumí...
Bravo Fiat.
Bravo Tata...
P.S. Při představě, že je tohle auto kvalitní a splňuje Uero Encpa na 4 hvězdy a stojí 650 000, hmmm....no nevím... MYslím, že by jste po zkušenostech mluvili jinak.
Jinak sohlas... Tata je mamut... To, že ji tady Franta Lojza z hprní dolní nezná, ještě neznamená, že neexistuje. Je to mamut, co se rozhodl vyrábět auta pro celý svět... A má snad větší a lepší propozice než ubohé Ruské, či Čínské, případně Korejské joint ventures... 😄
P.S. A má narozdíl od Korejců dobrého partnera... >😁
Jo někdo umí a druhý čumí...
Bravo Fiat.
Bravo Tata...
P.S. Při představě, že je tohle auto kvalitní a splňuje Uero Encpa na 4 hvězdy a stojí 650 000, hmmm....no nevím... MYslím, že by jste po zkušenostech mluvili jinak.
Jinak sohlas... Tata je mamut... To, že ji tady Franta Lojza z hprní dolní nezná, ještě neznamená, že neexistuje. Je to mamut, co se rozhodl vyrábět auta pro celý svět... A má snad větší a lepší propozice než ubohé Ruské, či Čínské, případně Korejské joint ventures... 😄
P.S. A má narozdíl od Korejců dobrého partnera... >😁
Wolffe :yes: . Sice to v téhle chvíli asi nepřeceňujeme, Cliffrider je zatím jen takové mávátko a sám o sobě moc neznamená,Tata má před sebou ještě kus cesty a musí dokázat, že to dokáže. Ale přesně jak říkáš: indický buvol má 1. velký kapitálový potenciál, 2. zvládnutý lokální trh a okolí (ano, hodně chudá oblast, ale auta tam jezdí a jezdit budou čím dál víc), 3. víc než 100 let zkušeností s průmyslovou výrobou s britským prvkem i se sektorem dopravy, 4. jeho spolupráce s Fiatem ho může katapultovat z automobilového předměstí přímo do centra - v Rusku a Číně takhle vyzrálého partnera nenajdeš. -- Evropa sebou musí hodit: nelze vvážet výrobky a posléze technologie a knowhow do "zaostalých kolonií" a myslet si, že to tak zůstane navěky. Bývalí zaostalí rychle dospívají a chtěji taky svůj kus masa. IMHO proběhne přerozdělení světových trhů, a když si do toho Evropa včas a šikovně nepřistrčí želízko, zbyde na ni jen sentimentální krafání senilního důchodce. Cesta Fiatu se mi zdá velmi logická a správná. -- To o těch Korejcích a jejich partnerech myslíš kauzu Daewoo+GM=Chevrolet? --(btw: re SX4: podle slovenských cen k zahájení prodeje 10/3 to v přepočtu vypadá na rozmezi 290-380 k Kč za dvojkolku 1.5; a za 4WD 1.6 ne příliš přes 400 k, to zní slušně, ne?)